Gå til innhold

HVORFOR, kjøper toppbloggere seg speilrefleks?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blåser jo i hva hun velger å kaste bort pengene på og alt det der. Jeg sier bare at det irriterer meg at hun REDIGERER så og si bort trynet sitt. Hva skal man med et kamera til 2-3000 kroner da?

Anonymous poster hash: 8dde8...40e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

...eller nærmere sagt Sophie Elise. Hun har som hun selv har sagt, et bra speilreflekskamera, men hun blurrer jo ALLE BILDENE AV SEG SELV!!! Så utrolig frustrerende! Kjenner jeg blir så sint. Hun kjøper seg et dyrt kamera for å ta selfies og bilder av mat og uintressant dritt, mens en som kanskje vil ha et slikt kamera for å utvikle en hobby har ikke råd. (nei, det er ikke meg selv jeg snakker om. Jeg eier et speilreflekskamera, og er fotograf.)

Kjenner det irriterer meg så inni granskauen at den møkkaslusa der "sløser" bort ved å redigere bildene utydelige.

Måtte få det det. :bond: :fise: :rasende: og det var godt.

Anonymous poster hash: 8dde8...40e

Slapp av. Desto flere slike idioter som kjøper speilrefleks kaera desto billigere blir det for deg å kjøpe det og desto fortere går den teknologiske utviklingen på slike kamera pga masseproduksjon, konkuranse og marked.

Hadde det bare vært profesjonelle fotografer som hadde hatt SLR kamera så hadde de vært svindyre og mye dårligere teknologisk.

Så desto flere slike idioter desto mer fordeler til deg.

Anonymous poster hash: 89152...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kjøper det sikkert fordi de har råd.

Det er ikke sånn at jeg lar være å kjøpe mat fordi det finnes mennesker i verden som ikke har råd til mat

Anonymous poster hash: 90122...697

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Alle" har jo speilreflekskamera nå i dag. Men Sophie Elise har det dyreste av det dyreste kamera og de dyreste linsene. Slik som profesjonelle fotografer tar seg råd til først etter mange år på bakken som fotograf. Det irriterer meg bittelitt. At hun sløser bort masse masse penger, og ikke utnytter det super utstyret hun eier. Husker hun sa i en eller annen besøke-og-ta-selfiebilder-sammen-med-små-barn-i-fattige-Afrika-video at bare kamerahuset hennes kostet 50 000kr.

Anonymous poster hash: 28c2a...0a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner dere virkelig ikke hvorfor, ta en titt lengre ned på bloggen. Nærbilde av henne smilende i beige jakke, har har hun ikke redigert ansiktet nok og man kan se masse uren hud og kviser.......

Anonymous poster hash: c01a2...feb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir litt meningsløst å bruke argumentet med at "det finnes de som ikke har råd til speilrefleks". Ja, mange rike bor i hus med mer plass enn de trenger, samtidig som det finnes hjemløse. Sånn er det bare.

Det som derimot er litt rart er at disse bloggerne ikke ser ut til å vite hvordan et speilreflekskamera fungerer, og bare kjører på auto. Da er vitsen litt borte. Man blir ikke automatisk en bedre fotograf av å eie et speilreflekskamera.

Anonymous poster hash: 25ec2...9e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå koster ikke et speilrefleks kamera så mye mer enn vanlig digital kamera.

Spørs helt hvilket kamera. Canon 1000d er ikke særlig dyrt nei, men når det er snakk om Canon 5d mark ii og iii så begynner prisklassen så stige litt mer enn hva en hobby fotograf kan bruke på et kamera.

Men altså, du får jo både Canon powershot, DSLR (1000d, 400d, 450d etc) og et kompaktkamera til samme pris omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal de ikke? Så lenge man har penger til å kjøpe det, så skal man vel ikke ta hensyn til hva andre har lyst på og ikke lyst på og om de har økonomi til det? Det er ikke toppbloggernes feil at andre som er fotointeresserte ikke har råd til speilrefleks?

De rimeligste kameraene er jo heller ikke ekstremt dyre, og innen rekkevidde for de alle fleste. Og ikke så ekstremt forskjell i pris i forhold til de gode kompaktkameraene.

Skal man ta bilder (gode eller dårlige), så er det jo nesten umulig å ta ekstremt elendige bilder med et speilrefleks på autoinstillinger....

Anonymous poster hash: be05b...a49
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva dette er å irritere seg over? Om toppbloggere kjøper ting de kanskje egentlig ikke trenger påvirker jo ikke hva andre folks behov eller økonomi er.

Men jeg tror så absolutt at kameradistributører tjener gode penger på å selge folk kameraer de ikke trenger. Har en del venninner selv som alltid tar bilder med automatinnstillinger, men som likevel skal ha manuelle kameraer fordi det ser mest kult ut.

Slik er det vel kanskje innenfor mye elektronikk - når forbrukeren ikke har peiling på de ulike fuksjonene og spesifikasjonene så blir man et lett bytte. Husker bare sist jeg skulle kjøpe TV - ble totalt forvirret av utvalget. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Spørs helt hvilket kamera. Canon 1000d er ikke særlig dyrt nei, men når det er snakk om Canon 5d mark ii og iii så begynner prisklassen så stige litt mer enn hva en hobby fotograf kan bruke på et kamera.

Men altså, du får jo både Canon powershot, DSLR (1000d, 400d, 450d etc) og et kompaktkamera til samme pris omtrent.

Jeg har ikke sett hva kamera bloggerene har akkurat nå men husker det var fryktelig populært med nikon d3000 og d3100 som du fikk for 3000kr. Skulle man ha samme oppløsning på bilder var det ca 2000-3000kr for digitalkamera så da skjønner jeg de fleste gikk opp litt i pris for et bedre kamera. Det gjorde jeg selv.

Byttet ut speilrefleks med kompakt og er vanvittig fornøyd! Men jeg tar feriebilder. Slapp også å bære på kamera og linse til 1-2kg. Tror nok de fleste bloggere kunne byttet til et bedre ja :) canon 5d mark er overdrevent kjøp til outfit bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett hva kamera bloggerene har akkurat nå men husker det var fryktelig populært med nikon d3000 og d3100 som du fikk for 3000kr. Skulle man ha samme oppløsning på bilder var det ca 2000-3000kr for digitalkamera så da skjønner jeg de fleste gikk opp litt i pris for et bedre kamera. Det gjorde jeg selv.

Byttet ut speilrefleks med kompakt og er vanvittig fornøyd! Men jeg tar feriebilder. Slapp også å bære på kamera og linse til 1-2kg. Tror nok de fleste bloggere kunne byttet til et bedre ja :) canon 5d mark er overdrevent kjøp til outfit bilder.

Nå er ikke jeg kjent med nikon, men antar at det er ca samme modeller som Canon sine 1000d -> 550d

Jeg kjører forsatt speilrefleks når det kommer til jobb, eller så sitter jeg faktisk med et Canon powershot g12 som jeg er stor fan av. Bra kamera til en brøkdel av prisen (13k mot 3k). 5d er uuuuutrolig overdrevent til å ta outfit bilder med ja, selv om jeg gjør det selv noen ganger haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke helt hva dette er å irritere seg over? Om toppbloggere kjøper ting de kanskje egentlig ikke trenger påvirker jo ikke hva andre folks behov eller økonomi er.

Men jeg tror så absolutt at kameradistributører tjener gode penger på å selge folk kameraer de ikke trenger. Har en del venninner selv som alltid tar bilder med automatinnstillinger, men som likevel skal ha manuelle kameraer fordi det ser mest kult ut.

Slik er det vel kanskje innenfor mye elektronikk - når forbrukeren ikke har peiling på de ulike fuksjonene og spesifikasjonene så blir man et lett bytte. Husker bare sist jeg skulle kjøpe TV - ble totalt forvirret av utvalget. :fnise:

Hva betyr det å bruke auto? Blir bildene annerledes da på et speilreflekskamera?

Har lånt et sånt kamera av ei venninne og bildene av meg ble skikkelig lite pene, ansiktet så sammentrykket og lubbent ut osv, venninnen min var enig i at jeg ble forvandlet til det horrible :P vet ikke om hun hadde på en noe funksjoner da men kanskje auto er tingen for å gjøre bildene mer normale? Tok forresten bilder både i dagslys og normalt lys i leilighet, like fæle så takke meg til de litt eldre kameraene, kan godt skjønne at bloggere gjør de mer blurry da 👍

Anonymous poster hash: 05a3a...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest multibox

Har hun penger til å kjøpe seg et speilreflekskamera la hun bruke det til hva hun vil.

Samma som om en opel-entusiast skulle blitt forbanna fordi noen kids på jessheim har fått pappas gamle kadett til å bruke på et jorde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest constance90

Hva betyr det å bruke auto? Blir bildene annerledes da på et speilreflekskamera?

Har lånt et sånt kamera av ei venninne og bildene av meg ble skikkelig lite pene, ansiktet så sammentrykket og lubbent ut osv, venninnen min var enig i at jeg ble forvandlet til det horrible :P vet ikke om hun hadde på en noe funksjoner da men kanskje auto er tingen for å gjøre bildene mer normale? Tok forresten bilder både i dagslys og normalt lys i leilighet, like fæle så takke meg til de litt eldre kameraene, kan godt skjønne at bloggere gjør de mer blurry da

Auto betyr automatisk innstillinger. Stiller inn blender, lukker osv for deg.

Manuell, ja da må du styre det manuelt. Alle innstillinger blir da tilpasset omgivelser, motiv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det vil jo alltid være sånn at noen har råd til noe andre ikke har. I alle sammenhenger vil det være slik at amatører har råd til utstyr de mer erfarne og dyktige ikke har. Men det er jo ikke amatørene sin skyld? Proffene får jo ikke noe bedre økonomi av at andre lar være å handle det de har lyst på.

Jeg skjønner ikke hva det er å henge seg opp i. Folk må da få prioritere å bruke penger på det de har lyst til, enten de er toppbloggere eller andre. Ja, kanskje de ikke egentlig "trenger det". Gudene skal vite at jeg også har mye rart som jeg ikke trenger. Heldigvis trenger jeg ikke godkjenning for å handle det jeg har lyst på. Unødvendig kanskje, men det får jo være opp til hver enkelt å vurdere.

Høres desverre litt ut som sjalusi dette. "Jeg/flinke fotografer/noen har ikke råd til speilrefleks, så da er det urettferdig at toppbloggerne kjøper det, for de kan ikke bruke det like bra som jeg ville kunnet". Livet er urettferdig. Folk har ulik økonomi, og det kommer gjerne helt uavhengig av talent. Men det er jo ikke de som HAR råd til speilrefleks sin feil. De må jo få lov til å spare og kjøpe det de ønsker, som andre folk.

Anonymous poster hash: 94d5d...078
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lånt et sånt kamera av ei venninne og bildene av meg ble skikkelig lite pene, ansiktet så sammentrykket og lubbent ut osv, venninnen min var enig i at jeg ble forvandlet til det horrible :P vet ikke om hun hadde på en noe funksjoner da men kanskje auto er tingen for å gjøre bildene mer normale? Tok forresten bilder både i dagslys og normalt lys i leilighet, like fæle så takke meg til de litt eldre kameraene, kan godt skjønne at bloggere gjør de mer blurry da

Å stille et kamera manuelt vil si at fotografen tar seg tid til å selv justere blender/lukker, lukkeren bestemmer hvor lenge linsen skal eksponeres for lys, blenderen for hvor mye lys.

De fleste vanlige digitale kameraene har som regel bare en rekke automatinnstillinger (de kalles kanskje for "portrett", "landskap" osv.) og da slipper du å stille selv, men får i stedet velge mellom ulike justeringer som produsenten har valgt ut. Men det er også auto på speilrefleks.

Hvis du ikke vet hva auto vil si, så er det mest sannsynlig auto du har brukt. :) Grunnen til at du føler at du ser annerledes ut på speilrefleksbilder kan være fordi det ofte er mindre bildestøy og mer dybdeskarphet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Da hadde du sikkert feil "mm" for portrett :)

Anonymous poster hash: 6366a...d81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å stille et kamera manuelt vil si at fotografen tar seg tid til å selv justere blender/lukker, lukkeren bestemmer hvor lenge linsen skal eksponeres for lys, blenderen for hvor mye lys.

De fleste vanlige digitale kameraene har som regel bare en rekke automatinnstillinger (de kalles kanskje for "portrett", "landskap" osv.) og da slipper du å stille selv, men får i stedet velge mellom ulike justeringer som produsenten har valgt ut. Men det er også auto på speilrefleks.

Hvis du ikke vet hva auto vil si, så er det mest sannsynlig auto du har brukt. :) Grunnen til at du føler at du ser annerledes ut på speilrefleksbilder kan være fordi det ofte er mindre bildestøy og mer dybdeskarphet.

Takk for opplysning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Måtte inn og sjekke, oi for en kjedelig blogg...

Anonymous poster hash: e57b9...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...