Gå til innhold

Hvorfor har sykelig overvektige menn helt ok selvtilitt?


SansaStark

Anbefalte innlegg

Jeg har to mannelige venner som er sykelig overvektige (tror de ligger på 35-45 bmi uten synlige muskler eller noe slikt). Ok det, hyggelige personer. De har ikke draget, men alikevel virker det som de har selvtilitt. Har aldri hørt dem klage på at de er så store. Det er bra! Men det jeg synes er rart er at veldig overvektige kvinner ikke har samme greia. Jeg har ingen sykelig overvektige venninner, men noen som er overvektige, og de syter hele tiden og prøver å gå ned i vekt og kle seg slankere osv. Er det sånn at velidg overvektige menn faktisk ikke bryr seg eller handler det bare om hvordan de framstår og at det liksom er et "skall" på samme måte som de alltid er i godt humør og tuller osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Menn blir ikke dømt for utseende på samme vis som kvinner gjør, så de her feite fyrene møter ikke de samme fordommene i hverdagen som feite kvinner gjør.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir ikke dømt for utseende på samme vis som kvinner gjør, så de her feite fyrene møter ikke de samme fordommene i hverdagen som feite kvinner gjør.

Enig på noen vis, i filmer osv så er det mange overvektige menn, men ekstremt få overvektige kvinner. Men på sjekkemarkedet osv, så føler jeg det nesten er motsatt. Alle de overvektige jentene jeg kjenner stiller ganske likt med oss andre vanlige og slanke. De har alltid noen de holder på med osv. Mens disse mennene har jeg aldri sett kysse en dame eller ha noe seksuellt eller romantisk forhold. De har vel hatt et par ONS, men det er det. Synes det da er rart at de ikke er mindre sure over situasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig på noen vis, i filmer osv så er det mange overvektige menn, men ekstremt få overvektige kvinner. Men på sjekkemarkedet osv, så føler jeg det nesten er motsatt. Alle de overvektige jentene jeg kjenner stiller ganske likt med oss andre vanlige og slanke. De har alltid noen de holder på med osv. Mens disse mennene har jeg aldri sett kysse en dame eller ha noe seksuellt eller romantisk forhold. De har vel hatt et par ONS, men det er det. Synes det da er rart at de ikke er mindre sure over situasjonen.

Sier du det`????

Det jeg ser er at overvektige menn har det sånn sett enklere på sjekkemarkedet enn feite kvinner i og med det at vi kvinner kan se forbi en stygg overflate hvis personligheten er fin, det gjør ikke menn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

store mennesker er alltlid blide og har høy selvtillit de er stappmette hele tiden istedenfor de sure på evig slankekur og aldri blir fornøyd med kroppen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det`????

Det jeg ser er at overvektige menn har det sånn sett enklere på sjekkemarkedet enn feite kvinner i og med det at vi kvinner kan se forbi en stygg overflate hvis personligheten er fin, det gjør ikke menn.

Det er min erfaring, men skal det sies at de overvektige kvinnene jeg kjenner bare veier 10-15kg "for mye" (over normal bmi), mens disse to mennene veier minst 30kg for mye.

Er det anderledes i din omgangskrets? Hos oss er det også mange som har erfaring med menn som liker masse pupper og rumpe og "litt å ta i". Mens kvinner kan strekke seg til "bamse" som er i ok form, men ikke sykelig overvektige menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er min erfaring, men skal det sies at de overvektige kvinnene jeg kjenner bare veier 10-15kg "for mye" (over normal bmi), mens disse to mennene veier minst 30kg for mye.

Er det anderledes i din omgangskrets? Hos oss er det også mange som har erfaring med menn som liker masse pupper og rumpe og "litt å ta i". Mens kvinner kan strekke seg til "bamse" som er i ok form, men ikke sykelig overvektige menn.

Vel, den erfaringen sitter jeg også med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange vil bli forbauset over hvor mange menn det egentlig er som foretrekker store damer :) Hva er det ikke å like. Fineste som fins. Myke deilige former.



Anonymous poster hash: 63df8...7f1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Hvorfor skal de bry seg er vel et bedre spørsmål. Det er så mange andre ting i livet enn jenter :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de bry seg er vel et bedre spørsmål. Det er så mange andre ting i livet enn jenter :)

Grunnen til at jeg reagerer er at du virker mindre usikkre enn mer attraktive mennesker. Fint med selvtilitt og masse de har gående for seg og alt sånnt. Men det er så mye usikkerhet som er ute å går: overvektige kvinner, tynne kvinner, kvnner med små pupper, lave menn, tynne menn osv. Men disse to veldig overvektige mennene (som fysisk er de minst attraktive jeg vet om) har liksom INGEN problemer. Og da tenker jeg at det kankje henger sammen med vekten deres? At det ikke er PÅ TROSS av at de er tjukke, men PÅ GRUNN av at de er tjukke? At de har lagt sex på hylla, eller lært seg å ikke stresse eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

store mennesker er alltlid blide og har høy selvtillit de er stappmette hele tiden istedenfor de sure på evig slankekur og aldri blir fornøyd med kroppen.

Takk for det.

Jeg er ikke stappmett hele tiden, og jeg er rund men ikke blid, men allikevel fikk jeg dagens latterkule

:fnise:

Anonymous poster hash: 9ed66...9d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Grunnen til at jeg reagerer er at du virker mindre usikkre enn mer attraktive mennesker. Fint med selvtilitt og masse de har gående for seg og alt sånnt. Men det er så mye usikkerhet som er ute å går: overvektige kvinner, tynne kvinner, kvnner med små pupper, lave menn, tynne menn osv. Men disse to veldig overvektige mennene (som fysisk er de minst attraktive jeg vet om) har liksom INGEN problemer. Og da tenker jeg at det kankje henger sammen med vekten deres? At det ikke er PÅ TROSS av at de er tjukke, men PÅ GRUNN av at de er tjukke? At de har lagt sex på hylla, eller lært seg å ikke stresse eller noe slikt?

De er sikkert friske og sunne folk som har forstått en del med live som andre går hus forbi. En er som en er om en ikke vart som en sku, ingen er jo helt perfekt. Det er ingen vits å gråte over det, du kommer ingen vei med det. Du blir berre trist. Og om en så absolutt vil, hvorfor ikke bare gå på diett eller noe slikt. Kan også hende de får den akseptansen de ønsker?

Endret av Idollet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre at det er utypisk for sykelig overvektige å ha spesielt god selvtillitt, uansett kjønn. Derimot er det ikke så vanlig for menn å syte over sine svakheter. Det er heller ikke så akseptert hos menn å være veldig opptatt av egen vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hvorfor har sykelig overvektige menn helt ok selvtilitt?"

Kan det tenkes at det er fordi vekt i seg selv ikke er noen spesiell "god" årsak til å la selvtilitten lide?

Ellers så er det jo ikke akkurat noen hemmelighet at menn stort sett er litt flinkere til å ikke bry seg for meget om hva andre måtte synes. Spesielt utseendemessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den erfaringen har jeg også. Har to overvektige kompiser. De er morsomme, alltid glade og har pene tynne damer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her har vi en misunnelig petite mann! :P

Anonymous poster hash: ba2b7...fba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg reagerer er at du virker mindre usikkre enn mer attraktive mennesker. Fint med selvtilitt og masse de har gående for seg og alt sånnt. Men det er så mye usikkerhet som er ute å går: overvektige kvinner, tynne kvinner, kvnner med små pupper, lave menn, tynne menn osv. Men disse to veldig overvektige mennene (som fysisk er de minst attraktive jeg vet om) har liksom INGEN problemer. Og da tenker jeg at det kankje henger sammen med vekten deres? At det ikke er PÅ TROSS av at de er tjukke, men PÅ GRUNN av at de er tjukke? At de har lagt sex på hylla, eller lært seg å ikke stresse eller noe slikt?

Du forklarer jo en del av grunnen selv, jentene får seg uansett partnere mens menn må jobbe mer for det. I neste omgang betyr det at man rett og slett ikke kan henge seg for mye opp i egne svakheter, hvertfall ikke utad. Det som er verre for en mann i en sjekkesituasjon er selvmedlidenhet over egen sitausjon og føler man på det så kan man hvertfall ikke vise det. Kvinner hater svakhet på det mentale planet, derfor ser du heller ikke menn vise det på samme måte.

Anonymous poster hash: 2f24e...8a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir dømt for alt mulig annet dritt..

Menn med høy vekt kan slanke seg..

Hva kan jeg gjøre med høyden min?

Er helt latterlig hvor mye lettere jenter har det...

Anonymous poster hash: e3634...d06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...