Yesterday Skrevet 10. november 2014 #381 Del Skrevet 10. november 2014 Verpesjuk jeg og. Vi hadde nok klart å tatt oss av en unge til, vi har ca alt av utstyr og klær. Men en fast jobb først må til! Ennå ikke hatt barnevakt vi, men har jo ingen å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 10. november 2014 Forfatter #382 Del Skrevet 10. november 2014 Verpesjuk jeg og. Vi hadde nok klart å tatt oss av en unge til, vi har ca alt av utstyr og klær. Men en fast jobb først må til! Ennå ikke hatt barnevakt vi, men har jo ingen å spørre. Veldig veldig smart med fast jobb først! Det vil være et kriterie her om vi noen gang skal ha nummer 3! Kjedelig å ikke ha barnevakter, men altså..har man ikke mulighet så vet man det jo og da er det kanskje ikke så kjedelig? Selv om dere kanskje savner å kunne gjøre noe helt på egenhånd? Alt bra med dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 11. november 2014 #383 Del Skrevet 11. november 2014 Veldig veldig smart med fast jobb først! Det vil være et kriterie her om vi noen gang skal ha nummer 3! Kjedelig å ikke ha barnevakter, men altså..har man ikke mulighet så vet man det jo og da er det kanskje ikke så kjedelig? Selv om dere kanskje savner å kunne gjøre noe helt på egenhånd? Alt bra med dere? Savner ikke at noen passer mini på natta, men skulle gjerne en kveld gått ut og spist med bare samboer Tja jeg er frisk endelig men er hjemme i dag fordi mini har feber, han har 38c men er i supert humør! Ellers så skjer det ikke så mye spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. november 2014 Forfatter #384 Del Skrevet 11. november 2014 Godt å høre at du er bra igjen. Barnehagebarna får ofte gjennomgå det første året. Husker L var sjuk annenhver dag en periode Hehe. Heldigvis går det seg til. Ikke hatt en eneste sykedag omtrent i høst *bank i bordet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 13. november 2014 #385 Del Skrevet 13. november 2014 Jeg merker veldig forskjell på sykdommer i høst kontra i vår.. Ikke på langt nær like ille Riktignok følte jeg at vi var mer syke enn mini i høst da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 17. november 2014 Forfatter #386 Del Skrevet 17. november 2014 Aaaahhhh!!! Jeg er HØY på konsertopplevelsen siden fredag enda! Det var så utrolig gøy med kjæredtetid, dritbra musikk,kule folk, digg mat,frihet osv!! Hehe! Trenger vel ikke si mer for at dere skal skjønne at jeg er fornøyd? Nå er det ny uke med nye muligheter! A og L sover bra om nettene for tiden. Utrolig deilig. (Jinxer vel alt ved å skrive det her,men... ) A har fått barnehageplass!! Så da må jeg høre på jobb om de har mer til meg ellers får jeg søke andre steder. Tørr ikke ta imot barnehageplass hvis jeg ikke har jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. november 2014 #387 Del Skrevet 17. november 2014 gratla med barnehageplass! Satser på at jobb også ordner seg da! kjekt for deg å komme deg ut mer, og for A og være litt i barnehagen. Konsert høres gøy nok ut... hvis man liker denslags. (jeg synes konsert er FOR mye stimuli...for mange folk etc, etc. liker ikke!). men deilig å komme seg ut og ha det gøy, det er det jo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 19. november 2014 Forfatter #388 Del Skrevet 19. november 2014 Takk Tror hun vil ha godt av å gå I barnehagen- hun trenger det. Hun koser seg her hjemme men et utålmodig og vil gjerne at det skal skje noe hele tiden,noe som ikke alltid funker i et til tider travelt hjem ;-) Men jeg gruer meg til å gi bort ansvaret. Tenkte for noen måneder siden at dette blir jo lett. Har gjort det før Men kjenner jo nå at jeg ikke skulle vært så høy på pæra Tenker å ringe barnehagen I morgen og avtale noen besøksdager slik at hun kan bli litt kjent før innkjøringen begynner for alvor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 19. november 2014 #389 Del Skrevet 19. november 2014 Føles grusomt å skulle gi bort det ansvaret til noen andre Selv om det er jobben deres og de vet hva de driver med. Godt å kunne få noen besøksdager før det blir full rulle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 20. november 2014 Forfatter #390 Del Skrevet 20. november 2014 !Advarsel!Utblåsing! Ok! 2 nye utfordringer i heimen for tida! Den første er at mannen i huset har begynt å bygge seg ny kino i kjelleren. Han er en stor musikk-og filminteressert mann og det ser jeg ikke så mye galt i! Det jeg ser mye galt i er hvordan han opererer. Han BOR bokstavelig talt der nede. Han er på jobb, kommer hjem til middag også er det rett ned I kjelleren for å jobbe. Så sitter jeg igjen med 2 slitne og survete barn og opprydding etter middagen. (Han er noen ganger med å rydder). Jeg har gitt beskjed om at jeg synes det er slitsomt å være alene med de på ettermiddagen men han bryr seg jo ikke noe særlig om det. Han må jo bli ferdig med kinoen sin må vite! Jeg skjønner at han vil bli ferdig,men han kan vel drøye jobbinga til ungene har lagt seg? Eller er jeg for streng? Dere må være ærlige mot meg, damer! Jeg føler at jeg nok en gang sitter her som "alenemor"... For å toppe hele dritten da, så har han de 4 siste gangene han har hatt permisjon, bedt ned mora si for å ha A, slik at han kan jobbe enda mer i kinoen!! Han har henne 8 timer i uka og kan ikke avse de få timene til å være sammen med henne!! Jeg blir så oppgitt. Jeg spurte han i går om det er moren hans som har permisjon med A og ikke han. Men han blir bare så teit og usaklig og ser ikke problemet. Det andre er at han er en kødd med penger. Det har jeg visst hele tiden, men han gir seg ikke. Jeg har "rydda" opp for han gang etter gang men det skjer ingen bedring. Vi har felles økonomi og betaler faste regninger hver måned og HVER jævla måned kommer det betalingspåminnelser! Jeg mistenker sterkt at han med vilje dropper å betale et par regninger. Har ikke tatt det opp med han enda fordi jeg føler at jeg bare klager på han hele tida! ! Men han gjør jo så mye dumt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 20. november 2014 #391 Del Skrevet 20. november 2014 Hei kjære deg! Jeg syns ikke det er urimelig av deg å kreve at han kan jobbe med kinoen etter at ungene har lagt seg. Hadde det vore kjøkken eller badet dere pussa opp så hadde det vore noe annet. Nei, hvet du hva. En kino? Kjenner at jeg blirr litt sinna her jeg sitter. Jeg kjenner sånn igjen de ettermiddagene. Jeg har bare en hjemme imens Far er i huset og syns det er mer en nok. Jeg rydder kun av bordet og resten står til etter at lilleugtt har lagt seg. Da kommer kjære hjem og en av oss (som oftest jeg rydder). Noe jeg egentlig syns er rettferdig da siden han går på jobb og går rett i huset for å jobbe. Og jeg er så enig med deg at de 8 timene han har permisjon for å være sammen med A skal ikke moren hans komme for å ta over slik at han kan jobbe med kinoen. Dette er noe jeg har i bakhodet selv når jeg begynner å jobbe at selv om vi bygger hus så er samboer hjemme for å ta seg av lillegutt og ikke for å bygge hus. (Vi har et husfirma som tar seg av det så resten småarbeidet får bare vente). Tror uansett Svigermor kommer til å komme omtrent hver dag, men det skal jeg få kjære til å gi beskjed om at ikke er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 20. november 2014 #392 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg hadde, øhm... klikka. Synes ikke du er urimelig i det hele tatt. Har en lazyass mann selv, som i tillegg er sjuk, elsker komboen Vil ofte heller prioritere seg selv enn oss som familie og da svartner det for meg. Om han hadde vært frisk og tatt ut pappapermen selv, og overlatt ungen til mora hadde jeg ihvertfall rast fra meg. Kjenner flere hvor det har skjedd, blant annet hos svigersøster. Mannen ville heller skru bil, det er jo mer stas enn lekeplasser og bæ bæ lille lam Min fyr er også en nisse hva angår penger, er de søsken kanskje? Skulle skrevet et bedre og lengre svar, men har en kid som prøver å demontere stua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 20. november 2014 Forfatter #393 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg hadde, øhm... klikka. Synes ikke du er urimelig i det hele tatt. Har en lazyass mann selv, som i tillegg er sjuk, elsker komboen Vil ofte heller prioritere seg selv enn oss som familie og da svartner det for meg. Om han hadde vært frisk og tatt ut pappapermen selv, og overlatt ungen til mora hadde jeg ihvertfall rast fra meg. Kjenner flere hvor det har skjedd, blant annet hos svigersøster. Mannen ville heller skru bil, det er jo mer stas enn lekeplasser og bæ bæ lille lam Min fyr er også en nisse hva angår penger, er de søsken kanskje? Skulle skrevet et bedre og lengre svar, men har en kid som prøver å demontere stua Ler av svaret ditt!! Godt å høre at ikke bare min dustegubbe er dust! Men hva gjør man med slike?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 20. november 2014 Forfatter #394 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Hei kjære deg! Jeg syns ikke det er urimelig av deg å kreve at han kan jobbe med kinoen etter at ungene har lagt seg. Hadde det vore kjøkken eller badet dere pussa opp så hadde det vore noe annet. Nei, hvet du hva. En kino? Kjenner at jeg blirr litt sinna her jeg sitter. Jeg kjenner sånn igjen de ettermiddagene. Jeg har bare en hjemme imens Far er i huset og syns det er mer en nok. Jeg rydder kun av bordet og resten står til etter at lilleugtt har lagt seg. Da kommer kjære hjem og en av oss (som oftest jeg rydder). Noe jeg egentlig syns er rettferdig da siden han går på jobb og går rett i huset for å jobbe. Og jeg er så enig med deg at de 8 timene han har permisjon for å være sammen med A skal ikke moren hans komme for å ta over slik at han kan jobbe med kinoen. Dette er noe jeg har i bakhodet selv når jeg begynner å jobbe at selv om vi bygger hus så er samboer hjemme for å ta seg av lillegutt og ikke for å bygge hus. (Vi har et husfirma som tar seg av det så resten småarbeidet får bare vente). Tror uansett Svigermor kommer til å komme omtrent hver dag, men det skal jeg få kjære til å gi beskjed om at ikke er greit. Jeg bare skjønner ikke hva jeg skal si eller gjøre. Føler at jeg bare klager på han hele tiden, fordi han gjør så mye dumt! Også blir han bare så barnslig når vi diskuterer så jeg blir bare satt ut og får ikke diskutert på en saklig måte.. ahh, jeg blir gal! Endret 20. november 2014 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 20. november 2014 Forfatter #395 Del Skrevet 20. november 2014 Å bare sånn for å virkelig sette klagestatusen på topp så har jeg dritvondt I halsen og jeg har fått sopp!(Ja, downstairs) HURRA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 20. november 2014 #396 Del Skrevet 20. november 2014 Åomææn! Bare for å toppe hele dritten liksom Min blir også veldig barnslig og usaklig når jeg tar opp ting, fryktelig irriterende. Aner ikke hva man gjør med sånne gubber. Vurderer familievernkontoret for parsamtale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 20. november 2014 #397 Del Skrevet 20. november 2014 Sopp downstairs er et helvette Jeg hadde også blitt sur om mannen er sånn. Blir sur på min fordi han setter seg på mobilen etter jobb En kino kan vente til ungene har lagt seg Og om min hadde levert mini til svigers under permen hadde jeg og blitt sur. Min kunne lett ha funnet på det. Derfor ville jeg at han skulle ha mesteparten av permen sammenhengende Husker han inviterte svigers hjem. Alle var der når jeg kom hjem fra jobb. Jeg var sliten og sulten og ser at svigers sin bil står på utsiden av huset. Da ble jeg suuuuur.. Og jeg klikka når jeg kom inn og fant ut at mannen ikke hadde laga middag en gang. Selv om han hadde besøk av 3 barnevakter Du er ikke urimelig hva med å true han med et besøk på familievernkontoret om han ikke skjerper seg? Hvordan går du frem når du tar det opp med han? Hva sier du ca ordrett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 20. november 2014 Forfatter #398 Del Skrevet 20. november 2014 Sopp downstairs er et helvette Jeg hadde også blitt sur om mannen er sånn. Blir sur på min fordi han setter seg på mobilen etter jobb En kino kan vente til ungene har lagt seg Og om min hadde levert mini til svigers under permen hadde jeg og blitt sur. Min kunne lett ha funnet på det. Derfor ville jeg at han skulle ha mesteparten av permen sammenhengende Husker han inviterte svigers hjem. Alle var der når jeg kom hjem fra jobb. Jeg var sliten og sulten og ser at svigers sin bil står på utsiden av huset. Da ble jeg suuuuur.. Og jeg klikka når jeg kom inn og fant ut at mannen ikke hadde laga middag en gang. Selv om han hadde besøk av 3 barnevakter Du er ikke urimelig hva med å true han med et besøk på familievernkontoret om han ikke skjerper seg? Hvordan går du frem når du tar det opp med han? Hva sier du ca ordrett? I går spurte jeg han etter at svigermor gikk: "Er det moren din som har permisjon med A"? "NEI, hvordan det?" svarte han. "Hun har jo vært her 4 dager du har hatt permisjon" sa jeg. "Ja, hun vil hjelpe til og da får jeg jobbet I kjelleren, er det et problem?" svarer han. "Jeg synes at de få timene du har med A i uka, de kan du bruke på henne" sier jeg. Og da bryter "helvete" løs og han begynner å si at jeg bestemmer alt og at vi får slutte å ha barna hos mine foreldre, at jeg skal slappe av (når det er han som hisser seg opp), osv! Også er det like før middag så han runder av samtalen med å si "Du får finne mat til A du da. Jeg vet ikke hva hun skal ha men det har vel allerede du bestemt"....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 20. november 2014 Forfatter #399 Del Skrevet 20. november 2014 Og ja, sopp er satans verk, det er jeg sikker på. Jeg har aldri hatt det før. Klør helt infernalsk!! Har heldigvis vært på apoteket I dag og hentet både det ene og det andre for behandling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 20. november 2014 #400 Del Skrevet 20. november 2014 Hjelpes.. Har han gubben kort lunte eller?? Har du prøvd å spille mer på følelsene dine? Type: jeg blir så skuffet når du bruker permisjonsdagen din på kjelleren fremfor på A. Nav betaler deg jo for å være hjemme med barnet ditt. Tenk så heldig du er som faktisk får lov til det og får betalt det av staten.. Hvordan hadde han reagert om du sa det på den måten? Soppefaen ja.. En gang skulle jeg på apoteket og kjøpe noe middel mot sånt og spurte en av de ansatte. Ho visste ikke, så ho brølte til han i andre enden av butikken sånn at alle hørte det.. Yay.. Følte meg høy i hatten da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå