Susa Skrevet 25. november 2014 #441 Del Skrevet 25. november 2014 Snøft, dissa mannfolka var vel ledige på markedet da, fordi ingen andre ville ha dem??? Har en dustemann om dagen sjøl. Kjenner meg igjen i veldig mye av det du skriver her. Han har jo akkurat fått innvilget uføretrygd, så trodde ting skulle letne litt for han da han ikke trengte å gå i uvisshet lengre, men neida. Han er nok fryktelig sliten, mini har vært sjuk/får 4 jeksler på en gang siden slutten av oktober. Han er mye sur på mini, kaller guttungen for rampunge, drittunge, han gjør det bare på pur faen for å ødelegge osv. Jeg tok det opp med fastlegen, sa til henne at jeg tror han trenger noen å prate med. Han var jo gjennom en depresjon da det ble klart at han ikke kom seg ut i jobb igjen, ligger mye grums der tror jeg. Æsj, dissa mannfolka! Kanskje vi kan skylde på oppdragelsen dem ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 25. november 2014 #442 Del Skrevet 25. november 2014 Det var bra en periode etter at jeg skrev brev og reiste vekk. Da skjønte han litt. Men ting har tydeligvis gått i glemmeboka igjen... Okey, er så lite her inne så har ikke lest alt bakover. Hmm..har ingen gode råd egentlig, men ta tak i det, kan ikke være lett dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 25. november 2014 #443 Del Skrevet 25. november 2014 De skulle ha seila sin egen sjø før vi fant dem. Kanskje vi hadde funnet noe bedre. Er vel straffa for å ta det første og beste Neida... Men livet før barn var en smule enklere. Men han henger igjen i den tiden der han kunne feste hver eneste helg og bare måtte ta hensyn til seg selv.. Men altså....I en alder av 35 (!)så burde man snart kunne greie å legge fjortis livet på hylla?! Men å få barn var vel myyye mer enn han hadde trodd, enda han har sluppet unna VELDIG mye. Jeg har tatt meg av det meste. Alltid. Sånn skal det jo bare ikke være. Vi var og er 2 om oppgaven... Virker veldig som enkelte menn har problemer med å legge fra seg "ungkarslivet". Virker ikke som de helt klarer å se for seg hvordan livet med barn kommer til å bli. Vet at mye av mannens problemer her bunner i at han fysisk ikke kan da han ikke er frisk, og det gjør at det nok bare baller på seg. Men årh..! Mannen til ei venninne presterte å si at menn kunne jo ikke bidra med noe særlig det første året av barnets liv og først etter det ville han komme ordentlig på banen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. november 2014 Forfatter #444 Del Skrevet 25. november 2014 Kan man skylde på dårlig oppdragelse?? Min er virkelig en slask til tider han også.. Og jeg skylder på svigermor som har sydd puter under armene på han. Og ikke er vi flinke til å snakke sammen. Han er ikke vant til å snakke om veldig personlige ting hjemmenfra. Og det er egentlig ikke jeg heller. Så rota er nok der føler jeg. La oss skylde på foreldrene Og jeg synes du skal prate med mamman din om dette hvis du føler for det Hun har sikkert noen råd å komme med. De som har vært sammen i 30 år har vel vært igjennom tunge og tøffe tider de også vil jeg tro. God klem til deg Vi skylder PÅ DUMME svigers!!! Må da kunne gå an å oppdra ungene sine skikkelig?! Jeg kommer kanskje til å snakke med mamma om det. Ikke helt bestemt meg enda. Hun vet jo en del fra før. At jeg dro dit og la igjen brev og sånn..Hun synes jo gubbis er rimelig umoden og det er ikke akkurat til å stikke under en stol.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. november 2014 Forfatter #445 Del Skrevet 25. november 2014 Jeg bor fortsatt med han ja. Har en baby på 11 uker og ei jente på 4 år, så ikke bare bare å dra selvom jeg ofte har lyst. "Godt" å se at det er flere som sliter med egoistiske og umodne menn. Føler at alle venninn ene mine har menn som er mye hjemme og tar sin del. Samme her. Venninner har hjelpsomme og snille menn som SER at ting må gjøres. Og som ser at "oi, du har jo ikke fått stelt deg i dag du. Nå tar jeg barnet/barna så kan du gå og ta en deilig dusj". Min gubbe har ALDRI sagt noen lignende til meg før!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. november 2014 Forfatter #446 Del Skrevet 25. november 2014 Uff, Ara, det gjør vondt å lese om hvordan du har det... Du har heldigvis fått mange gode råd og støtteerklæringer her! Håper dere kommer fram til en god løsning snart! Og du, ikke vær redd for at vi skal synes dagboka di er negativ. Den er ikke det, den er oppriktig, og det er noe helt annet. Bruk den som en ventil Takk for hyggelige ord, Leopanter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 25. november 2014 #447 Del Skrevet 25. november 2014 Samme her. Venninner har hjelpsomme og snille menn som SER at ting må gjøres. Og som ser at "oi, du har jo ikke fått stelt deg i dag du. Nå tar jeg barnet/barna så kan du gå og ta en deilig dusj". Min gubbe har ALDRI sagt noen lignende til meg før!! Haha! Det hadde aldri skjedd her heller! Finnes virkelig sånne menn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. november 2014 Forfatter #448 Del Skrevet 25. november 2014 Snøft, dissa mannfolka var vel ledige på markedet da, fordi ingen andre ville ha dem??? Har en dustemann om dagen sjøl. Kjenner meg igjen i veldig mye av det du skriver her. Han har jo akkurat fått innvilget uføretrygd, så trodde ting skulle letne litt for han da han ikke trengte å gå i uvisshet lengre, men neida. Han er nok fryktelig sliten, mini har vært sjuk/får 4 jeksler på en gang siden slutten av oktober. Han er mye sur på mini, kaller guttungen for rampunge, drittunge, han gjør det bare på pur faen for å ødelegge osv. Jeg tok det opp med fastlegen, sa til henne at jeg tror han trenger noen å prate med. Han var jo gjennom en depresjon da det ble klart at han ikke kom seg ut i jobb igjen, ligger mye grums der tror jeg. Æsj, dissa mannfolka! Kanskje vi kan skylde på oppdragelsen dem ja Sånn sier min mann også. Blir sur på unga for ingenting!! Eier ikke tålmodighet. Mulig min gubbe skulle hatt noen å snakke med også. Ligger mye i bakhodet hans tror jeg. Har jo vært igjennom litt opp igjennom åra. Men det er da ingen unnskyldning å oppføre seg sånn fordet?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 25. november 2014 #449 Del Skrevet 25. november 2014 Haha! Det hadde aldri skjedd her heller! Finnes virkelig sånne menn? Må være en sjelden rase tror jeg.. De er sikkert dyrere.. Akkurat som rasekatter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 25. november 2014 #450 Del Skrevet 25. november 2014 Må være en sjelden rase tror jeg.. De er sikkert dyrere.. Akkurat som rasekatter Var vel opptatte alle sammen da jeg skulle ha meg mann da, fikk bare rasket som lå igjen jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. november 2014 Forfatter #451 Del Skrevet 25. november 2014 Må være en sjelden rase tror jeg.. De er sikkert dyrere.. Akkurat som rasekatter !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 25. november 2014 Forfatter #452 Del Skrevet 25. november 2014 Dere er morsomme altså!! Klar for mer syting?? Here goes.... Jeg sender melding til mannen som jeg vet blir litt forsinket til middag om jeg skal holde den varm for han. "Nei, jeg er ikke sulten". Okkeei, greit nok. Han kommer hjem 20 minutter senere og sier ingenting. Ikke Hei til hverken meg eller barna. A kommer krabbende mot han for å ønske han Velkommen hjem,men han forsvinner ut igjen uten et knyst. Tok vel sigg. (Ja, for han røyker selvsagt også! ) Kom inn igjen, fant seg kaffe og satte seg I sofaen. Da tok han seg tid til å hilse spakt på ungene. Også....*trommevirvel*..................Tok han opp telefonen og stappa nesa langt inni skjermen....IGJEN. Jeg blir bare så utrolig oppgitt. Altså, barna drev med sitt men allikevel. Må man på død og liv sitte og SPILLE på telefonen til enhver tid?! Hadde han svart på en mail eller melding eller what so ever..men nei, han skal spille... OMG! Han satt der en halvtime. Kikka opp og Ga noen sure noter hvis L og A krangla.. jeg rydda etter middagen, rydda opp på gulvet (klosser og togbane over alt),vaska opp osv. Han forsvant og begynte å jobbe I kinoen. Sa ingenting om at det var det han skulle da han gikk. Bare hørte at det begynte å hamre I kjelleren. Jeg begynte å stelle barna for kvelden og kokte havregrøt til kveldsmat. 18.30 kom mannen inn igjen og satte seg ved bordet. God timing vettu. Slapp å stelle og ordne kvelds, bare delta under spisingen. Midt I blinken Spiller han dum eller er han dum,tro? Gudene vet. Jeg kjenner jeg går og gnager på all dritten han har gjort før. Mot meg. Ahhhhh Ingen fare for at denne gubben blir nominert som Daddy of the year i alle fall ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 25. november 2014 #453 Del Skrevet 25. november 2014 Så vanvittig irriterende!! Mannen må "gjerne" være sur og teit mot meg, men mot ungen? Da hadde det virkelig klikka for meg Lurer seriøst på hvor det blir av denne campen for menn som ikke er så veldig brukbare på alle fronter på hjemmebane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 25. november 2014 #454 Del Skrevet 25. november 2014 Jeg får så vondt av å lese hvordan samboeren din er mot deg og barna! Siden han allerede har glemt brevet og når du reiste så må han virkelig få en siste kjangs.. Jeg hadde bedt om hjelp som andre har skrevet og hvis han ikke går med på det er det ut med han. Jeg hadde ikke orka å leve med noe sånt. Da er det faktisk bedre å ikke bo sammen med noe sånt for en opplever skuffelser gang på gang. Håper det beste for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 25. november 2014 #455 Del Skrevet 25. november 2014 Hvor er brevet du skrev til han? Har han spart på det eller kastet det?? Hvis han har det enda hadde jeg funnet det frem, trøkka det oppi ansiktet hans, spurt om han hadde glemt hva som stod der og hengt det opp på kjøleskapet før jeg hadde masjert ut furtende Jeg tror nok at du nå irriterer deg ekstra mye for de små tingene fordi stemingen er så dårlig. Er dårlig gjort av han å ignorere ungene slik han gjør. Og han kom helt sikkert opp på et bevist tidspunkt til kveldsmaten for å unngå leggingen. Tror du han kan ha en pappadepresjon? samme som at vi kan få fødselsdepresjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 26. november 2014 Forfatter #456 Del Skrevet 26. november 2014 Hvor er brevet du skrev til han? Har han spart på det eller kastet det?? Hvis han har det enda hadde jeg funnet det frem, trøkka det oppi ansiktet hans, spurt om han hadde glemt hva som stod der og hengt det opp på kjøleskapet før jeg hadde masjert ut furtende Jeg tror nok at du nå irriterer deg ekstra mye for de små tingene fordi stemingen er så dårlig. Er dårlig gjort av han å ignorere ungene slik han gjør. Og han kom helt sikkert opp på et bevist tidspunkt til kveldsmaten for å unngå leggingen. Tror du han kan ha en pappadepresjon? samme som at vi kan få fødselsdepresjon? Har tenkt på det med brevet. Jeg vet at han har det I nattbordskuffen. Har vurdert å legge det frem igjen.... Ja, alt irriterer meg og det er ikke bra. Dette med kvelden gjør han alltid når han driver I kinoen. Kommer opp 5 minutter før de skal legge seg..... Jeg vet ikke om det er depresjon... Spurte han I brevet..Og ba han snakke til meg og være ærlig. Han sa det ikke var noe.. Men depresjon er jo hverken kult å snakke om eller erkjenne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 26. november 2014 #457 Del Skrevet 26. november 2014 Synes det høres lurt ut å ta frem det brevet igjen. Fest det til kjellerdøra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 26. november 2014 #458 Del Skrevet 26. november 2014 Får helt vondt av å lese om hvordan det er for tida. Høres helt uholdbart ut, sånn oppfører man seg bare ikke når man har familie og små barn! Håper du når fram til ham, på en eller annen måte. Stor klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 26. november 2014 #459 Del Skrevet 26. november 2014 Har du husket å ringe??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 26. november 2014 #460 Del Skrevet 26. november 2014 Det er virkelig ikke greit å være deg om dagen, det er helt klart. Jeg håper at dere klarer å finne ut av det hvis dere får litt hjelp og virkelig kommer til bunns i hva som gjør at han oppfører seg som han gjør. Det hadde nesten vært godt om det var noe konkret som lå bak, eks. depresjon. Ellers hadde jeg som du allerede sier du gjør, vurdert å dra. Men skjønner at du holder igjen pga. tanken på at han skal ha barna. Nå som dere er sammen har du i det minste kontrollen. Menn og mobilspill er til å bli gææææærn av. Har samme "problem" med mannen her.. Han holder støtt og stadig på med mobilen, og ubetydelige mobilspill som aldri tar slutt. Ekstra provoserende når Mini prøver å få oppmerksomhet og han sitter og knoter med disse spillene.. Men det høres ut som du har det litt tøffere enn meg altså, mannens mobilspilling er liksom det verste jeg kan ta han på.. Åhhh jeg håper virkelig dere kommer dere ut av denne knipen ara! Må være utrolig tøft og vondt Tenker på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå