Favole Skrevet 26. oktober 2014 #341 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg gleder meg også veldig til å føde igjen en dag, men gleder meg ikke til å være gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 26. oktober 2014 #342 Del Skrevet 26. oktober 2014 Åh, jeg syntes det var skikkelig fint å være gravid, jeg! Gleder meg til å (forhåpentligvis) få oppleve det igjen Hadde ikke noe særlig til vondter. Men skjønner godt de som sier at de heller vil føde ti ganger enn å gå gravid igjen, da, for å gå i ni måneder med bekkenplager og spying og whatnot høres ikke fristende ut, akkurat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #343 Del Skrevet 27. oktober 2014 godt å høre at det er flere enn meg som er "sprøe" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #344 Del Skrevet 27. oktober 2014 A får ikke barnehageplass :( Buhuuu!! Jeg lurer på hvordan vi skal få økonomien til å gå opp nå... Får først og fremst begynne å søke kontantstøtte også får jeg jo jobbet 2 dager i uka fram til mannen er ferdig i permisjon i april. Men får man kontantstøtte når man jobber, tro? Må ringe NAV! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. oktober 2014 #345 Del Skrevet 27. oktober 2014 Det gjør du ja. Folk får kontantstøtte om de har ungen hos dagmamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #346 Del Skrevet 27. oktober 2014 Å? Så jeg kan ha henne hos dagmamma og alikevel få full pott i kontantstøtte? Det hadde ikke vært så dumt i alle fall Må få ringt NAV i morra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. oktober 2014 #347 Del Skrevet 27. oktober 2014 Ja.. jeg har hørt at mange dagmammaer tar betalt det samme som bhgen+pluss kontantstøtta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 27. oktober 2014 #348 Del Skrevet 27. oktober 2014 Æææh, dyyrt! Her er det vel ingen dagmammaer som tar over 4000 mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. oktober 2014 #349 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg skjønner de jo.. Jeg hadde ikke passa ungen til noen hver dag, fem dager i uka for bare 4000 kr i mnd måtte jo hatt 6-7 stk og passe før jeg hadde tjent noe brukelig de må vel skatte de også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #350 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg er såå skeptisk til dagmamma! De har vel referanser og den slags, men er de alltid alene?! Tenk om det skjer noe da, med dagmamma'n. Så sitter unga der da, helt aleine. Haha. Skal vel mye til for at noe sånt skjer men.. Og hvor mange barn er det forsvarlig at et menneske har ansvaret for ene og alene. Hmmm... Må undersøke masse ting nå kjenner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmartCookie Skrevet 28. oktober 2014 #351 Del Skrevet 28. oktober 2014 Kjipt med barnehageplass! Vi er i samme situasjon.. Håper det ordner seg. Som deg er jeg også skeptisk til dagmamma. Man får vel bare lete litt og høre rundt. Og virkelig følge magefølelsen! Hadde ikke latt Mini være hos noen hvor jeg fikk et snev av uro eller dårlige vibber. Håper det ordner seg for oss begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. oktober 2014 #352 Del Skrevet 28. oktober 2014 Her finnes det en facebookside som heter Dagmamma i aust-vest agder. Ville tro det kanskje finnes en side der dere bor også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 29. oktober 2014 #353 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hei på deg ara, må jo følge dagboka di Håper det ordner seg med barnehageplass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #354 Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Så hyggelig, La Traviata Sjekka dagmamma på Facebook, Kakaoen. Fikk kontakt med ei. Men fant i går ut at en barnehage bare noen km unna der vi bor har ledige plasser. Så jeg søkte A inn der. Skulle få svar fortløpende så da er det bare å krysse fingrene Vil heller at A skal få være med andre barn og voksne og sosialiseres i stedenfor å være med et enkelt menneske. Kjenner jeg er skikkelig skeptisk til det...... Tenkte å la snuppa gå i den barnehagen fram til sommeren og heller håpe hun får plass i L sin barnehage til høsten igjen Nå begynner jeg å bli forkjøla! Tett i nesa og det presser på øyne og bihulene. Dritt. Men har sluppet unna i hele høst så det måtte vel bli min tur nå. Har tatt et kokvarmt bad og pakket meg inn i varme klær. I morgen får jeg besøk av ei venninne og hennes baby (og mitt fadderbarn) på 5 mnd. Gleder meg masse til det. Håper bare ikke formen blir veldig dårlig ila natten! Nå venter snart favorittprogrammet mitt. Hilsen Farmen-slaven! Endret 29. oktober 2014 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 29. oktober 2014 #355 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hmm, hvordan kan man finne ut hvilke bhg som har ledige plasser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #356 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hmm, hvordan kan man finne ut hvilke bhg som har ledige plasser? Jeg gikk inn på hjemmesiden til kommunen jeg bor i. Klikket meg inn på barnehageportalen der og fant info. Hvis det er vanskelig å finne fram så kan du bare ta en telefon til kommunen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 29. oktober 2014 #357 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg gikk inn på hjemmesiden til kommunen jeg bor i. Klikket meg inn på barnehageportalen der og fant info. Hvis det er vanskelig å finne fram så kan du bare ta en telefon til kommunen Aha, må logge inn og se om jeg finner noe lurt, hvis ikke får jeg ringe i morgen. Selv om alle barnehagene her sikkert er stappfulle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter #358 Del Skrevet 30. oktober 2014 Er det mange barnehager i nærheten av der du bor, Favole? Det er så kjedelig når det blir kamp om plassen! ************ Avlyste venninne besøk i dag. Eller, jeg sa jeg var blitt syk og sa ville hun at jeg skulle ta det rolig. Og jeg kjenner nå etter morgenrushet, når jeg endelig har fått satt meg ned at jeg ikke er særlig pigg. Håper A sover lenge. Tenkte jeg skulle prøve det samme for en gangs skyld. 14.november skal jeg og kjære på konsert i Oslo og overnatte. Gleder meg helt sykt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 30. oktober 2014 #359 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hm, det er vel fem bhg innen gangavstand som gir oss "bydelsprioritet", 17 barnehager innen 15 min kjøring (maks 15 min!). Men med bare ett opptak i året så er det jo klin umulig å få plass når man er teit og føder utenfor sesong Hadde bare denne arbeidsplassen min kunne gitt meg fast stilling hadde jeg hatt bedriftsprioritet i ene barnehagen, men men. Det løser seg nok på et vis uansett! Glemte helt å ringe kommunen i dag, har gått i ett. Gjør et forsøk igjen i morgen Håper du har fått hvilt deg litt og at formen er bedre Skjønner at du gleder deg til kjærestetur med konsert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 2. november 2014 Forfatter #360 Del Skrevet 2. november 2014 Endelig i bedre form. Vært passe dårlig i helgen men har kost oss fordet I dag er A 11 måneder! Jeg kan ikke fatte og begripe at vi om én måned har en ettåring i hus! Hvor ble tiden av?! Hjelpes meg. Men det er jo gøy å se at de vokser og utvikler seg!! Hun er ganske sjarmerende for tiden. Hun har ikke noe særlig språk enda. Kun "mamma". Men hun svarer hvis vi spør hva kua, sauen og pus sier. Bæ og mø. Og pus sier tydeligvis "wouæhh". Prøver å få henne til å si enkle ord som "hei", "mat" "pus" osv. Men er jo ikke noe å stresse med. Det kommer når det kommer. Ellers er hun stormforelska i storebroren sin og vil gjerne klenge hele tiden, til storebror's store fortvilelse Han dytter henne som regel unna eller kjefter og sjefer. "Neeei, A, ikke gjør sånn". "Neeeiiii, den er miiiiiin"!! Men noen ganger er han veldig god og snill og vil ha henne på fanget og ved siden av seg og gir henne leker og smokk De er fryktelig søte for tiden og fryktelig slitsomme Men jeg forguder dem, virkelig! Barn er så absolutt en herlig gave å få her i livet! *sentimental* Hihi. Nå må jeg sove og lade opp til ny uke. Jobb 7 i morra tidlig. Spent på om vi får høre noe ifra barnehagen til A i løpet av uka..... *krysse fingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå