Gå til innhold

Forbaska røykere!


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så drittlei naboer som røyker. Jeg er tolerant nok og har tålt at soverommet stinker røyk fordi naboen røyker ut av vinduet rett ved mitt soveromsvindu. Men de slenger fra seg sneiper overalt, og det er ofte mye sneiper som ligger ved inngangspartiet MITT. Og jeg "vasser" i sneiper bare 1 meter utenfor døra fordi de må kaste fra seg røyken akkurat DER.

Er det ingen forståelse for at det finnes folk som ikke røyker og ikke syns det er trivelig å måtte omgi seg med det her der man bor? Burde vært normal folkeskikk. Dette er ikke en blokk m felles inngang, men flermannsbolig med separate innganger og privat adskilt uteplass på fremparti. Frempartiet mitt kryr av sneiper fra de i etasjen over meg.

Jeg blir så forbanna oppgitt, dagens utblåsning :)

Anonymous poster hash: 736e2...b0c

  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Spurte nylig en venn som røyker om hvorfor han gikk rundt med en tom røykpakke. Jo, han hadde ikke funnet en søppelboks å kaste den i enda. Men sneipene til alle de tjue sigarettene som hadde vært inni der, de kaster han rett på bakken som om det var den naturligste ting i verden! Logikken står ikke i høysetet, altså.

Røyk nå for søren om dere absolutt må, men slutt med forsøplingen!



Anonymous poster hash: 0059f...98d
  • Liker 11
Gjest Ingaborga
Skrevet

Heng en lapp på døra deres der du spør dem om å skaffe seg et askebeger? :)

Skrevet

Herregud så irriterende! Det må du bare ta opp med dem, uten å virke for antirøyker, da det er det verste røykere vet.. men at de kaster sneiper rundt rett ved din inngangsparti er helt uakseptabelt!

Og enig i det at røykere tenker det er det naturligste i verden å bare kaste sneiper akkurat hvor som helst. Om man gjør det samme med tyggis eller annen søppel får man jo DET blikket, og det ansees som grising. Mens sneiper som naturen visstnok bruker over 100 år på å nedbryte?- ja det er det heeeelt naturlig å bare kaste rundt overalt..

  • Liker 1
Skrevet

Fei dem opp og legg dem utenfor deres inngangsparti? Det er jo trossalt deres eiendeler, på et vis :danse:

  • Liker 11
Skrevet

Jeg er så drittlei naboer som røyker. Jeg er tolerant nok og har tålt at soverommet stinker røyk fordi naboen røyker ut av vinduet rett ved mitt soveromsvindu. Men de slenger fra seg sneiper overalt, og det er ofte mye sneiper som ligger ved inngangspartiet MITT. Og jeg "vasser" i sneiper bare 1 meter utenfor døra fordi de må kaste fra seg røyken akkurat DER.

Er det ingen forståelse for at det finnes folk som ikke røyker og ikke syns det er trivelig å måtte omgi seg med det her der man bor? Burde vært normal folkeskikk. Dette er ikke en blokk m felles inngang, men flermannsbolig med separate innganger og privat adskilt uteplass på fremparti. Frempartiet mitt kryr av sneiper fra de i etasjen over meg.

Jeg blir så forbanna oppgitt, dagens utblåsning :)

Anonymous poster hash: 736e2...b0c

Kaster beboerene sneipene sine ut vinduet?? Det vill jeg tatt opp med styret var jeg deg.

  • Liker 4
Skrevet

Skjønner at det er irriterende og er enig i at det burde være normal folkeskikk, men har du tatt det opp med dem?

Skrevet

Samme gjør noen naboer her.Står ute og røyker.Røyken havner inn i soverrommet ved siden av,som ikke er deres.Sneipene havner på gresset utenfor.I en stor sirkel rundt verandaen.

Det går ann å skaffe seg et ute-askebeger for søtten...

Skrevet

Jeg er så drittlei naboer som røyker. Jeg er tolerant nok og har tålt at soverommet stinker røyk fordi naboen røyker ut av vinduet rett ved mitt soveromsvindu. Men de slenger fra seg sneiper overalt, og det er ofte mye sneiper som ligger ved inngangspartiet MITT. Og jeg "vasser" i sneiper bare 1 meter utenfor døra fordi de må kaste fra seg røyken akkurat DER.

Er det ingen forståelse for at det finnes folk som ikke røyker og ikke syns det er trivelig å måtte omgi seg med det her der man bor? Burde vært normal folkeskikk. Dette er ikke en blokk m felles inngang, men flermannsbolig med separate innganger og privat adskilt uteplass på fremparti. Frempartiet mitt kryr av sneiper fra de i etasjen over meg.

Jeg blir så forbanna oppgitt, dagens utblåsning :)

Anonymous poster hash: 736e2...b0c

Hjelper vel lite å ha dagens utblåsing på KG? Viss ikkje du tar det opp med naboen så vil det aldri bli betre.

AnonymBruker
Skrevet

De kaster nok sneipene på fellesareal (typ 1-2 m utenfor mitt inngangsparti.(ikke at det er greit heller), også gjør sikkert vær og vind sitt til at jeg får det på trappa.

Styret hadde visst fått flere klager (stort boligfelt), så da regner jeg med at det blir bra :)

Anonymous poster hash: 736e2...b0c

AnonymBruker
Skrevet

Du må da si ifra hvis røyken sjenerer deg. Jeg pleier å stå rett utenfor blokka, ved siden av askebegret, helt til ene naboen kom og spurte om jeg ikke kunne flytte meg fordi det kom røyk inn på et soverom. Null stress det. Røykere er vanlige folk vi også, så stort sett er det ikke noe problem hvis du bare gidder å gå i en dialog heller enn å syte på kG og sende stygge blikk over hekken.



Anonymous poster hash: b9e71...d55
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Røyker ikke selv og har adri prøvd heller... Men jeg har aldri blitt plaget av folk som står å røyker, trur jammen det siver litt røyk inn vinduene mine også, samme for meg men er vel en av de som ikke er så sensitiv i nesepartiet!

Anonymous poster hash: 65be0...954

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må da si ifra hvis røyken sjenerer deg. Jeg pleier å stå rett utenfor blokka, ved siden av askebegret, helt til ene naboen kom og spurte om jeg ikke kunne flytte meg fordi det kom røyk inn på et soverom. Null stress det. Røykere er vanlige folk vi også, så stort sett er det ikke noe problem hvis du bare gidder å gå i en dialog heller enn å syte på kG og sende stygge blikk over hekken.

Anonymous poster hash: b9e71...d55

Jeg kan ikke be naboer ikke sitte på sin egen balkong og tenne seg en røyk. Men det er ikke det som er essensen i tråden, det er alle sneipene de kaster fra seg. Det er bare tankeløst, både for naboer og naturen. Æsj.

Anonymous poster hash: 736e2...b0c

AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg over folk som irriterer seg over alt mulig ... Forbaska mennesker

Anonymous poster hash: 65be0...954

  • Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Nå er det ikke alle røykere som gjør det ;) Jeg kaster aldri sneiper på bakken,eller andre steder. Enten putter jeg de i røypakka eller lomma frem til jeg finner et passende sted å kaste den.Og selvom jeg røyker selv irriterer jeg meg også over de som kaster sneiper over alt. Til og med når de står rett ved siden av et askebeger.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke alle røykere som gjør det ;) Jeg kaster aldri sneiper på bakken,eller andre steder. Enten putter jeg de i røypakka eller lomma frem til jeg finner et passende sted å kaste den.Og selvom jeg røyker selv irriterer jeg meg også over de som kaster sneiper over alt. Til og med når de står rett ved siden av et askebeger.

Jeg vet at ikke alle gjør det, men naboene mine gjør det ;)

Og til AB over; tåpelig kommentar.

Anonymous poster hash: 736e2...b0c

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg vet at ikke alle gjør det, men naboene mine gjør det ;)

Og til AB over; tåpelig kommentar.

Anonymous poster hash: 736e2...b0c

Her jeg bor har de nå hengt opp en lapp på hver enste inngangs dør inn til bolig komplekset at sneiper ikke skal kastes på bakken.Ja det er selvfølgelig noe som fortsatt gjør det,men det har faktisk blitt noe bedre.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Kjøp en metallbøtte med fint mønster på og gi dem i gave. Si at det er for mye sneiper nede hos deg, så hadde jo vært kult om de kunne bruke denne :)

AnonymBruker
Skrevet

Naboene under oss er noen røykende griser. Står på altanen og kaster dritten ned i hagen. Det ligger strødd der nede. En gang tok en busk fyr men det døde ut av seg selv. Det samme på fremsiden av huset. Da står de på trappen og kaster dritten på fortauet slik at det ser ut som om slaur bor her. Men vent litt, det bor faktisk slaur her, og det er ikke oss..... :fnise:

Røykere er de mest egoistiske menneskene i verden. Hundeierne kommer på en god andre plass....



Anonymous poster hash: 828c3...427
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker vel at om de røyker på verandaen så er det ikke så mye å gjøre med det, men søpla er noe svineri. Det hadde jeg bare snakket med de om. Evt. nevne det med røyk på soverommet. Vet ikke akkurat hvordan det er der dere bor.

Jeg bodde i tremannsbolig tidligere, og røyker. Naboen spurte om jeg kunne røyke vekk fra huset pga på veranda gikk det inn i stua og ved inngang inn på soverom. Jeg syns helt ærlig det er å gå litt langt å be folk gå helt bort fra sitt eget hus, spesiellt siden det tydeligvis var helt greit å grille hver dag gjennom hele sommeren med ett

tonn tennveske, og la bilen stå og svive 30min hver morgen om vinteren.

Men jeg ble ikke sur da de sa det. Må jo gå ann å snakke om ting på en ordentlig måte. Ble enige etter en prat og en kaffikopp :-)

Anonymous poster hash: 6ec60...f98

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...