JeanetteH Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #21 Skrevet 9. mai 2014 Her er dere meget avhengige av hva som står i kontrakten deres! Om dere ikke klarer å finne ut av dette selv, ta kontakt med juss-buss eller JURK, evt en advokat for å sikre dere, for slik det er fremstilt her høres dette bare merkelig ut. Anonymous poster hash: 83980...035 Takk for tipset! skal skjekke det opp!
JeanetteH Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #22 Skrevet 9. mai 2014 MIn samboer sendte mail om det var mulighet til å få slippe å bli holdt igjen så lenge, og han nevte alle feilene i leiligheten og regelverket som er i bygget som flere bryter.. noe de ikke gjør noenting med.. Det vi fikk i svar var at vi kunne betale oss ut med 34.000kr! Deet skjer vertfall ikke!! kjenner jeg blir en smule forbanna her Min mamma sa vi burde gå til media, hun er like oppgitt over dette leiefirmaet som vi er.... Hun har jo desverre møtt all min klaging over denne leiligheten og bygget vi bor i..
JeanetteH Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #23 Skrevet 9. mai 2014 (endret) .. Endret 9. mai 2014 av JeanetteH
Thorn Skrevet 9. mai 2014 #24 Skrevet 9. mai 2014 Syns det høres veldig rart ut at dere ikke får si opp før det har gått et år, det vil altså si at dere må bo der i ett år og tre måneder. Ville trodd at kontrakt på at år betydde at dere måtte bo der i ett år, altså at man kunne levere oppsigelse ette 9 måneder. Ville definitivt sjekket dette med leieboerforeningen eller noen som kan juss, ja!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #25 Skrevet 9. mai 2014 Hvilket firma er det? Vet om mange som har leid hos useriøse utleiere. Bl.a. at leiligheten skal være helt lik når du flytter ut som da du flyttet inn selv om du har bodd der i mange år. Naturlig slitasje skulle ikke synes. Anonymous poster hash: 3fa8c...017
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #26 Skrevet 10. mai 2014 Nå har det seg slik at iflg husleieloven så er det forbudt å inngå tidsbestemte kontrakter med varighet under 3 år. Pluss at det ikke er lov å avtale dårligere vilkår enn loven. Hva om å faktisk sette dere litt inn i loven før dere leier? Og før dere lager bråk med huseier er det en ide å være saklig, høflig og referere til loven. Det kan hende dere trenger den referansen i framtida.Anonymous poster hash: e3030...216
Thorn Skrevet 10. mai 2014 #27 Skrevet 10. mai 2014 (endret) Nå har det seg slik at iflg husleieloven så er det forbudt å inngå tidsbestemte kontrakter med varighet under 3 år. Pluss at det ikke er lov å avtale dårligere vilkår enn loven. Hva om å faktisk sette dere litt inn i loven før dere leier? Og før dere lager bråk med huseier er det en ide å være saklig, høflig og referere til loven. Det kan hende dere trenger den referansen i framtida.Anonymous poster hash: e3030...216 Det er vel lov med tidsbestemt kontrakt dersom leiligheten er i tilknytning til utleiers bolig: http://www.boligjegeren.no/P%C3%A5boligjakt/Leiekontrakten.aspx Her står også at ved tidsbestemt kontrakt opphører leieforholdet uten oppsigelse ved utløp, så hvis TS har tidsbestemt kontrakt på et år som utløper 1. juli, skal de kunne flytte ut da, ikke levere oppsigelse da. Endret 10. mai 2014 av Thorn 1
SiMa Skrevet 10. mai 2014 #28 Skrevet 10. mai 2014 Her er det noe riv ruskende galt. Leiekontrakten deres gjelder til 1. juli, da kan dere flytte ut 1. juli. Kan du/vll du legge ut litt av det som står i kontrakten, angående leietid og oppsigelse? Da kan jeg ta en titt på det, og se hvordan loven stiller seg i forhold til kontrakten. Det er ganske uklart for meg hva som står i kontrakten, jeg vet bare at utleier krever at dere sier opp 1. juli, med tre måneders oppsigelsestid. Som sagt, noe er riv ruskende galt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå