JeanetteH Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Hei, visste ikke helt i hvilken kategori jeg skulle legge denne tråden i, så jeg la den her. Jeg og min samboer skal flytte fra Oslo siden jeg skal gå på skole i Hedmark, Leiekontrakten vår går ut 1. Juli men vi fikk beskjed om at vi ikke får lov til å si opp slik at vi kan flytte ut 1. August.. Så det betyr at vi må si opp 1.Juli også vente 3 måneder før vi kan flytte... Noen som ikke er kurant for meg da jeg starter på skole i August på et sted som er litt over to timer unna Oslo.. Vi har nok driti oss ut på leggen her Slik det ser ut som nå så er jeg nødt til å flytte til faren hans, og bo der alene mens min type jobber og bor alene i Oslo.. Det å bo hos min svigefar vil bli veeeldig rart og ukomfertabelt Finnes det noen unntak det går ann å gjøre med leiekontrakten vi har nå? Kan legge til med at det er mange feil i leiligheten som skulle fikses til vi flyttet inn men som enda ikke er fikset (og vi har bodd her i et år i Juni...) vi har mast og mast på både vaktmester og utleiefirma, men ingenting blir gjort.. Hjelp Hjelp!
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Nei. Dere må forholde dere til 3 måneders oppsigelsestid. Anonymous poster hash: a5233...178
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Men om de sier opp i dag, så vil den jo gå ut 5. august? Nei. Dere må forholde dere til 3 måneders oppsigelsestid.Anonymous poster hash: a5233...178 Anonymous poster hash: d947f...471
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Men om de sier opp i dag, så vil den jo gå ut 5. august?Anonymous poster hash: d947f...471 Sier de opp i dag går den ut siste dagen i august. juni juli august Anonymous poster hash: a5233...178 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Ja. Da er det vel bare å si opp da? Sier de opp i dag går den ut siste dagen i august. juni juli augustAnonymous poster hash: a5233...178 Anonymous poster hash: d947f...471
JeanetteH Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2014 Ja. Da er det vel bare å si opp da?Anonymous poster hash: d947f...471 Vi sa opp 1. mai og fikk beskjed tilbake om at vi ikke kunne si opp før 1 juli.. Hadde håpet på et lite smutthull..
Alja Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 hvorfor i alle dager kunne dere ikke si opp før 1 juli?
Alja Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 oppsgelsestid er oppsigelsestid, og du har rett til å si opp når som helst. det er pga dette man har oppsigelsestid så både dere og utleier skal være trygge. 1
JeanetteH Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2014 hvorfor i alle dager kunne dere ikke si opp før 1 juli? Aaaner virkelig ikke, vi fikk beskjed om at vi MÅ ha bodd her 1år før vi idet hele tatt får lov til å si opp.. Da vi var her på visning sa de jo at det var 1års binding, men ikke det at vi ikke fikk lov til å si opp etter det ene året.. Utrolig teit spør du meg!
Alja Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 Aaaner virkelig ikke, vi fikk beskjed om at vi MÅ ha bodd her 1år før vi idet hele tatt får lov til å si opp.. Da vi var her på visning sa de jo at det var 1års binding, men ikke det at vi ikke fikk lov til å si opp etter det ene året.. Utrolig teit spør du meg! Nei det tror jeg faktisk ikke gjelds. Det er jo derfor man har oppsigelsestid. Hva er vits med oppsigelsestid dersom dere uansett måtte bo der 1 år? Her har vi også kontrakt på 1 år, men den fornyer vi hvert år, og begge parter står fremdeles fritt til å si opp. Jeg ville ringt noen med peiling. For jeg tror ikke han har lov til å nekte dere å si opp før 1 juli. 4
JeanetteH Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #11 Skrevet 5. mai 2014 Nei det tror jeg faktisk ikke gjelds. Det er jo derfor man har oppsigelsestid. Hva er vits med oppsigelsestid dersom dere uansett måtte bo der 1 år? Her har vi også kontrakt på 1 år, men den fornyer vi hvert år, og begge parter står fremdeles fritt til å si opp. Jeg ville ringt noen med peiling. For jeg tror ikke han har lov til å nekte dere å si opp før 1 juli. Ser ut som om samboer fant et smutthull, han gjorde litt reasearh på nett og fant ut at de ikke kan holde oss igjen med mindre det stod i kontrakten noe som det ikke gjør! Så vi kan faktisk flytte ut at utleier skal ha noe på det, så han skal sette seg ned og skrive en mail til de ang dette! Så ser ut som at det løser seg, heldigvis!
JeanetteH Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #12 Skrevet 5. mai 2014 Ser ut som om samboer fant et smutthull, han gjorde litt reasearh på nett og fant ut at de ikke kan holde oss igjen med mindre det stod i kontrakten noe som det ikke gjør! Så vi kan faktisk flytte ut at utleier skal ha noe på det, så han skal sette seg ned og skrive en mail til de ang dette! Så ser ut som at det løser seg, heldigvis! Fader, ser ut som at typen har lest feil og at vi sitter i samme knipen igjen..
Euphemia Skrevet 5. mai 2014 #13 Skrevet 5. mai 2014 Er det en mulighet for dere å flytte når den opprinnelige kontrakten deres utløper, da? dere er jo ikke tvunget til å fornye.
JeanetteH Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #14 Skrevet 5. mai 2014 Er det en mulighet for dere å flytte når den opprinnelige kontrakten deres utløper, da? dere er jo ikke tvunget til å fornye. Vi skal sende en mail og høre med de
Gjest Whitestripes Skrevet 5. mai 2014 #15 Skrevet 5. mai 2014 Så lenge det er 1 års bindingstid, har vel utleier retten på sin side her. Virker som han tvilholder på den også, så da er dere i knipa. Jeg leide en gang, og hadde 1 års binding, men huseier lot meg bryte kontrakten likevel, så jeg flyttet ut etter et halvt år! Han fikk inn ny leieboer med en gang, så da var det grei skurring. Innser at jeg var heldig med den. Om jeg noen gang (gud forby), må leie igjen, så ville jeg styrt unna steder med lang binding. En vet aldri hva som skjer her i livet.
kaffekjærring Skrevet 5. mai 2014 #16 Skrevet 5. mai 2014 Men hvis deres kontrakt går ut 1 Juli så kan dere jo velge å flytte ut da istedenfor å signere en ny kontrakt?? Hvis dere har bodd der i ett år 1 Juli. Har dere det? 2
Thorn Skrevet 5. mai 2014 #17 Skrevet 5. mai 2014 Tenker det samme som kaffekjærring. Kan dere ikke flytte ut når kontrakten går ut 1. juli? :/
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #18 Skrevet 9. mai 2014 Her er dere meget avhengige av hva som står i kontrakten deres! Om dere ikke klarer å finne ut av dette selv, ta kontakt med juss-buss eller JURK, evt en advokat for å sikre dere, for slik det er fremstilt her høres dette bare merkelig ut. Anonymous poster hash: 83980...035
JeanetteH Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #19 Skrevet 9. mai 2014 Men hvis deres kontrakt går ut 1 Juli så kan dere jo velge å flytte ut da istedenfor å signere en ny kontrakt?? Hvis dere har bodd der i ett år 1 Juli. Har dere det? Vi har et års binding, men vi får ikke lov til å si opp før det fulle året er gått.. og da er det 3 mnd oppsigelse...
JeanetteH Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #20 Skrevet 9. mai 2014 Så lenge det er 1 års bindingstid, har vel utleier retten på sin side her. Virker som han tvilholder på den også, så da er dere i knipa. Jeg leide en gang, og hadde 1 års binding, men huseier lot meg bryte kontrakten likevel, så jeg flyttet ut etter et halvt år! Han fikk inn ny leieboer med en gang, så da var det grei skurring. Innser at jeg var heldig med den. Om jeg noen gang (gud forby), må leie igjen, så ville jeg styrt unna steder med lang binding. En vet aldri hva som skjer her i livet. Da er du heldig, det må jeg virkelig si! tror de holder på oss litt ekstra i og med at vi har klaget så mye på denne leiligheten og forholdene i bygget. VI skal aaaaldri leie igjen, iallefall ikke av et firma... Vi flytter i selveier leilighet som er 100% vår om ikke så alt for lenge.. :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå