Gå til innhold

ny mann- er så nervøs for sexen!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dette høres sikkert tåpelig ut for noen, men saken er altså følgende:

Etter mange års trofasthet med en og samme mann, flyttet vi fra hverandre for en stund tilbake. Bortsett fra et par fiaskoer av noen samleier i min pureste pure ungdom er han den eneste elskeren jeg har hatt.

Nå har jeg møtt en ny mann, og ting ser lovende ut. Men jeg kvier meg for å ha sex med han, jeg har all verdens kvaler. Siden jeg bare har hatt en ordentlig sexpartner, som igjen bare hadde hatt meg som sexpartner, aner jeg jo egentlig svært lite om hvordan jeg er som elskerinne!

Hva han liker og ikke liker... det er klart slikt er spennede å utforske, men jeg er så redd for å bare sammenlikne med min tidligere, tenke at "men det likte jo alltid han", eller "vet han ikke hvordan jeg liker det der?" Nesten som om vi ikke var alene i senga, på en måte.

Og så er det dette med størrelser... Min tidligere var ganske velutstyrt, i alle fall i forhold til hva jeg har hørt av statistikker osv. Og jeg har født barn. Hva om han nye er liten, da blir det vel knapt noe friksjon og nytelse i det hele tatt? Jeg kniper og kniper om dagen, men har vel ikke alltid vært like flink... :oops:

Når alt kommer til alt er jeg vel bare kjempenervøs for at han skal bli skuffet over meg. Første gangen man har sex med noen er vel uansett ikke den beste, det har jeg snakket med venninner om, og jeg erfarte det selv i mitt forhold. Men når et forhold er i sin spede begynnelse tåler det vel ikke alt for store nedturer heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Første gang med ny kjæreste er alltid spesielt uansett hvor mange kjærester du har hatt tidligere. Første gang preges av at man er litt nervøs og at man ikke kjenner den nye partneren på det området. Det blir famling, prøving og feiling. Og det gjelder nok for ham også. Han er jo i en situasjon hvor han skal prestere noe og vet at han blir "bedømt". Ingen av dere vet hva den andre liker. Og uansett tidligere forhold så skal dere gå veien sammen. Utforske hverandre sammen. Ta med en god porsjon humor så går det nok greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter
Kommunikasjon mellom dere vil jeg si er beste virkemiddel :P

Ja, klart kommunikasjon er viktig... Men i begynnelsen av et forhold er det liksom ikke alt man kan si til hverandre. Jeg kan jo for eksempel ikke si at

- Vet du, jeg er redd for at du skal ha så liten tiss at det blir uvant og ikke særlig godt for meg.

Men jeg tror jeg skjønner hva du mener. Jeg har allerede kommet med noen vage antydninger om at jeg kanskje vil være litt nervøs når vi har sex første gang, at det er "mye som står på spill", osv. Synes i grunn ikke jeg kan mase mer om det. Han var forståelsesfull nok, men jeg følte meg egentlig ikke så veldig mye bedre etter å ha sagt det. Litt nervøs er det vel helt normalt å være, men jeg føler at mine tanker rundt det hele går langt utover hva som er "normalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter
Første gang med ny kjæreste er alltid spesielt uansett hvor mange kjærester du har hatt tidligere. Første gang preges av at man er litt nervøs og at man ikke kjenner den nye partneren på det området. Det blir famling' date=' prøving og feiling. Og det gjelder nok for ham også. Han er jo i en situasjon hvor han skal prestere noe og vet at han blir "bedømt". Ingen av dere vet hva den andre liker. Og uansett tidligere forhold så skal dere gå veien sammen. Utforske hverandre sammen. Ta med en god porsjon humor så går det nok greit.[/quote']

Takk for støttende ord! :-) Det med at han sikkert også er nervøs og må "prestere" skal jeg prøve å ha i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sørg for å ha dere på et hvilket som helst annet sted enn på soverommet. Da har man liksom en unnskyldning begge to for at det blir litt klønete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjenert

tror nettopp at man TÅLER noen seksuelle nedturer de første gangene med ny partner, så lenge "helheten"; at man tiltrekkes av hverandre og trives sammen, er der.

de første fire-fem nettene jeg var med min nåværende kjæreste var nok ingen av oss imponert over sexen (man blir jo sjenert - jeg er i hvert fall det, og til og med min frigjorte kjæreste var noe tilbakeholden før han ble kjent med meg som person), men vi slappet av sammen og syntes visst den andre var deilig likevel... og det tok ikke så lang tid før det ble MYE bedre.

jeg har også opplevd at man kan være mer tiltrukket av en person FØR man har sex enn etter, men selv om det at man ikke passer sammen fysisk spiller en rolle, tror jeg "viljen" og det at man som andre her sier kommuniserer og har det fint sammen hele veien er det avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av.han er sikkert like nervøs som deg,om ikke mer.tenk hvor mye press det er på gutta med tanke på å gi jentene orgasme og"trykke på de rette knappene",som ikke alltid vi vet hvor er engang.

si det som det er davell og ikke ta det så alvorlig.da blir det på en måte ufarligjort og ikke så skummelt.

Dessuten er de fleste menn fornøyd med at de får sex i det hele tatt,så jeg synes ikke du skal ha så prestasjonsangst.lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første gangene med ny partner etter å ha hatt kun en og samme partner de siste 5 årene, var egentlig ikke spesielt bra. Hadde ikke forventet det heller, nettopp fordi jeg ikke regnet med at han ville vite hva jeg likte og jeg vite hva han likte. Men etter å ha prøvd litt forskjellig og snakket sammen og ledd litt, så gikk det mye bedre. :)

Så ikke forvent englesang og trompeter de første 2-3 gangene, tørr å si fra hva du liker og ikke liker, og spør ham om det samme, og så blir det sikkert bra. :)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok like nervøs som deg! Snakk sammen, det er det beste.

Husker godt da jeg og samboeren skulle prøve første gang... Hadde begge vært gift før, og syntes nok begge at det var rart å skulle være med noen andre. Det ble litt mislykket fordi han var så nervøs at ereksjonen sviktet litt, og jeg klarte ikke å slappe av i det hele tatt. :) Men det var søtt også, for det at vi ikke presterte helt som vi skulle, så lå vi heller lenge og snakket og bare lå nakne ved siden av hverandre. Ble ikke pinlig og rart i det hele tatt.

Har gått strake veien oppover etter det! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...