Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjort er gjort og spist er spist. Han lærer nok av denne feilen. Han og Justin Bieber. Var de ikke kjente, ville ingen skrive om dem. Tenk så rike alle aviser og media blir nå, nå har de en god sak de dekker 120% All pr er god pr :)

Men det er feil å kjøre i fylla, det vet alle om det er kongen eller hattemakeren :)

Anonymous poster hash: f3172...a2f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den vanlige mannen i gata som hadde gjort noe slikt som dette hatt blitt dømt opp og i mente i hele samfunnet.

Nei, ikke i venneflokken min.

Når det er sagt så er jeg sikker på at Petter Northug vet veldig godt hva han har gjort, og det er ikke min jobb å være dommer - han får den straffen han fortjener av domstolen

I og med at man får forskjellig av domstoler i forskjellige land, så har jeg litt vanskelig for å se at det fins en universell straff man fortjener for å kjøre i fylla.

Det er ganske vanlig å fyllekjøre.

Dessuten har vi litt av skylda for det selv, ettersom det ikke er fritt fram å starte taxiselskap.

Skrevet (endret)

Nei, ikke i venneflokken min.

I og med at man får forskjellig av domstoler i forskjellige land, så har jeg litt vanskelig for å se at det fins en universell straff man fortjener for å kjøre i fylla.

Det er ganske vanlig å fyllekjøre.

Dessuten har vi litt av skylda for det selv, ettersom det ikke er fritt fram å starte taxiselskap.

Unnskyld at jeg sier det, men da høres verken du eller vennegjengen din ut som de mest oppegående personene i gata. Vanlig å fyllekjøre? (Det barnslige kallenavnet ditt hjelper heller ikke på inntrykket) Fyllekjøring har nulltoleranse hos meg og alle jeg menger meg med. Det burde være standard.

Endret av Amananas
  • Liker 8
Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men da høres verken du eller vennegjengen din ut som de mest oppegående personene i gata.

Hvorfor unnskylde seg, og så si det allikevel? Dårlig gjort å rakke ned på folk for å ikke være oppegående. Kan jeg noe for at jeg er dum, lissom?

Jeg syns fortsatt det ikke alltid er ille å fyllekjøre. Bygdefest på natta, skal hjem, ikke råd til taxi hver helg, store avstander, bedre å krabbekjøre hjem.

Skrevet

Hvorfor unnskylde seg, og så si det allikevel? Dårlig gjort å rakke ned på folk for å ikke være oppegående. Kan jeg noe for at jeg er dum, lissom?

Jeg syns fortsatt det ikke alltid er ille å fyllekjøre. Bygdefest på natta, skal hjem, ikke råd til taxi hver helg, store avstander, bedre å krabbekjøre hjem.

La meg se; Overnatt, avtalt henting på forhånd, ta taxi når du har råd eller BLI HJEMME. Idioti er det du holder på med!

• Liker 10
Skrevet

Ser en del kommentarer på VG om at "Jaja, han er bare et menneske han også."

Ehhhhh, ja? Og et hvilket som helst annet menneske som fyllekjører, kræsjer og i tillegg stikker av fra en såret person er et menneske jeg ser på som en FORBANNA IDIOT.

Han tenkte sikkert ikke på at kameraten var skadet, han var vel for drita til å tenke klart. Hadde han brukt huet, så hadde han bare blitt i bilen, eller fått en edru kompis til å komme og ta ansvaret, litt brennkvikt, og si at de var uoppmerksomme fordi medpassasjeren terget ham med snapchatbilder.

AnonymBruker
Skrevet

Når bilen din ligger rykende på taket i grøfta med innvollene til en mann og hans hund klint utover fremhjulene og panser er du forhåpentligvis littegrann mer kritisk til fyllekjøring.

Anonymous poster hash: 9c13a...e08

• Liker 8
Skrevet

Når bilen din ligger rykende på taket i grøfta med innvollene til en mann og hans hund klint utover fremhjulene og panser er du forhåpentligvis littegrann mer kritisk til fyllekjøring.

Anonymous poster hash: 9c13a...e08

Nei, jeg syns det er viktig å straffe fyllekjøring med bot, og høyere bot om du bor i en by, men fengsel, det er ikke bra. Det tyder på at samfunnet ikke har bestemt seg for hva man vil med å straffe. Fengselsstraff ødelegger for mye for folk, man burde holde seg til svinedyre bøter. Syns ikke det er riktig klokt å sende folk på nav til evig tid for krabbekjøring i fylla.

Skrevet

Ditt troll, skjerp deg.

Hva syns du er lurt hvis du fyllekjører da? Tenne på bilen?

Skrevet

Nei, jeg syns det er viktig å straffe fyllekjøring med bot, og høyere bot om du bor i en by, men fengsel, det er ikke bra. Det tyder på at samfunnet ikke har bestemt seg for hva man vil med å straffe. Fengselsstraff ødelegger for mye for folk, man burde holde seg til svinedyre bøter. Syns ikke det er riktig klokt å sende folk på nav til evig tid for krabbekjøring i fylla.

Dette må jo være tull? Er du helt tett i nøtta? Ja, fengsel kan ødelegge, men vet du hvorfor det er fengselsstraff? Fordi fyllekjøring kan ødelegge og til og med TA liv.

Dette blir så dumt at jeg tror ikke en gang du er seriøs, så jeg skal ikke svare deg mer. Dette er jo så uintelligent som det går an.

• Liker 1
Skrevet

Dette må jo være tull? Er du helt tett i nøtta? Ja, fengsel kan ødelegge, men vet du hvorfor det er fengselsstraff? Fordi fyllekjøring kan ødelegge og til og med TA liv.

Dette blir så dumt at jeg tror ikke en gang du er seriøs, så jeg skal ikke svare deg mer. Dette er jo så uintelligent som det går an.

Det er morsomt hvordan du kritiserer meg for å ikke være oppegående, og så svikter skallen din på selv elementær logikk. Det er tydelig at ikke kriminologi er faget ditt, da ville du kanskje forstått forskjellen på hevn og forebygging.

Skrevet

Tviler på at han blir bura inne. Burde det, og jeg håper det, men er/var man skistjerne så slipper man lett unna. Slik fungerer Norge.

• Liker 2
Skrevet

Det er også ganske svett hvordan politikere skal score poeng på å si at han "må ta sin straff." Skulle det vært fengselsstraff for noe, så måtte det vært for politikere som serverer populistiske floskler.

Skrevet (endret)

Det er morsomt hvordan du kritiserer meg for å ikke være oppegående, og så svikter skallen din på selv elementær logikk. Det er tydelig at ikke kriminologi er faget ditt, da ville du kanskje forstått forskjellen på hevn og forebygging.

Ikke glem at avskrekking også er et viktig element, og med dine holdninger er det tydelig at det er noe som trengs!

Og det har da blitt sagt flere ganger i media nå at det blir sannsynligvis fengselsstraff på ham, så kom ikke her og få det til å høres ut som det er noe jeg finner på selv.

Endret av Amananas
Skrevet

Ikke glem at avskrekking også er et viktig element, og med dine holdninger er det tydelig at det er noe som trengs!

Og det har da blitt sagt flere ganger i media nå at det blir sannsynligvis fengselsstraff på ham, så kom ikke her og få det til å høres ut som det er noe jeg finner på selv.

Det er bare å gjøre boten høy nok, det. Det må vel du som er så oppegående kunne skjønne. Men hvorfor klarte du ikke svare på hva Petter burde ha gjort når han krasjet? Hvordan kan du som er så smart ha så sterke meninger om hva som er galt, uten å ha noen formening om hva som er riktig? Bli i bilen er galt, få assistanse er galt, brenne bilen er galt, stikke av er galt - er ikke mye igjen av alternativer snart. Fly av sted?

AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi lenge hørt om at han er bare seg selv, etter utbrudd og div i media. Han har ikke alltid oppført seg sympatisk. Vi likte vel noe, da han var noe frekk mot svenskene. Det har vært mye med han der.

Det er grovt det han har gjort.

Overrasker meg at posen som er en statlig bedrift, skal fortsette og fronte han på frimerker,men hvem av oss vil si nei takk til frimerke med han på. Samme med Audi, som fronter sikkerhet. Også redbull

Han har min 9 mill i året fr Coop, betalt av "meg og deg" Han bør miste sin sponsorer, starte på nytt og jobbe for at nye sponsorer skal ha tro på han. Jeg og du vil være raka fant etter en sånn hendelse om det skjedde.

Skal ikke se bort i fra at noen ligger foran i løypa nå, og vil fronte han i sikker bilkjøring, ikke alkohol og rus, snakke til ungdommen p\ diverse arene og fyllekjøring, for så å gjøre penger på det.

Han kan snu det også, besemme seg om ha vil oppføre seg som andre, slutt med at han skal få gjøre og si hva han vil om andre i media på den frekke måten ha har vært på til nå.

Man kan vel ikke fortsette å si, han er bare seg selv.

Nå kunne denne historien blitt helt snudd på hodet, den kunne endt fatalt. Da hadde debatten vært en helt annen i dag, og reaksjonene en helt annen også

Alle kan gjøre feil i livet, me jeg blr skremt over å lese alt jeg har lest i dag og i går. Mobben på det verste kom frem i folk

Anonymous poster hash: be62f...f3f
Skrevet (endret)

Det er bare å gjøre boten høy nok, det. Det må vel du som er så oppegående kunne skjønne. Men hvorfor klarte du ikke svare på hva Petter burde ha gjort når han krasjet? Hvordan kan du som er så smart ha så sterke meninger om hva som er galt, uten å ha noen formening om hva som er riktig? Bli i bilen er galt, få assistanse er galt, brenne bilen er galt, stikke av er galt - er ikke mye igjen av alternativer snart. Fly av sted?

Jeg svarte ikke for jeg tok ikke spørsmålet ditt seriøst. Du er ute etter et svar for hvordan han skulle slippe unna? Altså.. Brenne bilen? Jeg blir målløs. Hos meg er ikke det et alternativ en gang. Det du foreslo var å lyve og si at noen andre hadde kjørt bilen. Når har jeg sagt at å få assistanse er galt? Det var nettopp akkurat det som burde blitt gjort. Ring en ambulanse, ikke prøv å stikke av. Men jeg gidder virkelig ikke å bruke tid på å diskutere med deg, det er liksom så poengløst at jeg vett ikke hva. Eneste grunnen til jeg gadd å svare er fordi jeg blir provosert av holdningene dine. De er idiotiske og en dag kan de ta liv, da skal vi se hvor høy på hesten du er. Om du er seriøs i det du har skrevet til nå, så bør du ta deg kraftig sammen og tenke på andre mennesker enn deg selv. Fyllekjøring er uakseptabelt. Og det å synes at det er greit til og med i edru tilstand (som du) sier intet mindre enn at du har en svikt i hjernekapasiteten din - eller bare er ekstremt egoistisk.

Ja, det er frekt av meg å si. Men holdningene dine er langt bak mål. Det er slike personer som deg som ender opp med å kjøre på fylla, ikke holde styr på vikeplikten din og så drepe en motorsyklist som kommer fra høyre. Jeg kjente selv en gutt som ble drept på akkurat denne måten, så plis, spar meg.

Endret av Amananas
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at han blir bura inne. Burde det, og jeg håper det, men er/var man skistjerne så slipper man lett unna. Slik fungerer Norge.

Å? Har andre skistjerner sluppet unna? Alle som er tatt for promillekjøring med promille over et visst nivå havner i fengsel, også skistjerner, så det du skriver er bare vås.

Anonymous poster hash: 6230a...111

Skrevet

Å? Har andre skistjerner sluppet unna? Alle som er tatt for promillekjøring med promille over et visst nivå havner i fengsel, også skistjerner, så det du skriver er bare vås.

Anonymous poster hash: 6230a...111

Skulle gjerne tatt et veddemål på det. Dette handler ikke bare om skistjerner og promillekjøring, men at kjendiser straffes langt mildere enn mannen i gata.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsvarer ikke fyllekjøring på noen som helst måte. Jeg har anmeldt egen familie for nettopp dette, noe jeg forteller her for å få fram at dette er noe jeg er totalt i mot.

MEN, politiet har overtatt saken, det skal opp for retten, og straffen skal betemmes der, da er det ikke min sak å straffe gjerningsmannen ytterligere gjennom utskjelling og dårlig behandling.

Derfor skjønner jeg ikke folk som nå "står fram" for å fortelle hvor full Northug var. Det kan da ikke ligge noe annet til grunn enn å få noen minutter i rampelyset?

Tråkke på andre for å fremheve seg selv, som det så fint kalles.

Media fråtser i sensjasjonslyst, diskusjonsforum og kommentatorfelt gløder med til dels dømmende og stygge personkarakteristikker.

Jeg mener som jeg gjør, handlingen kan jeg ikke akseptere, men jeg godtar at straffen skal komme fra riktig instans, og vil ikke legge ytterligere stein til byrden, men det er visst bare meg...

Anonymous poster hash: 12cd4...f9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...