AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #121 Skrevet 4. mai 2014 Petter er ikke noen festløve, det vet alle som kjenner ham og som vet hva hverdagen hans består av. Han gjorde noe dumt, drakk alkohol og var dum nok til å sette seg bak rattet. Én veldig dum ting å gjøre. Dessverre er det slik at én dum og irrasjonell avgjørelse en kveld han har fått alkohol i seg, kan ødelegge karrieren hans. Anonymous poster hash: 324a8...a0b Kommer veldig an på den individuelle definisjonen av "festløve", men at han er typen som holder seg unna så store mengde alkohol at han IKKE blir beruset, dét er bare tøv. Veldig kjipt at dette kan være avgjørende for karrieren hans. Anonymous poster hash: 5c594...cfb
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #122 Skrevet 4. mai 2014 Petter er ikke noen festløve, det vet alle som kjenner ham og som vet hva hverdagen hans består av. Han gjorde noe dumt, drakk alkohol og var dum nok til å sette seg bak rattet. Én veldig dum ting å gjøre. Dessverre er det slik at én dum og irrasjonell avgjørelse en kveld han har fått alkohol i seg, kan ødelegge karrieren hans. Anonymous poster hash: 324a8...a0b Han er ingen festløve, men han er glad i en fest Har vært på fors, fest og nach med fyren i både Hemsedal og i Trondheim. Er ikke beskjeden med drinkene for å si det sånn. Ikke for å henge han ut, han er lik som alle andre ungdommer. Anonymous poster hash: 4c119...f4f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #123 Skrevet 4. mai 2014 Hvor stor fengselsstraff er det for fyllekjøring? Og for å kjøre la oss anslå ca 100 i 40 sone? Anonymous poster hash: 4c119...f4f
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #124 Skrevet 4. mai 2014 Han er ingen festløve, men han er glad i en fest Har vært på fors, fest og nach med fyren i både Hemsedal og i Trondheim. Er ikke beskjeden med drinkene for å si det sånn. Ikke for å henge han ut, han er lik som alle andre ungdommer.Anonymous poster hash: 4c119...f4f Han er 28 år Anonymous poster hash: 3b19e...fdc 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #125 Skrevet 4. mai 2014 Noen som vet hvem kompisen er? Heldigvis er det ikke broren, Tomas. Anonymous poster hash: 5c594...cfb
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #126 Skrevet 4. mai 2014 Noen som vet hvem kompisen er? Heldigvis er det ikke broren, Tomas.Anonymous poster hash: 5c594...cfb Hvorfor er det bra?Anonymous poster hash: 6230a...111 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #127 Skrevet 4. mai 2014 Han er 28 årAnonymous poster hash: 3b19e...fdc Ja tror alle har fått med seg at Petter er født i 1986 nå. Anonymous poster hash: 4c119...f4f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #128 Skrevet 4. mai 2014 Ja tror alle har fått med seg at Petter er født i 1986 nå.Anonymous poster hash: 4c119...f4f Poenget var vel at han ikke er noen "ungdom" Anonymous poster hash: da9b7...efa 2
Lillemini Skrevet 4. mai 2014 #129 Skrevet 4. mai 2014 Hvor stor fengselsstraff er det for fyllekjøring? Og for å kjøre la oss anslå ca 100 i 40 sone? Anonymous poster hash: 4c119...f4f Her er lovverket: http://www.promille.no/promillekjoring/ Tror forøvrig at fengselsstraffen for høy promille pleier å være 3 uker. Dette er da om den eneste straffbare handlingen er promillekjøring. Å stikke fra stedet vil nok øke straffen, selv om jeg ikke vet noe konkret om dette. Er nok også mange andre aspekter som spiller inn, som plettfritt vandel, farten du hadde, ulykkeaomfang osv. Vet to konkrete tilfeller i min utvidete omgangskrets. Nr 1 tillot en annen person kjøre sin bil med promille. Hun var passasjer, også med promille. Hun fikk 10000 i bot (var student med deltidsjobb) og mistet sertifikatet i tre år. Hun måtte kjøre opp på nytt etter dette. Fengsel fikk hun ikke. Nr 2 var 17 år og kjørte med høy promille. Eieren av bilen var passasjer. De kjørte av veien og eieren av bilen mistet livet. Sjåføren fikk 3 måneders ubetinget fengsel, straffen begynte da hun fylte 18. Noe mer straff fikk hun ikke siden hun var mindreårig. Det blir uansett bare spekulasjoner hva P.N får som straff, men ubetinget fengsel blir det garantert, samt inndraging av førerkort. Bot også selvfølgelig, pluss massive tap i form av sponsorinntekter og ikke minst rykte. Håper han kan virke som "forbilde" for alle unge til å ikke gjøre det samme, jeg har vikelig null respekt for fyllekjørere.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #130 Skrevet 4. mai 2014 Hvor mange tror at denne pressemeldingen er noe han selv har forfattet eller sier seg enig i? Det er jo så sukkersøtt og beklagende at det er tydelig at det ikke kommer direkte fra han selv. Anonymous poster hash: d775f...877 4
Novemberellie Skrevet 4. mai 2014 #131 Skrevet 4. mai 2014 Tenk åsså ødelegge en så fin bil, da..... :frown:
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #132 Skrevet 4. mai 2014 Hvor mange tror at denne pressemeldingen er noe han selv har forfattet eller sier seg enig i? Det er jo så sukkersøtt og beklagende at det er tydelig at det ikke kommer direkte fra han selv. Anonymous poster hash: d775f...877 Er nok ikke hans egne ord, nei. Anonymous poster hash: 5c594...cfb
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #133 Skrevet 4. mai 2014 Hvorfor er det bra?Anonymous poster hash: 6230a...111 Det holder vel at én Northug er innblandet..? Anonymous poster hash: 5c594...cfb
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #134 Skrevet 4. mai 2014 Hvor mange tror at denne pressemeldingen er noe han selv har forfattet eller sier seg enig i? Det er jo så sukkersøtt og beklagende at det er tydelig at det ikke kommer direkte fra han selv. Anonymous poster hash: d775f...877 Det som er litt synd med saken, dyktige medierådgivere som gjør saken om til en tragedie for Petter som angrer, at vi skal ha masse sympati blabla, men hva Petter virkelig tenker.. tja... Uansett, min sympati får han ikke. Fyllekjøring er uakseptabelt. Han skal være sjeleglad for at ikke flere ble skadd. Hva om han hadde truffet en mor med barnevogn? En annen bil med barn i? Fyllekjøring er uakseptabelt uansett hvem som gjør det. Anonymous poster hash: 420b5...5b8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #135 Skrevet 4. mai 2014 Poenget var vel at han ikke er noen "ungdom"Anonymous poster hash: da9b7...efa Ja, men personer i 20 årene uten samboere, familie, barn osvosv som fester og lever ungkarslivet alene, kaller jeg for ungdom. De som ikke har slått seg til ro etter å ha rundet 20tallet, bare fortsetter å leve som en ungdom. Dere skjønner hvilke type personer jeg mener. Selv om ungdom blir ukorrekt å si mtp hans alder. Anonymous poster hash: 4c119...f4f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #136 Skrevet 4. mai 2014 Det som er litt synd med saken, dyktige medierådgivere som gjør saken om til en tragedie for Petter som angrer, at vi skal ha masse sympati blabla, men hva Petter virkelig tenker.. tja... Uansett, min sympati får han ikke. Fyllekjøring er uakseptabelt. Han skal være sjeleglad for at ikke flere ble skadd. Hva om han hadde truffet en mor med barnevogn? En annen bil med barn i? Fyllekjøring er uakseptabelt uansett hvem som gjør det. Anonymous poster hash: 420b5...5b8 At Petter angrer og er oppriktig lei seg, er det nok ingen tvil om. Hvem er det dette går utover mest? Dette er karrieren hans og livet hans. Han har det nok ikke så bra nå (og det bra, en skal ikke ha det bra når en har gjort noe sånt som dette). Anonymous poster hash: 1efa5...e81
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #137 Skrevet 5. mai 2014 Jeg merker jeg har et ambivalent forhold til dette. I likhet med flere andre, har jeg sett mange på sosiale medier uttrykke sin støtte til Northug, eller i det minste å oppfordre til å ikke bedrive heksejakt. Det kan jeg på en måte forstå, samtidig mener jeg at det er naturlig at folk viser avsky mot fyllekjøring. Ja, han gjorde en feilvurdering, det var en dum ting å gjøre, han i motsetning til resten av oss normale mennesker får de dumme valgene sine smurt utover alle medier, osv. Samtidig, det er ikke en bagatell han har gjort, det er livsfarlig å fyllekjøre. Dessuten er det å gå over en grense som de fleste av oss ikke gjør, mange av oss kan gjøre dumme ting, dette havner i en annen kategori. Han er et forbilde, noe som også skiller han fra oss "normale mennesker". Anonymous poster hash: e961a...06c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #138 Skrevet 5. mai 2014 Hva om han hadde truffet en mor med barnevogn? En annen bil med barn i? Anonymous poster hash: 420b5...5b8 Sikkert mange mødre som tar trilleturen midt på natta i helga. Og også mange familier som tar med barna ut på tur på det tidspunktet, ja. Hvorfor dikte opp sånne "i verste fall"-scenarier som ikke har rot i virkeligheten? Er ikke promillekjøring midt på natta ille nok i seg selv? "Tenk om hele Dissimilis hadde vært ute på tur akkurat der Northug kjørte, midt på natta!" Anonymous poster hash: 6230a...111 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #139 Skrevet 5. mai 2014 Sikkert mange mødre som tar trilleturen midt på natta i helga. Og også mange familier som tar med barna ut på tur på det tidspunktet, ja. Hvorfor dikte opp sånne "i verste fall"-scenarier som ikke har rot i virkeligheten? Er ikke promillekjøring midt på natta ille nok i seg selv? "Tenk om hele Dissimilis hadde vært ute på tur akkurat der Northug kjørte, midt på natta!"Anonymous poster hash: 6230a...111 Jeg bor i det strøket der, og ja jeg har mange veldig-tidlig-morgenspaserturer på samvittigheten, med en liten en som hadde tendens til å våkne alt for tidlig uten å være uthvilt. Hadde det vært for et par måneder siden er det ikke utenkelig at jeg hadde vandret forbi på en søndagsmorgen, ettersom jeg har en litt treg unge som fremdeles ikke har lært forskjell på ukedag og helg. Når det er sagt så er jeg sikker på at Petter Northug vet veldig godt hva han har gjort, og det er ikke min jobb å være dommer - han får den straffen han fortjener av domstolen og så kan han se framover. Ser ikke noe poeng i å anklage ham for alt det som muligens kunne ha hendt, håper bare han har lært av dette og kan bruke det til noe nyttig.Anonymous poster hash: 78821...91c 1
Amananas Skrevet 5. mai 2014 #140 Skrevet 5. mai 2014 Det er akkurat dette: Jeg har aldri brydd meg om å snakke ned Northug for diverse frekke kommentarer / tvilsomme valg. Jeg er enig i at slik er unødvendig og ufortjent. Men dette med å fyllekjøre går LANGT over en grense for min del, dette havner ikke i kategorien "dumme tabber som kan skje hvem som helst". Nei, hvem som helst setter seg ikke full inn i en bil og risikerer andre sine liv. Fyllekjøring er (i mine øyne) ikke verst fordi man setter seg selv i fare, men på grunn av de utallige uskyldige livene som har gått tapt fordi noen ANDRE har fyllekjørt. Jeg synes dette tar alt til et helt nytt nivå, og synes det er latterlig å se på de som forsvarer ham. De sier at bare for han er kjendis så blir han dømt så hardt. NEI, men fordi han er kjendis har han en haug med støttespillere som framdeles forsvarer ham. Den vanlige mannen i gata som hadde gjort noe slikt som dette hatt blitt dømt opp og i mente i hele samfunnet, det er klart at Northug også blir det. Kjipt for han at det blir smørt utover alle Norges aviser, men jeg synes ikke det finnes noen som helst unnskyldning for slik egoistisk og dum oppførsel. Han kunne faktisk ha DREPT noen. Tenk på det. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå