Gjest the imp Skrevet 15. juni 2004 #41 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg lurer litt på hvordan alle dere her inne vet hvordan selgere i Telenor blir lært opp? Har dere vært med på opplæring hos Telenor for å bli telefonselger slik at dere vet nøyaktig hva som blir sagt, hva man blir lært opp til osv? Jeg har nemlig vært på opplæring for å bli telefonselger, for Telenor, og en annen gang for et annet firma. Begge gangene var det fordi jeg var helt nødt til å få inn litt penger, og begge gangene ga jeg meg i prøveperioden fordi jeg ikke holdt ut jobben. Begge stedene fikk jeg beskjed om at dersom jeg møtte på noen som sa de hadde registrert seg så skulle jeg merke av for dette i systemet, og systemene ble vasket mot Brønnøysundregisteret med jevne mellomrom. Vi fikk alltid beskjed om å være høflige, osv. Det inntrykket jeg sitter igjen med er vel heller det at mange av de personene som driver med telefonsalg ikke følger spillereglene, eller tøyer grensene litt langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2004 #42 Del Skrevet 15. juni 2004 De får lister fra avisene. Kjenner en del som jobber der som selgere.De dobbelsjekker ikke om du er abbonnent fra før eller om ungen faktisk har dødd etc. Ganske skrekkelig. Ja, det er dessverre sant. Straks de ser en fødselsannonse ringer Krybbedødforeningen, spiller selvsagt på det at man er nybakt og engstelig mor. Jeg synes det er utrolig dårlig gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2004 #43 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg lurer litt på hvordan alle dere her inne vet hvordan selgere i Telenor blir lært opp? Har dere vært med på opplæring hos Telenor for å bli telefonselger slik at dere vet nøyaktig hva som blir sagt, hva man blir lært opp til osv? Hei! Jeg har også vært på opplæring hos Telenor som telefonselger (og ga meg også i prøvetiden..) Vi fikk beskjed om å være høflige, men mottok også ett hefte med svarkommentarer som vi skulle bruke ved vanlige ting som kundene sa...("Vi er registrert", svar: "Å dere er det, beklager,..bla bla...men dere kunne ikke tenke dere ett supert tilbud fra telenor?") Da jeg jobbet der hadde jeg noen kunder som sa de var registrerte, og som var blitt ringt opp flere ganger.. Jeg snakket med en av sjefene, og fikk beskjed om at egentlig skulle de vært fjernet fra listene, men siden telenor hadde tilgang til alle lister kunne de ringe tilbake likevel...(forstod det på tonefallet at det ikke er helt lovlig...) Sjefen ble forflyttet, så jeg vet ikke hvordan det er nå....men tror nok ikke de spiller helt "lovlig"... Der var noen virkelig flinke selgere, men det var nok av telefonselgere som jukset og satte folk på "ringe tilbake", selv om kunden sa noe helt annet.... (Hvis man setter kunden på "aldri ring tilbake", går det utover selgeren, og mange ville redde sitt eget skinn...) Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 15. juni 2004 #44 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg lurer litt på hvordan alle dere her inne vet hvordan selgere i Telenor blir lært opp? Har dere vært med på opplæring hos Telenor for å bli telefonselger slik at dere vet nøyaktig hva som blir sagt, hva man blir lært opp til osv? Jeg har nemlig vært på opplæring for å bli telefonselger, for Telenor, og en annen gang for et annet firma. Begge gangene var det fordi jeg var helt nødt til å få inn litt penger, og begge gangene ga jeg meg i prøveperioden fordi jeg ikke holdt ut jobben. Begge stedene fikk jeg beskjed om at dersom jeg møtte på noen som sa de hadde registrert seg så skulle jeg merke av for dette i systemet, og systemene ble vasket mot Brønnøysundregisteret med jevne mellomrom. Vi fikk alltid beskjed om å være høflige, osv. Det inntrykket jeg sitter igjen med er vel heller det at mange av de personene som driver med telefonsalg ikke følger spillereglene, eller tøyer grensene litt langt. Jada, har vært på opplæring jeg. Både på fast og mobil. Beskjeden vi fikk var at de vasket ikke listene mot brønnøysund pga av at de ringte opp mennesker som allerede var kunder (fastavgift) Dette er ett år siden, mulig de har endret praksis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå