Gå til innhold

Jeg er en jævla taper....:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei dessverre.

siden jeg er et år på overtid så får jeg ikke flere forsøk.

Anonymous poster hash: e3a54...ad3

Men jeg skjønner ikke; Er det skolen som nekter deg det, eller lånekassen? For da er det jo bare å jobbe ved siden av. Du må jo få tatt den eksamenen på en eller annen slags måte. Kan du be om sykemelding for noe av det? Søke om en ekstra? Det må jo gå. Det må jo finnes en løsning.

Anonymous poster hash: 4b443...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det la seg gjøre å ta den som privatist?



Anonymous poster hash: d4889...fe8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk om å ta eksamen igjen.



Anonymous poster hash: 1a3f8...254
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt rådgiver på studiet ditt, eller veileder - noen på skolen din iallfall, og få veiledning og råd derfra. De vil nok hjelpe deg gjennom skal du se. Selvfølgelig får du fullført. Mulig du må sende inn en søknad om særskilt å ta eksamenen en gang til. Så setter du inn alt du har av motivasjon og fullfører. Enten det blir dette du jobber innen i årene, fremover eller ikke, så har du det som din stolthet at du fullførte. Du må også huske at du kan få helt annerledes type jobber enn du tenker på nå ,det er mange som ikke bruker fagene sine fra skolen i det hele tatt. Og miljøet på arbeidsplassen har masse å si. Kanskje du får en jobb et sted med herlige kollegaer, god lønn, og da er det ikke så farlig om du ikke jobber på tivoli og ler 100 ganger i timen ;)



Anonymous poster hash: 1a3f8...254
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke; Er det skolen som nekter deg det, eller lånekassen? For da er det jo bare å jobbe ved siden av. Du må jo få tatt den eksamenen på en eller annen slags måte. Kan du be om sykemelding for noe av det? Søke om en ekstra? Det må jo gå. Det må jo finnes en løsning.

Anonymous poster hash: 4b443...4f9

Det er skolens regler. At er du ikke er ferdig innen 1 år etter nominert tid så er du finito...

Jeg kan gå til legen å få en sykemelding, jeg har vært mye syk de siste årene med nærmest kronisk hodepine og svimmelhet pga lavt blodtrykk, så burde jeg kunne få en attest hos han...

Eneste er at en sykemelding må leveres innen 5 dager etter eksamen det gjelder ellers er den ikke gyldig...

Anonymous poster hash: e3a54...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt rådgiver på studiet ditt, eller veileder - noen på skolen din iallfall, og få veiledning og råd derfra. De vil nok hjelpe deg gjennom skal du se. Selvfølgelig får du fullført. Mulig du må sende inn en søknad om særskilt å ta eksamenen en gang til. Så setter du inn alt du har av motivasjon og fullfører. Enten det blir dette du jobber innen i årene, fremover eller ikke, så har du det som din stolthet at du fullførte. Du må også huske at du kan få helt annerledes type jobber enn du tenker på nå ,det er mange som ikke bruker fagene sine fra skolen i det hele tatt. Og miljøet på arbeidsplassen har masse å si. Kanskje du får en jobb et sted med herlige kollegaer, god lønn, og da er det ikke så farlig om du ikke jobber på tivoli og ler 100 ganger i timen ;)

Anonymous poster hash: 1a3f8...254

Mitt største ønske er jo å fullføre... rett og slett for å kunne få en avsluttning på dette dritt kapitlet i livet mitt :(

Men etter å ha lest skolens reglement, så synes jeg jaggu det ser mørkt ut... men jeg skal ringe en rådgiver!

Anonymous poster hash: e3a54...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det la seg gjøre å ta den som privatist?

Anonymous poster hash: d4889...fe8

nei dessverre

Anonymous poster hash: e3a54...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tatt master i business og kjenner flere som ikke fullførte, men de har fått gode jobber likevel! Så det skal du ikke bekymre deg for :) Og du er jo alt annet enn en taper som har tatt en såpass lang og hard utdannelse. Godt jobbet! :)

Og du sier du føler du kanskje har valgt feil, men det fine med en slik utdanning er jo det at det gir veldig mange ulike jobbmuligheter..

Skjønner du har hatt en vanskelig oppvekst, og det er gjerne lettere sagt enn gjort, men egentlig bør du bare drite i hva (du tror) andre synes/sier om deg, det eneste som egentlig betyr noe er hva DU synes/tenker om deg selv! Du må ikke gi deg selv lov til å si ting til deg selv som at du er en taper osv.... tenk at du er best! For det er du :)

Vil forresten anbefale deg å lese "de fire leveregler"(the four agreements), jeg syns hvertfall det er en veldig god bok som handler litt om nettopp det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du bør gjøre alt du kan for å ta den siste eksamenen! Om ikke annet enn for din egen selvfølelse. Du er jo sååå nærme en master, så at du ikke kan er bare tull. Du kan jo masse!

Veldig merkelige regler dersom det er umulig å ta siste eksamen fordi du er et år forsinket i utdanningen, men nå vet jeg jo ikke hvor du studerer. Jeg ville uansett snakket med veildere, fagansvarlige, leger eller hva som helst. Studiestedene er jo også interssert i å få studentene gjennom hele studieløpet. Prøv i alle fall, det er lettere å gjøre noe med det nå enn om 5 år.



Anonymous poster hash: 27bf0...dc4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Jeg syns du er knalltøff!
Ikke bare har du begynt på noe du i utgangspunktet ikke liker, men du har jobbet som søtter'n og!
Ikke la dette stoppe deg, gjør alt i din makt for å få de siste poengene.
Og om det i verste fall blir et negativt utfall så tror jeg du har veldig gode sjanser fra jobb.
Og jeg ville ikke gitt meg der heller!
Om du har et hjerte for dyr, og om du har tid og ork, så utdann deg innenfor det også :)

Går du i terapi? Hvis ikke vil jeg anbefalle deg å begynne.
Jeg ventet nok i det lengste, og det angrer jeg litt på, men i gjengjeld har jeg fått en terapaut som ser meg, og som føler med meg.
Jeg nådde bunnen på nyåret nå, men i dag ser alt 1000 ganger lysere ut.
Det er mange ting jeg er misfornøyd med i livet, men jeg veier opp med det jeg er fornøyd med.
Finne balansen.

Og husk; du er IKKE feil! :hug:



Anonymous poster hash: 531be...ce7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tris

Mitt største ønske er jo å fullføre... rett og slett for å kunne få en avsluttning på dette dritt kapitlet i livet mitt :(

Men etter å ha lest skolens reglement, så synes jeg jaggu det ser mørkt ut... men jeg skal ringe en rådgiver!

Anonymous poster hash: e3a54...ad3

Gjør det. Kontakt både lege og rådgiver, og forklar alt slik du har gjort her. :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skolens regler. At er du ikke er ferdig innen 1 år etter nominert tid så er du finito...

Jeg kan gå til legen å få en sykemelding, jeg har vært mye syk de siste årene med nærmest kronisk hodepine og svimmelhet pga lavt blodtrykk, så burde jeg kunne få en attest hos han...

Eneste er at en sykemelding må leveres innen 5 dager etter eksamen det gjelder ellers er den ikke gyldig...

Anonymous poster hash: e3a54...ad3

Men du, dette går helt sikkert an å ordne. Jeg vet at de pleier å være veldig, veldig grei dersom man søker om en 4. gang på mange studier fordi de ønsker jo det beste for sine studenter. Reglene er der for at man ikke skal kunne vase og tulle, men har man gode grunner og søker så bruker de å være grei. Bestill time hos legen din og rådgiver på studiet, og gjerne en psykolog/"sosial"rådgiver om dere har dette i studentsamskipnaden. Sammen kan dere ordne en søknad som du sender inn. Dersom du også kan vise til at du har slitt psykisk og derfor ikke klart å følge opp alt, så hjelper dette på. Dette SKAL ordne seg for deg!!

Anonymous poster hash: 4b443...4f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle fine mennesker!

Setter enorm stor pris på rådene og støtten!

jeg skal printe ut denne tråden og ha den i nattbordsskuffen så jeg kan lese igjennom når jeg tenker disse tankene.

ts



Anonymous poster hash: e3a54...ad3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har garantert nådd mye lengre en mobberne så du bør være stolt over det :)



Anonymous poster hash: 55aa6...b17
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så absolutt ikke en taper. Det krever mye av en person bare for å nå dit du har kommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er så langt fra noen taper, jeg synes du har vært uendelig sterk! :blomst: Jeg beundrer de som kommer seg gjennom mobbing.

Hva er de 6 studiepoengene i? Og hvorfor i alle dager får du ikke graden din fordi den er på overtid? Det var merkelig! Men det går an å søke jobber du i praksis er overkvalifisert for, og si rett ut at du fant ut at det du ønsker er å jobbe med dyr. Jeg ser for meg at du har mye å gi. Jeg tror mange arbeidsgivere tenker det er giv i deg som har gått løst på noe så tøft som en mastergrad innen business. Jeg er sikker på at dette ordner seg. Bare sørg for å gå den veien du selv ønsker fra nå av, det er det som betyr noe :) Iblant må man tilgi seg selv og de valgene man har tatt. Erkjenn at du har hatt det vanskelig. Du er enormt verdifull selv om du valgte feil. Jeg synes du fortjener masse selvrespekt :)



Anonymous poster hash: f30ad...32c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle fine mennesker!

Setter enorm stor pris på rådene og støtten!

jeg skal printe ut denne tråden og ha den i nattbordsskuffen så jeg kan lese igjennom når jeg tenker disse tankene.

ts

Anonymous poster hash: e3a54...ad3

Nei nei nei det skal du ikke gjøre!! Du skal ordne opp i dette slik at du ikke trenger å ha disse tankene. Hvilke planer har du lagt for morgendagen? Du må finne telefonnummer til rådgiver/fakultet, du må ringe og bestille time hos lege. Kan du si hvilken studentsamskipnad du er tilknyttet? Du skal fikse dette!!

Kanskje det går an å ta hele året om igjen?

Anonymous poster hash: 4b443...4f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt.

Jeg vokste opp med å høre hver dag hvor elendig jeg var i alt mulig og har end opp med verdens verste selvtillit. Men istedenfor å prøve å bevise noe som du har følt det, så ga jeg bare helt opp. Følte at jeg aldri kom til å klare noe allikevel.

Jeg har ikke så mye annet å si med posten enn at jeg vet hvordan du har det.

Jeg kom meg gjennom studiet etter flere år på overtid, men merker jeg sliter litt i arbeidslivet også. Tror alt jeg gjør ikke er bra nok.



Anonymous poster hash: 5e725...635
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei det skal du ikke gjøre!! Du skal ordne opp i dette slik at du ikke trenger å ha disse tankene. Hvilke planer har du lagt for morgendagen? Du må finne telefonnummer til rådgiver/fakultet, du må ringe og bestille time hos lege. Kan du si hvilken studentsamskipnad du er tilknyttet? Du skal fikse dette!!

Kanskje det går an å ta hele året om igjen?

Anonymous poster hash: 4b443...4f9

Å ta hele året om igjen orker jeg ikke. Jeg har skrevet masteroppgaven og slitt meg igjennom så et helt år til er det ikke verdt når jeg egentlig bare er 1 eksamen fra fullført.

Jeg går på BI :(

Jeg skal ta mot til meg å ringe en rådgiver i løpet av de neste dagene... gruer meg til å ringe og være hun som ikke klarte det alle andre klarte... men må bare bite tenna sammen og få det overstått. Håper virkelig de lar meg få prøve en gang til selv om jeg er uten for grensa for nominert tid.

Anonymous poster hash: e3a54...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...