Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert...

Fremhevede innlegg

Gjest Tris
Skrevet

Jeg kjenner ikke til om det er noen homofile/lesbiske i min familie, men jeg hadde ærlig talt ikke brydd meg. Noe min familie også godt vet, fordi jeg har snakket om mine holdninger rundt dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke brydd meg om barna (som jeg ikke har (enda?)) eller en eller begge av brødrene mine hadde kommet ut. Men hvis mamma hadde sagt hun var homofil hadde det nok blitt litt sårt på pappa sine vegne, samme hvis det var motsatt. De har tross alt vært gift i 27 år.

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, så bryr jeg meg faktisk ikke. Jeg mener det ikke er min business hvem andre elsker, hvem er jeg til å dømme eller skulle bestemme over det?

Min kusine sto frem som lesbisk for et par år siden, den eneste grunnen til at jeg først skvatt litt var fordi jeg virkelig ikke så den komme i det hele tatt.

Jeg har en sønn og om han skulle vise seg å være homofil, så gjør det meg ingen verdens ting. Mest bekymra for farfaren hans da, som er en homofob ut at denne verdenen.

Anonymous poster hash: 1544d...a3e
Gjest KrissyHart
Skrevet

ingen forskjell ifra før

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert, da det ikke er noe å reagere på.

Gjest Genic
Skrevet

Hvis barna mine var homofile hadde jeg ønsket at de var litt sånn utagerende og gikk i tog på Gay Parade og kledde seg opp og tok den helt ut. Hadde vært morsomt å hatt noen sånne i familien.

AnonymBruker
Skrevet

...hvis barnet ditt var homofilt?

...hvis en forelder av deg var homofil?

...hvis søsteren eller broren din var homofil?

Svar ærlig.

Anonymous poster hash: e1251...bf8

Min datter sto frem som lesbisk like før påske. Det forandret ingenting for min del, jeg elsker henne like mye som før og er like stolt av henne som jeg alltid har vært.

Om min mor eller søsken var lesbisk/homofil hadde jeg tatt det også på strak arm. Det er ikke verdens undergang og de er min familie okke som.

Såh, det var mitt ærlige svar.

Anonymous poster hash: 9e893...618

Gjest Ingaborga
Skrevet

"Fint for deg", og så tenkt brrryyyyrrrr meg ikke. Det hadde ikke vært så kult hvis pappa kom ut av skapet da, liker kjæresten hannes.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis mine foreldre hadde kommet ut av skapet nå når de er 70 år hadde jeg synes det var leit at de måtte leve hele sitt liv som en parodi. Men jeg hadde akseptert dem og støttet dem.

Barn har jeg ikke, men jeg tror nok at manglende barnebarn og tanken på at de kan bli utsatt for andres fordommer ville gjort meg trist.

Søsken: ikke noe å heve et øyenbryn over - unntatt også der bortsløste år i skapet.

Kjenner en som kom ut fra skapet for em stund tilbake og som var veldig redd for vennenes reaksjon. Alle som en var sånn: å, ja, virkelig, fint for deg.

Det har skjedd mye de siste 10-15 årene med folks holdninger - til det positive.

Gjest Genic
Skrevet

Men jeg hadde selvsagt bekymret meg fordi jeg vet at homser blir utsatt for hets og diskriminering og jeg vil at mine skal ha det bra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg. Er bifil selv og har mange homofile og bifile i nær krets.

Anonymous poster hash: ac1e5...b08
AnonymBruker
Skrevet

Ville blitt svært overrasket om min mor plutselig sto fram som lesbisk.

Ellers hadde jeg ikke reagert på andre.

Anonymous poster hash: db960...68b

Skrevet

Faren min kom ut av skapet da jeg var 17, syns ikke det var noe rart med det i det hele tatt. Om jeg får homofile barn skjønner jeg ikke hvorfor det skulle gjort noe. Det er jo ikke annerledes, så hvorfor trenger det en spesiell reaksjon?

Skrevet

...hvis barnet ditt var homofilt? Jeg hadde ikke brydd meg.. Barnet mitt er barnet mitt uansett hvilket kjønn de er sammen med.

...hvis en forelder av deg var homofil? Hvis min far hadde kommet ut av skapet hadde jeg sikkert ikke blitt overasket siden jeg ikke kjenner han noe godt, men syns synd i konen hans! :P Og om mamma hadde kommet ut av skapet hadde jeg ikke blitt så overrasket, hadde forklart en hel del om hvorfor hun ikke vil ha kjæreste :P hahaha!

...hvis søsteren eller broren din var homofil? Hadde ikke brydd meg! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg respekterer alle mennesker, og mener alle burde ha rettigheter og loven på sin side for å kunne leve det livet man selv ønsker. Men jeg synes det rett og slett er kvalmt. Og om noen i min familie hadde innrømmet dette ville jeg nok automatisk distansert meg litt fra vedkommende.

Anonymous poster hash: b0d8c...ce6
Gjest Magdalene
Skrevet

1. Hadde blitt lei meg, med tanke på alle fordommene og vanskelighetene jeg viste barnet kunne møte på. Men hadde støttet så godt jeg kunne.

2. Og 3, siden vi er såpass voksne hadde jeg syns det var trist at de hadde levd "feil" liv så lenge. Ellers hadde jeg vel blitt glad for at de endelig hadde funnet ut av seg selv.

Skrevet

Jeg tror ikke det hadde gjort meg noe hvis søskenet mitt eller barnet mitt stod frem som homofil, men jeg må innrømme at jeg hadde blitt ganske sjokkert hvis en av foreldrene mine stod frem. Slik som jeg kjenner dem så har de jo vært lykkelig gift med hverandre i 27 år, så det hadde nok blitt en stor overgang!

Skrevet

Hvis Lillegutt hadde vært homofil så hadde jeg akseptert det, hadde kanskje blitt litt lei meg med tanke på barnebarn og slikt. Men innen han blir voksen nok til å etablere seg så er det nok enda lettere å etablere seg, da tenker jeg på adopsjon og surrogatmødre for homofile. :)

Jeg hadde jo vært like glad i gutten min uansett hva hans preferanser skulle vise seg å være, men alt er jo enklere for de som følger strømmen...

Hvis noen av foreldrene mine var homofile så hadde det ikke spilt noen rolle or meg, har ikke kontakt med de uansett... :)

Har en bror som er homofil, og det er ikke noe problem, hvorfor skulle det være det?. Har egentlig alltid lurt på om han var det før han kom ut, han gikk og ut i fra at jeg allerede visste det.. Vi pratet nok litt forbi hverandre :fnise:

Eneste som jeg synes er trist er at det er dyrere og vanskeligere for han å starte en familie enn for andre. Ja, og selvfølgelig det at det fortsatt finnes mennesker som har et helt forvridd syn på homofile.

Skrevet

Dere som syns det er sårt å ikke kunne få biologiske barnebarn, hvis dere har en datter som vil ha barn og er lesbisk kan dere jo få det! :) Dere kan jo usnsett risikere at heterofile barn ikke vil ha unger selv.

Hvis jeg hadde hatt barn hadde jeg ikke reagert noe spesielt. Men kanskje tenkt at folk ville tro de hadde blitt sånn pga at de hadde homofile foreldre. Det er jo sånt folk kan finne på å tro.

Foreldre hadde vært rart, da hadde de levd i et ekteskap i 35 år uten å være lykkelige. Men jeg kunne vel introdusert dem for passende interessegrupper som Late Bloomers når jeg kom over sjokket.

Søsken hadde også vært uventet, men da kunne de vært med på skeive utesteder og jeg kunne hjulpet dem litt på veien ut.

Foreløpig er jeg familiens eneste homo, så forhåpentligvis kunne jeg vært en støtte for personen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...