Gå til innhold

Toppbloggerne og deres travle hverdag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har noen av dere vært toppbloggere?

TS sier at toppbloggere ikke vet hvordan det er å ha en ekte jobb, men vet egentlig noen av dere egentlig hvordan det er å være toppblogger?

Jeg skal ikke si en det er en veldig krevende jobb, men det å være toppbloggere betyr at man alltid er nødt til å skrive et par innlegg om dagen, selv om man er sliten etter skole, er syk. Det er kanskje ikke akkurat det samme som en travel dag som sykepleier, men det er litt merkelig å kimse av noe man ikke vet.

Dessuten er det å være toppblogger mye mer enn å "bare skrive et lite innlegg",

Anonymous poster hash: 4f040...590
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

^

også vil jeg legge til at det er slitsomt i lengden å alltid være på jobb. Sykepleiere(eksempel bare) går hjem fra jobb og har FRI. Sånn har ikke bloggere det, og det kan være krevende og belastende i lengden.

Jeg har full forståelse for at å blogge er en fulltidsjobb. Jeg har blogget selv med sponsorer og hele pakka(ble aldri noe toppblogger, noe jeg er glad for i etterkant :fnise: ), og det tok MYE tid!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen ganger kan jenter være noen dumme naut.

Fordi...hvorfor leser dere disse bloggene når dere hele tiden kritiserer de? Og hvorfor så misunnelige over at bloggerne må jobbe så lite, når dere vet at hver gang dere klikker dere inn på bloggen så er dere indirekte med på å "lønne" de og støtte opp om at de kan fortsette sitt menigsløse yrke?

Anonymous poster hash: 09d80...bcb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen ganger kan jenter være noen dumme naut.

Fordi...hvorfor leser dere disse bloggene når dere hele tiden kritiserer de? Og hvorfor så misunnelige over at bloggerne må jobbe så lite, når dere vet at hver gang dere klikker dere inn på bloggen så er dere indirekte med på å "lønne" de og støtte opp om at de kan fortsette sitt menigsløse yrke?

Anonymous poster hash: 09d80...bcb

Vet ikke hvem du sikter til, men jeg er iallefall TS. Og som jeg skrev har jeg INGEN verdens ting i mot bloggerne, og jeg leser mange av de store bloggene med fryd. Og som jeg også skrev, er jeg en av de som bruker å forsvare de når folk kommer med usaklig kritikk mot dem! For jeg har ingenting imot dem, og jeg er nok den minst misunnelige person du kommer til å finne (når det gjelder utseende, kropp osv). Det jeg er missunnelig på er jobben deres! For jeg synes det virker ganske herlig :) Jeg har ingenting i mot dem for det om jeg synes de syter over hvor hard jobb de har, jeg bare finner det litt morsomt! Og jeg har ingenting i mot at de tjener penger på at jeg klikker meg inn på bloggen deres.

Anonymous poster hash: 4ef69...bcd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som mange ikke tenker på når det gjelder blogging på "topplistenivå" er alt som skjer bak kulissene. Det er ikke bare "å sitte i sofaen en kveld og blogge om dagen sin". Det er faktisk enkeltmannsforetaksarbeid, og det er ikke bare "a walk in the park". Så er det kontakt med sponsorer, andre oppdrag (modellarbeid feks) ved siden av, i tillegg til å svare på e-post, holde kontakt med leserene og ta bilder osv. Det vi ser på bloggen er jo bare "resultatet", og ikke hele jobben. Det er viktig å huske!

Ellers likte jeg tonen denne tråden hadde FØR norsklærer-debatten dukket opp..

Med alt dette sagt: ja, det kan nok ikke måle seg med en 12-timers vakt på sykehuset. Men det kan ikke jobben min heller, som er å svare på telefoner hele dagen, og når telefonen ikke ringer kan jeg se på TV, gjøre lekser eller liknende. Men det er jo en jobb det også?

Ja, og det skrev jeg jo også i de første innlegget... Jeg vet jo så klart at det ligger mye mer bak enn det man ser! Jeg synes bare de syter så ekstremt over mye de har å gjøre, men jeg tror virkelig ikke det er SÅ mye. Og da tok jeg idag som eksempel det FF kalte en travel dag, hvor vi faktisk får se hva hun gjør time for time. Og det virket jo ganske herlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har noen av dere vært toppbloggere?

TS sier at toppbloggere ikke vet hvordan det er å ha en ekte jobb, men vet egentlig noen av dere egentlig hvordan det er å være toppblogger?

Jeg skal ikke si en det er en veldig krevende jobb, men det å være toppbloggere betyr at man alltid er nødt til å skrive et par innlegg om dagen, selv om man er sliten etter skole, er syk. Det er kanskje ikke akkurat det samme som en travel dag som sykepleier, men det er litt merkelig å kimse av noe man ikke vet.

Dessuten er det å være toppblogger mye mer enn å "bare skrive et lite innlegg",

Ja, og det skrev jeg jo også i det første innlegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

^ Og det at bloggerne må skrive et par innlegg om dagen selv om de er sliten, var da et litt tafatt argument. Må ikke vi gå på jobb selv om vi er sliten?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

^ Og det at bloggerne må skrive et par innlegg om dagen selv om de er sliten, var da et litt tafatt argument. Må ikke vi gå på jobb selv om vi er sliten?

Ja, men vi jobber 8 timer, og så kan vi slappe av resten av dagen, til vi skal på jobb igjen. Dessuten har vi to fridager i uka, det har ikke bloggerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

^ De kan jo også jobbe 8 timer, og slappe av de resterende...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

^ De kan jo også jobbe 8 timer, og slappe av de resterende...

Nei

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, dette er en tullejobb. Fronter kjøp, kjøp og kjøp er ikke bærekraftig. Jorden er allerede overfull av rusk og rask, folk trenger ikke handle mer!

Fronte slankehysteri, botox og restylane. Trim slik og bli sånt, kjøp de klærne og få et perfeket liv. Nei, rosabloggene må snart finne noe annet å gjøre på. Å blogge om livet sitt fra a-å er bare for oppmerksomhetssyke, og wannebe kjendiser. Der er IKKE kjendiser!!!

Anonymous poster hash: 35bb4...8c2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men vi jobber 8 timer, og så kan vi slappe av resten av dagen, til vi skal på jobb igjen. Dessuten har vi to fridager i uka, det har ikke bloggerne.

Med mindre du er student med deltidsjobb? Som mange i målgruppen til bloggerne er?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å blogge om livet sitt fra a-å er bare for oppmerksomhetssyke, og wannebe kjendiser. Der er IKKE kjendiser!!!

Så slutt å snakk om de da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Jeg blir gal - igjen!

Nå er det fotballfruen som mener at hun har et sååå travelt liv, og selvfølgelig har hun laget time-for-time innlegg på den dagen det visstnok skulle skje mye på planen hennes. Det besto altså i første møte kl 12! Og totalt 3 møter på sammenlagt 3 timer, hvorav det ene ble tatt over en middag.. Er det mulig.

Jeg sier ikke at dette ikke var en stressende dag for henne, for selvfølgelig var det reising mellom møtene og det å ta seg av Nelia! Men når hun snakker om at det er så mye som skjer disse dagene osv, så tyder det jo på at dette er en veldig busy timeplan for henne.

De fleste nybakte mødre har fremdeles full permisjon med så små barn og jeg hører rett som det er at såkalte "vanlige" mødre i permisjon klager og syter fordi de på en og samme dag har time både hos helsesøster og tannlegen .. og så var babyen selvsagt helt "umulig" den dagen.

Anonymous poster hash: d8e0c...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De legger vel opp til travelheten selv, og er foreldrene stadig på farten hit og dit så skaper man barn som også blir slik. Så klarer ikke barn å slappe av, de må ha program time for time. Så skyndter de seg gjennom livet. Men hvorfor skynde seg frem til den hvite? Vi skal alle den veien, ta det med ro. Lev nå og i rolig tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
AnonymBruker

Jeg misliker Kristina Andersen sterkt. Hun er en som absolutt ikke tar imot kritikk (konstruktiv kritikk) og hvis hun får det, så enten anmelder hun personen eller så blokkerer hun personen. Ja, jeg er en av de som ikke roste henne opp i skyene for en gangs skyld (pleide å gjøre det FØR jeg kom med en kommentar som hun ikke likte) og nå r jeg blokkert fra instagrambrukeren hennes... hehe. Jeg får sett henne på facebook og på bloggen da. Men hallo i luken?

Jeg kommenterte noe med at jeg syns hun burde svare høfligere til de som kommer med konstruktiv kritikk, eller de som "anbefaler å gjøre det sånn istedenfor sånn" for eksempel.. og det resulterte i at hun først svarte med "Hvis du ikke har noe hyggelig å si så ikke kommenter her!" og så blokkerte hun meg.

Tidligere hadde jeg flere ganger rost henne for treningen, for at hun er så fin på håret osv. Latterlig ;) Hater den dama.

Fotballfrue liker jeg derimot. Og Hedda Ingeborgvik!

Anonymous poster hash: 3e107...c9f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke rart fx ff har det travelt, når hun må dra helt til oslo på frisørbsøk når hun er på hytta i Ullerøy. Hårkrise? Håret ser jo helt fint ut, og det så akkurat likt ut etter frisørbesøket også.

Anonymous poster hash: 4c205...c53

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som mange ikke tenker på når det gjelder blogging på "topplistenivå" er alt som skjer bak kulissene. Det er ikke bare "å sitte i sofaen en kveld og blogge om dagen sin". Det er faktisk enkeltmannsforetaksarbeid, og det er ikke bare "a walk in the park". Så er det kontakt med sponsorer, andre oppdrag (modellarbeid feks) ved siden av, i tillegg til å svare på e-post, holde kontakt med leserene og ta bilder osv. Det vi ser på bloggen er jo bare "resultatet", og ikke hele jobben. Det er viktig å huske!

Ellers likte jeg tonen denne tråden hadde FØR norsklærer-debatten dukket opp..

Med alt dette sagt: ja, det kan nok ikke måle seg med en 12-timers vakt på sykehuset. Men det kan ikke jobben min heller, som er å svare på telefoner hele dagen, og når telefonen ikke ringer kan jeg se på TV, gjøre lekser eller liknende. Men det er jo en jobb det også?

Ja Sophie Elise hadde jo et innlegg på bloggen der hun sa hun ofte måtte på intervjuer med folk, på middag, photoshoot, møter med sine sponsorer osv. Som er i Oslo og da blir det jo en del reising for hun bor i Harstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...