Gå til innhold

Toppbloggerne og deres travle hverdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå skal det sies at jeg ikke er en av de som alltid kritiserer bloggere, og jeg har ingenting i mot de jeg skal nevne her. Men er det bare jeg som er litt forundret over deres selvutnevnte travle jobbskjema?

To eksempler fra nylig:
Kristina Andersen skrev på bloggen 02. mai "vanligvis har jeg ikke fri når dere har fri". Men altså, de fleste av leserne hennes er vel studenter og/eller unge folk med jobb på resturanter, hotell osv, så det var jo ikke akkurat helt riktig (etter at det ble påpekt har hun imidlertid endret innlegget til å skrive "de fleste andre" istedet for "dere")

Men uansett. Greit nok at bloggere alltid "må" jobbe (i følge dem selv), men det er bare å se på dagen før første mai, der har Kristina publisert et innlegg kl 18 om hva dagen hennes har gått ut på. Kort oppsummert: blodprøver, besøke bestemoren, kirkegården, roadtrip, hjemme hos seg selv sammen med bestemoren, ble hentet av moren, Sørlandsparken.

Et annet eksempel. Lene Orvik kalte seg i dag en morgenfugl fordi hun sto opp kl 7 (måten hun sa det på fikk det til å høres ut som at det var helg nå)

Kjenner jeg irriterer meg grønn over dette! Virker ikke som at mange av bloggerne vet hva det vil si å ha en ordentlig jobb. Selvfølgelig er det sikkert en del jobb med blogg også, men tror ikke det kan sammenlignes med f. eks 8-12 timers kveldsvakt på resturant, sykehus osv osv osv.



Anonymous poster hash: 4ef69...bcd
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner dette kan virke frustrerende, men jeg tror nok bloggerne jobber mer enn vi tror/legger merke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dette kan virke frustrerende, men jeg tror nok bloggerne jobber mer enn vi tror/legger merke til.

Så var det definisjonen av "jobb", da ...

Anonymous poster hash: 47a7b...0e3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dette kan virke frustrerende, men jeg tror nok bloggerne jobber mer enn vi tror/legger merke til.

Anonymous poster hash: 4ef69...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dette kan virke frustrerende, men jeg tror nok bloggerne jobber mer enn vi tror/legger merke til.

Jeg tror absolutt også at de blogger mer enn man tror! Men det virker ikke som at det er så ille som de skal ha det til, når man ser oppsummeringen deres av hva dagene går ut på.

Og jeg tenker også på dette med definisjon av "jobb", hadde jeg sittet med fanget på PCen en kveld og skrevet et lite innlegg så tror jeg ikke jeg hadde syntes kjempesynd på meg selv, slik noen av bloggerne synes om seg selv. Jeg mener bare at mange av de burde prøvet det virkelige arbeidslivet, for det har jo faktisk ikke de fleste toppbloggerne noe erfaring med.

Anonymous poster hash: 4ef69...bcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absolutt også at de blogger mer enn man tror! Men det virker ikke som at det er så ille som de skal ha det til, når man ser oppsummeringen deres av hva dagene går ut på.

Og jeg tenker også på dette med definisjon av "jobb", hadde jeg sittet med fanget på PCen en kveld og skrevet et lite innlegg så tror jeg ikke jeg hadde syntes kjempesynd på meg selv, slik noen av bloggerne synes om seg selv. Jeg mener bare at mange av de burde prøvet det virkelige arbeidslivet, for det har jo faktisk ikke de fleste toppbloggerne noe erfaring med.

Anonymous poster hash: 4ef69...bcd

Det er jeg helt enig i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåja, fotballfrue har jo faktisk hatt en "ekte" jobb før, når hun jobbet hos bikbok.

Anonymous poster hash: d1705...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, fotballfrue har jo faktisk hatt en "ekte" jobb før, når hun jobbet hos bikbok.Anonymous poster hash: d1705...74f

DA hun jobbet for bikbok.

Anonymous poster hash: 4c205...c53

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at så mange av dem må gjøre et poeng av at de "spretter" opp av senga i syvtiden på morgenen akkurat som om de er supermennesker. Det er faktisk på denne tiden de fleste, som har vanlige jobber eller går på skole, står opp for å rekke skole og arbeid.



Anonymous poster hash: 5b517...056
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Ja, nettopp!



Anonymous poster hash: 4ef69...bcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at så mange av dem må gjøre et poeng av at de "spretter" opp av senga i syvtiden på morgenen akkurat som om de er supermennesker. Det er faktisk på denne tiden de fleste, som har vanlige jobber eller går på skole, står opp for å rekke skole og arbeid.

Anonymous poster hash: 5b517...056

Enig, skjønner heller ikke poenget med å nevne det. Synes Lene Orvik "skryter" av hvor tidlig hun har stått opp og for en morgenfugl hun er i omtrent hvert eneste innlegg der hun forteller om dagen. Helt uinteressant og veldig lite imponerende. Virker nesten som om hun prøver å overbevise alle om at hun er så flittig og travel, til tross for at hun verken har en skikkelig jobb eller studerer.

Anonymous poster hash: 0328c...23f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, fotballfrue har jo faktisk hatt en "ekte" jobb før, når hun jobbet hos bikbok.

Anonymous poster hash: d1705...74f

Trodde det var på gina jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det disse bloggerne kaller jobb er det folk med vanlig jobb må gjøre på fritiden. Ta solarium, legge på vipper, øyenbryn og negler, gå til hudpleier, frisør, trene, ta bilder av dagens antrekk, gå på kirkegården, handle... Livet er slitsomt gitt. :fnise:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg blir gal - igjen!
Nå er det fotballfruen som mener at hun har et sååå travelt liv, og selvfølgelig har hun laget time-for-time innlegg på den dagen det visstnok skulle skje mye på planen hennes. Det besto altså i første møte kl 12! Og totalt 3 møter på sammenlagt 3 timer, hvorav det ene ble tatt over en middag.. Er det mulig.
Jeg sier ikke at dette ikke var en stressende dag for henne, for selvfølgelig var det reising mellom møtene og det å ta seg av Nelia! Men når hun snakker om at det er så mye som skjer disse dagene osv, så tyder det jo på at dette er en veldig busy timeplan for henne.



Anonymous poster hash: 4ef69...bcd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte også på innlegget tul FF. Travel dag??? En dag der du slumrer i senga, ikke er ute av rommet før timesvis etter et en harvåknet, sen frokost, etc... Noen få kosemosemøter før de trener og kjører til tanta. Nei, FF det dr ingen travel dag.

Anonymous poster hash: 4c205...c53

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DA hun jobbet for bikbok.

Anonymous poster hash: 4c205...c53

Hva er poenget med slike kommentarer?

Er dette en norsktime? Skjønner du ikke hva hun mener så er det du som er dum her, ikke denne ab!

Anonymous poster hash: afaff...b62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte også på innlegget tul FF. Travel dag??? En dag der du slumrer i senga, ikke er ute av rommet før timesvis etter et en harvåknet, sen frokost, etc... Noen få kosemosemøter før de trener og kjører til tanta. Nei, FF det dr ingen travel dag.

Anonymous poster hash: 4c205...c53

Fy pokker! Her retter du på grammatikken til andre også klarer du å ha gudene vet hvor mange skrivefeil selv!

Noen burde egentlig HOLDE KJEFT!

TIL ikke tul

"....etter et en harvåknet......" Seriøst! Og DU leker norsklærer?

Anonymous poster hash: afaff...b62

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA hun jobbet for bikbok.

Anonymous poster hash: 4c205...c53

Er det det dere lærte i den ENE norsktimen du møtte opp i?

Reagerte også på innlegget tul FF. Travel dag??? En dag der du slumrer i senga, ikke er ute av rommet før timesvis etter et en harvåknet, sen frokost, etc... Noen få kosemosemøter før de trener og kjører til tanta. Nei, FF det dr ingen travel dag.

Anonymous poster hash: 4c205...c53

....for resten av norsken skorter det virkelig på!

Hvorfor pirke på andre når man har mer enn nok å jobbe med selv?

Endret av Novemberellie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som mange ikke tenker på når det gjelder blogging på "topplistenivå" er alt som skjer bak kulissene. Det er ikke bare "å sitte i sofaen en kveld og blogge om dagen sin". Det er faktisk enkeltmannsforetaksarbeid, og det er ikke bare "a walk in the park". Så er det kontakt med sponsorer, andre oppdrag (modellarbeid feks) ved siden av, i tillegg til å svare på e-post, holde kontakt med leserene og ta bilder osv. Det vi ser på bloggen er jo bare "resultatet", og ikke hele jobben. Det er viktig å huske!

Ellers likte jeg tonen denne tråden hadde FØR norsklærer-debatten dukket opp..

Med alt dette sagt: ja, det kan nok ikke måle seg med en 12-timers vakt på sykehuset. Men det kan ikke jobben min heller, som er å svare på telefoner hele dagen, og når telefonen ikke ringer kan jeg se på TV, gjøre lekser eller liknende. Men det er jo en jobb det også?

Endret av grethe91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...