Gå til innhold

Har de blitt lurt?

Fremhevede innlegg

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Når tv2 kjøpte huset var det i helt ok stand (noe etterslep på utvendig vedlikehold) og ikke topp moderne bad/kjøkken, men helt ok.

Tv2 "herpet" leilighetene før deltakerene flyttet inn, dvs lagde hull i gulvet, rev av panel knuste vasker ol. Og da blir det jo feil å bruke den taksten leielighetene i utgansgspunktet hadde.

Det er feil å si at Kjelsås er usentralt. Dessuten er det et av de områdene med mest stabile boligpriser.

Men jeg synes ikke de skal klage, i de aller fleste sånne serier er det jo bare vinneren som får noe. Om de stiller opp i Se & Hør kan de sikkert få seg en sydentur som plaster på såret....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når tv2 kjøpte huset var det i helt ok stand (noe etterslep på utvendig vedlikehold) og ikke topp moderne bad/kjøkken, men helt ok.

Tv2 "herpet" leilighetene før deltakerene flyttet inn, dvs lagde hull i gulvet, rev av panel knuste vasker ol. Og da blir det jo feil å bruke den taksten leielighetene i utgansgspunktet hadde.

Ja, du har rett, og det gjør ikke saken til N&E noe bedre, tvert i mot.

Skrevet
Tja' date= jeg vet ikke helt. Synes utgangstaksten var litt vel høy, men at et tapende lag sitter igjen med over 80 000 etter skatt for bare 10 ukers arbeid kaller ikke jeg akkurat å bli lurt da.

De sitter igjen med 80000,- hver, som de skal skatte for(50% skatt), og da kan en jo begynne å snakke om lommerusk...Og hvis de er i fast jobb, så har de en del tapt arbeidsfortjeneste også.

Har ikke fulgt med på nr 19, men synes nå kanskje taksten før oppussing var litt høy?!

Skrevet

Ja, nettopp. 40 000 hver for 10 ukers kvelds-/helgearbeid når de i tillegg var det tapende lag. Synes ikke de har noe som helst å klage over, det var heller ingen som tvang dem til å gå bruke 100 000 mer enn budsjettet. Hadde de ikke gjort det så kunne de sikkert ha tjent mer selv.

Skrevet

Alle deltagerne var i full jobb i tillegg til oppussingen så de skal ikke ha tapt noe arbeidsfortjeneste.

Synes faktisk E&N sine uttalelser lyser dårlig taper lang vei. De hadde tydeligvis forventninger om at deres leilighet ville gå for over to mill etter at Karin og Jon sin leilighet hadde blitt solgt.

Og hadde de holdt seg innenfor budsjettet (f.eks med å kjøpe et billigere og like fint kjøkken) hadde fortjenesten blitt større. Dårlig økonomisk prioritering kaller jeg det, spesielt med tanke på at de vant mest penger i div konkurranser.

Skrevet

Synes faktisk E&N sine uttalelser lyser dårlig taper lang vei. De hadde tydeligvis forventninger om at deres leilighet ville gå for over to mill etter at Karin og Jon sin leilighet hadde blitt solgt.

Jeg tror det er grunnen til at de sutrer så fælt. E&N har vært arrogante og høye på pære gjennom hele programmet. De har den flotteste stilen, alle liker dem, og K&J og M&B har en stil som "ingen" liker. De trodde hele tiden at de skulle vinne og dermed blir fallet desto større enn om de bare hadde tenkt "vi gjør vårt beste".

Skrevet

Jeg kan ikke noe for det men jeg lo litt her i stua jeg når jeg så ansikte til natalie når leiligheten ble solgt.Dårlige tapere vill nå jeg si.Synes det var fint at lasse og firahna vant,og karin og jon fikk reisa.B&M satt vel igjen med en del vel?N&E var ganske sleipe gjennom hele serien synes nå jeg.Så at dem føler seg snytt, har jeg ikke noe vanskelig å tru på

Skrevet

Hei hei!

Nei, jeg synes de sutrer! Lommerusk...! :o Dårlige tapere! :-? Men så likte jeg aldri Natalie eller Erlend heller da... :roll:

Mvh Yvonne

Skrevet

Jeg tror det er grunnen til at de sutrer så fælt. E&N har vært arrogante og høye på pære gjennom hele programmet. De har den flotteste stilen, alle liker dem, og K&J og M&B har en stil som "ingen" liker. De trodde hele tiden at de skulle vinne og dermed blir fallet desto større enn om de bare hadde tenkt "vi gjør vårt beste".

Synes stilen til K&J og M&B var mye finere enn E&N jeg! Selv hater jeg minimalisme! Så ALLE hater jo ikke stilen deres da ;)

Mvh Yvonne

Skrevet

Synes stilen til K&J og M&B var mye finere enn E&N jeg! Selv hater jeg minimalisme! Så ALLE hater jo ikke stilen deres da ;)

Enig, liker ikke minimalisme jeg heller, synes det er kaldt og upersonlig. Jeg liker ikke maksimalisme heller, men jeg synes et hjem skal se ut som et hjem, og ikke et utstillingsrom.

Gjest Poirot
Skrevet

Hadde de ikke sprengt budsjettet ville de sittet igjen med mer...

Skrevet

Enig, liker ikke minimalisme jeg heller, synes det er kaldt og upersonlig. Jeg liker ikke maksimalisme heller, men jeg synes et hjem skal se ut som et hjem, og ikke et utstillingsrom.

Helt enig! Ikke for mye, men ikke for lite. Blir feil at det liksom ligger rot av barneleker på gulvet i et kaldt minimalistisk hjem. Jeg føler dessuten at det blir svært upersonlig og at det sier noe om personene som bor i et slikt hjem.

Mvh Yvonne

Skrevet
Jeg føler dessuten at det blir svært upersonlig og at det sier noe om personene som bor i et slikt hjem.

Ja, akkurat det mener jeg også (og har blitt slaktet for det her på KG tidligere :wink:). Jeg har vanskelig for å se for meg varme, inkluderende, generøse osv mennesker som ønsker å bo i et kaldt og kjedelig hjem?

Skrevet

Hmm, det der hørtes jo helt forferdelig ut. Mener ikke at folk som liker minimalisme er kalde og egoistiske, men... ja, vanskelig å forklare. :klø:

Skrevet

Nei, nettopp. Hjem gjenspeiler jo personene, hva slags smak de har osv. Da må det jo også si noe om hva de verdsetter og setter pris på. Hva er galt med litt farge spør jeg bare...? Dessuten liker jeg hjem som er koselige, som virker innbydende. Ikke sånn hjem hvor alt står til pynt og ikke røres, med minst mulig farge...

Mvh Yvonne

Skrevet
Hmm' date= det der hørtes jo helt forferdelig ut. Mener ikke at folk som liker minimalisme er kalde og egoistiske, men... ja, vanskelig å forklare. :klø:

:ler::ler:

Nåvel, kanskje ikke egoistiske, men jeg får jo følelsen av kaldhet her ja... :wink:

Mvh Yvonne

Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan minimalistiske mennesker har tenkt at småbarnstiden kommer til å bli. Jeg har ikke barn selv, men har ingen problemer med å se at barn ikke akkurat er ryddige eller renslige. :wink: Blir nok litt vanskelig å opprettholde den stilen med barn i huset.

Gjest Elenath
Skrevet

Hva er minimalisme for dere da? Man har jo så forskjellige definisjoner på det. Jeg lever i et lyst hjem men finnes ikke minimalistisk allikevel. :wink:

Skrevet
Hva er minimalisme for dere da? Man har jo så forskjellige definisjoner på det. Jeg lever i et lyst hjem men finnes ikke minimalistisk allikevel. :wink:

Det er vel mer en sammensetning av mange ting. Lyse vegger alene gir ikke minimalisme, i tillegg er det ingen eller svært få andre farger, ingen bilder eller personlige eiendeler, sparsomt møblert osv.

Gjest Elenath
Skrevet

Det er vel mer en sammensetning av mange ting. Lyse vegger alene gir ikke minimalisme, i tillegg er det ingen eller svært få andre farger, ingen bilder eller personlige eiendeler, sparsomt møblert osv.

Enig med deg, og kunne ikke levd i et sånt hjem, men synes ikke Erlend og Natalie var så veldig minimalistiske heller jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...