Gjest Trulselinemor Skrevet 11. juni 2004 #1 Skrevet 11. juni 2004 Denne stod i VG: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=230258
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #2 Skrevet 11. juni 2004 De har blitt lurt. Har ikke fulgt særlig med på programmet, bare sett litt den første gangen da de viste at det var en ubeboelig rønne. Hvordan taksten i utganspunket kan ha bli satt så høyt i et usentralt område er uforståelig. Har faktisk diskutert dette og det er noe alle har reagert på.
Arkana Skrevet 11. juni 2004 #3 Skrevet 11. juni 2004 Tja, jeg vet ikke helt. Synes utgangstaksten var litt vel høy, men at et tapende lag sitter igjen med over 80 000 etter skatt for bare 10 ukers arbeid kaller ikke jeg akkurat å bli lurt da.
Rapitap Skrevet 11. juni 2004 #4 Skrevet 11. juni 2004 ... men at et tapende lag sitter igjen med over 80 000 etter skatt for bare 10 ukers arbeid ... Eller, lommerusk som Erlend kaller det....
Arkana Skrevet 11. juni 2004 #5 Skrevet 11. juni 2004 Vel, nå har jeg aldri likt hverken Erlend eller bærta hans, men jeg synes det er tåpelig sagt. De kom faktisk aller sist i konkurransen og som oftest får ikke tapere et rødt øre og de har faktisk en mer enn god nok trøstepremie.
Gjest Madam Felle Skrevet 11. juni 2004 #6 Skrevet 11. juni 2004 Sutrer fordi de ikke vant, og at de ikke tjente mer penger. De satset for mye selv på oppussingen, og det får de skylde seg selv. En kan ikke alltid forvente å få tilbake det en har investert i boligen. Så de har seg selv å skylde fordi de brukte for mye penger.
Rapitap Skrevet 11. juni 2004 #7 Skrevet 11. juni 2004 Ja, det paret virker pengegriske og egoistiske. Lykken måles mao i penger...
Arkana Skrevet 11. juni 2004 #8 Skrevet 11. juni 2004 Sutrer fordi de ikke vant' date=' og at de ikke tjente mer penger. De satset for mye selv på oppussingen, og det får de skylde seg selv. En kan ikke alltid forvente å få tilbake det en har investert i boligen. Så de har seg selv å skylde fordi de brukte for mye penger.[/quote'] Ja, de brukte jo 100 000 mer enn budsjettet. Alle overskred jo budsjettet da, men de er de eneste som klager over det de sitter igjen med.
LilleBille Skrevet 11. juni 2004 #9 Skrevet 11. juni 2004 .. og det må jo ha vært klart at hvis de overskred budsjettet måtte det dekkes av overskuddet fra salget.. (og de har opplagt en helt annen definisjon av lommerusk enn det jeg har... )
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2004 #10 Skrevet 11. juni 2004 Så de har seg selv å skylde fordi de brukte for mye penger. Jepp....enig...Etter min mening så virket det ikke som de hadde så god økonomisk sans....(tenkte de aldri på at de måtte betale tilbake 100 000kr pluss renter??...) Synes det var bra Lasse og Firhana vant, var det ikke de som hadde brukt minst penger over budsjettet også?.... Jeg mener også at leilighetene hadde for høye takster da serien begynte.. Clea
Gjest MrsL Skrevet 11. juni 2004 #11 Skrevet 11. juni 2004 Lommerusk ja :o Dårlige tapere kommer med slike uttalelser.
Crazee Skrevet 11. juni 2004 #12 Skrevet 11. juni 2004 Tja, trur nok me må sjå på det som vert sagt i samanheng med kva dei vart forespegla: Regna med skattefrie pengar over dei. Og når det viser seg at dei både må betala 50% skatt (nesten) og at salgssummen vart mykje mindre enn det dei vart fortalt måtte rekna med, då er det lov å bli skuffa. Særleg kort tid etter. Og sjølv om det var Erlend og Nathalie som vart intervjua (igjen) - kven seier at dei andre eigentleg tenkjer annaleis? Bengt var jo einig med dei... (Dessutan vil jo media vinkla ting på sin måte, for å få størst mogeleg oppslag og salg. Tek alltid det som står med ei klype salt.)
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #13 Skrevet 11. juni 2004 At taksten var altfor i begynnelsen er nokså åpenlyst.. En 60 kvm stor leilighet med hull i gulvet blir ikke taksert til over 1,5 millioner kroner...
vilde Skrevet 11. juni 2004 #14 Skrevet 11. juni 2004 Det hører jo også med stort loft og stor kjeller for de forskjellige leilighetene, så det er vel ikke helt riktig at taksten var 1,5 bare for 58 m2.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #15 Skrevet 11. juni 2004 Det hører jo også med stort loft og stor kjeller for de forskjellige leilighetene' date=' så det er vel ikke helt riktig at taksten var 1,5 bare for 58 m2.[/quote'] Det er sant, men allikevel var det ALTFOR høy takst, det ser man ved å se på taksten på andre leiligheter i området. Leilighetene ble ikke solgt under markedspris, så det vil si at reell takstøkning var bare på ca 200.000 kroner, DET er i hvert fall ikke mulig.
Gjest Cuddly Skrevet 12. juni 2004 #16 Skrevet 12. juni 2004 Jeg skjønner godt at de er skuffet! De har blitt "lovt" masse penger, og det er vel derfor de har blitt med på dette!? Ingen med vettet i behold ville vel jobbet ræva av seg på denne måten uten å få igjen for strevet?
Nitha Skrevet 13. juni 2004 #17 Skrevet 13. juni 2004 De har vel ikke blitt mer lurt enn andre som har fått det for seg at gråsten med litt glitter blir til gull... Fru Nitha
Gjest Diddl Skrevet 14. juni 2004 #18 Skrevet 14. juni 2004 Jeg skjønner godt at de ble skuffet! De visste jo ikke at de måtte skatte 50% før etterpå (de som er med i andre reality-serier må jo ikke skatte..), og 80000 på to personer er ikke mye for knall hard jobbing i 10 uker!
Gjest Poirot Skrevet 14. juni 2004 #19 Skrevet 14. juni 2004 Jeg skjønner godt at de ble skuffet! De visste jo ikke at de måtte skatte 50% før etterpå (de som er med i andre reality-serier må jo ikke skatte..), og 80000 på to personer er ikke mye for knall hard jobbing i 10 uker! Skatteregler er noe jeg definitivt ville satt meg inn i før jeg hadde blitt med på dette....
Arkana Skrevet 14. juni 2004 #20 Skrevet 14. juni 2004 (de som er med i andre reality-serier må jo ikke skatte..) Å joda, det må de. Men kanalen gir dem ofte dobbelt så mye slik at de i realiteten blir sittende igjen med den utlovede premien. F.eks. vinneren i Big Brother fikk faktisk 2 millioner, selv om premien ble sagt å være 1 million (som han da satt igjen med etter skatt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå