Midnattsol Skrevet 10. juni 2004 #1 Del Skrevet 10. juni 2004 Hva kan det være og er det noe som burde sjekkes opp?? Kommer noe lysegrønt gørr ut av øyekrokene til valpen vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. juni 2004 #2 Del Skrevet 10. juni 2004 Det er mest sansynlig bare verk eller noe anet smårusk. Se etter om hunden ser ut til å plages av det. Vi brukes vanlige øyedråper i sånne små plastbeholdere når hunden får verk i øyene. Etter et par dager er hun som regel bra igjen. Hvis hunden ser ut til å ha trøbbel med øyene, så kan det jp være greit å ta en tur til dyrlegen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 10. juni 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 10. juni 2004 Lea, min reddende engel! Han ser ut til å ha det helt fint. Oppfører seg helt normalt og virker ikke som at han plages med det. Får se det litt an og om det fortsetter må vi skaffe slike øyedråper. Litt mer beroliget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. juni 2004 #4 Del Skrevet 10. juni 2004 Kjøp en pakke øyedråper og ha den i skuffen (eller hvor du nå oppbevarer sånt). Da er det enkelt å dryppe litt når det begynner å komme gørr ut av øynene. Det er ikke skadelig heller. Spør på apoteket for sikkerhets skyld, slik at du ikke får noe annet enn det du skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 10. juni 2004 #5 Del Skrevet 10. juni 2004 Grønt er verk og skal behandles. Gult er bare smuss... Men prøv med saltvann på sånne små plastikbeholdere (1ml) typ over helga (veterinæren vil sikkert be deg om det allikevel). 2-3-4 ganger om dagen. Er det ikke bedre på mandag, så drar du til veterinær. Jeg har behandlet øyeproblemer mer enn én gang bare med saltvannsskylling. Men sist ble det en h*lvetes hestekur (penicillin, kortison, øredråper, øyedråper, ørerens)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 10. juni 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 10. juni 2004 Ok, da må vi skaffe noe i morgen. Tusen takk for svar. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 13. juni 2004 Spør på apoteket for sikkerhets skyld' date=' slik at du ikke får noe annet enn det du skal ha.[/quote'] Sambo var på apoteket for å kjøpe saltvann og fikk beskjed av en lattermild fjong vestkant-dame på apoteket at "man blander ikke mennesketing og hundeting." Han har ikke fått noen dråper, og det er ikke grønt mer. Det er heller ikke så mye men det som kommer nå er hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 13. juni 2004 #8 Del Skrevet 13. juni 2004 Sambo var på apoteket for å kjøpe saltvann og fikk beskjed av en lattermild fjong vestkant-dame på apoteket at "man blander ikke mennesketing og hundeting." Herregud! Det er heeeelt feil. 90% av det veterinærene skriver ut er fra Felleskatalogen (menneskemedisin) og ikke Veterinærkatalogen (dyremedisin). Dessuten har jeg fått dette rådet av veterinæren - og det har funka. Bra dere har fått det kurert uten noen som helst behandling nå da! Det er det aller beste - selv om saltvann neppe kan kalles behandling egentlig. OT: gubben får penicillin/kortison som bikkja har fått før (altså, hudspesialisten har skrevet ut samme medisin til ham som jeg har fått utskrevet til bikkja tidligere av veterinær)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. juni 2004 #9 Del Skrevet 13. juni 2004 Vi har også fått beskjed fra veteriæren om å kjøpe på apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 13. juni 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 13. juni 2004 Skal gå på apoteket jeg og kjøpe og ha i skapet. Trenger jo ikke si hva det er til, men uansett så måtte han vel få lov til å kjøpe det?! Var jo bare saltvann. Dumme damen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 14. juni 2004 #11 Del Skrevet 14. juni 2004 Skal gå på apoteket jeg og kjøpe og ha i skapet. Trenger jo ikke si hva det er til' date=' men uansett så måtte han vel få lov til å kjøpe det?! Var jo bare saltvann. Dumme damen! [/quote'] Du trenger aldeles ikke å si hva du skal ha det til. "Sånne saltvannsdråper til øyne" holder i massevis. Bare pass på at du får de porsjonspakningene. Da har du saltvann til mange grønneguggeiøynene-episoder! Og det er jo ingen fare med å bruke saltvann til å vaske. Som sagt kan man vel nesten ikke kalle det behandling. Men det kan jo hjelpe (og har hjulpet meg flere ganger), så da kan man kalle det behandling. Jeg har selv også hatt nytte av disse saltvannsdosene. Var noe rusk jeg fikk på øyet som irriterte noe veldig. Fikk det vekk med vannet og den dagen skyllte jeg øyet et par ganger til fordi jeg var blitt så tørr. Voila - ikke noe mer problemer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå