ElleVille Skrevet 21. juni 2002 Forfatter #21 Del Skrevet 21. juni 2002 Ja, Vibeke, det er sant - jeg SKAL bli befalsskoleelev :D (Bare så mye tryggere for stoltheten å si kanskje, vet du.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 21. juni 2002 #22 Del Skrevet 21. juni 2002 STØNN!!! HVor er teskjea??? neida, here goes: Du bruker biceps, latissimus dorsi (ryggmuskel) bl. a Du trener detteved å gjøre den eksakte øvelsen... Hmmm Jenter får vel ligge med kontakt på hælene Vibeke??? Og gutta må henge rett ned??? Får du ligge på skrå, trener du slik at stanga er så langt oppe at du har ca 45 grader vinkel. eller s: VIBEKE hjelp! :D Nå tar jeg helga, må ut og få meg et liv nemlig.... :D God helg alle!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. juni 2002 #23 Del Skrevet 21. juni 2002 Dette går så bra så... har forresten ikke tenkt på at Feltfruer blir brukt i Ramboline-boken - som forøvrig har mye bra is eg - og mye teit. Bruk hue! Når man er jente i grønt, kan du til en viss grad bestemme selv hvordan du vil bli behandlet 8) Er du knallhard på dette med flørting og sånn, er det greit. Idioter finnes det overalt, bare husk at du synes. Du synes inmari godt. Så alt du gjør blir magnifisert. Det føles noen ganger veldig urettferdig, at når du gjør det samme som gutta, så oppfattes det annerledes :evil: men sånn er det bare noen ganger. Er du kjekk og grei er det ingen grunn til å oppfatte deg annerledes heller. Lykke, lykke til - det går sikkert kjempebra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 22. juni 2002 #24 Del Skrevet 22. juni 2002 Kroppsheving i bom/hangups: Jenter kan ha fotsålen i gulvet ja, og knekk i knærne. Akkurat hvor høy stangen/bommen skal være i forhold til kroppen når du henger der, husker jeg ikke. Ikke om man skal ha overgrep (håndflaten fra seg) eller undergrep (håndflaten mot seg) heller. Jeg husker imidlertid et lite hefte fra Forsvaret hvor alt dette stod i. Du kan gjerne ta en telefon og få litt info? Greien er jo nettopp å trene på akkurat det du blir testet i. I sånne øvelser er teknikk og rette trente muskler for akkurat denne øvelsen alfa og omega. Bredt armgrep trener f.eks. brystmuskulaturen mer enn et smalt. Tren på eksakt samme måte hver gang - siden du har så kort tid. Du trener armer, rygg og brystmuskulatur; biceps og pectoralis spesielt. (Husk strak rygg). Paps, som var bokser i sin ungdom, gav meg et glimrende tips om å ta kroppshevinger fritthengende først. For så å forsøke seg på varianten med støtte til bena; da blir siste utgaven barnemat... Hiv deg opp i dørkarmen, Amanda, og dra til! ;-) Kroppsheving i bom ække så ille, serru. Du dør ikke av dem, bare nesten... Stå på damen! Og når det gjelder dette her med flørting og sånt som Tusenfryd er inne på; mitt år i Forsvaret ble omtrent et år som nonne. Godt er er noe som heter perm... Anyway; skal man beholde respekten, behandler man sine medsoldater som kompiser/kollegaer og involverer seg aldri noe videre. Litt kjedelig kanskje, da man har et bredt utvalg av råkjekke gutter/menn rundt seg. Samt får en hel haug med oppmerksomhet. Men gutta får kjapt med seg hva man er ute etter og behandler deg deretter. Fortell oss hvordan det går med treningen etterhvert da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 24. juni 2002 #25 Del Skrevet 24. juni 2002 Bredt og smalt grep i kroppshevning? Da trener/bruker du øvre og nedre del av latissimus, altså ryggmuskelen/kappemuskelen samt biceps. Bruker ikke brystmuskel (pectoralis) aktivt annet enn som støtte... Bare som presisering... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 24. juni 2002 #26 Del Skrevet 24. juni 2002 Okidoki Lasse. Det er godt vi har deg ;-) Jeg tenkte vel mer på heving i stang uten støtte, jeg da, da blir ikke vel ikke pectoralis feil? "Kragemuskelen" har jeg ikke hørt før. Trodde det tilsvarte trapezius eller noe sånt, sånn bare utifra navnet altså. Hva med infraspinatus og teres major da i kroppsheving i bom (med støtte)? (Er jeg flink i latin eller ) Lasse; du hadde vært en engel om du ville oversatt disse navnene til mer begripelig norsk for meg: Infraspinatus Teres major Trapezius (forlest deg på utenlandske kroppsbyggerblader, Vibeke?) Sorry avsporingen Amanda...unnsuld mei aslå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 24. juni 2002 Forfatter #27 Del Skrevet 24. juni 2002 Avspor så mye du måtte føle for Vibeke, jeg er heller ikke den som briljerer høyest på latin (merkelig dette). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 25. juni 2002 #28 Del Skrevet 25. juni 2002 Da får jeg briljere litt da... hehe Alle disse har vel ingen norske navn. De norske navnene er som regel samlebetegnelser på muskelgrupper... infraspinatus og teres-musklene går bare under betegn. ryggmuskler tror jeg... Sammemed trapezius, som er en øvre ryggmuskel.... Latissimus dorsi er kappemuskelen fordi den brer seg som en kappe over ryggen... Musklene som er festet til ryggsøylen kalles ryggstrekkere, i motsetning til alle de forige... Pectoralis minor brukes litt ved kroppshevning.... De er forøvrig "favnemuskler"... dvs at de styrer favnen, altså styrer armene innover... Var det ok? Utrolig at jeg husker dette enda.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 25. juni 2002 #29 Del Skrevet 25. juni 2002 Kappemuskelen var det ja! Det er så mange artige og fine navn på ting og tang på kroppen. Tusen tusen takk for svar Lasse! Ser det begynner å gro fjær utav kappemuskelen din...må være vingene som er på vei. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 25. juni 2002 #30 Del Skrevet 25. juni 2002 Takk for det Vibeke... :oops: Kanskje noen der ute liker vinger, så en slipper å sitte her alene med dem hehe.... Morsomme navn: Sternokleidomastoideus Masseter (masse-eter hehe, er en hals/kjevemuskel faktisk) Veit du hva pilo-ereksjon er? :At hårene reiser seg Kremt, vel det var avsporing det.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 25. juni 2002 #31 Del Skrevet 25. juni 2002 Latinske/engelske navn går greit, men det er veldig ålreit å vite hva sånt heter på norsk/hva som brukes i norsk dagligtale. Takk igjen. Hvis det er flere som har noe å tilføye når det gjelder musklenavn&kroppsheving i bom&sånt, så deler jeg ut flere vingepar, jeg, slik at Lasse skal få slippe unna ensomheten ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 25. juni 2002 Forfatter #32 Del Skrevet 25. juni 2002 Jeg huka tak i en muskel-mann på SATS og ba om litt hjelp til en forsinket wannabe-tøffing i nød. Det var ikke så dumt. Prøvde hang-up's, men, jeg kommer ikke helt opp til stanga med brystet - kul umulig. Bør jeg fortsette å bare ta så høyt opp som mulig, eller finnes noen smarte triks (god tro)? Han sa jeg skulle trene "omvendt roing" (apparat), for å trene opp de samme musklene utenom. I tillegg til hang-up's. Lurt? Gikk også igjennom intervalltrening - han foreslo f.eks. 20 sek. løp, 10 sek. hvile - synes det virker litt lite med 20 sekunder kanskje, eller er dette OK? Tok litt av en økt i dag, støl som pokker, men det er godt - etterpå! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 26. juni 2002 #33 Del Skrevet 26. juni 2002 Jeg huka tak i en muskel-mann på SATS og ba om litt hjelp til en forsinket wannabe-tøffing i nød. Ja, sjekking på senteret er like godt som på nettet vet du... hehe Det var ikke så dumt. Prøvde hang-up's' date=' men, jeg kommer ikke helt opp til stanga med brystet - kul umulig. Bør jeg fortsette å bare ta så høyt opp som mulig, eller finnes noen smarte triks (god tro)?[/quote'] Dersom du ikke klarer en øvelse må du gjøre noe du klarer.... Altså med støtte på hælene... Eller du kan få noen til å holde bena dine- bøy i knærne, hjelper holder ta føttene dine/fører deg opp. Ikke neo vits i å trene en halv eller en rep, tren minst 4... Varier bellastning slik at du klarer mellom 4-6, 8-10 og 10-15 Det er lurt det. Lurere enn å trene hang-ups, da det ikke er det du skal på testen... Da skal du jo ligge på skrå, ikke henge rett ned... Coprende? Synes også dette er litt lite når du skal trene til en 3000! TRen heller naturlige intervaller, fartslek og langintervall. (se i boka di. hehe Husk å ta det litt med ro første uka da, ellers ligger du der ogmå ta enukes pause... ok? KLem fra L Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 26. juni 2002 Forfatter #34 Del Skrevet 26. juni 2002 Ok, ok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå