Gå til innhold

Øyhopping i Hellas

Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Vi dro fra Athen til Paros-Ios-Santorini og Naxos.

Likte vel egentlig Naxos best.

Også har jeg vært på Samos, og den likte jeg også.

(Jeg trives stort sett over alt og elsker Hellas)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Hellas!!

Vi bodde egentlig på Mykonos, men tok en tredagers øyhoppingstur på impulsen. Dro da til Santorini, Paros, Anti-Paros og ei øy til som jeg faktisk ikke husker hva heter engang.... :oops:

Likte alle stedene, og vil nok reise tilbake til både Santorini, Anti-paros og Mykonos, alt ettersom hva jeg er ute etter. Anti-paros var superdeilig, liten rolig by som det må være ideelt å reise til om man har barn med eller bare ønsker en avslappende rolig ferie. Santorini vil jeg tilbake til for å få utforsket mer av øya, og Mykonos var flott!! Og veldig variert, siden det er den øya som er kjent for sine nudist og homsestrender samt, og utelivet gir deg alt du vil ha, uansett ønsker!! :ler:

men Mykonos var dyrt!! Det er visst dit greske kjedisser ferierer fikk vi høre, så drinkene kostet nesten det samme som de gjør her hjemme i norge! Men var dobbelt så gode da! :ler:

har lyst til å reise til Athen nesten gang jeg skal til hellas, tror det bør oppleves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi kom til Santorini så hadde vi ikke tid til å dra å se alt jeg har hørt vi burde se vi, så jeg ble egentlig også litt skuffet, men innså at for min del så var det mest vår egen feil siden vi ikke dro å så på det som var å se. Kanskje jeg ville blitt enda mer skuffet da, men det vet jeg jo ikke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hoppet fra Santorini, Naxos, Ios, Paros, Antiparos, Santorini, og så en svipp til Ios og tilbake til Santorini igjen.

Likte ikke Santorini så godt, selv om Oia var ganske spektakulært.

Ellers så er det umulig å velge den beste!! Ios var party-øya, men hadde også nydelige strender utenom allfarvei. Paros var også helt nydelig, alle øyene hadde utmerkede snorkle-muligheter.

Vi var bare en dagstur på Antiparos, tok buss fra "Paros by"(husker ikke navnet) og en liten bilferge ut dit. Tok hurtigbåten hjem igjen.

Å så mye deilig mat osv osv.

Rett etter vi dro hjem, skjedde den fæle ferge-ulykken utenfor Paros(tror kapteinen såg på fotball-kamp når de kjørte rett i ett skjær). Kvaliteten på fergene var nok ikke tipp-topp, men ikke noe jeg reagerte så veldig på der og da. Det er selfølgelig et alternativ å ta katamaranene som er noe dyrere og raskere.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

elsker hellas :P

men skal jeg velge et sted jeg syntes var best,så må det bli naxos..utrolig koselig sted.fantastisk mat og menneskene der er så vennelige..strendene er fantastiske,ja alt er helt topp.

har vært mye i hellas og liker storst sett alle stedene. alt kommer jo litt ann på hva man søker.

noe jeg anbefaler er å bare kjøpe fly billett til athen og dra derfra og ut til øyene. da får du også med deg athen og det er jo gøy det også.

god tur...hilsen misunnelig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg bare vært på Antiparos, vel, måtte jo innom Paros, da, men bare for å skifte båt. Antiparos var fantastisk, men er jo en del av "norskerenna" så jeg har lyst til å prøve noen øyer med litt færre nordmenn. Noen som har vært på Sifnos eller Milos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg har ikke vært på sifnos,men mine foreldre er sånne hellas elskere og drar hvert år rundt i hellas.

de var på sifnos for et par år siden,tror de syntes det var en flott øy. veldig stille og rolig der men veldig hyggelig. ikke overfylt med turister så der er det mulig å finne små egne badeplasser og spise ute med grekere.. hvis jeg husker riktig så er det vel nesten ikke biler ellere trafikk der :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har besøkt over 20 øyer, men ikke vert der på et par år nå.

Santorini er kanskje den vakreste øya jeg kommer på i farta. Naxos og Samos er andre steder som har vert morro. Men sånn ettervert må jeg innrømme at Hellas blir mindre inntresant og at jeg har mer lyst å besøke nye land. Skjønt, Hellas er et flott ferieland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Paros, Amorgos og Koufonissi! De to sistnevnte er forholdsvis små og utrolig sjarmerende øyer - Koufonissi med sine nydelige lange sandstrender er ideelt for barnefamilier, mens Amoros er fantastisk for de som er glad i å snorkle og bade fra klipper. Dette er virkelig øyperler for de som ønsker noe som ikke er overturistifisert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...