Gå til innhold

Hvor lav er for lav?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det sies ( jeg vet ikke for jeg er ikke mor) at foreldre elsker sine barn ubetinget. Ubetinget kjærlighet betyr noe, jeg er rimelig sikker på at det IKKE betyr "jeg elsker deg kun viss du blir over 170 cm høy"

"Et barn som blir kritisert, lærer seg å fordømme.

...

Et barn som blir gjort til latter, utvikler sjenanse.

Et barn som opplever skam, lærer skyldfølelse.

Et barn som blir møtt med toleranse, lærer seg tålmodighet.

Et barn som blir oppmuntret, lærer seg tillit.

Et barn som får ros, lærer seg å påskjønne.

Et barn som blir behandlet rettferdig, lærer seg rettferdighet.

Et barn som får oppleve sikkerhet, lærer seg å føle tillit.

Et barn som blir satt pris på, lærer seg å være fornøyd med seg selv."

Som forelder må man faktisk spørre seg selv hvilken barn man ønsker å oppdra, hvilke verdier man ønsker å videreføre. Som sagt jeg er så glad for at min mor valgte andre verdier enn de ts ser ut til å gå for, og det har jeg virkelig ingen betenkeligheter med å si, det hadde vært dårlig gjort å bare føye seg etter ts sine komplekser synes jeg.

Så hvis foreldrene er bevisste på å oppdra på den måten, så har mobbing fra medelever ingen effekt liksom???

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så hvis foreldrene er bevisste på å oppdra på den måten, så har mobbing fra medelever ingen effekt liksom???

Om en jente på 14 blir mobbet for små pupper bør da foreldrene sette av penger på silikon?

Om ens sønn blir mobbet fordi han ikke har like stor peniser som sine klassekamerater skal da foreldre oppfordre til peniser operasjon?

Om ens egen datter som begynner å få former og blir kalt "tykke bolle feiten" skal da foreldrene si ; ja du er dessverre feit jenta mi, her blir det 2:5 dietten i lange tider fremover.."

Eller bør foreldre gi sine barn muligheten til et godt selvbildet uavhengig av et par cm i forskjell?

Den mobbing fra foreldre som bevist/ubevist sier til sin datter eller sønn at "du er ikke god nok, så du må fikses på for å bli godtatt av din far og din mor" er mer bedrøvelig og langt mer skadelig enn annen mobbing fra medelever. Å bli mobbet fra sine foreldre må være det største svik, sånne foreldre mener jeg er ganske avskyelige.

Foreldre som viser sine barn at de har all grunn til å gå med hevet hode istedenfor å beklage for hele verden at de ser ut som de gjør har langt bedre grunnlag for å takle motgang.

Mange ønsker seg et designer baby og alt må være helt perfekt for at ungen skal kunne elskes, for all del men heldigvis er vi ikke kommet dit hen at ingen reagerer på slikt tøv.

Endret av skreppamedleppa
AnonymBruker
Skrevet

Det sies ( jeg vet ikke for jeg er ikke mor) at foreldre elsker sine barn ubetinget. Ubetinget kjærlighet betyr noe, jeg er rimelig sikker på at det IKKE betyr "jeg elsker deg kun viss du blir over 170 cm høy"

"Et barn som blir kritisert, lærer seg å fordømme.

...

Et barn som blir gjort til latter, utvikler sjenanse.

Et barn som opplever skam, lærer skyldfølelse.

Et barn som blir møtt med toleranse, lærer seg tålmodighet.

Et barn som blir oppmuntret, lærer seg tillit.

Et barn som får ros, lærer seg å påskjønne.

Et barn som blir behandlet rettferdig, lærer seg rettferdighet.

Et barn som får oppleve sikkerhet, lærer seg å føle tillit.

Et barn som blir satt pris på, lærer seg å være fornøyd med seg selv."

Som forelder må man faktisk spørre seg selv hvilken barn man ønsker å oppdra, hvilke verdier man ønsker å videreføre. Som sagt jeg er så glad for at min mor valgte andre verdier enn de ts ser ut til å gå for, og det har jeg virkelig ingen betenkeligheter med å si, det hadde vært dårlig gjort å bare føye seg etter ts sine komplekser synes jeg.

Men TS har jo aldri sagt at hun ikke kommer til å else barnet sitt! Syntes du overdriver veldig her. Man får faktisk tilbud fra staten om hormonbehandling om man er under en viss høyde, det er jo ikke bare et problem TS finner opp!

Anonymous poster hash: 82bcb...778

• Liker 3
Skrevet

Om en jente på 14 blir mobbet for små pupper bør da foreldrene sette av penger på silikon?

Om ens sønn blir mobbet fordi han ikke har like stor peniser som sine klassekamerater skal da foreldre oppfordre til peniser operasjon?

Om ens egen datter som begynner å få former og blir kalt "tykke bolle feiten" skal da foreldrene si ; ja du er dessverre feit jenta mi, her blir det 2:5 dietten i lange tider fremover.."

Eller bør foreldre gi sine barn muligheten til et godt selvbildet uavhengig av et par cm i forskjell?

Den mobbing fra foreldre som bevist/ubevist sier til sin datter eller sønn at "du er ikke god nok, så du må fikses på for å bli godtatt av din far og din mor" er mer bedrøvelig og langt mer skadelig enn annen mobbing fra medelever. Å bli mobbet fra sine foreldre må være det største svik, sånne foreldre mener jeg er ganske avskyelige.

Foreldre som viser sine barn at de har all grunn til å gå med hevet hode istedenfor å beklage for hele verden at de ser ut som de gjør har langt bedre grunnlag for å takle motgang.

Mange ønsker seg et designer baby og alt må være helt perfekt for at ungen skal kunne elskes, for all del men heldigvis er vi ikke kommet dit hen at ingen reagerer på slikt tøv.

Det er jo en viss forskjell på puppestørrelser og peniser kontra høyden hvis denne later til å bli unormal.

Det kan bli like galt å unnlate og gjøre noe med det. Se for deg en sønn som ikke blir mer enn 160, men må leve med alle de begrensingene det medfører fordi foreldrene tviholder på politisk korrekte verdier. Det er etter mitt syn ganske egoistisk.

Og som noen sier er en slik tilstand anerkjent som en trussel for livskvalitet og det tilbys behandling.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av alle dekvinner jeg kjenner og har sett, inkl meg selv, så lurer jeg virkelig på hva du mener med at 160 cm er lavt til å være kvinne? For så vidt meg bekjent er en god del kvinner rundt 160 cm.. Rimelig normalt, på samme måte som 170 cm er normalt.

Anonymous poster hash: bc7c7...96a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av alle dekvinner jeg kjenner og har sett, inkl meg selv, så lurer jeg virkelig på hva du mener med at 160 cm er lavt til å være kvinne? For så vidt meg bekjent er en god del kvinner rundt 160 cm.. Rimelig normalt, på samme måte som 170 cm er normalt.

Anonymous poster hash: bc7c7...96a

Det er under normalen da, og når samboer er masse under normalen så kan det jo fort balle på seg....

Anonymous poster hash: 34b64...f5e

• Liker 1
Skrevet

haha så søtt....

dere er et sånn lite nisse par dere da? to små hobbiter :laugh:

Anonymous poster hash: 92af9...2d9

Så kul du er da, TS blir sikkert mindre redd for å få korte barn når folk kaller henner for Nisse og Hobbit! Hva tenker du med da?

• Liker 1
Skrevet

160 cm er innenfor normalen, men under gjennomsnittet. Det samme gjelder for hennes samboer, men han er mye under gjennomsnittet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal legge bort tanken om at du er for lav og at ungen kan bli lav. Dersom resten av din familie er normalt høy, er det ikke utenkelig at barnet blir normalt høy. Skulle det bli lavere enn normalt, gjør det noe?

Man blir aldri helt fornøyd med seg selv, og skulle alltid ønske at man var høyere/lavere tykkere/tynnere. Det virker som mannen din har et sunt syn på kropp og høyde, og du bør følge hans eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

Vår sønn er lav, og tegner til å bli rundt kanskje 160-165 som voksen. Mens vi, begge foreldrene er høyere enn gjennomsnittet, noe også familiene våre generelt er. Men det som betyr noe er at han er frisk og en herlig gutt, ikke høyden hans! Den betyr ingenting for oss og er ikke noe vi eller andre tenker på. Selv om jeg ser at han kanskje kan oppleve det som noe utfordrende etterhvert å være lav i en ellers høy familie, blant annet tegner lillesøster til å bli høyere, og ellers. Men vi gjør vårt beste for å gjøre han trygg på seg selv uansett.

Anonymous poster hash: 7c833...c98

AnonymBruker
Skrevet

Mobbing fra medelever er noe helt annet.

Dersom barnet blir oppdratt på den måten som er beskrevet, så vil barnet med stor sannsynlighet også være bedre psykisk rustet til å takle det.

Barn kan finne på å mobbe for enhver grunn, å være under gjennomsnittlig høy trenger ikke å være det.

Kanskje TS sitt barn er 'heldig' og havner i klassen med en/ei som har utstående ører eller en med downs? Eller gudane forby at TS sitt barn i tillegg får rødt hår og fregner??? Da er nok TS sitt barn virkelig ille ut :-p (se ironien da vel)

Anonymous poster hash: 06d67...f29

Gjest Lite nytt
Skrevet

Jeg og min samboer driver nå å skal prøve å få barn, problemet er at vi er så utrolig lave begge to. Jeg er ca 160 og det er jo lavt for en kvinne men likevel føler jeg det ikke er alarmerende. Min samboer derimot er 165cm. høy og det er jo veldig lavt for en mann... Han sier selv at det aldri har plaget han osv... men det vet jeg ikke helt om jeg tror på, det har plaget meg (at jeg er så lav) for å si det sånn. Han mener at han aldri uansett hadde villet at våre barn skulle fått utsatt puberteten og få behandlig for å bli høyere, mens jeg er veldig for det.

Nå er jo skrekken da at vi to med våre gener får en miniunge, på liksom 150 eller noe? I min familie er jeg den eneste lave i en ellers normal familie, mens kjæresten er adoptert så hans familie vet vi ingenting om...

Hvor lavt er FOR lavt (slik at du som forelder ville vurdert "hormonbehandling," eller hva det nå heter)?

Anonymous poster hash: 34b64...f5e

Du er selv så vidt under gjennomsnittet, mens samboer er enda mer under gjennomsnittet. Du har hatt problemer med å takle din høyde, mens samboer sier at han ikke har det.

Synes du din samboer sin høyde er ett problem med andre ord? Det kan høres ut som du implisitt sier det.

En fordel med å være utenfor det som ansees å være mest attraktiv, er at de indre verdiene ofte er bedre. De er ofte snillere og mer omsorgsfulle fordi dem kan ikke bare gå fra den ene partneren til den andre noe som f.eks man ser de mest attraktive mennene gjør.

Og dersom det blir ei jente, så er jo de jentene som er rundt 1,60 (+-5 cm), de søteste :)

Skrevet

Mobbing fra medelever er noe helt annet.

Dersom barnet blir oppdratt på den måten som er beskrevet, så vil barnet med stor sannsynlighet også være bedre psykisk rustet til å takle det.

Barn kan finne på å mobbe for enhver grunn, å være under gjennomsnittlig høy trenger ikke å være det.

Kanskje TS sitt barn er 'heldig' og havner i klassen med en/ei som har utstående ører eller en med downs? Eller gudane forby at TS sitt barn i tillegg får rødt hår og fregner??? Da er nok TS sitt barn virkelig ille ut :-p (se ironien da vel)

Anonymous poster hash: 06d67...f29

Jeg syns det er feil å sloss mot vindmøllene for prinsippets skyld på andres bekostning (barnet), en kamp en er dømt til å tape. Livet er fullt av utfordringer og jeg ser ikke noe galt i å eliminere de en kan.

For TS sin del sier jeg kjør på, kan hende temaet aldri blir et problem. Og skulle det skje, finns det løsninger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...