Gå til innhold

fotballfrue er magisk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest constance90

Kjære vene. Kan ikke du prøve å holde deg til tema og droppe personforfølgelsen?

Anonymous poster hash: 5e939...126

tumblr_m1j0lvcLkR1r2fwbr.jpg

Svarer du som en idiot får du respons som en idiot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er dritmisunnelig på FF fordi hun klarer å være så forbanna selvdisiplinert med mat og trening!!! Jeg vil også være sånn, men har ikke selvdisiplin for fem flate øre...

Men jeg gidder ikke å sitte og slenge dritt om dama heller. Bare sånn avstands-misunner-beundrer henne. Leser ikke bloggen hennes, fordi jeg blir irritert på henne, og meg selv...

Anonymous poster hash: 1f8c4...c60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det singler i glass når du kaller andre patetiske uten engang å backe det opp med et argument, for så å selv klage over "personforfølgelse".

Ro ned nå. Jeg er ikke interessert i å ha noen persondiskusjon med deg. Du farer over hele KG og plager debattanter. Hold deg til tema eller hold kjeft.

Anonymous poster hash: 5e939...126

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er det personforfølgelse når man konfronterer noen i en diskusjon som man selv har valgt å delta i? Jøjemegsann, da er jo alt her inne personforfølgelse, får vel legge ned hele KG :fnise:

Anonymous poster hash: 02763...d90

Hvis du gidder å lese hva hun reagerer på skjønner du kanskje hvorfor jeg blir lei.

Nei, jeg er ikke interessert i persondiskusjon med denne debattanten. Jeg er møkklei at hun driver på sånn her overalt. Hun kan prøve å diskutere tema.

Anonymous poster hash: 5e939...126

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor finnes det ikke en togvrak-smiley??

TOGVRAK-TRÅD!!!!!



Anonymous poster hash: c5c9e...a7b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor finnes det ikke en togvrak-smiley??

TOGVRAK-TRÅD!!!!!

Anonymous poster hash: c5c9e...a7b

Hvorfor er du så opphengt i togvrak nå om dagen? Popper opp AB i alle mulige tråder og maser om togvrak....

Anonymous poster hash: d177f...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du gidder å lese hva hun reagerer på skjønner du kanskje hvorfor jeg blir lei.

Nei, jeg er ikke interessert i persondiskusjon med denne debattanten. Jeg er møkklei at hun driver på sånn her overalt. Hun kan prøve å diskutere tema.

Anonymous poster hash: 5e939...126

Aha, tema? Ikke interessert i persondiskusjon, hva handlet tråden om igjen da mon tro? Hvem skrev at mannen bør være så glad for at han fant FF så hun kunne fø på han når karrieren var over? Eller at mannen tjente like mye som en trygda person? All dritten du kommer med er jo persondiskusjon, men kanskje ikke like gøy når du får det mot deg (kanskje det er noe av grunnen for at du holder på slik som det her også, mulighet til å slenge dritt uten å få noe slengt tilbake?)

Jeg kjenner igjen skrivemåten din, og håpet på at du var ute KG for lengst, for det eneste du bidrar til er å forsure hele tråden med små bitre oppgulp, persondiskusjoner, men for all del, det gjelder KUN en vei, alt annet er personforfølgelse og patetisk, men det du derimot skriver er jo fantastisk konstruktivt! :sarkasme: Beklager, men du virker jo totalt forstyrret. Tar vel ikke lang tid før du drar inn "FF-fansen" og "FF-kritikerne" igjen, som du gjorde gjentatte ganger sist. Ble ikke du utestengt egentlig?

Anonymous poster hash: 1df8e...c4c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro ned nå. Jeg er ikke interessert i å ha noen persondiskusjon med deg. Du farer over hele KG og plager debattanter. Hold deg til tema eller hold kjeft. Anonymous poster hash: 5e939...126

Jeg diskuterer ikke person, jeg diskuterer din debattteknikk, som tydeligvis ikke er å debattere i det hele tatt, men å bare slenge uten negative kommentarer uten å backe dem opp med argumenter. Slikt er JEG lei av.

Å påstå at jeg "farer over hele KG og plager debattanter" er for øvrig enda et godt eksempel på det. Den påstanden har lite med virkeligheten å gjøre.

Endret av Zess
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanske hun kan trylle fram en annonsemerking på iHerb innlegget sitt da?

Rart hvordan leserspørsmål blir besvart med annonseinnlegg?

Kan virke som om det er forfatterinnen selv som finner på disse leserspørsmålene alt etter hvordan det passer med annonsørene hennes

Anonymous poster hash: a935e...b0d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanske hun kan trylle fram en annonsemerking på iHerb innlegget sitt da?

Rart hvordan leserspørsmål blir besvart med annonseinnlegg?

Kan virke som om det er forfatterinnen selv som finner på disse leserspørsmålene alt etter hvordan det passer med annonsørene hennes

Anonymous poster hash: a935e...b0d

Det innlegget er ikke direkte en annonse, er det vel? Hun får "rewards" i mangel på bedre beskrivelse, dersom noen bruker koden hennes. Det er vel ikke direkte annonse/reklame/inntekt?

iHerb er en av få ting jeg er enig med Fotballfruen om - magisk side! Nesten litt synd hun reklamerer for den, da blir det utsolgt fortere av mine favoritter :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det innlegget er ikke direkte en annonse, er det vel? Hun får "rewards" i mangel på bedre beskrivelse, dersom noen bruker koden hennes. Det er vel ikke direkte annonse/reklame/inntekt?

iHerb er en av få ting jeg er enig med Fotballfruen om - magisk side! Nesten litt synd hun reklamerer for den, da blir det utsolgt fortere av mine favoritter :fnise:

Nja, hun oppgir en kode nederst i innlegget, og når noen anvender den, får hun "poeng" som igjen gir henne ekstra avslag. Som en type "vervepremie". Selvsagt står man fritt til å bruke denne koden, men da den gir brukeren fem dollar i avslag på bestillingen (og følgelig FF "poeng") er det trolig at noen vil benytte seg av den, og følgelig blir dette innlegget som reklame å regne.

Hvis du og jeg var venninner og du ga meg koden din, så blir det annerledes. Ja, vi profiterer begge av det. Men forskjellen ligger i at vi kjenner hverandre, mens FF bruker bloggen sin som plattform for å nå ut til en adskillig større mengde mennesker enn hva du gjør i det du gir meg denne koden. Siden bloggen er registrert under firmaet til FF, så er siden å regne som en bedrift - og underligger dermed lovverket for bedrifter.

Veldig synd at hun gjør dette. Som innehaver av Norges største blogg har hun en unik sjanse til å stå frem som et godt eksempel hva merking av annonser og reklame angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innlegget er ikke direkte en annonse, er det vel? Hun får "rewards" i mangel på bedre beskrivelse, dersom noen bruker koden hennes. Det er vel ikke direkte annonse/reklame/inntekt?

iHerb er en av få ting jeg er enig med Fotballfruen om - magisk side! Nesten litt synd hun reklamerer for den, da blir det utsolgt fortere av mine favoritter :fnise:

Selvfølgelig er det det. Hun tjener penger på det, ergo er det reklame. Hvordan går det an å være så naiv?

Anonymous poster hash: 69a47...3a4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, hun oppgir en kode nederst i innlegget, og når noen anvender den, får hun "poeng" som igjen gir henne ekstra avslag. Som en type "vervepremie". Selvsagt står man fritt til å bruke denne koden, men da den gir brukeren fem dollar i avslag på bestillingen (og følgelig FF "poeng") er det trolig at noen vil benytte seg av den, og følgelig blir dette innlegget som reklame å regne.

Hvis du og jeg var venninner og du ga meg koden din, så blir det annerledes. Ja, vi profiterer begge av det. Men forskjellen ligger i at vi kjenner hverandre, mens FF bruker bloggen sin som plattform for å nå ut til en adskillig større mengde mennesker enn hva du gjør i det du gir meg denne koden. Siden bloggen er registrert under firmaet til FF, så er siden å regne som en bedrift - og underligger dermed lovverket for bedrifter.

Veldig synd at hun gjør dette. Som innehaver av Norges største blogg har hun en unik sjanse til å stå frem som et godt eksempel hva merking av annonser og reklame angår.

Den er nok veldig i gråsonen. For ja - denne koden fører til at hun senere får noe gratis. Men igjen, hun får ikke noe gratis som følge av at bedriften ba henne om å reklamere for dem.

Ellers enig i at ja, hun får en gevinst ut av det, det er ikke noen tvil om det.

For å si det slik; Det er ikke skattbart, er det da reklame/sponsing?

Er vanligvis veldig kritisk til hva bloggere/magasiner osv skriver om, og biter aldri på slike reklamer. Men som sagt, i dette tilfellet er i hvert fall ikke jeg sikker på om det behøves merking. Til informasjon vet jeg at denne type kode har blitt delt på bloggen før, F.eks her: http://fotballfrue.no/2013/08/20/iherb-and-such/

Synes tvert i mot at det er bra at hun i det hele tatt informerer om hva koden betyr!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i høyeste grad reklame!! Hun gir en liten fordel for at leserne skal velge iHerb foran andre.

At drt tilfeldigvis gjelder en nettbutikk du liker, er irrelevant. Det er uansett reklame.

Det innlegget er ikke direkte en annonse, er det vel? Hun får "rewards" i mangel på bedre beskrivelse, dersom noen bruker koden hennes. Det er vel ikke direkte annonse/reklame/inntekt?

iHerb er en av få ting jeg er enig med Fotballfruen om - magisk side! Nesten litt synd hun reklamerer for den, da blir det utsolgt fortere av mine favoritter :fnise:

Anonymous poster hash: a935e...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, ble feil med quotingen, mitt innlegg ligger inni quoten, øverst.

Anonymous poster hash: a935e...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At det er en butikk jeg liker, har ikke noe med saken å gjøre. Kommenterte det bare for å være litt morsom, egentlig. Hadde det vært blivakker eller andre butikker, med samme system, hadde det ikke gjort noen forskjell for min kommentar.

Er det uetisk å vise til en slik kode på en blogg der utfallet i beste fall er at hun får varer fra en bedrift til flere tusen kroner, uten å måtte skatte for det? Ja, kanskje det.

Er det nødvendig å skrive "reklame" på et innlegg der man ikke mottar økonomisk godtgjørelse fra firmaet direkte? Det vet jeg ikke, og jeg har ikke vært bastant - men jeg mener at det kanskje ikke er noe poeng i å være så veldig kritisk, da denne faktisk er i gråsonen. Man kan ikke si at Iherb direkte betaler henne penger for å skrive om dem. Hun tjener ikke penger dersom vi klikker oss inn på Iherb (som ved annonselinker), hun tjener KUN "penger"/poeng dersom leserene aktivt skriver inn koden, som de på forhånd har fått informasjon om hva innebærer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På iherb får alle utgitt denne koden når de handler, så hun får ingenting mer enn noen andre av å legge ut koden sin. Tror det som er regel på at skal merkes med annonse er innlegg etter avtaler med sponsor eller innlegg hvor fortjeneste skal skattes av

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp fra bloggen:

"Vil bare si at det er veldig mye reklame på bloggen din nå, faktisk de tre siste innleggene :)

Reply

Fotballfrue says:

April 28, 2014 at 20:24

Det er bare ett av de siste tre innleggene som er reklame.

"

HVORDAN kan hun påstå det, når enhver lavpanne kan scrolle ned og se at de tre siste innleggene inneholder mer eller mindre merket reklame.

Jeg tror det har seg slik at hun ikke definerer fx annonselenker som reklame.

Jeg synes alt hun merker som annonse, adlinks og rabattkoder i spesifikke butikker er REKLAME.

Anonymous poster hash: a935e...b0d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...