Genesis Skrevet 24. april 2014 #21 Skrevet 24. april 2014 Hvis han trenger et øyeblikks fri fra tjas og mas så kan han vel gjøre dette ETTER barna er i seng? Da er alternativkosten lavere vet du. Da er det jo bare kjerringa som maser, og ikke kjerringa og to unger. Luring han fyren her!
Gjest Wilhelmine Skrevet 24. april 2014 #22 Skrevet 24. april 2014 Da er alternativkosten lavere vet du. Da er det jo bare kjerringa som maser, og ikke kjerringa og to unger. Luring han fyren her! Definitivt. Ganske utspekulert ja.
Sommernatt Skrevet 25. april 2014 #23 Skrevet 25. april 2014 Her må mannen plutselig på do når vi lager middag. Rart det der!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #24 Skrevet 25. april 2014 Min må på do når vi skal rydde etter middag! Anonymous poster hash: 69367...e70 3
TrickyCicci Skrevet 25. april 2014 #25 Skrevet 25. april 2014 Min må på do når vi skal rydde etter middag!Anonymous poster hash: 69367...e70 Akkurat det er ganske vanlig, så ikke sikkert det er med vilje (selv om det selvsagt kan være det;))
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #26 Skrevet 25. april 2014 Kan ikke du okkupere dassen når det er leggetid? Anonymous poster hash: c10fd...a56
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #27 Skrevet 25. april 2014 Kanskje han utnytter muligheten til å ta seg et runk mens dere er opptatt? Anonymous poster hash: d3b3f...e72
Leini Skrevet 25. april 2014 #28 Skrevet 25. april 2014 Nesj, jeg hadde sikkert valgt rett før leggetid med å ta en laaang dusj, og gitt beskjed om at i dag er det din tur, siden jeg har gjort det hver kveld i 1 år.. 2
Hedda-78 Skrevet 25. april 2014 #29 Skrevet 25. april 2014 Det høres jo ut som han bruker doen som en pause fra mas og gnål, ja. Hos oss er det helt uproblematisk å ta en liten pause og gå inn på et annet rom og slappe av litt. Men vi pleier å si ifra til hverandre slik at den andre slipper å lure på hva som skjer, og kan forhindre ungene i å storme inn og forstyrre den som har en liten pause. Vi legger barna annenhver kveld, så vi får "fri" annenhver kveld. Deilig og praktisk.
Stinelin Skrevet 25. april 2014 #30 Skrevet 25. april 2014 Jeg hadde nok spurt om han kunne legge dobesøket til før eller etter legging, eller om vi kunne finne en annen løsning slik at vi kunne være to om legginga. 2
Jade Skrevet 25. april 2014 #31 Skrevet 25. april 2014 Vi pleier også å bytte på å legge barna. Er det vanlig at begge to legger barna hver kveld? (for de som ikke bor på do, vel å merke)
Gjest Magdalene Skrevet 26. april 2014 #32 Skrevet 26. april 2014 Vi pleier også å bytte på å legge barna. Er det vanlig at begge to legger barna hver kveld? (for de som ikke bor på do, vel å merke) Vi har ingen fast rutine på det. Men ofte legger vi hver vår. Det er jo gjort på noen minutter, så det er ikke slik at den som legger en kveld, må få fri neste. Forstår det der leggingen kanskje tar en halvtime per unge da, ellers ser jeg liksom ikke helt vitsen. Lillebror legger seg i 19.tiden, og da tar en av oss,( eller begge), begge barna på badet samtidig. Så legger en av oss minsten (dvs bærer han opp, legger han i sengen, sier god natt, og går ut). Eldste koser vi oss med en times tid før en av oss følger henne opp, synger en sang, og sier god natt, og går ut).
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #33 Skrevet 26. april 2014 Vi legger hver vår. Leggingen tar ca 1,5 timer pr barn.Anonymous poster hash: 52b98...64c
smilo Skrevet 26. april 2014 #34 Skrevet 26. april 2014 Vi legger hver vår. Leggingen tar ca 1,5 timer pr barn.Anonymous poster hash: 52b98...64c Et så langt legge-rituale hadde jeg aldri orket. Hvordan løser dere det om dere har besøk en kveld? Bli begge foreldrene borte halvannen time mens besøket venter? 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #35 Skrevet 26. april 2014 Et så langt legge-rituale hadde jeg aldri orket. Hvordan løser dere det om dere har besøk en kveld? Bli begge foreldrene borte halvannen time mens besøket venter? "Hadde ikke orket"? Hva ville du gjort, da latt være å legge ungene?Anonymous poster hash: 52b98...64c 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #36 Skrevet 26. april 2014 Et så langt legge-rituale hadde jeg aldri orket. Hvordan løser dere det om dere har besøk en kveld? Bli begge foreldrene borte halvannen time mens besøket venter? Det er jo ikke sikkert det er frivillig fra foreldrenes side da. Anonymous poster hash: 5edf2...2b8
Gjest Magdalene Skrevet 26. april 2014 #37 Skrevet 26. april 2014 "Hadde ikke orket"? Hva ville du gjort, da latt være å legge ungene?Anonymous poster hash: 52b98...64c Endret rutinene kanskje? Noe galt har man jo gjort når det tar så lang tid per barn.. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #38 Skrevet 26. april 2014 En som ikke gidder "arbeidet" det medfører å legge ungene virker det som. Dere er to om omsorgen for barna, det er en heltidsjobb for begge to. At han prioriterer å sitte på trykkeriet fremfor å legge barna hadde jeg ikke funnet meg i, ikke om det er hver eneste dag. Sett ned foten og forlang at han hjelper til. Legge kabler kan han gjøre enten før eller etter leggingen. Anonymous poster hash: 1f6d9...a56 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #39 Skrevet 26. april 2014 Endret rutinene kanskje? Noe galt har man jo gjort når det tar så lang tid per barn.. Må man ha gjort noe GALT? Såpass! Vi har selvfølgelig prøvd å endre rutinene, men etter tre måneder med hyling i timesvis hver kveld og bæring av barn tilbake i sengene til langt over midnatt, fant vi ut at vi faktisk trenger søvn. Både vi voksne og ungene.Anonymous poster hash: 52b98...64c 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #40 Skrevet 26. april 2014 Nå skal jeg på ingen måte si at det er det som foregår her, for det kan vel så gjerne være noe helt annet, men: er du sikker på at det ikke er noen fysiske årsaker til dette? Mannen min har irritabel tarm pluss noen andre ufarlige, men irriterende småproblemer med magen. Han kan fort bruke 45 min på do. G det kommer gjerne til omtrent samme tid fordi det har en sammenheng med når han har spist/vært fysisk aktiv etc, og de rutinene er gjerne de samme fra dag til dag. Han kan gjerne ikke utsette det noe særlig heller. Bare nevner det, selv om det da i grunnen er en selvfølge at mannen din burde ta det opp med deg (og ikke minst komme seg til lege), ikke bare forsvinne og late som ingen ting. Anonymous poster hash: 879d6...244
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå