Gå til innhold

Betale for begravelsen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite i går at pappa er død. Har aldri hatt kontakt med han. Ønsker allikevel å gå i begravelsen, for å få en verdig avslutning. Fikk mld av hans søster i sta, der hun sier at hun håper jeg kan betale begravelsen med forsikringspengene pappa etterlater seg. Blir ikke dette helt feil? På alle mulige måter? Hadde bare tenkt til å snike meg inn i kirken og sette meg på bakerste benk...og ta farvel liksom. Så dukker dette opp. Har aldri møtt noen av disse menneskene... Anonymous poster hash: 17488...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du arver evt. formue og forsikringspenger synes jeg det er riktig at pengene skal komme derfra. Ville evt. bare sagt at du godt kan stille med pengene, men at det for deg føles feil å stå for organiseringen av det.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er du som arver, synes jeg det er fair at det er du som betaler begravelsen også.

Kondolerer.

Anonymous poster hash: ef5bd...635
  • Liker 13
Skrevet

Synes det er frekt å komme i begravelsen dersom du arver og ikke er villig til å betale. Hadde du derimot ikke kommet (fordi du ikke har hatt noe særlig kontakt med han, og feks ikke ønsker det), så synes jeg det stiller seg annerledes.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kondolere

Siden du ikke kjenner disse folka gjør du akkurat det som passer deg og som føles greit for deg. Du har aldri hatt kontakt med han, så hvorfor bruke disse på begravelsen hans? Du fortjener disse pengene, enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 9f421...29c
  • Liker 3
Skrevet

Er du enearving?

• Liker 1
Skrevet

Fikk vite i går at pappa er død. Har aldri hatt kontakt med han. Ønsker allikevel å gå i begravelsen, for å få en verdig avslutning. Fikk mld av hans søster i sta, der hun sier at hun håper jeg kan betale begravelsen med forsikringspengene pappa etterlater seg. Blir ikke dette helt feil? På alle mulige måter? Hadde bare tenkt til å snike meg inn i kirken og sette meg på bakerste benk...og ta farvel liksom. Så dukker dette opp. Har aldri møtt noen av disse menneskene...

Anonymous poster hash: 17488...fd6

Du som er arving skal naturligvis betale.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Kondolere

Siden du ikke kjenner disse folka gjør du akkurat det som passer deg og som føles greit for deg. Du har aldri hatt kontakt med han, så hvorfor bruke disse på begravelsen hans? Du fortjener disse pengene, enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 9f421...29c

Feiler deg?

Selvfølgelig skal TS betale

Anonymous poster hash: ded31...5ed

• Liker 13
Skrevet (endret)

Hvis du skal koste begravelsen så bør du iallefall være den som bestemmer hvordan den skal være. Helt feil om tanten din velger den dyreste gravsteinen, etterlag på et av byens dyreste hotell osv osv. Begravelse er dyrt.

F.eks så døde nettopp bestemoren min. Alt i alt så kom begravelsen på 50 000, bare gravstein kommer fort opp i 20 000.

(tante betalte begravelsen for penger som bestemor etterlot seg).

Edit;

Skrivefeil

Endret av Pomperipossa
  • Liker 6
Skrevet

Tanta mi døde også forleden, hun hadde spart opp penger til egen begravelse.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite i går at pappa er død. Har aldri hatt kontakt med han. Ønsker allikevel å gå i begravelsen, for å få en verdig avslutning. Fikk mld av hans søster i sta, der hun sier at hun håper jeg kan betale begravelsen med forsikringspengene pappa etterlater seg. Blir ikke dette helt feil? På alle mulige måter? Hadde bare tenkt til å snike meg inn i kirken og sette meg på bakerste benk...og ta farvel liksom. Så dukker dette opp. Har aldri møtt noen av disse menneskene...

Anonymous poster hash: 17488...fd6

Jo, det blir heilt feil.

Du har ikkje hatt kontakt med far din. Du har ikkje møtt nokon frå hans slekt. Du hadde tenkt å vere inkogito i gravferda hans.

Sjølvsagt skal den næraste familien betale. Du er ikkje næraste familie, så du skal sleppe å betale eller organisere noko som helst.

Anonymous poster hash: f0b49...c32

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tanta mi døde også forleden, hun hadde spart opp penger til egen begravelse.

Relevant.

• Liker 7
Skrevet

Relevant.

Vel, det var ganske vittig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det blir heilt feil.

Du har ikkje hatt kontakt med far din. Du har ikkje møtt nokon frå hans slekt. Du hadde tenkt å vere inkogito i gravferda hans.

Sjølvsagt skal den næraste familien betale. Du er ikkje næraste familie, så du skal sleppe å betale eller organisere noko som helst.

Da burde hun også av samme grunnen si i fra seg arven.

Anonymous poster hash: afd39...47f

• Liker 24
Skrevet

Det er regler for dette. Begravelsen skal dekkes av boet.

• Liker 20
Gjest Blondie65
Skrevet

Fordikringspenger er vel ment til blant annet begravelse.

Men man må faktisk ikke ha noen begravelse. I allefall ikke kirke og etterfest og dyr gravsten.

Skrevet

Man må ha en begravelse eller en bisettelse jo. Det er ikke lov å kaste lik eller grave det ned på egenhånd vil jeg tro. Det er ikke kirken eller kapellet som koster. Det er alt annet.. som trykkhefter solo artister kiste dekorasjoner kjøring til å fra kirken i begravelses bil.. honører til begravelse byrå.. diverse utstyr..for kors på graven.. blomster og lys og gravsten som bestilles senere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer så mye.

Jeg tenker at dersom du velger å ta imot arv, så bør du også være med på begravelseskostnader - men da innenfor rimelighetens grenser.

De spør nok ikke for å være uhøflige, men rett og slett fordi de ikke har råd til å bekoste alt selv da begravelser er fryktelig dyrt.

Jeg tenker du kan ta en titt på hva helt normale ting koster ifbm begravelser, og angi at du deler kostnader innenfor denne rammen på de "faste" tingene.

Anonymous poster hash: accde...34b
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange penger er det å hente i boet? Det er jo boet som skal dekke begravelse.

Anonymous poster hash: 381a0...6cb
  • Liker 4
Gjest Heartbeat
Skrevet

Arvingene skal betale begravelsen, så du må nok betale

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...