Gå til innhold

bruker du p-piller?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig for jenter som ikke tenker bli gravid med det første å bruke ppiller? bruker du det? Hvilken pille bruker du? diane?

:)

Anonymous poster hash: 50d91...694
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker p-piller ja. Har ikke planer om å bli gravid med det første, og ble lei av kondom etter 2 uker.

Bruker mercilon.

Anonymous poster hash: 766af...a18
Skrevet

Brukte ppiller fra jeg var 15 til jeg var 21. Etter jeg fikk barn gikk jeg over til å bruke pfc babycomp, skal aldri stappe kroppen min full av hormoner igjen

AnonymBruker
Skrevet

Ja, i dagens samfunn så er det relativt vanlig. Jenter ned i 13-års alderen som er seksuelt aktive, kan gå til helsestasjonen/helsesøster og be om resept på p-piller. Noe jeg syntes er ganske kvalmende, men også bra på sin måte.

Jeg er 17 og bruker selv p-piller. Loette er merket jeg har falt på, passer meg utmerket.

Anonymous poster hash: 149de...08d
Skrevet

Jeg brukte Diane før jeg fikk barn, for å få kontroll på kviser og vekt :)

Etter graviditeten brukte jeg Cerazette siden jeg ammet.

Nå bruker jeg ingenting siden jeg ikke er i forhold.

Skulle jeg havne i forhold igjen så vet jeg ikke helt hva jeg skal bruke, for jeg har ikke så lyst til å tilføre kroppen mer hormoner enn nødvendig. Men det skjer nok ikke i nærmeste fremtid så det for jeg ta som det kommer :)

AnonymBruker
Skrevet

alle jentene i klassen min begynte på p-piller før russetiden, ikke fordi de nødvendigvis hadde tenkt å ha sex, men for å slippe mensen og for å "alltid være beredt" ;)

Anonymous poster hash: 590cc...93c
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke lengre. Brukte det i seks år av og på, konstant de siste tre årene. Men har sluttet nå :) Har vært i samme forhold i 4 år, og har ingen planer om å bli gravid. Bruker kondom i stedet for hormonprevensjon! Jeg ble lei av å tilføre kroppen hormoner, og det er kjempedeilig å slippe å huske å ta en pille hver dag, føles mye friere faktisk.

Anonymous poster hash: 3847e...b24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte det ikke som ung, men bruker det nå pga endometriose. For meg er motsatt, det er deilig å tilsette kroppen hormoner pga mindre smerter og mer forutsigbar mens. Men det blir jo litt annerledes.

Bruker P-plaster.

Anonymous poster hash: 0ebad...507
Skrevet

Ja, bruker cerazette

Skrevet

Bruker Mercilon 28. :)

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke. Er lesbisk.

Anonymous poster hash: 4b063...b28
  • Liker 1
Skrevet

Ja, bruker microgynom. pga smerter

Skrevet

Jeg bruker p-piller, ja. Snakk med helsesøster eller fastlegen din, hun/han vil hjelpe deg å finne et merke som vil passe til deg.

AnonymBruker
Skrevet

ja. bruker p-piller. microgynon. passer meg ypperlig. uten noen bivirkninger, noe både mercilon og cerazette ga meg. og de var vist alvorlige så jeg ikke fikk gå på de lengre. jeg bruker p-piller pga enorme menssmerter, og uregelmessig mens. så jeg kan ha mer kontroll. og legge mensen til en tid som passer meg. pga smerter og hater mensen.

Anonymous poster hash: 2705a...a9c
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet ja, men måtte nylig ta pause pga bivirkninger. Har vært av nå i to mnd og skulle ha pause i tre, litt usikker hva jeg kommer til å gjøre da. Vurderer p-stav, muligens teste ut med cerazette først.

Men ja, er ganske vanlig å gå på p-piller, både i og utenfor forhold.

Anonymous poster hash: 4a000...5c4

AnonymBruker
Skrevet

Bruker p-piller for jeg har ingen planer om å bli gravid med det første, om noen gang. Kun kondom blir for utrygt er redd den skal revne. Kjekt å kunne hoppe over mensen også om det ikke passer seg:) Bruker mercilon og er kjempefornøyd. Ikke en eneste bivirkning!

Anonymous poster hash: 6b1f3...4d8
AnonymBruker
Skrevet

Bruker cerazette. Veldig fornøyd :) Inneholder ikke hormoner. Har brukt de siden jeg var 17, så i 5 år nå

Anonymous poster hash: 9d1c0...163
Skrevet

Brukt div. p-piller og mini-piller siden jeg var 18. Blir 28 år denne sommeren.

Har såklart brukt dem for å unngå å bli gravid, men også fordi jeg har endometriose. Bruker nå Microgynon.

Skrevet

Bruker cerazette. Veldig fornøyd :) Inneholder ikke hormoner. Har brukt de siden jeg var 17, så i 5 år nå

Anonymous poster hash: 9d1c0...163

Joda, de har hormoner men mindre enn andre typer.

Alle p-piller/ mini-piller er hormonprevensjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte p-piller fra jeg var 12-16 1/2 så begynte jeg på p-sprøyte og brukte den frem til jeg var 23.. Nå fyller jeg snart 25 og bruker jeg ingenting og har ikke planer om å begynne på det igjen heller.

Veldig befriende å ikke tilsette kroppen mer dritt enn nødvendig!

Nå er jeg singel, men om jeg hadde hatt kjæreste hadde jeg ikke begynt igjen..

Anonymous poster hash: 336b0...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...