Gå til innhold

Naboen sperrer oss inne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg svarer bare som sant er når du påstår at jeg ikke er i stand til å ordlegge meg respektfullt, og at vi prakker på dem lover og regler uten å ha sagt hei. Du fremstiller meg jo som naboen fra helvete.

Jeg har bare spurt om et enkelt spørsmål. Jeg var ikke ute etter å banke på døra etter å evt ha fått bekreftet at de de gjør er ulovlig, og dytte det oppi nesa på dem. Jeg ønsket bare å vite hva som er lov i et borettslag, sånn at jeg vet hva jeg skal si om en samtale med den ikke fører noen vei. Anonymous poster hash: 4ad2e...030

Jeg synes du fortolker svaret fra Kamikatze. Slik JEG leste svaret hennes, råder hun deg til å snakke med dem, og sier at den samtalen jo ikke trenger å inneholde noe om rettigheter og jussen i dette. Et velmenende råd. Du oppfatter det umiddelbart som kritikk og insinuering om at du ikke ordlegger deg respektfullt -en tolkning og insinuasjon som ikke slo meg før jeg leste din tolkning. Jeg antar at det er derfor Kamikatze mener du leser folks svar som fanden leser bibelen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du fortolker svaret fra Kamikatze. Slik JEG leste svaret hennes, råder hun deg til å snakke med dem, og sier at den samtalen jo ikke trenger å inneholde noe om rettigheter og jussen i dette. Et velmenende råd. Du oppfatter det umiddelbart som kritikk og insinuering om at du ikke ordlegger deg respektfullt -en tolkning og insinuasjon som ikke slo meg før jeg leste din tolkning. Jeg antar at det er derfor Kamikatze mener du leser folks svar som fanden leser bibelen.

Nei, for det er jo helt normalt at det første en tenker når man hører "konfliktsky" er å egge opp til krangel/fremstå som en kranglefant.

Anonymous poster hash: 4ad2e...030

Skrevet

Nei, for det er jo helt normalt at det første en tenker når man hører "konfliktsky" er å egge opp til krangel/fremstå som en kranglefant.

Men at du blir forsøkt fremstilt som en kranglefant er jo DIN tolkning av det svaret. Jeg tolket det ikke dit hen i det hele tatt, hvilket var mitt poeng.

Når det er sagt: hvis du går like raskt i så aggressiv forsvarsposisjon når du snakker med naboene som du gjør i denne tråden, kan nok konflikten risikere å eskalere. Da er det kanskje bedre om samboeren din eller noen i styret tar praten for deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde også tolket det som at naboene er lei trakkinga utforbi vinduet og dermed demonstrerer med å sette opp dette gjerde greiene.
Hadde nok kvidd meg for å ta en prat med dem selv da, i alle fall siden de nå i tillegg ignorerer dere.

Men likevel, en hyggelig prat kan gjøre susen, komme frem til en felles løsning. Men dersom du ikke våger, er det mulig å gu rundt andre veien? Eller er det for langt og tungvindt?
Dersom det ikke var så mange på ei rekke og det er mulig å gå rundt, kunne jo det også vært en løsning :)

Håper det ordner seg for dere :)

Anonymous poster hash: 6f6b1...086
AnonymBruker
Skrevet

Hadde også tolket det som at naboene er lei trakkinga utforbi vinduet og dermed demonstrerer med å sette opp dette gjerde greiene.

Hadde nok kvidd meg for å ta en prat med dem selv da, i alle fall siden de nå i tillegg ignorerer dere.

Men likevel, en hyggelig prat kan gjøre susen, komme frem til en felles løsning. Men dersom du ikke våger, er det mulig å gu rundt andre veien? Eller er det for langt og tungvindt?

Dersom det ikke var så mange på ei rekke og det er mulig å gå rundt, kunne jo det også vært en løsning :)

Håper det ordner seg for dere :)

Anonymous poster hash: 6f6b1...086

Takk for svar <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>. Nei, det er ikke mulig å gå andre veien dessverre, ettersom det er grodd igjen, og en skråning opp til neste leilighet (vi er to leiligheter i kjelleretasje, og de neste leilighetene på høyre side ligger i en etasje over). Men vi får se hva som skjer videre og om vi evt skal banke på, ønske dem velkommen og prate om det.

AnonymBruker
Skrevet

Men at du blir forsøkt fremstilt som en kranglefant er jo DIN tolkning av det svaret. Jeg tolket det ikke dit hen i det hele tatt, hvilket var mitt poeng.

Når det er sagt: hvis du går like raskt i så aggressiv forsvarsposisjon når du snakker med naboene som du gjør i denne tråden, kan nok konflikten risikere å eskalere. Da er det kanskje bedre om samboeren din eller noen i styret tar praten for deg.

Jeg tør ikke si i fra til folk, da greier jeg Ihvertfall ikke å bli sur på ukjente mennesker. Ja, jeg kan irritere meg bak lukkede dører, men er i overkant forsiktig i diskusjoner. Så da vet du det.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :). Nei, det er ikke mulig å gå andre veien dessverre, ettersom det er grodd igjen, og en skråning opp til neste leilighet (vi er to leiligheter i kjelleretasje, og de neste leilighetene på høyre side ligger i en etasje over). Men vi får se hva som skjer videre og om vi evt skal banke på, ønske dem velkommen og prate om det.

Edit: mente leilighetene på venstre side.

Skrevet

Jeg tør ikke si i fra til folk, da greier jeg Ihvertfall ikke å bli sur på ukjente mennesker. Ja, jeg kan irritere meg bak lukkede dører, men er i overkant forsiktig i diskusjoner. Så da vet du det.Anonymous poster hash: 4ad2e...030

Du trenger ikke bli giftig. For det er slik jeg tolker den siste setningen din. Dette er et diskusjonforum, der du har spurt om råd og fått svar. Ikke alle svarene var som du ønsket eller til nytte, men du må dessverre tåle tilbakemeldinger for å være på et forum.

Og for the record: de du svarer her inne, er også "ukjente mennesker", og du tør jobsannelig å både si i fra og å bli sur på oss, så kanskje du kan forsøke å overføre det til "IRL".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er så konfliktsky :sjenert:.... Er det noen som vet noe om rettigheter og fellesareale i samleie? Har de rett til å sperre av område utenfor stuevinduet sitt når de har "sitt" område rundt hjørne som er avsatt til en evt terrasse?

Fellesareale i samleiet....høres heftig ut. :fnise:

Anonymous poster hash: e1e24...44b

AnonymBruker
Skrevet

Fellesareale i samleiet....høres heftig ut. :fnise:

Anonymous poster hash: e1e24...44b

Haha! Unødvendig å si at det var en trykkfeil kanskje :latter:

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke bli giftig. For det er slik jeg tolker den siste setningen din.

Vel, da fortolker du den...;)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :). Nei, det er ikke mulig å gå andre veien dessverre, ettersom det er grodd igjen, og en skråning opp til neste leilighet (vi er to leiligheter i kjelleretasje, og de neste leilighetene på høyre side ligger i en etasje over). Men vi får se hva som skjer videre og om vi evt skal banke på, ønske dem velkommen og prate om det.

Men jeg tenker at når du bare får snakket med dem så ordner det seg. Først og fremst fordi dere har rett til å gå der, men samtidig fordi da forstår de hvorfor dere går der. Kanskje de ikke har tenkt på at det er eneste måten dere får vognen på verandaen på? Det er mye bedre når dere prater sammen og de vet at dere går bare forbi for å komme til dere selv. Kanskje dere kan bli enige om at dere går så langt borte fra vinduet som mulig?

Anonymous poster hash: 6aa7d...c42

AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet!

Anonymous poster hash: 038f4...5c8

AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet!

Har allerede gjort det, men de hadde ikke nok ressurser!

:ironi:

AnonymBruker
Skrevet

Har allerede gjort det, men de hadde ikke nok ressurser!

:ironi:Anonymous poster hash: 4ad2e...030

:sjenert: Leste bare overskriften.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:sjenert: Leste bare overskriften.

Ja, det var kanskje en litt voldsom overskrift <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_laught.gif' alt=':fnise:'>

AnonymBruker
Skrevet

Siden ts er konfliktsky så hadde jeg sendt mannen. Likte det forslaget om å ta babyen på armen og snakke med de på en hyggelig måte.

Anonymous poster hash: f0556...3c6

Skrevet

Ring politiet!Anonymous poster hash: 038f4...5c8

Er ikke det litt drastisk da... For noe som egentlig er en bagatell. Hjelper i hvertfall ikke til å få eller bevare et godt naboforhold... ;)

Leste videre i neste svar at politiet ikke hadde resurser til å komme og det er jeg nesten glad for... Maken til evt sløsing med resurser.

Ta en hyggelig prat med de!

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det litt drastisk da... For noe som egentlig er en bagatell. Hjelper i hvertfall ikke til å få eller bevare et godt naboforhold... ;)

Leste videre i neste svar at politiet ikke hadde resurser til å komme og det er jeg nesten glad for... Maken til evt sløsing med resurser.

Ta en hyggelig prat med de!

Så du ironiflagget under setningen om at de ikke hadde ressurser? Det var tull, nemlig :). Og h*n som foreslo å ringe politiet hadde bare lest overskriften.

Skrevet

Så du ironiflagget under setningen om at de ikke hadde ressurser? Det var tull, nemlig :). Og h*n som foreslo å ringe politiet hadde bare lest overskriften.Anonymous poster hash: 4ad2e...030

Nei, leser via tlf så jeg fikk ikke opp noe ironiflagg haha! Takk nå ble jeg litt lettet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...