Surriball Skrevet 24. april 2014 #21 Del Skrevet 24. april 2014 Vi lar hunden vår tisse på lyktestolper, trafoer osv, men ikke på hekken, garasjen eller gjerdet til naboene. Det er lov med hund i borettslaget, så da får de tåle at det blir tisset på enkelte gjenstander. Det regner jevnlig uansett, så det blir jo vasket bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mary Quant Skrevet 24. april 2014 #22 Del Skrevet 24. april 2014 Kilde? Jeg kan skjønne om det skader dersom man heller masse urin på samme flekken hver dag, men å skvette litt her og litt der? Kilde? Nei, men egen erfaring. Jeg bryr meg ikke om hunden tisser på vår plen og våre planter - men jeg lar ham selvsagt aldri tisse på andres eiendom og andres planter. Det er direkte uansvarlig og respektløst og en av grunnene til at så mange ikke liker hunder og hundefolk. Der er mange forskjellige typer plen. Det finnes en sportstype som tåler mer enn andre - men det BLIR merker etter hundetiss. Enten ved svimerker eller ved at det blir kraftige, knallgrønne tuer av langt gress på de stedene hvor det tisses ofte. Hunder har en luktesans som langt overgår vår og de lukter seg fram til hvor andre hunder har tisset før dem og så tisser de der. Dette gjelder spesielt hanhunder, andres tisselukt er noe som trigger tissing fra dem - antagelig en slags markering og ikke bare at de er tissetrengte. Broren min har en flott hage ved siden av en mye brukt tursti. Han er fly forbannet på hundefolks manglende sosiale antenner og normalt folkevett. Han opplever til stadighet at folk lar hundene tisse på plenen og hekken hans med det resultat at han i fjor måtte skifte ut 3 hekkplanter. De ble brune og ødelagte av hundetiss. Så vi har alle et ansvar for at hundene våre tisser på egnede områder. Jeg lar for eksempel aldri hunden min tisse på plen i parker hvor folk bruker plenen til avslapping, soling og hvor barn leker. Lar ham tisse på stolper, skilt, rabatter med plen som kun er til pynt, grøfter, grus og stier. At noen ser stygt om hunden tisser på asfalt har jeg aldri opplevd og det hadde jeg ikke brydd meg om. Det tisset forsvinner i regn allikevel. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #23 Del Skrevet 24. april 2014 Du får starte turen litt tidligere da. Anonymous poster hash: d7386...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #24 Del Skrevet 24. april 2014 Synes synd på deg, du prøver å vise hensyn så godt det går også får du bare dritt igjen. Jeg er forsåvidt enig i at plenene i borettslaget ikke er egnet lufteplass, men det må vel være mulig å tisse langs veien på vei vekk? Tisset går jo ned i jorda! Som tidligere huseier irriterte det meg grønn at folk lot hundene tisse på portstolpene, postkassestativet og søppelkassene... og helst ikke på gjerdet. Men på gresset langs eiendommen var ikke noe problem. Dessuten, iallfall i Oslo, så eier kommunen inntil 5 meter inn på tomtene. Hekken til folk hadde jeg latt hundene mine tisse på... Plenen der jeg har bodd har aldri tatt skade av at hundene tisser, men vet flere som sier plenen deres blir ødelagt av deres hunder. Anonymous poster hash: c61e8...47b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå