Cielo Skrevet 24. november 2004 Forfatter #421 Del Skrevet 24. november 2004 Mannen er på julebord med jobben og jeg kjeder meg alene hjemme. Tror jeg skal benytte anledningen og legge meg tidlig for en gangs skyld. God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 26. november 2004 #422 Del Skrevet 26. november 2004 Så flink du var da Cielo..jeg kommer meg aldri til sengs i rimelig tid.... :oops: Har forresten investert i noen fantastiske brodder... En produsent som kaller seg Yaktrax...jeg sto støtt som fjell på blankisen..har ikke sett på maken jeg!! Helt imponert! Jeg er skikkelig bambi på isen uten skikkelig brodder..og disse er de desidert beste jeg har prøvd..de er ganske diskret også...det vi si de er store..men de syns nesten ikke oppå skoene!Uansett...jeg blir ikke så lett flau for slikt jeg da..jeg synes det er så vondt å dette at jeg gjør hva som helst for å slippe!! Håper du får ei kjempefin helg Cielo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 26. november 2004 #423 Del Skrevet 26. november 2004 God helg, Cielo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 26. november 2004 Forfatter #424 Del Skrevet 26. november 2004 Yaktrax er notert, Madden. Takk for tipset! God helg til deg og sirka! Endelig fredag. I kveld skal vi ha noen venner av mannen på middag og vi har vært og handlet for en helt enorm sum. Vi skal lage tre retter og drikke god vin til. Med det været som er i Oslo i dag er det helt riktig å ha gode venner på besøk, lage god mat, drikke god vin og høre på fin musikk! Gleder meg! Dag 16 i dag. EL er på vei, viser Persona. Vi har vært flinke og spart sæd, men fy søren så kjedelig det er å ikke kunne gjøre det når man vil. I går sa jeg til mannen "jeg vil nå, la oss bare droppe hele sparingen for denne måneden", men han ville vente og se om det kan ha noen effekt å spare fire,fem dager som legen anbefalte. Ja, ja, mannen vil ihvertfall virkelig ha barn med meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apriljente Skrevet 26. november 2004 #425 Del Skrevet 26. november 2004 Hei, skjønner du har det tøft, men hold ut selvom det kan være vanskelig. Det blir vel bare denne ene gangen? En oppmuntringsblomst får du av meg håper det hjalp litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 26. november 2004 #426 Del Skrevet 26. november 2004 Løper innom for å ønske deg en god helg! Håper spare prosjektet fungerer som det skal. Klem fra Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 26. november 2004 Forfatter #427 Del Skrevet 26. november 2004 Takk for det Apriljente! Det var ikke meningen å høres sutrete ut, altså, det går veldig bra med oss. Det var bare irriterende i går, å ikke kunne gjøre det man ville, men tenke på at vi måtte spare... Nå må jeg begynne å lage mat til gjestene våre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 26. november 2004 Forfatter #428 Del Skrevet 26. november 2004 Og hei og god helg til Zianta og! Så ikke deg i stad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apriljente Skrevet 26. november 2004 #429 Del Skrevet 26. november 2004 Skjønte det men når impulsiviteten blir blokkert så er det jo litt kjedelig. Tenkte å gjøre det samme selv egentlig, og vente 4-5 dager før EL for å få kvalitetsvarer.. Og vi som har trodd at man skulle gjøre det mest mulige ganger.. :klø: Jaja, lykke til med matlagingsprosjektet og andre prosjekter :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edea Skrevet 27. november 2004 #430 Del Skrevet 27. november 2004 Hei cielo. ja, vi har visst begge samme nick i ett annet forum, vi. Ikke noen hemmelighet fra min side, egentlig. jeg er samme personen enten jeg er her eller der, så da gadd jeg ikke forandre noe på det. Men nå er jeg mest her, da. skjønner veldig godt at det er kjipt med så lang oppsamlingstid. spesielt hvis man ikke er 99% sikker på hvilken dag man har EL på, da blir det jo så veldig usikkert når mannen må begynne å spare. Selv har jeg vært veldig sløv med å time EL hittil, så jeg har egentlig ikke peiling, men tror vi må satse veldig hardt på å sjekke med persona denne syklusen. da vil jeg bare ønske deg en fortsatt god helg. Håper formen ikke er så aller værst etter vindrikking i går... fra edea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 27. november 2004 Forfatter #431 Del Skrevet 27. november 2004 Hei edea! Jeg skjønte at det var deg, ja. jeg registrerte meg bare der for å få svar på noen spørsmål, tror ikke jeg kommer til å være der så mye. Det blir litt for mye fokus på barnelaging for meg, men veldig greit hvis det er noe man lurer på. Formen er litt dårlig i dag, det spøker for konserten jeg egentlig skal på i kveld. Jeg tror jeg må se det an et par timer. Dag 17, ingen tegn til EL. I morgen må det "Tømmes", ellers blir sæden for gammel. Så kommer sikkert EL på mandag eller tirsdag, og vips så har vi ikke klart å spare lange nok... Lenge leve spontaninteten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 27. november 2004 #432 Del Skrevet 27. november 2004 Ikke fordi det er spesielt komisk akkurat..men når jeg tenker meg om så er det svært lite som er spontant når en må streve for å bli gravid!! Håper EL kommer nå da...nå som tømminga allikevel må skje!! Om dere "tømmer" i dag (søndag) så kan det jo gå bra om EL kommer mandag/tirsdag!! I teorien iallefall!! Ønsker deg uansett en flott adventssøndag!! Og håper du kom deg på konsert i kveld!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 28. november 2004 #433 Del Skrevet 28. november 2004 Hei Cielo! Takk for fin hilsen i dagboken min! Mannen min blir sannsynligvis Pergo-Mann han også ja! Skulle ønske han kunne fått det for lenge siden, legen hans snakket om det for en god tid tilbake, men ville ikke gi ham det da. Alltid må man vente. Vente. Det er det store mantraet i norsk helsevesen - må vente! :evil: Håper det klaffer for dere denne gangen!! Det hadde vært fantasitsk! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 29. november 2004 Forfatter #434 Del Skrevet 29. november 2004 Madden: jo, det er litt komisk! Hulderjenta: Det er tydeligvis forskjell på leger. Legen til mannen min var kjempeglad for at han kom så tidlig og undersøkte seg. Han sa at det bare hadde blitt verre hvis han hadde gtt lenger med det, og at det var bra å få startet behandlingen så fort som mulig. Håper urologen mannen din kommer til er mer forståelsesfull! I går var jeg så glad. Jeg fikk endelig tatt mot til meg og ordnet opp i tullet på jobben. Jeg fikk snakket meg sjefen (på en søndag fordi han er så opptatt neste uke, bra han tok seg tid) og fortalt hvor vanskelig arbeidskonflikten, som ikke involverer meg, men påvirker det jeg jobber med, har vært. Han skjønte det veldig godt, og nå er mye løst! Etterpå gikk jeg og mannen en lang tur, drakk kaffe ute, spiste på Grunerløkka og kjøpte magasiner på Narvesen. Så gikk vi hjem, la oss på sengen og leste. På kvelden så vi Den fabelaktige Amelie fra Montmartre, som jeg elsker. I dag fikk jeg vite at en av de beste venninnene mine er gravid. Det er ikke planlagt og uønsket. Hun vurderer abort. Fordi det har skjedd så mye dramatisk i vennegjengen vår de siste ukene har jeg ikke fortalt henne om prøveresultatene og legetimen med mannen, men det gjorde jeg i dag. Det var godt å fortelle det, fordi vi forteller hverandre stort sett alt. Min egen syklus forvirrer meg. Denne gangen hadde vi fått beskjed om å spare sæd, og hadde sex siste gang på tirsdag, dag 13. Tidligste EL jeg har hatt er dag 17. Jeg fikk kun svake utslag på EL-testene på dag 14og 15, og på dag 16 (fredag) var det ikke noe utslag. Da hadde imidlertid temperaturen steget masse, som etter EL. Jeg tenkte likevel at det var en feil, siden det ikke var noe utslag på testene. Temperaturen har imidlertid holdt seg høy, og det må da bety at EL har vært? :klø: I så fall må det ha vært på torsdag, dag 15, dagen før temperaturen steg. Men hvorfor slo det ikke ordentlig ut??? Uansett betyr det at vi bommet og at syklusen min bare tuller. :evil: Vi hadde riktignok sex to dager før kanskje-EL, men da med det som ifølge legen er "ubrukelig sæd" (kun spart i en eller to dager). Jeg erklærer med dette denne pp for avblåst! I morgen skal jeg være sammen med venninnen min. Jeg lurer på hva hun kommer til å velge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 29. november 2004 #435 Del Skrevet 29. november 2004 Hm. Det høres ut som om du muligens har en av de "beryktede" EL-frie månedene. Kroppen prøver å få til EL men klarer det ikke helt. Jeg hadde en slik en i sommer. Den eneste ordentlige PP vi faktisk hadde i sommer. EL-testen slo nesten, men ikke helt, ut. Det var faktisk det jeg trodde kom til å skje denne måneden også. Fikk svakt utslag, så ingenting, og så plutselig et par dager etter blendahvite tester slo LH-økningen til... Typisk en forsinket EL. I følge legen til venninnen min (som også er prøver) så stoler de mer på EL-tester enn på temping. Men om det strides de lærde. Det er jo heller ikke så rart om syklusen din slår litt krøll denne måneden mtp de vanskelige tingene du har opplevd (på mange plan). Så kanskje du skulle fortsette å teste, bare for å se om du får noe utslag? Så flott at du har ordnet opp med jobben! Uff, skjønner at det kan være vanskelig at en nær venninne er gravid med et uønsket barn mens dere sliter selv. Jeg håper bare at hun (for hennes egen del) gjør et gjennomtenkt valg. Det viktigste er vel at hun er helt sikker dersom hun velger å ta abort. Hvis hun tviler (og dessuten er like gammel som deg) er en abort noe hun vil kunne angre på. Mens et gjennomtenkt valg er noe man kan leve med. Uansett er det godt at dere kan snakke sammen! Slike venner er gull verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 29. november 2004 Forfatter #436 Del Skrevet 29. november 2004 Men det som er så rart, Moonchild, er at temperaturkurven er akkurat som den pleier å være etter EL, den stiger masse fra en dag til en annen (nå mellom dag 15 dag 16) , og holder seg der. Kan det være at det ikke ble ordentlig utslag på Persona-testene fordi jeg testet om morgenen (som monitoren krever) ikke senere på dagen som er anbefalt? Jeg får sikkert aldri noe svar, så jeg gjentar meg selv: denne pp er avblåst og jeg forhåpninger tilnærmet lik null fram mot IKM! Sletter det jeg skrev om venninnen min. Jeg liker ikke å legge ut for mye privat informasjon om andre som ikke har bedt om å bli nevnt her (selv om de er aldri så anonymisert Ellers er jeg fortsatt i godt humør fordi jeg har ordnet opp på jobben. Fatter ikke at jeg ikke har gjort det før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. november 2004 #437 Del Skrevet 30. november 2004 Godt å høre at du endelig har fått ordnet opp i den jobbkonflikten...iallefall sånn at du får det lettere..for det angikk jo ikke deg direkte og da er det synd at du skal være skadelidende!! Flott jobba Cielo! Den venninnesituasjonen hørtes lei ut ja..trist at det skal klaffe slik når det egentlig ikke passer i det hele tatt! Håper hun får den hjelpen hun trenger til å kunne ta et godt valg...flott at hun har en venn som deg da..som kan snakke åpent med henne om det! Håper det løser seg på en god måte! Akkurat sånne episoder blir jeg minst like lei meg av som når det skjer med andre venner som har planlagt det og får full klaff med en gang..det føles utrettferdig og fortvilt at det skal være så vanskelig for noen av oss..mens for andre igjen så er det nesten litt for lett...litt smålig å tenke sånn kanskje..men klarer ikke helt å la være heller! :oops: Det fortoner seg litt annerledes når det er snakk om veldig nære venninner..heldigvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 30. november 2004 #438 Del Skrevet 30. november 2004 Håper du har en trivelig kveld sammen med venninnen din, selv om temaet er ganske alvorlig. Når man oppsummerer situasjonen hennes skjønner jeg UTROLIG godt at hun vurderer abort. Og at du støtter hennes valg på tross av at du er i stikk motsatte situasjon. Å velge å få barn med "feil" mann kan være utrolig vanskelig. Det er mye som skal gå opp i en hverdag. Hva gjelder Personatesten - det høres jo ut som EL har vært, men det er som du sier visstnok ikke alltid de slår skikkelig ut selv om man faktisk har hatt EL. Jeg vet ikke helt om jeg tror på teorien om at man ikke skal teste før på ettermiddagen, da hadde vel pakningsvedlegget til Persona anbefalt det. Og i EL-testpakker står det at man skal bruke morgenurin. Men jeg er nok egentlig like blank som deg, så dette blir bare synsing fra min side. Jeg tror faktisk jeg skal prøve en temperunde neste pp, bare for å se. (Men jeg tror ikke jeg orker å fortsette med det... Spørs om jeg klarer en hel måned til og med. ) Men mentalt er det sikkert greit å avblåse denne pp, så slipper du å stresse frem mot IKM. Så kan du heller bli supergledelig overrasket hvisomattedersomatte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 30. november 2004 Forfatter #439 Del Skrevet 30. november 2004 Madden og Moonchild, dere som alltid er innom: :klem2: Venninnen min var sammen med kjæresten sin (slasken) i dag, jeg tar meg fri for å være sammen med henne i morgen. Nå har mannen lagt en haug med gaver, min adventskalender, klar. Det var en overraskelse, vi pleier ikke å ha kalender, så jeg har ingen til han. Gleder meg til å pakke opp den første i morgen! Vi har begge fri og skal sove lenge, drikke kaffe og lese aviser på sengen før jeg skal være sammen med venninnen min. Jeg og mannen hadde fått gratisbiletter til The Roots-konserten på Rockefeller i kveld, men vi glemte det! :oops: Pinlig. Vi begynner å bli gamle, tror jeg... Vi unnskylder oss med at det skjer så mye for tiden, og dessuten har vi begge sett dem flere ganger før. Men de er alltid bra, så det irriterer meg litt. Jeg var imidlertid på en veldig bra konsert på lørdag (Dizzee Rascal på Blå) og skal på et par til i løpet av den nærmeste tiden, så det er ikke så farlig. Nå skal vi se den siste Sopranosepisoden som vi gikk glipp av forrige torsdag. Jeg-gidder-ikke-å-telle-dager-lenger-men-det-er-vel-ca-dag-20-om-jeg-ikke-tar-helt-feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 3. desember 2004 #440 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei du, Jeg trosser mitt egenpålagte forbud for å si at jeg har bestemt at septemberbarn for begge oss to er en helt super greie. ;-) Forøvrig tror jeg at jeg kan anbefale "Trollprinsen" på Det Norske, men jeg er ikke helt sikker før i morgen. Hva fikk du forresten i kalenderen? Og hvordan går det med venninnen din? :klem2: fra Månebarnet som alltid syns det er koselig å være innom din, fordi du er så flink til å være innom min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå