Gå til innhold

Hvor kan jeg bade med delfiner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hva koster det ca?



Anonymous poster hash: 0bf5e...e64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer nok til å få masse folk som klager over at du vil støtte den industrien. Folk liker å kritisere andre på den måten.

Vet at det går an i Malta, koster rundt 200-300€ så vidt jeg vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Du kommer nok til å få masse folk som klager over at du vil støtte den industrien. Folk liker å kritisere andre på den måten.

Vet at det går an i Malta, koster rundt 200-300€ så vidt jeg vet.

Det har jo ikke med at man liker å kritisere, det er for å opplyse om forholdene og hvordan de blir fanget. Hvis ingen brydde seg, ville jo enda flere dyr hatt det vondt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia i nærheten av Side. Husker ikke hvs det koster, bare at jeg synst det var litt dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du bestemmer deg for å bade med delfiner i fangenskap, bør du sjekke grundig hvordan forholdene er der og hvor delfinene kommer fra. Det er mye trist rundt omkring, og pengene dine bør ikke gå til å støtte dyremishandling. Gjør research!

Et sted jeg vil anbefale, er Dolphin Academy på Curacao. Delfinene der stelles utrolig godt med, og de får til og med mulighet til å svømme på åpent hav og følger med hjem igjen etterpå. Bassengene de bor i er ikke betongskåler med klorvann slik som mange andre steder, men rett ved havet hvor vannet er det samme som utenfor sperringen. Bølgene slår inn der, og fisk svømmer også inn. Trenerne som jobber der er flinke og seriøse, med mange tiårs erfaring, og de vil svare på alle spørsmål du måtte ha.

Dolphin Academy tilbyr svømming med delfiner, kurs, dykking med delfiner på åpent hav, alt etter hva du måtte ønske å være med på. Prisene på delfinsvømming er gode sammenlignet med andre steder, og i tillegg får du mer tid i vannet og færre mennesker per delfin enn andre steder jeg vet om.

Les mer om Dolphin Academy her: http://www.dolphin-academy.com/

Jeg har selv vært der flere ganger (på kurs blant annet), og jeg skal definitivt tilbake. Det er rett og slett en utrolig god mulighet til å komme nært innpå disse fantastiske dyrene og til å lære mer om dem. Det finnes ganske sikkert flere steder som også er bra, men det er dessverre langt flere dårlige steder enn gode steder som tilbyr svømming med delfiner.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Jeg svømte med delfiner på Cozumel i Mexico:

http://www.dolphindiscovery.com/cozumel/cozumel-location-overview.asp

Her hadde delfinene det veldig bra, de hadde store områder å bevege seg på i vanlig havvann (ikke noe klor) og ingen delfiner ble tvunget til noe. Fantastiske dyr, jeg drar gjerne tilbake! Det som er trist er de dyreparkene der delfinene må svømme rundt i små bassenger. Det syns jeg er bare fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går an i Tyrkia litt utenfor Alanya. "Sealanya" heter det. Kostet ca 1000-1500 norske kroner (husker ikke i tyrkiske).



Anonymous poster hash: 7bbeb...e89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Går an i Tyrkia litt utenfor Alanya. "Sealanya" heter det. Kostet ca 1000-1500 norske kroner (husker ikke i tyrkiske).

Anonymous poster hash: 7bbeb...e89

Og dette er et av de kjente delfinariene der delfinene har det fryktelig i små bassenger og med høy dødelighet. For ikke å snakke om hvor de får delfinene fra. Sealanya importerer delfiner fra Japan der de slakter noen av delfinene på grusom måte, mens andre fanges inn. Disse smarte dyrene svømmer rundt i havet som er rødt av blodet til resten av flokken. Fatter ikke at noen vil støtte dette.

post-28688-0-92763500-1398072505_thumb.j

Ps: det er laget en film om dette som heter The Cove.

https://www.youtube.com/watch?v=OYKNCN1ESZM

Endret av Badabing
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an i Tyrkia litt utenfor Alanya. "Sealanya" heter det. Kostet ca 1000-1500 norske kroner (husker ikke i tyrkiske).

Anonymous poster hash: 7bbeb...e89

Badabing har rett, dette er et av stedene som ikke burde eksistert. Delfinene der kommer fra Taiji i Japan, hvor de har blitt traumatisert av å se flokken deres bli slaktet. Parker som bryr seg om dyrene kjøper ikke delfiner fra Taiji og lignende steder.

Les mer her: http://savejapandolphins.blogspot.no/2010/02/cove-movie-dolphins-die-in-turkey.html og http://www.hurriyetdailynews.com/default.aspx?pageid=438&n=-2010-02-18

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen vil kritisere deg! Der i blant meg. Hvis du skal svømme med delfiner vil jeg råde deg til å gjøre det med de frie delfinene. Tenk så mye og langt de svømmen, så er de sperret i et lite basseng hele livet. Ingen betaler 300 euro for å støtte dyremishandling. SKAM

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen vil kritisere deg! Der i blant meg. Hvis du skal svømme med delfiner vil jeg råde deg til å gjøre det med de frie delfinene. Tenk så mye og langt de svømmen, så er de sperret i et lite basseng hele livet. Ingen betaler 300 euro for å støtte dyremishandling. SKAM

Hvis du leser tråden ser du at ikke alle steder sperrer delfinene inne i et lite basseng hele livet. Det går faktisk an å ha delfiner i fangenskap uten at det er dyremishandling, akkurat som de fleste andre dyr. Så lenge man velger stedet nøye synes jeg ikke det er noen grunn til å kritisere.

Svømme med ville delfiner er nok også en opplevelse (jeg har ikke gjort det selv, men har vært i båt med ville delfiner svømmende på siden), men det er såpass annerledes at det ikke helt kan sammenlignes. Det blir færre og færre steder hvor det går an, og det er ikke bare positivt for delfinene at det stadig kommer båter med mennesker som vil se på dem og hoppe i vannet med dem. Man skal heller ikke ta på ville delfiner (i USA og en del andre land er det forbudt), og man har ingen garanti for å komme nært delfinene eller at man i det hele tatt får sett dem, så man risikerer å betale for ingenting. Man trenger en god porsjon flaks for å få en god opplevelse ut av det.

Endret av I all verden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser tråden ser du at ikke alle steder sperrer delfinene inne i et lite basseng hele livet. Det går faktisk an å ha delfiner i fangenskap uten at det er dyremishandling, akkurat som de fleste andre dyr. Så lenge man velger stedet nøye synes jeg ikke det er noen grunn til å kritisere.

Svømme med ville delfiner er nok også en opplevelse (jeg har ikke gjort det selv, men har vært i båt med ville delfiner svømmende på siden), men det er såpass annerledes at det ikke helt kan sammenlignes. Det blir færre og færre steder hvor det går an, og det er ikke bare positivt for delfinene at det stadig kommer båter med mennesker som vil se på dem og hoppe i vannet med dem. Man skal heller ikke ta på ville delfiner (i USA og en del andre land er det forbudt), og man har ingen garanti for å komme nært delfinene eller at man i det hele tatt får sett dem, så man risikerer å betale for ingenting. Man trenger en god porsjon flaks for å få en god opplevelse ut av det.

Det er forskjell på for eksempel katt og delfiner. Delfiner er flokkdyr! Vet du egentlig hvordan denne "hente delfiner prossessen" fungerer? De sperrer flokken inn i et område, som regel med garn rundt, så tar de den minste ungen som er mest sårbar. Dette er horibelt, og du har lite grunnlag for å si "så lenge man velger stedet nøye", man vet jo ingenting om hvordan de behandler dyrene, hvordan de er fanget og hvordan dyrene selv har det. Vet du at den vanligste læremetoden i slike parker er å sulte dyrene hvis de ikke lærer triks eller feiler? Men dette vet ikke vi på utsiden. Du er ganske naiv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ElSKER delfiner og ser på de som det fantatiske dyret i verden. Vært min drøm å svømme med de før jeg fikk vite om misshandlingen. Visste det ikke første gang men gjorde det igjen. Første kan jeg fikk svømme med de var såå fiiint. Jeg hadde aldri latt vær pågrunn av "dyremisshandling". Dyrene ser (og er) glade. I hvertfall under svømmingen.

Bedre å leve i fangenskap enn å bli slaktet i Japan, da. Men JA JEG SYNTES DET ER FORFERDELIG, men kan IKKE REDDE HELE VERDEN og jeg HATER FOLK SOM ØDELEGGER ANDRE SINE TRÅDER MED SLIKT.

Ca 1000,- kr på Malta og i Tyrkia. Somregel enn 300-500kr for å få bildene. Dyrt, men såå verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste land langt utenfor Europa også, men ikke alle som har råd til å reise dit kun for å svømme med delfiner og ikke "støtte" noe grusomt. Har dere vært og sett hvordan de lever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er et av de kjente delfinariene der delfinene har det fryktelig i små bassenger og med høy dødelighet. For ikke å snakke om hvor de får delfinene fra. Sealanya importerer delfiner fra Japan der de slakter noen av delfinene på grusom måte, mens andre fanges inn. Disse smarte dyrene svømmer rundt i havet som er rødt av blodet til resten av flokken. Fatter ikke at noen vil støtte dette.

attachicon.gifdelfin.jpg

Ps: det er laget en film om dette som heter The Cove.

https://www.youtube.com/watch?v=OYKNCN1ESZM

Badabing har rett, dette er et av stedene som ikke burde eksistert. Delfinene der kommer fra Taiji i Japan, hvor de har blitt traumatisert av å se flokken deres bli slaktet. Parker som bryr seg om dyrene kjøper ikke delfiner fra Taiji og lignende steder.

Les mer her: http://savejapandolphins.blogspot.no/2010/02/cove-movie-dolphins-die-in-turkey.html og http://www.hurriyetdailynews.com/default.aspx?pageid=438&n=-2010-02-18

Har sett disse i etterid. Var ikke klar over at Sealanya hadde delfiner derfra, men det var veldig trist å høre. Har uansett bestemt meg for for lenge siden å ikke støtte dette, så jeg går ikke i dyreparker, på safari eller noe sånt lenger.

Anonymous poster hash: 7bbeb...e89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ElSKER delfiner og ser på de som det fantatiske dyret i verden. Vært min drøm å svømme med de før jeg fikk vite om misshandlingen. Visste det ikke første gang men gjorde det igjen. Første kan jeg fikk svømme med de var såå fiiint. Jeg hadde aldri latt vær pågrunn av "dyremisshandling". Dyrene ser (og er) glade. I hvertfall under svømmingen.

Bedre å leve i fangenskap enn å bli slaktet i Japan, da. Men JA JEG SYNTES DET ER FORFERDELIG, men kan IKKE REDDE HELE VERDEN og jeg HATER FOLK SOM ØDELEGGER ANDRE SINE TRÅDER MED SLIKT.

Ca 1000,- kr på Malta og i Tyrkia. Somregel enn 300-500kr for å få bildene. Dyrt, men såå verdt det.

Fy for en kvalm holdning.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ElSKER delfiner og ser på de som det fantatiske dyret i verden. Vært min drøm å svømme med de før jeg fikk vite om misshandlingen. Visste det ikke første gang men gjorde det igjen. Første kan jeg fikk svømme med de var såå fiiint. Jeg hadde aldri latt vær pågrunn av "dyremisshandling". Dyrene ser (og er) glade. I hvertfall under svømmingen.

Bedre å leve i fangenskap enn å bli slaktet i Japan, da. Men JA JEG SYNTES DET ER FORFERDELIG, men kan IKKE REDDE HELE VERDEN og jeg HATER FOLK SOM ØDELEGGER ANDRE SINE TRÅDER MED SLIKT.

Ca 1000,- kr på Malta og i Tyrkia. Somregel enn 300-500kr for å få bildene. Dyrt, men såå verdt det.

:sjokkert:

Jeg mangler ord

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dere som tror dere kan redde hele verden. Skal man bry seg om dyrene, får man bry seg om ALLE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvor kan jeg være egositisk og støtte dyremishandling så jeg får et kult bilde å poste på FB?!?"



Anonymous poster hash: 4b458...549
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ElSKER delfiner og ser på de som det fantatiske dyret i verden. Vært min drøm å svømme med de før jeg fikk vite om misshandlingen. Visste det ikke første gang men gjorde det igjen. Første kan jeg fikk svømme med de var såå fiiint. Jeg hadde aldri latt vær pågrunn av "dyremisshandling". Dyrene ser (og er) glade. I hvertfall under svømmingen.

Bedre å leve i fangenskap enn å bli slaktet i Japan, da. Men JA JEG SYNTES DET ER FORFERDELIG, men kan IKKE REDDE HELE VERDEN og jeg HATER FOLK SOM ØDELEGGER ANDRE SINE TRÅDER MED SLIKT.

Ca 1000,- kr på Malta og i Tyrkia. Somregel enn 300-500kr for å få bildene. Dyrt, men såå verdt det.

Virker ikke som du elsker delfiner utifra det du skriver, ugh...

Anbefaler deg å se på filmene Blackfish og The Cove før du uttaler deg om at delfiner i fangenskap "har det bra og er glade".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...