Gå til innhold

Kos og kaos


Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun er utrolig flink :jepp:

Jeg spreker av stolthet når E sykler ned støttehjul, tør ikke tenke på hvordan det blir når hyn ikke skal ha støttehjul lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fyker dagene avsted i samme forrykende tempo som før. Jeg syntes tida gikk fort da S var baby, men det er ingenting sammenliknet med nå. To barnehageunger, en syk mann og stadig mer å gjøre på jobb (mitt fristed :hjerte: ), her er det virkelig bare å bite tennene sammen! :sjenert: Aldri har vel denne dagboktittelen vært mer dekkende enn nå! ;) Jeg sitter ikke ned fra jeg kommer hjem til en gooood stund etter at ungene er i seng, med unntak av når vi spiser middag (men da er det såpass kaotisk at det er ikke akkurat avslappende!). Jeg føler meg noen ganger som et slags evig samlebånd av klesvask, håndvask, snørrtørking, kosing, megling, bleieskift, matlaging osv osv... Når middagen er ryddet bort, er det som regel nokså fort tid for kveldsmat for R. Hun spiser middagen selv, og får ikke alltid i seg så mye, så hun får alltid tilbud om kveldsmat selv om det ikke er så lenge mellom. Når hun er ferdig og i seng, er det tid for runde 2 med kveldsmatservering.. Men men, det er vel akkurat sånn det skal være å være småbarnsmor, så jeg er vel neppe helt alene her i verden om å føle det sånn!

Og.. Til tross for at livet mitt aldri har vært mer slitsomt, og på grensen til utmattende, enn nå, så har det i grunnen heller aldri vært bedre. Det hender jeg misunner naboen som er ungkar, som bare kan dingle rundt og gjøre akkurat som han vil. Leke med naboungene når det passer han, sitte hele ettermiddagen og prate med andre naboer, ha tid til å klippe plenen akkurat når det bør gjøres osv. Han er virkelig av typen som får ting gjort, samtidig som han er verdens triveligste! Men så, når kvelden kommer, så tror jeg faktisk sofaen smaker enda bedre for meg enn for ham. Og når han går inn til seg, så er det helt stille. Hos oss er det aldri det. Nei, tross alt ville jeg ikke bytta! Bare kanskje en dag eller to i ny og ne... ;)

I dag har vi ingen konkrete planer. Skal jeg tippe, vil jeg tro dagen i grove trekk vil bestå av å stå med hjertet i halsen mens S fyker rundt på sykkelen sin! :hoho: Ellers bør jeg vel snart bestemme meg for om jeg skal gå med bunad i morgen. Jeg liker jo egentlig godt å bruke den, men ser for meg at det kan bli styrete nok å gå i tog med to små, om ikke jeg skal ha på bunaden i tillegg. Uansett, hvis jeg skal gå med den, så bør jeg vel sette av litt tid til å stryke skjorte og forkle, samt se over sølvet og konstatere at det nok snart bør leveres inn til rens. (Det er en årlig greie, og så glemmer jeg det selvfølgelig med en gang 17. mai er over, frem til 16. mai året etter.. :flau: ). Jeg håper jeg og S kan ta oss en tur ut mens R sover formiddagsluren sin. Vi gjør det noen ganger, og da koser vi oss fælt :hjerte: R har virkelig knekt sovekoden i barnehagen. Den første uka sov hun bare 40 minutter, sikkert pga fremmede og uvante lyder, men denne uka har det blitt både 2 og 2 1/2 time! :tommelopp: Den dårlige samvittigheten min for å levere henne i barnehagen når hun er så liten, forsvinner litt når hun sover så lenge. Da har hun nemlig mer våkentid sammen med oss enn i barnehagen.. :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Azalea

Her er det lenge siden jeg har vært innom :hug: Håper du hadde en fin 17 mai sammen med dine fine :rodmer: og at all sykling foregikk uten skrubbsår! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, her er det visst ikke bare du som er sjeldent innom, Azalea! ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vente- og masedag på jobb. Venter på en eneste liten ting, får ikke gjort noe som helst før den er på plass. Utrolig irriterende, og ikke minst kjedelig! Både jeg og flere andre har mast også, så nå er det bare å vente. Hittil har jeg gjort unna masse andre småting, men nå er det tomt på gjørelista mi. Ellers har jeg drukket så mye kaffe at jeg sitter og tripper ytterst på stolen, så jeg tror jeg skal ta en ørliten pause fra det også... :rolleyes:

Ellers går det som vanlig slag i slag. R trives supergodt i barnehagen, og oppfører seg visstnok som en barnehageveteran. S har vært litt småpjusk i helga, men var piggere i dag morges og er i barnehagen i dag. Regner med det går bra, siden vi ikke har hørt noe.

Til helga skal jeg på tur! :bolledeig: Jeg blir borte hjemmefra i ikke fullt halvannet døgn, men for meg er det nærmest som ferie å regne! :ler: Oschlo, here I come! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så deilig med helgetur! Halvannet døgn er jo luksus, da! Jeg regner et halvt døgn som fri også jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig litt enig med deg i det! :ler: Jeg er ganske sikker på at ferier på 10-14 dager hadde funka dårlig. Da hadde jeg jo blitt helt syk av lengsel etter ungene! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man begynner i det små. Foreløpig er en tur på butikken rett rundt hjørnet nok fri for meg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hverdagsfri på butikken er nydelig!! Men det er forskjell på fri og ferie. Oslotur på over et døgn er definitivt ferie! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at ungen er konfirmant før jeg drar fra et døgn :sjenert:

(spør meg igjen om noen måneder, og det kan hende jeg allerede har pakket kofferten :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det aller første jeg gjør etter at mannen er kommet hjem, er å dra på butikken. :hoho: FRIIIIHEEEET! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kjæresteweekend i Stockholm da S var 7 mnd, og det var fantastisk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:smilyblomst: Du er tøff altså, ingen tvil om det! 

 

Hei forresten, lenge siden sist, har endelig kommet meg ut av masterbobla og har tid til å kommentere i folks dagbøker igjen. Det føles jo litt merkelig i og med at de fleste vel sikkert har glemt meg (det er ikke så rart ... Minst et halvt år siden jeg kommenterte noe sist!). Men uansett, jeg tramper inn og slår meg ned jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg!!! høres deilig ut med litt alenetur! hadde en 2 dagers tur med jobben til skagen i Juni i fjor (og året før) helt fantastisk :) 

Men nå er det unger både utenfor og innenfor som krever sitt :fnise: 5 uker igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååh, Mokkon83, så fint å se deg her! Jeg skulle sende deg en melding, men kom visst aldri så langt! Skulle jo beklage at jeg var så kort i telefonen den dagen du ringte, jeg var bare litt stressa akkurat da! :klemmer: Håper vi kan treffes snart, og om ikke før så ihvertfall når minstemann har kommet! :rodmer: Tenk, snart er han her! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, Mokkon83, så fint å se deg her! Jeg skulle sende deg en melding, men kom visst aldri så langt! Skulle jo beklage at jeg var så kort i telefonen den dagen du ringte, jeg var bare litt stressa akkurat da! :klemmer: Håper vi kan treffes snart, og om ikke før så ihvertfall når minstemann har kommet! :rodmer: Tenk, snart er han her! :strix:

Tok en råsjanse tilfelle du skulle være hjemme :) Hadde et ærend i boligfeltet ditt :wink: 

Veldig koselig å treffes, er ganske så tilgjengelig :) 

Mye kynnere for tiden... Hvordan var det andre gangen, modning lenge før termin/fødsel? Kan ikke huske at de var så kraftige med H... men man glemmer jammen meg fort.... :) 

Gleder oss noe veldig til han kommer nå :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg styret med modning og kynnere i ukesvis med R. Men den største forskjellen fra første gang var etterriene, de var skikkelig ille med R. Det føltes helt teit å ta smertestillende for etterrier etter naturlig fødsel uten annet enn varmt vann som smertelindring, men det var visst ikke helt uvanlig for andregangsfødende.. Men ikke verre enn at paracet gjorde susen i et par uker! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg styret med modning og kynnere i ukesvis med R. Men den største forskjellen fra første gang var etterriene, de var skikkelig ille med R. Det føltes helt teit å ta smertestillende for etterrier etter naturlig fødsel uten annet enn varmt vann som smertelindring, men det var visst ikke helt uvanlig for andregangsfødende.. Men ikke verre enn at paracet gjorde susen i et par uker! ;)

Blir lange uker dette.... paracet i flere uker :daane:

Hadde noen syke etterier med H, så aner hva jeg har i vente... :) 

Håper du har kost deg på husmorferie i helga!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...