AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #41 Skrevet 11. mai 2014 Vi ble meldt til barnevernet pga en som kun hadde hørt ting om barna våre fra andre barn. Den personen kjente oss ikke personlig og personen har heller aldri likt datteren min. Bekymringene var at datteren vår kom ofte for seint på skolen, men vi var da allerede i dialog med skolen om dette fordi datteren vår slet en periode og da var heller bedre at hun faktisk kom for seint, enn ikke i det hele tatt. Vi var til og med i kontakt med fastlegen hennes. Det ble også påstått at datteren vår hadde en facebook-konto, noe hun ikke hadde. Skulle det vært et problem, så burde alle foreldre som lar barna få facebook fra 1.klasse! bli meldt til barnevernet. Det var mer, men jeg har fortrengt alt egentlig.... Jeg er enig i at barnevernet er en bra ting og barnevernet hos oss var ikke "ute etter oss". Men selvtilitten min som mor, fikk seg en real knekk. Jeg følte meg uverdig som mor og jeg har ikke vært den samme siden. Og det som er enda verre, er at vi bor i et borettslag og det er ikke gøyt å tenke på at ryktene om oss og barnevernet kan ha tatt seg noen runder rundt.... Anonymous poster hash: c8e5d...cc9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #42 Skrevet 11. mai 2014 Til TS: Du har jo skrevet i andre tråder at du ikke har plass til begge barna dine for du bor i en liten leilighet. Når barna er 14 og 17 må de jo ha hvert sitt rom, og du må ha ett rom. Har du råd til en fireroms i området der du bor eller der far bor?Anonymous poster hash: f35f1...fd0 Igjen, denne var nok ment til en annen. Dette er ikke trådstarter????? Anonymous poster hash: 80665...dde 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #43 Skrevet 11. mai 2014 Og du har jo skrevet at sønnen din allerede bor hos deg, og at 17-åringen valgte selv at hun ville bo hos faren sin... Igjen ment til en annen tenker jeg, og ikke meg som er trådstarter. Føler at min tråd ble kuppet av noen andre dere refererer til her. Min sak ble avsluttet, og jeg har bare positive opplevelser med BV. Anonymous poster hash: 80665...dde
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #44 Skrevet 11. mai 2014 En "anonym" sendte inn bekymringsmelding til barnevernet som var full av løgner om meg som mor. Det gikk på ting som at jeg skadet ungen, tok henne med på fest, aldri skiftet på henne, ikke hadde fullført grunnskolen osv. Heldigvis skjønte barnevernet veldig fort at dette bare var ondskapsfulle. Vi møttes for å gjennomgå brevet, jeg leverte inn alle papirer fra barnehage, leger, helsestasjon osv. Deretter kom de på et hjemmebesøk, og rett etter det møtte jeg dem for å avslutte saken. Veldig urettferdig at hvem som helst kan gjøre dette anonymt, og det er jo skremmende, selv om du vet at du er en god forelder. Heldigvis blir jo barnevernet nødt til å følge opp alle bekymringsmeldinger de får og det synes jeg er flott. De gjør jo bare jobben sin. Jeg har bare godt å si om de fra barnevernet jeg møtte den gangen :-) Anonymous poster hash: 254ee...b26
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #45 Skrevet 12. mai 2014 Så jævlig irriterende når folk kupper en tråd for å kjatre om egne saker som ikke har relevans! Overskrift: Barnevernet - noen som har gode historier? Please hold dere til det, ok? Jeg driter i hva eksens nye dame har eller ikke har til overs for mor, og hva barnevernet har gjort feil i den ene brukeren etter den andre sine øyne, jeg vil lese om de gode historiene, som overskriften lover meg før jeg går inn i tråden. De dårlige kan få egne tråder, ikke sant? TS: fin tråd! Jeg kjenner en mann som endelig ble fjernet fra sin biologiske, alkoholiserte mamma da han var 12. Da hadde han mer eller mindre forsørget henne i noen år, ved å gjøre småjobber (som gikk ut over skolen). Han kom til et supert fosterhjem, hvor han selvsagt ble behandlet som de biologiske barna, og der bodde han til han var ferdig utdannet og klar til å forlate redet. I dag er han midt i 40-årene, gift, og pappa til 3 barn. Han jobber, tilbringer tid med familie og venner, og er en oppegående, reflektert og fantastisk snill person. Fosterforeldrene er besteforeldre til, og fostersøsknene tanter til hans barn. Anonymous poster hash: 006b1...cfc 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2014 #46 Skrevet 12. mai 2014 I mangel av bolig, måtte vi leie ei leilighet i et miljø der det festet mye rundt oss. Vi ble anmeldt til barnevernet, men det kom jo selvsagt fram at vi ikke festet, selv om vi bodde i et slikt miljø. Vi flyttet ut på landet og saken ble henlagt. Har også blitt meldt to ganger til av en gal eks, som selvsagt også ble henlagt. Har bare godord å si om barnevernet her iallefall Anonymous poster hash: dd0d2...c8a
Gjest Heartbeat Skrevet 12. mai 2014 #47 Skrevet 12. mai 2014 Enig , det var rart at eksen sin dame gjorde det. Hvis eksen følte det var problemer kunne han ha meldt fra selv. Eksen hadde sagt til damen at han følte ikke for å melde meg. Men han snakker kjempemye negativt om meg. Jeg er verdens dårligste mor sier han osv. Og tilslutt ble eksens dame så provosert og trodde på alt han sa at hun meldte meg. Jeg synes det er helt forferdelig, men får håpe det ordner seg. Jeg har vært på møte med de, men de sier at de vil sette igang videre undersøkelser med skole, avhøre barna osv. Er ikke annet å gjøre enn å håpe på at dette går bra. Synes det var råttent gjort av eksen å slenge så mye drit om meg. I tillegg er det råttent gjort av den dama å ta æffære når hun ikke kjenner meg. Hun har aldri snakket med meg, og aldri vært i mitt hjem. Anonymous poster hash: 57851...c83 Typisk sjikanemelding dette. pust og ta det med ro, barnevernet er vant til slike meldinger. Om du ikke har noe å frykte så kan du ta det helt med ro. Det barnevernet kan gjøre er å tilby kostveiledning eller tiltak som er til det beste for ditt barn. Det du bør gjøre er å samarbeide med dem og ikke jobbe imot dem. Det tjener du på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå