Gjest BettyBoop Skrevet 20. april 2014 #61 Skrevet 20. april 2014 Sitter her litt frustrert etter en opprivende diskusjon med mamma. Vi er hos foreldra mine på påskeferie nå, med barna på 1 og 4. eldste ligger nå å hoster til hun spyr, og vekker lillebror, og jeg er helt sikker på at dette kommer av all røykinga inne. Hun blir slik hver eneste gang hun er her, og jeg blir også fryktelig tett og sliter med røyken. Prøvde på en pen måte å ta dette opp med mamma i dag, da jeg synes det er grusomt at vi skal bli syke de få gangene vi drar på besøk til dem. De vil heller ikke sitte barnevakt lenger, nettop fordi hun blir syk og hoster til hun spyr hver gang hun er her... Men mamma nekter plent å gå ut å røyke når vi er her, og sier hun vil ha seg frabedt å bli kastet ut av eget hjem... Det er jo på en måte riktig, men på den annen side er vi her 2 hver jul/påske og 2-3 helger i året, så det er liksom ikke sååå ofte. De er verdens beste besteforeldre, og ungene forguder dem! Ikke har vi noen annen familie heller, så har liksom ikke lyst til å slutte å dra hit heller, men føler snart at jeg må... Det er en liten leilighet, og mesteparten av røyken siger inn på soverommet... Og gubben min, som til vanlig røyker ute, gidder ikke det, når han får lov av mamma å røyke inne, så da blir det enda verre... Hvet ikke helt hva jeg vill med dette inlegget, men lurer litt på andres erfaringen på området. Går besteforeldre ut å røyker når barnebarna er på besøk? Anonymous poster hash: dddb8...8c9 Trodde ikke folk røyket inne lenger idag. Utrolig dårlig gjort av de å ikke gå ut når de vet at ungene blir dårlige av det. Jeg hadde sagt at dersom de ikke begynte å gå ut å røyke, så hadde jeg sett meg nødt til å unngå å besøke de av hensyn til barnas ve og vel. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 20. april 2014 #62 Skrevet 20. april 2014 Kan det være at de føler seg sviktet fordi dere er der så sjelden ? Og at dette nærmest er en form for protest, Hvis jeg hadde sett barn og barnebarn så sjelden, så tror jeg på mange måter jeg hadde tenkt at "da kan det være det samme". Særlig hvis dere er mer hos foreldrene til mannen din og ikke bor evigheter unnaEr jo ganske drøyt å la den protesten gå ut over barna som er helt uskyldige.
Gjest BettyBoop Skrevet 20. april 2014 #63 Skrevet 20. april 2014 Takk for svar:) Jeg har jo prøvd å forklare dette for mamma. og også at jeg vurderer å slutte å besøke dem, da sa hun bare "jaja" Har liksom "sett gjennom fingrene" med det, nettop fordi det utenom røykinga er utrolig flott å være her. Også føler jeg det er litt trist å ta fra ungene den eneste familien de har... Men nei, jeg fatter ikke hvorfor mamma som på alle andre områder er meget oppegående og forståelsesfull ikke fatter dette... Tror rett og slett hun bare fortrenger det.. TSAnonymous poster hash: dddb8...8c9 De kan jo besøke dere. De røyker vel ikke inne hjemme hos dere?
Miss Indi Skrevet 21. april 2014 #64 Skrevet 21. april 2014 Vi gav beskjed til besteforeldrene om at hvis de røyket inne, fikk de ikke besøk. De synes dette var greit og selv når vi ikke er der, har funnet ut at et røykfritt hjem er det beste. Før stinket huset, så man kunne dø bare av å gå inn, nå er det helt annerledes, de har ikke røyket inne siden de fikk barnebarn. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #65 Skrevet 21. april 2014 Vi gav beskjed til besteforeldrene om at hvis de røyket inne, fikk de ikke besøk. De synes dette var greit og selv når vi ikke er der, har funnet ut at et røykfritt hjem er det beste. Før stinket huset, så man kunne dø bare av å gå inn, nå er det helt annerledes, de har ikke røyket inne siden de fikk barnebarn. Så bra! Min mor sluttet å røye etter å ha gjort det i over 20år da hun fikk vite hun skulle bli bestemor:)Anonymous poster hash: 75c37...226 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #66 Skrevet 21. april 2014 Min svigerfar stumpet røyken da han ble bestefar. Men før det var jeg bekymret for å besøke dem, fordi jeg rett og slett ikke vil at de skal se voksne de stoler på røyke. De er 4 og 6 år og kjenner ennå ikke til røyking, heldigvis. Når de en gang oppdager det, blir det en gammeldags sak noen få gjør. Som bare er dumt og lukter vondt. Man må tenke på holdninger også, ikke bare helsen her og nå. Hun der bestemora der ville jeg sluttet å besøke for lengst. Opplevelser og utelek kan dere skape hjemme også. Det er liksom en del av foreldrejobben.Anonymous poster hash: 264e7...005 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #67 Skrevet 21. april 2014 Ja, røykere er som sagt verre enn terrorister. Anonymous poster hash: e96b6...452
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #68 Skrevet 21. april 2014 Ja, røykere er som sagt verre enn terrorister. Anonymous poster hash: e96b6...452 Hva er vitsen med sånt oppgulp? At det finnes mordere og terrorister, er da ingen unnskyldning for å mishandle barn.Anonymous poster hash: 264e7...005 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #69 Skrevet 21. april 2014 Jeg ville tatt med telt og sovet ute med ungene. Kun gått inn for å spise middag og bruke badet. Ellers vært ute og lekt, laget frokost på bål og tatt det som en campingferie. Vil de være sammen med ungene får de komme ut de også, eller slutte å røyke inne. Frisk luft og fysisk aktivitet skader hverken unger, foreldre eller besteforeldre, og det å være ute unna røyken hele natta bør hjelpe godt på. Anonymous poster hash: ef387...2a0 1
Sunshine Skrevet 21. april 2014 #70 Skrevet 21. april 2014 Jeg tipper at hvis du gjør alvor av truslene om å ikke komme på besøk slutter hun å røyke inne når dere er der. Og den sutringa hennes får du be henne gi seg med. Det er hun som setter røyken høyere enn barnebarna så hun får skylde seg selv.
Gjest BettyBoop Skrevet 21. april 2014 #71 Skrevet 21. april 2014 Ville kjefta på mannen og. Uakseptabelt at han røyker inne med de og
Gjest Jørild Skrevet 21. april 2014 #72 Skrevet 21. april 2014 Kanskje dere alle burde innse at det er ulovlig? Både du, mannen og besteforeldre.
Gjest Sobril Skrevet 21. april 2014 #73 Skrevet 21. april 2014 Sikkert postet før... http://mobil.aftenposten.no/helse/Rett-til-roykfri-luft_-men-ikke-forbud-mot-royking-7244797.html#.U1UYEPWhwuo
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #74 Skrevet 21. april 2014 Hadde jeg vist hvem du er, skulle jeg sendt bekymringsmelding til barnevernet fordi du utsetter ungene dine for lovstridige forhold.Anonymous poster hash: 264e7...005 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #75 Skrevet 21. april 2014 Hadde jeg vist hvem du er, skulle jeg sendt bekymringsmelding til barnevernet fordi du utsetter ungene dine for lovstridige forhold.Anonymous poster hash: 264e7...005 Åh, kjære all verden. Anonymous poster hash: 8e497...a12
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #76 Skrevet 21. april 2014 Åh, kjære all verden.Anonymous poster hash: 8e497...a12 Hvorfor det? Hun utsetter barna for en skadelig situasjon. Det er faktisk gode grunner til at det nå er FORBUDT å utsette barn for slik behandling.Anonymous poster hash: 264e7...005
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #77 Skrevet 21. april 2014 Jeg røyker selv men røyker aldri inne og røyker ALDRI i nærheten av barn! Dersom jeg er på besøk plasser hvor det blir røyket inne blir tilogmed jeg fysisk dårlig! Jeg hadde sluttet å komme på besøk om ikke moren din ville røyket ute, i det minste ut av et vindu...... Anonymous poster hash: b18f4...7cd Ut av et vindu? Hvorfor tror mange det er smart? Er det vind inne i rommet som fører røyken ut av vinduet? nei. All røyken får hjelp av luften utenfor vinduet til raskere å komme seg inn i rommet Anonymous poster hash: 41104...676
AnonymBruker Skrevet 21. april 2014 #78 Skrevet 21. april 2014 Jeg reager på at folk røyker inne fremdeles. Jeg har vært røyker. Ung og dum en gang.... Den gang røkte vi inne. Veldig mange år siden jeg har røkt. Jeg minnes den gang vi sluttet, og jeg fikk igjen luktesansen. Det hjalp ikke å vaske ned. Vi malte alt. Alle skap ble tømt, og alt vasket. Det spres seg overalt. Det kjenner du først når du slutter. Ingen røyker tror dette er sant. Siste året før jeg sluttet røkte jeg ute. Mange venner fortsatte med røyking inne. Jeg kan komme på besøk, og den sure stanken slår mot meg. Jeg passet et barn og deres hund en helg. Det sinket av babyens hår, dety stinket av hunden. Røyk. Har et familiemedlem som røyker inne. Uansett hvilke rom jeg går i så lukter det. Selv om personen vaker,lufter så stinker det. Det stinker av møblene,klærne ja alt. Hos meg får ingen røyke inne. Svært få vi kjenner røyker. det lukter ekstra ille når de går ute i kulden å røyke. Når de kommer inn lukter det kloakk. det lukter av klær, ånde og hår. Syns det er motbydelig. Å tillate seg selv å røyke med barn tilstede syns jeg er hårreisende i dag. Vi vet bedre enn som så. Anonymous poster hash: 41104...676 3
minister-mio Skrevet 21. april 2014 #79 Skrevet 21. april 2014 TS, har du hatt jenta til lege? Det høres voldsomt ut at hun hoster til hun kaster opp hver gang hun er der. Kan det være astma? 1
Meaty Skrevet 21. april 2014 #80 Skrevet 21. april 2014 Oppegående besteforeldre røyker da ikke rundt barna! Da min far ble bestefar i en alder av 57, trappet han fort ned røyken for så å slutte helt. (Han røkte ikke innendørs uansett da) Han hadde røkt så lenge han kunne huske! Så det er bullshit at det er 'umulig' å slutte når man har holdt på i mange år. Egoistisk er det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå