AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #21 Skrevet 18. april 2014 Røyking er en styggedom! Jeg ville kuttet kontakten om jeg var deg. Eller kun ha kontakt via e-post, sms, facebook, ev. instagram, twitter, kanskje lage en blogg, hva med google+, tror du det er noe? MySpace er vel ute for tiden. Anonymous poster hash: b94fb...a17 4
Irja Skrevet 18. april 2014 #22 Skrevet 18. april 2014 Jeg ville droppet å dra på besøk, hvis de ikke gidder å gå ut for å røyke. Ja, det er deres hjem og valg - men da ville de fått glipp av mitt og barnas besøk. I 2014 røyker man ute. Helt sjokkerende. Stakkars unger, ligge å hoste sånn. Huff. Og han gubben din, han nå ta seg sammen og være på din og barnas side.
kaprifolen Skrevet 19. april 2014 #23 Skrevet 19. april 2014 Her reiser vi ikke på besøk med barna til folk som røyker inne. Det burde ikke du heller... Ved å finne deg i dette på dine barns vegne, så er du medskyldig i ubehaget og helsefaren hun må gå gjennom. Svigermor røykte inne, hun fikk høflig beskjed om at vi aldri ville diktert hva hun kan gjøre i eget hjem, men at jeg ikke kom til å oppholde meg der som gravid, og at vi ikke kom til å besøke henne med baby hvis hun ikke tok røyken ut. Da fikk hun heller treffe oss andre steder. Dama skrubbet hele kåken og tok røyken ut lenge før termin... 6
Timza Skrevet 19. april 2014 #24 Skrevet 19. april 2014 (endret) Hoster til hun spyr? Morra di er jo en idiot som ikke klarer å tenke på barnets beste ovenfor sin egen idiotiske stolthet. Og du må jo ta til deg litt vett du også. Hvorfor drar du ditt med en unge på 1 år som hoster til hun spryr HVER gang hun er der? Må du faen meg skjerpe deg. Endret 19. april 2014 av Timza 7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #25 Skrevet 19. april 2014 Synes faktisk det er du som er verst her! Du vet de røyker inne, du vet ungene blir å hoste til de spyr, likevel, vel vitende, tar du med deg barna dit! En mor gjør ikke slikt mot sine barn.Anonymous poster hash: 18fc4...773 12
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #26 Skrevet 19. april 2014 Dette er barnemishandling. Både besteforeldre, far, og DU forgifter barna dine ved å tvinge dem til å oppholde seg i et farlig miljø. Skjerp dere!!Anonymous poster hash: d5545...f83 10
Gjest New_Girl Skrevet 19. april 2014 #27 Skrevet 19. april 2014 Mine svigerforeldre røyker inne til vanlig. Når vi gir beskjed om at vi kommer på besøk lufter de ut og de går ut å røyker. Hadde vært helt uaktuelt å dra på besøk hvis de røykte inne mens vi var der. Nå må du nesten bestemme deg for hva som er viktigst; barnas helse eller og ikke fornærme mamma. Og unnskyld meg, men mannen din er en forbanna gjøk han også. 4
Jade Skrevet 19. april 2014 #28 Skrevet 19. april 2014 Reis hjem! Eller få barnevakt til datteren din når du skal til moren din. Tror du datteren din synes det er kjekt å hoste til hun spyr? 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #29 Skrevet 19. april 2014 Tilogmed morra mi som er dum som et flatbrød har vett på å røyke ute. Anonymous poster hash: e96b6...452 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #30 Skrevet 19. april 2014 Det finnes faktisk en lov som sier at barna har rett til ett røykfritt oppvekstmiljø. Så både du og foreldrene dine bryter faktisk loven her. Anonymous poster hash: 392e0...60b 6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #31 Skrevet 19. april 2014 Det finnes faktisk en lov som sier at barna har rett til ett røykfritt oppvekstmiljø. Så både du og foreldrene dine bryter faktisk loven her. Anonymous poster hash: 392e0...60b Bare ett? Hva om mor og far deler omsorgen, er det nok at bare ett av hjemmene er røykfrie?Anonymous poster hash: b94fb...a17 4
LukaFrost Skrevet 19. april 2014 #32 Skrevet 19. april 2014 Jeg hadde reist hjem med barna under slike forhold.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #33 Skrevet 19. april 2014 Bare ett? Hva om mor og far deler omsorgen, er det nok at bare ett av hjemmene er røykfrie?Anonymous poster hash: b94fb...a17 Morsom du. Jeg har dysleksi, må jeg skrive det i hvert innlegg for å ikke bli tatt for skrivefeila?Anonymous poster hash: 392e0...60b 3
viren Skrevet 19. april 2014 #34 Skrevet 19. april 2014 Hvordan kan du som mamma la ungene dine være i et hus hvor det blir røyket inne? Og hvordan kan du leve med samvittigheten over at ungen din blir så dårlig at hun spyr? Jeg er helt rystet. Ja, moren din er helt blåst - men hun er ikke dine barns forelder, det er det du som er. Det er ingenting som er verdt å gamble med barns helse for, selv om det skulle bety mindre kontakt med besteforeldrene. Da får heller besteforeldrene komme på besøk hos dere ,for der regner jeg ikke med de røyker inne. At ungenes pappa bidrar til det hele er også så sinnsvakt at jeg forstår ikke hva som foregår i toppetasjen. 2
Hulderen Skrevet 19. april 2014 #35 Skrevet 19. april 2014 Han gubben din, er han far til barna? Det virker ikke sånn, når han ikke bryr seg om helsen deres. Og dine foreldre er ikke verdns beste besteforeldre, beklager. Gode besteforeldre tar hensyn til sine barnebarn. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #36 Skrevet 19. april 2014 Takk for alle svar! Egentlig veldig glad for å se at så mange er ening med meg, om at mamma burde kunne gå ut de får gangene vi er her! Og at jeg egentlig ikke er urimelig som ønsker dette. Ja jeg burde vel ikke dra hit med ungene, men så er det liksom så mye annet de kan gjøre her, som er umulig hjemme, og vi sitter så utrolig mye inne hjemme, så de få gangene vi er her og ungene får masse flotte opplevelser føler jeg også er viktig. Fant mamma gråtende i går kveld, etter jeg skrev dette, for hun var så såret over at jeg var så frekk og ville kaste henne ut av sin egen leilighet, eller frata henne gleden ved å ha ungene på besøk.... I dag har vi nesten bare vært ute alle sammen, og frøkna er mye bedre i dag:) TS Anonymous poster hash: dddb8...8c9
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #37 Skrevet 19. april 2014 Hadde ALDRI under noen omstendighet hatt barna mine i det der. De i familien min som røyker inne, får ikke besøk. De må komme til oss, og gå UT å røyke. Anonymous poster hash: 4406d...cd7 3
LukaFrost Skrevet 19. april 2014 #38 Skrevet 19. april 2014 Fant mamma gråtende i går kveld, etter jeg skrev dette, for hun var så såret over at jeg var så frekk og ville kaste henne ut av sin egen leilighet, eller frata henne gleden ved å ha ungene på besøk.... Anonymous poster hash: dddb8...8c9 Det er jo hun som skyver dere vekk! 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #39 Skrevet 19. april 2014 Nå synes jeg alle skal puste dypt inn og ut et par ganger her, og tenke litt over hva vi skriver. Jeg røyker ikke. Og ja, jeg synes moren din skal røyke ute når det er unger på besøk. Men folk her tar jo helt av. Med mindre ungen din faktisk har astma eller er ekstremallergisk, er det ingen fare å oppholde seg i en leilighet hvor noen røyker, en uke eller to i året. Hvis noen faktisk hadde giddet å sette seg inn i forskning på passiv røyking, ville dere visst det. Hvis barna har astma eller allergi, er det noe annet. Ja, det irriterer sikkert luftveiene hvis hun er forkjølet. Og jeg synes du skal si til mannen din når dere er på tomannshånd, at han skal gå ut av leiligheten for å røyke. Men dette er ikke en sak det er verdt å miste kontakten med moren/farmoren sin på, altså. Be mannen din røyke ute, og kjøpe en elektronisk sigarett du gir til moren din når hun kommer på besøk. (Den må ikke ungene få tak i!) Så slipper hun å sitte ute på verandaen. Ikke gjør det til en større sak enn det det er. Anonymous poster hash: 8e497...a12 3
ViljaH Skrevet 19. april 2014 #40 Skrevet 19. april 2014 Hvorfor sitter dere så mye inne hjemme?? Ut og lek, hver dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå