Gå til innhold

lei meg av kommentar fra mannen..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok du mente korttenkt, at man snakker før man har tenkt seg om.

Ja det er jo ikke ord som blir brukt til daglig, så mulig det blir brukt på feil måte. Uansett mente jeg da at han snakket før han tenkte.

Det hele avhenger jo i om han viste at hun hadde det dårlig på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt du ble lei deg. Rett og slett en meget korttenkt kommentar han burde holdt seg for god for.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men TS du har ikke svart på spm;

- var du synlig undervektig/anorektisk i denne perioden? Dvs. hva var din str/vekt?

- VET han at du var deprimert og slet og at vekten var et resultat av dette?

Anonymous poster hash: e3127...ec5

1. Vill ikke si jeg var anorektisk men han kommenterte det den gang att han så jeg hadde gått ned en del på en positiv måte( uten att jeg sa noe) og da forklarte jeg han hvorfor og att jeg håpte han ikke foretrakk meg sånn. Brukte str 36 da og er 177 høy så var tynn ja. Hva jeg veide det husker jeg ikke(veide meg sjelden før). Han har ikke nevnt noe om det siden før nå idag og det var ikke så lett å høre nå spesielt siden jeg ikke er fornøyd selv etter svangerskapet

2. Ja han vet att jeg slet veldig men tror ikke han ser hvordan det sårer meg att han foretrakk kroppen min når jeg hadde det vanskelig...

Anonymous poster hash: 03b3b...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men TS du har ikke svart på spm;

- var du synlig undervektig/anorektisk i denne perioden? Dvs. hva var din str/vekt?

- VET han at du var deprimert og slet og at vekten var et resultat av dette?

1. Vill ikke si jeg var anorektisk men han kommenterte det den gang att han så jeg hadde gått ned en del på en positiv måte( uten att jeg sa noe) og da forklarte jeg han hvorfor og att jeg håpte han ikke foretrakk meg sånn. Brukte str 36 da og er 177 høy så var tynn ja. Hva jeg veide det husker jeg ikke(veide meg sjelden før). Han har ikke nevnt noe om det siden før nå idag og det var ikke så lett å høre nå spesielt siden jeg ikke er fornøyd selv etter svangerskapet

2. Ja han vet att jeg slet veldig men tror ikke han ser hvordan det sårer meg att han foretrakk kroppen min når jeg hadde det vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er du nå? Hvor lenge er det siden du fikk barn? Har du snakket om å gå ned i vekt en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er du nå? Hvor lenge er det siden du fikk barn? Har du snakket om å gå ned i vekt en stund?

For nesten 2 mnd siden. Er ikke så mye vekt å gå ned mest å få strammet opp slappe muskler +att magen er en del slappere.. Har ikke snakket om det før idag men han vet att jeg er aktiv og ikke har tenkt å gi opp å la meg forfalle. Har alltid trent mye og spist sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer inn i samme klær som før(38) så er ikke så mye større bare slappere.. Men er nok litt ekstra sårbar for sånt nå på grunn av det

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer inn i samme klær som før(38) så er ikke så mye større bare slappere.. Men er nok litt ekstra sårbar for sånt nå på grunn av det

-ts

Løs magehud blir du aldri kvitt. Med mindre du legger deg under kniven. Like lett å bli kvitt ekstra hud som det er for mannen din å trene vekk forhuden.

Anonymous poster hash: ee546...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Løs magehud blir du aldri kvitt. Med mindre du legger deg under kniven. Like lett å bli kvitt ekstra hud som det er for mannen din å trene vekk forhuden.

Anonymous poster hash: ee546...db2

Helt normalt å ha slappe muskler og hud på magen så kort tid etter fødsel. Har flere venninner med barn og de hadde lik mage som meg etter fødsel og nå er den nærmest flat. Er ikke sånn hengende hud om det var det du tenkte på

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

For nesten 2 mnd siden. Er ikke så mye vekt å gå ned mest å få strammet opp slappe muskler +att magen er en del slappere.. Har ikke snakket om det før idag men han vet att jeg er aktiv og ikke har tenkt å gi opp å la meg forfalle. Har alltid trent mye og spist sunt.

Selv om kommentaren hans i mine øyne var ufattelig kjip og tankeløs, så synes jeg det har en viss betydning hvordan du og dere har snakket om kropp og vekt før.

Du snakker om fødsel og graviditet som å "la seg forfalle", noe jeg registrerer at ofte kommer opp generelt i den sammenheng.

Normale endringer på kropp iløpet av livet, også inkludert graviditet og fødsel er ikke forfall. Det et naturlige endringer, og er sunt og normalt.

Dersom dere begge har hatt stort fokus på kropp og estetikk så må du nesten godta at han er som "før", og heller ta en samtale med ham om hva som er ønskelig og realistisk for fremtiden.

Eksempelvis så har vi i mitt forhold vært veldig aktive og sunne, godt over snittet i perioder. Men utseende har aldri vært et poeng eller fokus, og ingen har snakket om "drømmekroppen" eller snakket nedsettende om normale variasjoner eller egentlig hatt noen spesielle idealer for hva som er attraktivt og "må" være på plass.

Derfor får heller ikke jeg denne type kommentarer etter en graviditet og fødsel- fordi fyren er realitetsorientert og ikke har særskilte krav til ditt og datt. Det var og faktisk viktig for meg i en partner allerede når vi ble sammen lenge før barn var aktuelt; jeg gadd ikke leve med noen som ikke kunne akseptere normale endringer og synes det også er tiltrekkende.

Så; hvordan har dere(sammen og individuelt)snakket om kropp og utseende før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å men herregud da! Fordi om noe ikke betyr noe for deg, kan det bety noe for andre. Nå er du jo bare vanskeligAnonymous poster hash: 8a915...d5d

Ja så lenge folk ikkeer eninge med flertallet så er de vanskelige GJÆÆÆSP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være ærlig og unødvendig direkte og si sårende ting er ikke det samme. Man kan være ærlig, men si ting på en annen måte. Mange menn har ikke så stor forståelse for hvordan man skal ordlegge seg, eller hva som kan være sårende og ikke. De skjønner bare ting som gjelder dem selv. Anonymous poster hash: 69ecc...818

Man kani kke vite hva som wr sårende og ikke.skulle jeg blisur på venninna mi fordi ho mente jeg så bedre ut når jeg hadde noen kilo ekstra?? Jeg mener,, jeg hadde trossalt noen kilo ekstra pga vann i kroppen ( medisiner i en kjip tid)

Ærlig talt, bagatell!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror nok du mente korttenkt, at man snakker før man har tenkt seg om.

Hva er vitsen med alt dette ordkløyveriet?

Anonymous poster hash: 7b07d...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Hva er vitsen med alt dette ordkløyveriet?

Hvorfor tar du akkurat meg for dette? Jeg var ikke den første som nevnte det. Snartenkt og korttenkt er ikke det samme, men du vet det vel ikke du heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor tar du akkurat meg for dette? Jeg var ikke den første som nevnte det. Snartenkt og korttenkt er ikke det samme, men du vet det vel ikke du heller.

Først var det pirkingen på hvor lenge hun hadde gått uten mat og så korttenkt og snartenkt. Hva er vitsen med å bare avspore og pirke i tråder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å være ærlig og unødvendig direkte og si sårende ting er ikke det samme. Man kan være ærlig, men si ting på en annen måte. Mange menn har ikke så stor forståelse for hvordan man skal ordlegge seg, eller hva som kan være sårende og ikke. De skjønner bare ting som gjelder dem selv.

Anonymous poster hash: 69ecc...818

Det vil jeg si at denne tråden er et godt eksempel på at det er nettopp det kvinner gjør. Man overanalyserer et enkelt svar til at han skulle ha forstått at en tynn kropp for henne = psykisk ubalanse. Hva var det sårende han sa? At han likte en tynn kropp? Ikke skjønner jeg at det er noe å gå i fistel over? Mange av oss er tynne uten å være i mental ubalanse.

Anonymous poster hash: 01529...890

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sånn kommentar hadde jeg tålt dårlig selv i din situasjon, MEN jeg tviler på at dette mannfolket ditt sa dette for å såre deg, men at historien bak det bildet rett og slett var blitt helt glemt. Vi alle vet jo hvor glemske de kan være?

Så om det kun er denne hendelsen som får deg til å føle deg fælt, ville jeg prøvd å bare kommer over det, men sikkert lurt å bare fortelle han at det såret deg og hvorfor. For så å la det bli glemt.

Signerer denne, som mann er det fort gjort å bare svare uten å tenke. Han mente garantert ikke noe vondt med det. Så ser egentlig ikke problemet her (med forbehold at han ikke har mange av denne typen kommentarer).

Hvis du absolutt vil ta det opp med han tror jeg ikke det blir noe stress heller, de fleste menn har vett nok til å legge seg flat når det kommer til damer og vekt. Da får du også minnet han på at den perioden ikke var grei for deg. Eller så får du bare glemme det. En sånn mlm-ting at du går rundt å er såra/surmuler ville jeg ikke anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Han likte jo ikke kroppen din best da FORDI du hadde det jævlig. Han synes bare du var veldig fin når du var i den størrelsen. Du må skille disse sakene, så blir det ikke så sårende.

(For ham er det neppe noen forbindelse mellom din psykiske helse denne perioden og det faktum at han likte kroppen din da. For deg skapte utsagnet hans denne forbindelsen; "Åja. Så han likte meg best da jeg hadde det jævlig!")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...