Gå til innhold

Ambulansesjåfør

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Maya66

Hei!

Jeg har lyst å satse på jobb som ambulansesjåfør. Noen som vet hva man tjener og hvor lang utdannelse/kurs som kreves?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seleena

Hei,

Du tar ambulanse via vidaregåande skule. Du bør ha greid helse og sosial grunnkurs for å kunne søkje deg vidare på VK1 og VK2 Ambulansefag.

Altså, utdanninga er 3-årig.

Vertfall her eg bur, trengs det gode karakterar for å komme inn på Ambulanse VK1, men slik er det sikkert ikkje der du bur.....

Om det finst kurs utanom dette, gjer det sikkert, men ikkje på høgskule nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig du må ha denne formelle utdannelsen for å være sjåfør, men jeg kjenner flere som jobber i ambulansetjenesten uten det. Felles for dem er at de har bakgrunn i annet helsearbeid. De har fått opplæring på arbeidsstedet, og tar jevnlige kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Godt mulig du må ha denne formelle utdannelsen for å være sjåfør, men jeg kjenner flere som jobber i ambulansetjenesten uten det. Felles for dem er at de har bakgrunn i annet helsearbeid. De har fått opplæring på arbeidsstedet, og tar jevnlige kurs.

Dette er nok noen som har jobbet i tjenesten i mange år. Nå er det påkrevd med fagbrev, som oppnås slik noen nevnte over.

Ambulansefag er og kommet på høyskolenivå, det er ikke så veldig utbredt ennå, og det er foreløpig kun Høyskolen på Lillehammer som har den. Denne utdannelsen er og foreløpig forbeholdt dem som allerede har fagbrev og endel praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvis tre år er mange år. Min kjære jobber i ambulansetjenesten uten å ha gått ambulanseskole. Nå har han annen svært relevant utdannelse, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...