Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 3. juni 2018 #41 Skrevet 3. juni 2018 (endret) På 3.6.2018 den 16.57, Bonusmammaen skrev: Etter 15 år hvis du fremdeles er bitter og sint har det grodd fast. Ta det med rota som bestemor sa. Ikke vikle deg inn lenger ned å lag større ugress Hva rota er for deg vet bare du. Jeg er fullstendig klar over det, og jeg har prøvd. Det tar lengre tid enn man kanskje tenker på forhånd, i mellomtiden må man ta seg den tiden man trenger. Endret 1. desember 2018 av Jegskulleønskeat
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #42 Skrevet 3. juni 2018 På 17.4.2014 den 17.09, Gjest Steamboat skrev: Møter svært sjeldent bitre mennesker. Sikkert mange som har opplevd mye kjipt og kanskje fortsatt har det kjipt, men synes ikke de lar det gå ut over meg. Hvordan vet du om de er bitre? De kan være det selv om de ikke sier det direkte til deg. Jeg sliter med veldig mye bitterhet men uttrykker det ikke til de fleste. Vil ikke fremstå som bitter, men at jeg har hatt et tøft liv sliter jeg til tider med å akseptere. Uttrykker det mest overfor terapeuten min. Anonymkode: 8231e...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #43 Skrevet 3. juni 2018 2 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Jeg ser hva du mener. Jeg er selv innvendig bitter og sint på mine biologiske foreldre som påførte meg store traumer som jeg sliter med over 15 år etter. Men jeg snakker lite om det. Synes det er vondt, så unngår som regel temaet om jeg ikke er i terapi. Så- jeg fremstår ikke bitter, derimot svært rolig og lykkelig. Sannheten er at på innsiden bærer jeg mye smerte og sterke følelser. Man kan være bitter uten å vise det. Man er heller ikke bitter fordi man vil. Jeg har ikke valgt det selv. Det er en tilstand jeg ikke kommer meg ut av fordi jeg ikke har fått bearbeidet følelsen av sinne og bitterhet. Jeg har undertrykt følelsene. Hos meg er de nesten forbudte. Den bitterheten du føler på, er den tilstede omtrent hele tiden, eller kommer den bare en sjelden gang? Føles det som sinne eller er det mer en tristhet? Sikkert rare spørsmål, men jeg prøver virkelig å forstå hva bitterhet egentlig går ut på, siden jeg ikke kjenner på slike følelser selv. Anonymkode: e2013...a58
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 3. juni 2018 #44 Skrevet 3. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den bitterheten du føler på, er den tilstede omtrent hele tiden, eller kommer den bare en sjelden gang? Føles det som sinne eller er det mer en tristhet? Sikkert rare spørsmål, men jeg prøver virkelig å forstå hva bitterhet egentlig går ut på, siden jeg ikke kjenner på slike følelser selv. Anonymkode: e2013...a58 Den er ikke tilstede hele tiden, eller, jeg tenker ikke over det hele tiden. Det føles mer ut som sinne kombinert med skuffelse og følelse av svik.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #45 Skrevet 3. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det en bruker som drar opp gamle tråder hele tiden? Anonymkode: 8205a...375 Jeg pleier ikke å dra opp gamle tråder, men jeg googlet bitterhet og da kom denne tråden opp. Men om tråden er gammel, spiller det noen rolle? Det er jo ikke slik at følelsen bitterhet, har blitt utslettet siden HI ble skrevet . Anonymkode: e2013...a58
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2018 #46 Skrevet 3. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var slik som deg før, til tross for å ha opplevd mye elendighet så beholdt jeg min naive positivitet. Senere har jeg lært at alle mennesker har en grense for hvor mye de tåler før det er nok. Det du leser som bitterhet er kun mennesker som sier nok er nok, og minner seg på det hele tiden. Når ting blir ille nok, når du blir brent nok, så blir du slik også. Vi snakker ikke her om regnværsdager i ny og ne, men alvorlig skade på livet ditt, som kanskje også er livsvarig. Anonymkode: 05ece...9bd Ja men de har jo minnet seg selv på at nok er nok,de 20 siste årene? Jeg personlig har opplevd veldig mye som jeg helt sikkert kunne vært bitter for, men jeg kjenner allikevel ikke på den følelsen. Så det er absolutt ikke slik at når man har opplevd noe veldig ille, så blir alle som en bitter., da skulle jeg også vært bitter, og det er jeg jo ikke. Anonymkode: e2013...a58
Bonusmammaen Skrevet 3. juni 2018 #47 Skrevet 3. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier ikke å dra opp gamle tråder, men jeg googlet bitterhet og da kom denne tråden opp. Men om tråden er gammel, spiller det noen rolle? Det er jo ikke slik at følelsen bitterhet, har blitt utslettet siden HI ble skrevet . Anonymkode: e2013...a58 Synes det er høyst relevant. Å prøve å forstå hvordan andre har det ikke minst. 1 time siden, Jegskulleønskeat skrev: Jeg er fullstendig klar over det, og jeg har prøvd. Det tar lengre tid enn man kanskje tenker på forhånd, i mellomtiden må man ta seg den tiden man trenger. Nå skal jeg inn på Modum Bad (for relasjonstraumer) til neste år, og jeg håper jeg kan komme til bunns i traumene og få bearbeidet dem ordentlig. Masse lykke til. Man må nødvendigvis ikke vite alle detaljer hvis de er blokkert. Å erkjenne at det har skjedd og komme over ting tar så klart tid og noen ganger er det med oss hele livet. Likevel tror jeg vi kan unngå den fæle bitterheten. Roten til den vonde må tas bort. Prøv være så ærlig med deg som du klarer. Skriv gjerne ned tankene dine og få det ut. Så bra du kommer inn. Håper du får god hjelp. Klem til deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå