Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!

Adele

Anbefalte innlegg

Er det noen som får Wicked Whims til å virke nå? Jeg har ikke spilt i det siste da, men jeg har ikke kunnet bruke Wicked Whims siden Hunder og Katter kom. Jeg har lasta ned de nye versjonene av WW, men nothing. Symbolet kommer ikke opp en gang, og jeg får feilmelding når jeg prøver å lagre spillet.
Jeg får lagre når jeg skrur av "script mods" eller noe sånt. Jeg kan bruke vanlige mods. 

Anonymkode: 10047...8d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Chiyo skrev:

Jippi! Nå laster jeg ned Jungeleventyr.:nori:Håper jeg ikke blir skuffa. 

Oppdater oss når du har spilt nok til å gjøre deg opp en mening da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Chiyo skrev:

Jippi! Nå laster jeg ned Jungeleventyr.:nori:Håper jeg ikke blir skuffa. 

Fortell! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, blåtimen skrev:

Oppdater oss når du har spilt nok til å gjøre deg opp en mening da :Nikke:

59 minutter siden, Nettejea skrev:

Fortell! 

Skal skrive hva jeg syntes etterpå. :popcorn: Jeg skal spillet nå. Jeg har ikke fått spilt enda fordi det ble nettopp ferdig å laste! :raven: Men nå er jeg klar! Jeg har vært inne på The Sims Resource i mellomtiden og lasta ned Goth ting. :P 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay. Update. :popcorn: Jeg skriver hva jeg syntes så langt i spoilerfelt i tilfelle noen har lyst å utforske spillet selv. 

Spoiler

Så langt liker jeg spillet og jeg angrer ikke på at jeg kjøpte det. Spillet kommer med ca. 4 nye hårtyper, flere topper og bukser for begge kjønn, men bare kvinner får et nytt helantrekk. Man får også nye tursko til å traske rundt i jungelen. 

Man har to nye ambisjoner: Jungelforsker (under natur) og Arkeologkyndig (under Kunnskap). Arkeologi er en ny ferdighet, og man må kjøpe et arkeologibenk som man kan undersøke funnene sine på for å sjekke om de er ekte eller forfalskninger. 

Når det kommer til arkeologi er dette spillet ganske likt Reiseliv i The Sims 3, fordi man graver frem ting i hauger som man finner rundt omkring. 

I Selvadorada har man flere tomter man kan leie til overnatting, som i Ut i Naturen, men det er også andre plasser man kan besøke. Man kan gå til arkeologi museumet, markede og besøke en bar. Og det er ukjente tomter som du må finne gjennom å utforske jungelen. 

Så langt har jeg funnet ett tempel, men jeg har ikke fått utforsket det helt ferdig fordi først tok jeg fyr, og så bestemte jeg meg for å prøve å komme meg gjennom en dør uten å slå av fellen først, noe som førte til at simmen min fikk strøm gjennom hele kroppen. :P 

En ting som jeg syntes er litt skuffende er at det virker ikke som om man kan samle på insekter fra Selvadorada, men det er andre ting man kan samle på. 
- 9 nye planter (Jeg har funnet advokado og følelsestre) 
- 2 krystaller
- 3 Fisk
- 13 Omnicanske skatter (Jeg har funnet en til verdi av 10.000, så her kan man bli RIK!)
- 16 Eldgamle Omnicanske kunstgjenstander 

Når man skal ut å utforske er det lurt å gå til markedet først og kjøpe ting man kan trenge, som brannslukningsspray! På markedet kan man også få nye matretter fra en bod. :) Jeg kjøpe empanadas til simmen min. 

Ja, det var det jeg har å fortelle så langt. Jeg koser meg med spillet mitt, men jeg kan ikke vite om andre vil like det like mye. Jeg syntes i alle fall det er veldig kjekt å samle på ting og sånn, så for meg er det gøy. Jeg skulle bare ønske at det var nye insekter å finne. 

Endret av Chiyo
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Chiyo skrev:

Okay. Update. :popcorn: Jeg skriver hva jeg syntes så langt i spoilerfelt i tilfelle noen har lyst å utforske spillet selv. 

Skjul innhold

Så langt liker jeg spillet og jeg angrer ikke på at jeg kjøpte det. Spillet kommer med ca. 4 nye hårtyper, flere topper og bukser for begge kjønn, men bare kvinner får et nytt helantrekk. Man får også nye tursko til å traske rundt i jungelen. 

Man har to nye ambisjoner: Jungelforsker (under natur) og Arkeologkyndig (under Kunnskap). Arkeologi er en ny ferdighet, og man må kjøpe et arkeologibenk som man kan undersøke funnene sine på for å sjekke om de er ekte eller forfalskninger. 

Når det kommer til arkeologi er dette spillet ganske likt Reiseliv i The Sims 3, fordi man graver frem ting i hauger som man finner rundt omkring. 

I Selvadorada har man flere tomter man kan leie til overnatting, som i Ut i Naturen, men det er også andre plasser man kan besøke. Man kan gå til arkeologi museumet, markede og besøke en bar. Og det er ukjente tomter som du må finne gjennom å utforske jungelen. 

Så langt har jeg funnet ett tempel, men jeg har ikke fått utforsket det helt ferdig fordi først tok jeg fyr, og så bestemte jeg meg for å prøve å komme meg gjennom en dør uten å slå av fellen først, noe som førte til at simmen min fikk strøm gjennom hele kroppen. :P 

En ting som jeg syntes er litt skuffende er at det virker ikke som om man kan samle på insekter fra Selvadorada, men det er andre ting man kan samle på. 
- 9 nye planter (Jeg har funnet advokado og følelsestre) 
- 2 krystaller
- 3 Fisk
- 13 Omnicanske skatter (Jeg har funnet en til verdi av 10.000, så her kan man bli RIK!)
- 16 Eldgamle Omnicanske kunstgjenstander 

Når man skal ut å utforske er det lurt å gå til markedet først og kjøpe ting man kan trenge, som brannslukningsspray! På markedet kan man også få nye matretter fra en bod. :) Jeg kjøpe empanadas til simmen min. 

Ja, det var det jeg har å fortelle så langt. Jeg koser meg med spillet mitt, men jeg kan ikke vite om andre vil like det like mye. Jeg syntes i alle fall det er veldig kjekt å samle på ting og sånn, så for meg er det gøy. Jeg skulle bare ønske at det var nye insekter å finne. 

Tusen takk. 😊 Lurer på om jeg ikke må kjøpe det altså... :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også fått prøvd litt. Så langt er inntrykket mitt helt greit. Interessant å kunne undersøke ting og utforske nye områder, og skattene som er verdt 10.000 simoleoner er knallbra å finne for fattige simmer :) Det som irriterer meg er at dersom du har hugd deg vei gjennom flere åpninger og så drar hjem fra ferie, så må du hugge deg gjennom de samme åpningene på nytt når du kommer tilbake senere. Og så synes jeg det er alt for lett å miste macheten sin.
Jeg tror kanskje jeg må spille litt mer før jeg kan gjøre meg opp noen ordentlig mening, men så langt er jeg verken skuffet eller veldig imponert, bare greit fornøyd. Etter min mening er denne pakken et godt stykke unna The Sims 3 World Adventures men jeg var såpass glad i den pakka at det skal godt gjøres å nå opp på samme nivå som den. Det hadde jeg ikke helt forventet av en TS4-pakke heller.

Skal spille mer i morgen og se hvordan det utarter seg :)

Endret av Ardwinna
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk spillet gratis i dag av en venn/seer av kanalen. Er så lykkelig. Jeg er spent på å få lastet det ned fra Origin :) Ville ikke begynne med det så sent. Artig å høre at dere er relativt fornøyde :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Help noen? Jeg var et naut og satte oppe til langt på natt og spilte, og da jeg skulle avslutte greide jeg å klikke på "avslutt" og ikke "large og avslutt". Er det håp? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Help noen? Jeg var et naut og satte oppe til langt på natt og spilte, og da jeg skulle avslutte greide jeg å klikke på "avslutt" og ikke "large og avslutt". Er det håp? :lete:

Spillet lagrer jo automatisk, så du kan jo se om det ligger øverst på lagrede spill, og om det ble lagret på et tidspunkt nært når du avsluttet.

Anonymkode: a15cc...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spillet lagrer jo automatisk, så du kan jo se om det ligger øverst på lagrede spill, og om det ble lagret på et tidspunkt nært når du avsluttet.

Oki. Skal sjekke om det går. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oki. Skal sjekke om det går. :sukk: 

Det funka ikke for meg. :( Eller jeg mistet ikke alt jeg hadde gjort, jeg fant noe fra klokken 2 om natten. Men det går helt fint. Det jeg mistet var at jeg holdt på å bygge om huset mitt, men det gikk fort den andre gangen fordi jeg visste hva jeg ville gjøre og hvilke rom jeg hadde lyst å laste ned fra galleriet. Det ble faktisk bedre den andre gangen. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neii :( De fleste av oss har gjort det der :( Eller at spillet henger seg, og det er lenge siden forrige lagring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva sider bruker dere til å laste ned hår og klær? Jeg er litt lei The Sims Resource, det er en del som ikke er så fint der. Jeg føler at jeg må grave meg frem til noe nytt, fordi jeg alle rede har de fineste tingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det andre som er lei syke, hjemløse dyr over alt? Jeg prøvde å kjøpe en behandlingsbenk og hjelpe dyrene hjemme hos meg, men det gikk ikke. Jeg gidder ikke å måtte ta alle syke dyr til dyrelegen for å hjelpe dem. Hvorfor kan man ikke bare behandle dem hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sider bruker dere til å laste ned hår og klær? Jeg er litt lei The Sims Resource, det er en del som ikke er så fint der. Jeg føler at jeg må grave meg frem til noe nytt, fordi jeg alle rede har de fineste tingene. 

Vet mange bruker Tumblr, men anbefaler deg å bruke et antivirusprogram her, samt adblocker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Chiyo skrev:

Er det andre som er lei syke, hjemløse dyr over alt? Jeg prøvde å kjøpe en behandlingsbenk og hjelpe dyrene hjemme hos meg, men det gikk ikke. Jeg gidder ikke å måtte ta alle syke dyr til dyrelegen for å hjelpe dem. Hvorfor kan man ikke bare behandle dem hjemme? 

Adopter de, og behandle de. Du må adoptere de vekk igjen etterpå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Adele skrev:

Adopter de, og behandle de. Du må adoptere de vekk igjen etterpå da. 

Ja, gjorde det. :) Simmene ble veldig lei seg etterpå da, men jeg vannet plantene deres med tårer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...