Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!

Adele

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Sjokoladerull skrev:

Tenkte jeg skulle prøve med på legacy challenge, men finner ingen sider med oversikt over reglene. Simslegacychallenge.com funker ikke. Noen som har tips? 

Kanskje du finner noen videoer om det på youtube? Prøvde å søke litt etter det, fant en side som var på norsk, men det var kun informasjon om hva det var, tror ikke det stod noen regler der :vetikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av simmene mine ønsker at barnet skal få A på skolen. Barnet har hatt det nå i 3-4 dager, men likevel står det ikke at moren til simmen har oppnådd at barnet har A. Noen tips? Kjipt å aldri komme videre i ambisjonen pga en bug. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, PantheraUnica skrev:

En av simmene mine ønsker at barnet skal få A på skolen. Barnet har hatt det nå i 3-4 dager, men likevel står det ikke at moren til simmen har oppnådd at barnet har A. Noen tips? Kjipt å aldri komme videre i ambisjonen pga en bug. :)

Det kan du fikse med kode. 

1. Først skriv inn testingCheats on 

Jeg tror du må ha denne aktivert for at neste kode skal virke. Du trenger bare bruke den en gang. 

2. Skriv: aspirations.complete_current_milestone

Denne koden kan du bruke for å komme videre med ambisjoner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre enn meg som av og til har problemer med å finne alle uidentifiserte plantene? Jeg kjenner spillet godt og vet hvor alt er, men det har hendt at jeg noen ganger mangler 1 bær osv. Merkelig 🤔

Edit: kan også legge til at jeg har prøvd å reparere spillet til ingen hjelp. 

Endret av Nettejea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nettejea skrev:

Er det noen andre enn meg som av og til har problemer med å finne alle uidentifiserte plantene? Jeg kjenner spillet godt og vet hvor alt er, men det har hendt at jeg noen ganger mangler 1 bær osv. Merkelig 🤔

Edit: kan også legge til at jeg har prøvd å reparere spillet til ingen hjelp. 

Jeg har funnet alle plantene eller laget dem selv. Det er jo ikke alle plantene du kan finne, du må jo pode noen av dem. Vet du hva du mangler? Noen ganger kommer det nye planter i en oppdatering eller noe. Jeg husker at jeg ble frustrert da det var kommet vekstfrukt i spillet og jeg ikke visste hva det var jeg manglet. Men til slutt fant jeg ut at jeg kunne kjøpe en vekstfrukt i Ute Liv. :) 

Jeg har podete planter rundt omkring på ulike tomter slik at jeg kan få tak i alle plantene jeg vil ha. :P Jeg bare besøker tomten og tar det jeg trenger, mot at simmen som besøker steller litt i hagen. 

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dere kjøpe denne pakken? Er det verdt å kjøpe en stæsjpakke som er basert på klesvask? :huh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chiyo skrev:

Skal dere kjøpe denne pakken? Er det verdt å kjøpe en stæsjpakke som er basert på klesvask? :huh:

Niks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chiyo skrev:

Herregud alt mulig tull de prøver å finne på for å tjene noen penger 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chiyo skrev:

Jeg har funnet alle plantene eller laget dem selv. Det er jo ikke alle plantene du kan finne, du må jo pode noen av dem. Vet du hva du mangler? Noen ganger kommer det nye planter i en oppdatering eller noe. Jeg husker at jeg ble frustrert da det var kommet vekstfrukt i spillet og jeg ikke visste hva det var jeg manglet. Men til slutt fant jeg ut at jeg kunne kjøpe en vekstfrukt i Ute Liv. :) 

Jeg har podete planter rundt omkring på ulike tomter slik at jeg kan få tak i alle plantene jeg vil ha. :P Jeg bare besøker tomten og tar det jeg trenger, mot at simmen som besøker steller litt i hagen. 

Jeg har funnet alle tidligere. Jeg er rimelig sikker på at det er en amerikansk blåbær. Jeg finner alt annet på ferie, men kan ikke gjennomføre «identifisere» 10 bær. Teller da til 9, og mener det er en amerikansk bær som mangler. Det er vel to forskjellige? 

Smart! Tror jeg må gjøre det samme. 😁 Flyr alltid på ferie når jeg starter ett spill😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nettejea skrev:

Jeg har funnet alle tidligere. Jeg er rimelig sikker på at det er en amerikansk blåbær. Jeg finner alt annet på ferie, men kan ikke gjennomføre «identifisere» 10 bær. Teller da til 9, og mener det er en amerikansk bær som mangler. Det er vel to forskjellige? 

Smart! Tror jeg må gjøre det samme. 😁 Flyr alltid på ferie når jeg starter ett spill😂

Pod planter på tomatbusk. :) Da gror de oftere. 

Jeg pleier å pode romplanter på tomatbusker. Da trenger jeg ikke jobbe og jeg tjener fett med penger. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chiyo skrev:

Pod planter på tomatbusk. :) Da gror de oftere. 

Jeg pleier å pode romplanter på tomatbusker. Da trenger jeg ikke jobbe og jeg tjener fett med penger. :D 

Men jeg får vel ikke fullført samlingen? Jeg bruker å skaffe mange dragefrukt ved å fiske, de gir også såpass i kassa at man slipper å jobbe 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nettejea skrev:

Men jeg får vel ikke fullført samlingen? Jeg bruker å skaffe mange dragefrukt ved å fiske, de gir også såpass i kassa at man slipper å jobbe 😁

Dragefrukter er bra, men romplantene er verdt mest. Jeg poder de oransje kulene, UFO frukter og pennesplittfrukter på tomatbusk, og da kan jeg høste i alle fall en gang i døgnet og tjene mucho monitos. Snakk om flere tusen per fruk type.

Hvis det er Amerikansk blåbær du mangler... hmm.... Har du drept planter i Granite Falls som ikke har vokst tilbake? Kan det være at du bare ikke har kunnet gjenkjent dem? 
Hva om du gir deg selv fullt urtesamler ferdighet? Det skal da gå an å finne dem. 

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Chiyo skrev:

Dragefrukter er bra, men romplantene er verdt mest. Jeg poder de oransje kulene, UFO frukter og pennesplittfrukter på tomatbusk, og da kan jeg høste i alle fall en gang i døgnet og tjene mucho monitos. Snakk om flere tusen per fruk type.

Hvis det er Amerikansk blåbær du mangler... hmm.... Har du drept planter i Granite Falls som ikke har vokst tilbake? Kan det være at du bare ikke har kunnet gjenkjent dem? 
Hva om du gir deg selv fullt urtesamler ferdighet? Det skal da gå an å finne dem. 

Takk for tips, skal prøve det. 😁

Jeg slettet alle lagrede spill og bestemte meg for at jeg skulle starte på nytt. Når jeg da reiser til skogs (og herbnivå på 10) dukker jo plantene relativt kjapt opp. Jeg har opplevd dette en gang tidligere også men det var rett etter at spillet kom. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har drept noen planter og jeg vet jo hvor alle sammen er da jeg alltid gjør dette🤔 Veldig merkelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å kjøpe en av utvidelsespakkene, hva anbefaler dere? Er så lenge siden jeg har spilt nå... :) 

Anonymkode: fafcd...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å kjøpe en av utvidelsespakkene, hva anbefaler dere? Er så lenge siden jeg har spilt nå... :) 

Vanskelig å anbefale én over andre. Jeg tror hvis jeg skulle velge én så ville jeg gå for Livet i Byen, men jeg er glad for at jeg har de andre også! 

Men jeg bruker jo Spillpakene mye også. Spesielt Foreldre og Barn, og til tider Vampyrer. Og Ut i Naturen. 😩 

Sukk! Det her var ikke lett å velge altså. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig vanskelig å anbefale en fordi det er så individuelt hva man liker.

Jeg digger å bygge, så jeg satt stor pris på "på jobben"-pakka fordi man fikk store muligheter for å bygge butikker og sånt. Syns også det er veldig gøy å være med på jobb som forsker, politi og lege.

Om du ønsker å bo i leiligheter er "livet i byen" noe for deg. Jeg personlig kunne fint klart meg uten da jeg syns det er for begrenset for å bygge der, det blir kjedelig for meg å ha så mye begrensninger. 

Og "katter og hunder" er jo fantastisk om du er glad i dyr og gameplay. Den bidrar ikke spesielt mye til bygging bortsett fra muligheten til å lage veterinær og så klart noen fine objekter.

Hvis jeg skulle valgt én hadde jeg valgt på jobben! Syns absolutt det ga mest til spillet for min del.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...