Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2004 #1 Del Skrevet 8. juni 2004 Min flotte hvite bomullskjole har gulnet under lagring!!! Minstejenta skal snart døpes - hvordan kan je gredde kjolen uten å ødelegge den??? Hjeeelp!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 8. juni 2004 #2 Del Skrevet 8. juni 2004 Ring il det nummeret som reklameres for på TV hele tiden. Står også bak på vaskemidlene. Vi fikk en kjole som ikke var vasket etter forrigemann (tre år siden), og det var gamle gule melkeflekker på den. Mamma kokte den opp, og den var hvit og fin igjen (bomullskjole). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 9. juni 2004 #3 Del Skrevet 9. juni 2004 Er det bomull eller blonder? Jeg vasket min gamle dåpskjole i Nylonvask for et par uker siden - og det ble så bra så! (blondekjole som jeg var livredd for å ødelegge...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 9. juni 2004 #4 Del Skrevet 9. juni 2004 Dersom den ikke inneholder ull eller silke, kan du legge den i bløt i Biotex Hvitt. Har ikke prøvd på dåpskjole, men det har virket på alt annet jeg har brukt det på. Bunadskjorten får et bad hvert år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 9. juni 2004 #5 Del Skrevet 9. juni 2004 Hadde en gammel dåpskjole som er strikket i bomulls-heklegarn. Kokte den i vaskepulver - den ble kritthvit. Så stivet jeg godt med strykespray etterpå - flott resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 9. juni 2004 #6 Del Skrevet 9. juni 2004 Men det er nok lurt å ringe det her nummeret, eller snakke med fagfolk på en eller annen måte. Det er nemlig ikke alt som er bra for stoffet selv om det ser bra ut med en gang. For eksempel så er det jo veldigmange som koker bunadskjortene sine i lin, men det skal man faktisk ikke gjøre. For selv om de blir fine så ødelegger det fibrene over tid. Og både bunadskjorter og dåpskjoler er jo plagg man vil at skal holde seg og kanskje gå i arv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå