Gå til innhold

tatovering healer bra ?

Gjest mann20mb

Anbefalte innlegg

Gjest mann20mb

Hei, en snart 7 dager gammel tatovering ser sånn ut, smører den 3-4 ganger om dagen. Skal sen se sånn ut, veldig tynn skorpe og litt hinne aktig på steder. Har hørt at den skal flasse etter hvert, men skjer det når jeg smører den da, blir ikke tatoveringen fuktig, hvordan skal den få flasset ? 7 dager gammel etter denne dagen.

tips og hva jeg skal gjøre videre, være forsiktig med osv ? gjøre?

-takk

Endret av mann20mb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mann20mb

BILDE : (kjennes tør når jeg har vasket den) (fargen ser annerledes ut under skopre

Endret av mann20mb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser veldig fin ut. Det er helt normalt sånn den ser ut nå, og det er ingenting å være redd for så lenge huden rundt ikke blir rød og irritert.

Ikke plukk på skorpa, faller den tilfeldigvis av når du smører så er det greit, men ikke plukk den bort med vilje.

Godt tips for at tatoveringen skal gro pent; vask med ordentlig varmt vann, ca 38 grader, hver dag, og skyll etterpå med kaldt vann for at porene skal lukke seg. Gjerne både morgen og kveld, om den sitter et sted som er lett å komme til. Gjør dette til tatoveringen har grodd og skorpen har falt helt av.

Smør med et tyyynt lag vaselin i tre-fire uker i stedet for fuktighetskrem. Da får du en tatovering som ikke buler ut av huden resten av livet. :)

Og når det begynner å klø fordi tatoveringen gror; IKKE KLØ! Klør det noe helt forjævlig kan du tappe forsiktig rundt den i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann20mb

Den ser veldig fin ut. Det er helt normalt sånn den ser ut nå, og det er ingenting å være redd for så lenge huden rundt ikke blir rød og irritert.

Ikke plukk på skorpa, faller den tilfeldigvis av når du smører så er det greit, men ikke plukk den bort med vilje.

Godt tips for at tatoveringen skal gro pent; vask med ordentlig varmt vann, ca 38 grader, hver dag, og skyll etterpå med kaldt vann for at porene skal lukke seg. Gjerne både morgen og kveld, om den sitter et sted som er lett å komme til. Gjør dette til tatoveringen har grodd og skorpen har falt helt av.

Smør med et tyyynt lag vaselin i tre-fire uker i stedet for fuktighetskrem. Da får du en tatovering som ikke buler ut av huden resten av livet. :)

Og når det begynner å klø fordi tatoveringen gror; IKKE KLØ! Klør det noe helt forjævlig kan du tappe forsiktig rundt den i stedet.

takk, jeg fikk beskjed om å bruke bepanthen og smøre 4 ganger om dagen i 3-4 uker. da gjenstår det bare å smøre veldig tynt på videre da ? Har allerede merket at det klør innimellom... flasser tatoveringen etter at all skorpe har dettet av, så lenge man ikke smøre for tykt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller egentlig ingen rolle hva du smører med eller om du smører med noe som helst, skorpe blir det og den ramler av etter hvert. Det er det de ofte kaller for å flasse, siden skorpa ikke ligner på vanlig sårskorpe og den er farget etter tatoveringsfargen. Så det ser mer ut som flass enn ordentlig sårskorpe.

Huden der tatoveringen sitter vil ikke flasse mer eller mindre enn du gjorde før du tok tatoveringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke smør den med fuktighets krem med perfyme , det kan svi.
Jeg tok en for en månede siden å den er enda slik enkelte plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nikki09

Jeg synes det høres merkelig ut at du skal smøre med bepanthen eller vaselin! Greia er jo at huden skal få puste. Både vaselin og bepanthen skaper en hinne på huden. Og begge deler er vannavstøtende og ikke tilfører noe særlig fuktighet. Helosan eller spenol er det beste man kan bruke på tatoveringer. Når jeg jobbet med dette så fikk vi beskjed om at det verste man kunne bruke var vaselin. Men alle tatovører har sine preferanser. Utover det så ser tatoveringen din helt ok ut :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tattoveringen ser fin ut den. Bare pass på å ikkr pill på skorpene. Ellers sp trenger du ikke å smøre mer enn 2ganger daglig (selvfølgelig viss den kjennes stram og tørr ut så kan du smøre mer)

Tattooartister har forskjellige preferanser og annbefaler forskjellige kremer under helingstiden. Kremen som har blitt annbefalt deg er helt ok, selv annbefaler jeg vanlig spenol. Men bare fortsett med det du gjør, og for all del IKKE bruk vaselin. Tattoveringen skal ikke høre til å bule opp ifra huden når den er ferdig grodd uansett, og om den gjør det så kan ikke vaselin fikse dette da det er et issue med nålen har penetrert huden for dypt.

Hilsen en som har jobba i studio i mange år;)

Anonymous poster hash: 9b85d...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest mann20mb

Jeg synes det høres merkelig ut at du skal smøre med bepanthen eller vaselin! Greia er jo at huden skal få puste. Både vaselin og bepanthen skaper en hinne på huden. Og begge deler er vannavstøtende og ikke tilfører noe særlig fuktighet. Helosan eller spenol er det beste man kan bruke på tatoveringer. Når jeg jobbet med dette så fikk vi beskjed om at det verste man kunne bruke var vaselin. Men alle tatovører har sine preferanser. Utover det så ser tatoveringen din helt ok ut :)

Tenkte å drite i hva tatovøren sier og prøve Eucerin Aquaphor, det er det alle i amerika osv bruker, også healer tatoveringen tydlighvis etter 5-7dager. http://www.twochixbeautyfix.com/2012/04/using-eucerin-aquaphor-for-tattoo.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det aller viktigste er å vaske den, bruk grønnsåpe(den man bruker til gulvvask), og smør et tyyynt lag bepanthen 1 eller 2 ganger om dagen, ikke mer. Klør det, så vask den, det hjelper.

Anonymous poster hash: 2710a...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brukt bepanthen på begge mine. De ble veldig bra!

Anonymous poster hash: a0bba...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

Jeg har brukt bepanthen på begge mine. De ble veldig bra!

Anonymous poster hash: a0bba...6b9

Det er jo ikke det som er poenget mitt. Bepanthen skaper en hinne over tatoveringen, og det er veldig viktig at tatoveringen får luft. Bepanthen er til bleieutslett og skaper en beskyttende og vannavstøtende hinne på huden. Det kan selvfølgelig gå bra, er ikke det jeg sier. Men jeg har også sett en tatovering som var såpass hoven at den stod 2 cm opp av armen og det rant gulgrønn verk av fordi den hadde blitt smurt med bepanthen. Det skjer ikke alle, men jeg personlig hadde ikke tatt sjansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...