Gå til innhold

Dyden: Hvor gammel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var 19 år (kvinne) Hvorfor mener noen her at det er lenge å vente til man er 18-19 år og eldre?Jeg kunne fint ventet lenge på de rette, men jeg møtte den rette da jeg var 19, så da måtte det jo skje til slutt. Jeg har venninner som var 18-19, eller de var begynnelsen av 20-årene da de mistet dyden.Har noen venninner som mistet dyden da de var 25-27 år.Har også et par venninner som er 30, og er fortsatt jomfru - har ikke møtt THE ONE!Det er bedre å vente på den rette, enn å bare gjøre det med noen - men det er min mening.For noen er det rett når de er 14, for andre når de er 25, for andre etter fylte 30, og for noen andre igjen så skjer det aldri. Anonymous poster hash: ef2b2...0d6

Godt å høre at det finnes de som venter like lenge som meg:-)

Jeg har takket nei til de mannebeina som har tilbudt seg til nå.. Første gang skal ikke gjøres og glemmes i mine øyne.. Men nå nærmer jeg meg 25 og synes det er litt flaut å si at jeg ikke har gjort det;-)

Anonymous poster hash: 4ffab...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Whitestripes

Jeg syntes det er minst like "bak mål" å dømme andre for valg som ikke har skadet noen. I både mitt tilfelle, og hos de jeg kjenner som også debuterte tidlig som 11-13 åring, handlet det mer om et komplett avslappet forhold til egen kropp, og var mer utforskende og lekent enn strengt tatt seksuelt. Ingen av oss hadde hallikforeldre eller var utagerende, som dere fint hinter til.

Må forresten endre på det jeg sa, skjedde to uker før min tolvårsdag. Fant igjen noen gamle dagbøker. ;)

Deg om det. Jeg synes det bare er trist at barn debuterer seksuelt. Man kan helt fint ha et avslappet forhold til egen kropp uten at man har sex som 11-12 åring. Jeg har ikke hintet til noe som handler om dårlig foreldreskap eller utagerende oppførsel, men uansett hvordan en vrir og vender på det, så er ikke en 11-12 åring i stand til å ta veloverveide avgjørelser om så viktige ting i livet.

Har du barn selv? Ville du synes det var greit at egne barn begynte å ha sex i 11-12 årsalderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det i mine øyne er dårlig tegn å vente. For meg tyder det på sen modning som går over i for sterk selvkontroll og gjerne inn i en eller annen uønsket moralisme.

Og jeg ville helst vært tidligere ute, for da hadde jeg opplevd det mer som spennende voksenlek og ikke desperat jakt etter kjøtt på kølla.

Men jeg verdsetter at andre opplever sex anderledes enn meg, og at de derfor verdsetter andre fremgangsmåten.

Men det irriterer meg at man arrogant prøver definerer one size fit all seksualmoral som skal oppfattes som den eneste akseptable.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned før jeg fylte 16, har ikke angret ett sekund, jeg er sammen med mannen fremdeles :-D <3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Rett etter 3-årsdagen. Kvinne.

Anonymous poster hash: 37197...97d

Håper virkelig du glemte et ett-tall eller at du troller.

Anonymous poster hash: 123a8...eb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det. Jeg synes det bare er trist at barn debuterer seksuelt. Man kan helt fint ha et avslappet forhold til egen kropp uten at man har sex som 11-12 åring. Jeg har ikke hintet til noe som handler om dårlig foreldreskap eller utagerende oppførsel, men uansett hvordan en vrir og vender på det, så er ikke en 11-12 åring i stand til å ta veloverveide avgjørelser om så viktige ting i livet.

Har du barn selv? Ville du synes det var greit at egne barn begynte å ha sex i 11-12 årsalderen?

Biologisk sett er man ikke et barn lenger når man kommer i puberteten, så er svært få som har debutert frivillig som barn.

Jeg hadde aldri blandet meg opp i seksualiteten til mine barn, så lenge det ikke var fare for graviditet eller skade.

Ser heller ikke hvordan sex er så viktig. Liker ikke at man indoktrinerer det til jenter at sex er noe man "gir" vekk og er viktig å vente med det. Overhodet ikke et sunt syn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Biologisk sett er man ikke et barn lenger når man kommer i puberteten, så er svært få som har debutert frivillig som barn.

Jeg hadde aldri blandet meg opp i seksualiteten til mine barn, så lenge det ikke var fare for graviditet eller skade.

Ser heller ikke hvordan sex er så viktig. Liker ikke at man indoktrinerer det til jenter at sex er noe man "gir" vekk og er viktig å vente med det. Overhodet ikke et sunt syn.

Du hadde ikke brydd deg om ditt barn på 11-12 år hadde hatt sex? Bekymringsverdig.

Og selv om man kommer i pubertet, kan man fortsatt være et barn, jo. Selv kom jeg i puberteten som 8-åring, og da er man absolutt et barn, selv om jeg i følge deg, bare kunne satt i gang med sex. Man er heller ikke voksen som 11-12 åring, og mennesket er mer enn bare biologi.

At du mener det er usunt å vente med sex til man er litt mer voksen mellom øra, er jeg fullstendig uenig i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Jeg var 17, nesten 18. Hadde muligheter før, men det føltes aldri riktig. Angrer ikke på at jeg ventet.

Forøvrig helt på linje med Whitestripes her. Hadde mitt barn debutert så tidlig som i 12-års alderen hadde jeg følt jeg hadde feilet stort. At de har kommet i puberteten er da ikke noe argument. De har likevel ikke noen forutsetninger for å skjønne eller takle alle konsekvensene det kan føre med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper virkelig du glemte et ett-tall eller at du troller.

Anonymous poster hash: 123a8...eb2

Ingen av delene.

Anonymous poster hash: 37197...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

16, jente. Angrer litt siden dette var fyllesex, men så hadde alle mine venner gjort det og da måtte jeg også. :( stort press på sex der jeg kommer fra. Kan ikke være 18 år og jomfru der nei.

Anonymous poster hash: 23a18...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne og debuterte som 13 åring.
Han var 4 år eldre. Han prøvde å være fornuftig med tanke på meg, min alder og det faktum at vi var så nære naboer at vi praktisk talt hadde vokst opp sammen, men små, manipulerende jenter får gjerne hva de vil ha. Det var spennende, det var forbudt og som alle vet er jo sex godt selv for små drittunger. Han lærte meg å sette pris på kroppen min og det å bli komfortabel med min egen seksualitet. Nå tenker jeg som alle andre på min alder at en 13 åring bare er et barn, men jeg ville ikke vært det foruten uansett om jeg nå hadde satt pris på om jeg var noe eldre.

Anonymous poster hash: 924dd...6cd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tror sikkert de er det, men en kommer ikke bort fra at en 12-13 åring er et barn enda. Helt bak mål å bli seksuelt aktiv i den alderen, synes jeg. Hvorfor slik hastverk med å bli voksen? Barndom og ungdom er en kort periode, voksen er man resten av livet.

Dessverre skjønner man ikke det før man er voksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 år, men det var ca fire mnd før jeg bikket 16. Angrer ikke da jeg hadde et godt forhold til denne gutten i flere år etterpå.

- Kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...