Gå til innhold

Coloskopi


Posh92

Anbefalte innlegg

Skal på en coloskopi i morgen kl.13.00, og har derfor i dag vært nødt til å ha i meg en tarmtømmingsmiddel ved navn Citrafleet. Hadde på forhånd sett for meg å bruke hele dagen på toalettbesøk, men har kun vært på toalettet 3 ganger til nå. Hadde i meg første pakke kl. 12.00 og den andre kl. 18.00. Er det normalt at det ikke er flere dobesøk som skal til for å tømme tarmen helt? Kjedelig om timen i morgen ikke kan gjennomføres på grunn av jeg ikke er tømt optimalt. Erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er tom i magen fra før av kan det hende det holder. Jeg har aldri brukt Citrafleet, tror jeg. Har brukt Laxabon endel ganger, smaker helt pyton, men da blir ihvertfall tarmene mine helt speilblanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et annet middel. Fikk lov å spise frokost dagen før, men ikke mer. Kl 12 første pille, kl 18 andre pille. Jeg var bare på toalettet to ganger :) Var også forberedt på mye mer, tok fri fra jobb, men det gikk veldig fint.

Måtte også sette klyx et par timer før undersøkelsen, dette gikk også bra. Fikk faktisk skryt for at tarmen var så ren, de kunne se alt :)



Anonymous poster hash: d0ca3...d48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Picoprep og var ikke så veldig mye på do. etter første dose merka jeg omtrent ingenting, tok seg litt opp etter andre dosen, men langt fra jeg hadde sett for meg. Tarmen var ren da, så kan hende det holder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 2.dose fikk hvertfall noe mer fart på sakene, så er vel oppe i 6 nå. Satser på at det er bra nok for doktormannen ; )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra:) var litt ubehagelig,men ellers en grei undersøkelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...