Gå til innhold

Stesønn har også bursdag..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal innrømme at jeg ikke ville brukt like mye tid og krefter på noens andre barn. Barnet er mannen min sitt ja, og jeg skal selvsagt vise det omsorg. Men, jeg er faktisk mer glad i mitt eget barn. Og det er jeg ikke redd for å innrømme på et forum.



Anonymous poster hash: f4aa0...446
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest igjennom hele tråden, men mener du virkelig sønnen din skal feire sin bursdag med brask og bram? og stor ståhei? Så skal stesønnen din som har bursdag dagen etter ikke få feiret sin på samme måte? Hvor har du hjerte og samvittigheten din hen?

Ser heller ikke problemet med at de feirer ilag.



Anonymous poster hash: e8b80...a4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Jeg skal innrømme at jeg ikke ville brukt like mye tid og krefter på noens andre barn. Barnet er mannen min sitt ja, og jeg skal selvsagt vise det omsorg. Men, jeg er faktisk mer glad i mitt eget barn. Og det er jeg ikke redd for å innrømme på et forum.

Anonymous poster hash: f4aa0...446

Det der er vel ingen innrømmelse som fortjener stående applaus akkurat!

Greit nok det at man som oftest er mer glad i sine egne unger, men på lik linje med at dette er noe man ikke forteller sine stebarn (hvis man ikke er et komplett rasshøl) - så skal man klare å likestille stebarn med egne barn så lenge alle bor sammen. Hva du føler INNI deg er en annen sak, men så lenge det merkes godt hva du føler synes jeg du gjør en slett jobb.

Og siden vi er inne på ærlighet: hva med å finne en fyr uten barn???

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Om 14 dager har min lille gullgutt bursdag, og fyller 4 år og jeg vil naturligvis feire han med brask og bram! Jeg ønsker å invitere hele familien, både min side og samboers side, bake kake og gjøre stor stas på han, da det er hans store dag.

Min samboer har dog en sønn fra et tidligere forhold, som fyller 8 år dagen etter gullgutten min, som også vil være tilstede denne helgen jeg skal holde bursdag for min sønn. (Han bor for tiden fast hos oss, da moren ikke er egnet til å ta hånd om sønnen sin.) Nå ønsker altså samboer at vi skal feire begge guttene, på samme dag!

Dette synes jeg slettes ikke noe om. Det er ikke min unge, og jeg gidder ikke bruke masse penger på åtteåringen. Forslag til hvordan jeg kan unngå dette på best mulig måte? :vetikke:

Anonymous poster hash: ccbed...2a6

Herregud. Stesønnen din bor hos dere og så driter du i han og forskjellsbehandler han fra din egen sønn?? Tuller du. FY så slem du er. Du er jo virkelig den onde stemoren jo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg skal innrømme at jeg ikke ville brukt like mye tid og krefter på noens andre barn. Barnet er mannen min sitt ja, og jeg skal selvsagt vise det omsorg. Men, jeg er faktisk mer glad i mitt eget barn. Og det er jeg ikke redd for å innrømme på et forum.

Anonymous poster hash: f4aa0...446

Men du hadde da likevel ikke latt være å bruke penger på å feire bursdagen til steungen din vel? Vet ikke om du er ts eller en annenb, men om du er TS. Du sier du ikke gidder å bruke penger på å feire begge sammen, vil det da si at du ikke gidder å bruke penger på å ha egen feiring for stebarnet dagen etter når dette barnet faktisk har bursdag? Og denne ungen er mer din egen unge enn bare steunge, siden du faktisk er med på å ha hovedomsorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er vel ingen innrømmelse som fortjener stående applaus akkurat!

Greit nok det at man som oftest er mer glad i sine egne unger, men på lik linje med at dette er noe man ikke forteller sine stebarn (hvis man ikke er et komplett rasshøl) - så skal man klare å likestille stebarn med egne barn så lenge alle bor sammen. Hva du føler INNI deg er en annen sak, men så lenge det merkes godt hva du føler synes jeg du gjør en slett jobb.

Og siden vi er inne på ærlighet: hva med å finne en fyr uten barn???

Jeg forteller jo ikke stesønnen at jeg er mer glad i mitt eget barn. Du er jo enig til og med. "Greit nok det at man som oftest er mer glad i sine egne unger". Jeg bare gidder ikke å avholde en bursdagsfeiring for han. Det får gubben fikse. Det er han som har satt barnet til livs.

Anonymous poster hash: f4aa0...446

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Jeg forteller jo ikke stesønnen at jeg er mer glad i mitt eget barn. Du er jo enig til og med. "Greit nok det at man som oftest er mer glad i sine egne unger". Jeg bare gidder ikke å avholde en bursdagsfeiring for han. Det får gubben fikse. Det er han som har satt barnet til livs.

Anonymous poster hash: f4aa0...446

Det virker uansett ikke som du kunne brydd seg mindre, og jeg er glad jeg ikke har hatt deg som stemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hvordan du ordlegger deg, "gullgutten min".. synes du høres barnslig, egoistisk og lite empatisk ut



Anonymous poster hash: c7225...8a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller jo ikke stesønnen at jeg er mer glad i mitt eget barn. Du er jo enig til og med. "Greit nok det at man som oftest er mer glad i sine egne unger". Jeg bare gidder ikke å avholde en bursdagsfeiring for han. Det får gubben fikse. Det er han som har satt barnet til livs.

Anonymous poster hash: f4aa0...446

??

Han har satt barnet til liv - og du valgte å bli sammen med han .

Mannen din har 2 barn som har bursdag m8 dagers mellomrom... Han vil løse dette med en felles feiring..

Dersom du feirer sønnen deres med stor stå hei fordi du liker det , så hvorfor koster det så mye for deg å kopiere planen , evnt dele dagen?

Gutten bor under ditt tak, hvordan kan du være så kaldhjertet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller jo ikke stesønnen at jeg er mer glad i mitt eget barn. Du er jo enig til og med. "Greit nok det at man som oftest er mer glad i sine egne unger". Jeg bare gidder ikke å avholde en bursdagsfeiring for han. Det får gubben fikse. Det er han som har satt barnet til livs.

Anonymous poster hash: f4aa0...446

Å sette noe eller noen, for den saks skyld, til livs betyr at man har spist det/dem. Jeg håper ikke samboeren din har spist sønnen sin :fnise:

Ærlig talt. Du burde skamme deg. Jeg synes du skal dumpe fyren slik at han kan finne seg ei som han fortjener bedre og som er glad i sønnen hans.

Anonymous poster hash: ae654...8a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Er da ikke vanskelig i det hele tatt. De kan dele familiebursdag og ha hver sin vennebursdag. Slik har vi løst det for guttene her, som fyller år med ti dagers mellomrom.

Og fy skam deg som er så kald ovenfor stesønnen din. Moren hans er ikke engang skikket til å ha ham, også får han en slik avvisende stemor attpåtil som ønsker en dyr bursdag kun for sin egen biosønn. Er det rart at enkelte menn hater kvinner, når de må oppleve slikt i oppveksten?

Han er helt uskyldig oppi alt det her og du behandler ham som om det er HAM som har satt DEG i en vanskelig situasjon?? :nei: Det er faktisk DU som valgte å bli sammen med faren hans, vel vitende om at han allerede hadde et barn. På tide at du begynner å oppføre deg som en voksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forteller jo ikke stesønnen at jeg er mer glad i mitt eget barn. Du er jo enig til og med. "Greit nok det at man som oftest er mer glad i sine egne unger". Jeg bare gidder ikke å avholde en bursdagsfeiring for han. Det får gubben fikse. Det er han som har satt barnet til livs.

Anonymous poster hash: f4aa0...446

Jah... forestill deg at ditt barns stemor uttaler seg slik! Har en følelse av at det kan skje. At det kommer en ny stemor altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tro at denne tråden er annet enn trolling for å fyre opp folk.

Meget mulig! Men jeg kjenner faktisk ei dame som er sånn ovenfor stebarna sine. Er helt drøyt å tilbringe tid i det hjemmet.

Anonymous poster hash: f4aa0...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy søren for en innstilling. Ikke nok med at gutten har en mor som ikke kan ta seg av han men har i tillegg en stemor som ikke vil ha han der og feire dagen i sammen med sin egen. Av og til må man bare inngå kompromiss.

Gutten kommer alltid til og være der så hvorfor ikke lage en fin markring for begge guttene. Kan vel ikke være så vanskelig og lage hver sin lille kake til de. Er helt sikker på at begge hadde likt det. Du visste han var der da du ble sammen med hans pappa.

Jeg er så overgjidd over enkelte sin innstilling for tiden. Mange som har mine, dine barn. Hvorfor gjøre sånn forskjell. Ikke rart mange barn får problem når de ikke er ønsket av ny familie. Sånn gjør meg oppskaket.

Anonymous poster hash: ff1f9...e96

Enig - og for hver tråd av denne typen blir jeg mer og mer lykkelig over at mine barn har sluppet å forholde seg til en stemor i sin oppvekst.

Anonymous poster hash: cf65f...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Meget mulig! Men jeg kjenner faktisk ei dame som er sånn ovenfor stebarna sine. Er helt drøyt å tilbringe tid i det hjemmet.

Anonymous poster hash: f4aa0...446

Stakkars barn. Fatter ikke at voksne mennesker ikke skjønner hvor ødeleggende det er for et barn å bli behandlet som verdiløs og tilsidesatt av en steforelder. Sånt burde pinadø vært barnevernssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gidder ikke å bruke masse penger på en 8 åring.. forskjellsbehandling! Du har selv valgt å gå inn i et forhold med en mann som har et barn fra Før av. J#^@/@&#*#!@*# !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller jo ikke stesønnen at jeg er mer glad i mitt eget barn. Du er jo enig til og med. "Greit nok det at man som oftest er mer glad i sine egne unger". Jeg bare gidder ikke å avholde en bursdagsfeiring for han. Det får gubben fikse. Det er han som har satt barnet til livs.

Anonymous poster hash: f4aa0...446

Han har satt barnet til livs, men du har søren meg involvert deg i en mann som har et barn fra før, på lik linje som han har involvert seg i deg med et barn fra før! Dette er det grusomste jeg har lest på lenge. Den gutten unner jeg en bedre stemor! Her i huset har broren min og meg blitt feiret samme dag selv om det er over en uke mellom dagene våre. ALDRI følt noe galt ved den løsningen. Hvis du er interessert i at dere skal fungere som en familie, at barna skal få glede av hverandre ifa og være gode stesøsken bør du revurdere tankegangen din KRAFTIG!!

Anonymous poster hash: c8a12...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...