Kake-Kari78 Skrevet 26. januar 2015 #281 Del Skrevet 26. januar 2015 Åh, den risottoen så god ut, ja Lagde du den med torsk, blåskjell og reker, eller bare fisken? Spennende med blomkålris, det må vi teste ut en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #282 Del Skrevet 29. januar 2015 Åh, den risottoen så god ut, ja Lagde du den med torsk, blåskjell og reker, eller bare fisken? Spennende med blomkålris, det må vi teste ut en gang! Jeg brukte både fisk (sei), blåskjell og reker Veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #283 Del Skrevet 29. januar 2015 Nå har jeg endelig kommet i gang med treningen igjen! Før ferien trente jeg neste ingenting, fordi jeg hadde altfor mye å gjrøe. Mens jeg var på ferie, skal jeg ikke skryte på meg for mye trening heller. De fleste dagene gikk vi en del, men jeg trente ikke. Nå er det 3 uker siden vi kom hjem, men først denne uken har jeg orket/hatt lyst til å fornye medlemskapet mitt (som gikk ut i starten av måneden). Da gikk jegkanskje glipp av alle som hadde "trening" som nyttårsforsett? Nå er jeg i alle fall i gang. Og jeg er motivert! En liten (eller lang) pause fra treningen trengtes nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 29. januar 2015 #284 Del Skrevet 29. januar 2015 Så flink du er som er igang med treningen igjen Har så lyst til å komme skikkelig igang igjen jeg også, men da må vi få Tulla til å akseptere å bli lagt av mannen først. (Sånn det er nå blir hun helt hysterisk hvis mannen skal legge henne, og siden hun ofte våkner én eller to ganger i løpet av kvelden blir det vanskelig for meg å dra ut...) Så her går det bare i trilleturer og litt styrkeøvelser hjemme foreløpig. Hva trener du på treningssenteret nå, da? Mest styrke, eller løper du òg? Jeg vurderte nesten å melde meg på 10 km på Oslo Maraton i september for å ha noe som "presser" meg til å komme igang med løpingen igjen. Men så er jeg så redd jeg ikke skal greie å finne tilbake til formen igjen, så det er noe som holder meg tilbake... Og når er det du skal levere masteroppgaven? 1. mai? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 31. januar 2015 Forfatter #285 Del Skrevet 31. januar 2015 Så flink du er som er igang med treningen igjen Har så lyst til å komme skikkelig igang igjen jeg også, men da må vi få Tulla til å akseptere å bli lagt av mannen først. (Sånn det er nå blir hun helt hysterisk hvis mannen skal legge henne, og siden hun ofte våkner én eller to ganger i løpet av kvelden blir det vanskelig for meg å dra ut...) Så her går det bare i trilleturer og litt styrkeøvelser hjemme foreløpig. Hva trener du på treningssenteret nå, da? Mest styrke, eller løper du òg? Jeg vurderte nesten å melde meg på 10 km på Oslo Maraton i september for å ha noe som "presser" meg til å komme igang med løpingen igjen. Men så er jeg så redd jeg ikke skal greie å finne tilbake til formen igjen, så det er noe som holder meg tilbake... Og når er det du skal levere masteroppgaven? 1. mai? Målet med treningen er å opprettholde en sunn og sterk kropp. For å nå målet, trener jeg både styrke og kondisjon. Jeg er veldig svak for gruppetimer. Når det gjelder styrketrening, er Body Balance, Pilates, slyngetrening/trx og Body Step favorittene. Spinning og Body Step (både styrke og kondis) er timer jeg går på når jeg skal trene kondisjon. Ellers jogger/løper jeg vanligvis litt innimellom på tredemølle også, men det har jeg ikke kommet i gang med i år. Hvis maraton er i september, har du jo litt tid på deg? Hvordan er formen nå, da? Tror du at du kan klare deg? Du trenger jo ikke å slå rekorden din, akkurat Masteroppgaven leveres 15. juni! Jeg hadde hatt litt panikk nå dersom innleveringen var 1. mai.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 9. februar 2015 #286 Del Skrevet 9. februar 2015 Huff, nå er formen nærmest ikke-eksisterende, tror keg Er så kjipt at det er helt umulig å roe ned Tulla med noe annet enn pupp på kveldene, for jeg blir liksom helt låst til hjemmet hele tiden. Vanskelig å drive med kondisjonstrening hjemmefra når vi ikke engang har så mye som en ergometer-sykkel Forhåpentligvis går det seg til i løpet av våren, én ting er jo treningen, men jeg får jo ikke gjort noe annet, som f.eks. å treffe venninner, på kveldene nå heller... Nei, nå skal jeg ikke klage mer i dagboka di 15. juni ja, det hjelper jo litt! Og hvor mange sider skal oppgaven være på? Vi hadde 90-120 sider, husker jeg, og før jeg kom skikkelig igang følte jeg det var nærmest helt uoverkommelig mye. Men den som ble sittende de siste dagene og kutte og kutte i teksten for å komme under 120 sider, det var jeg Regner du med (og ønsker du?) å få fortsette i full ordinær undervisningsstilling der du jobber nå til høsten, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 13. februar 2015 #287 Del Skrevet 13. februar 2015 Innom for å ønske deg god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #288 Del Skrevet 13. februar 2015 Innom for å ønske deg god helg Trykker bare "quote" på denne, men svarer på den forrige også Jeg skal skrive 60-80 sider tror jeg De har nok nevnt et ca antall ord, samt antall ord +/- 10%. Jeg husker ikke hva de har sagt. Men jeg bør nok snart tenke på det! Til høsten håper jeg på en stilling der jeg jobber nå. Jeg trives så godt! Jeg kan godt tenke meg å jobbe med undervisning - kombinert med det jeg tar master i. Får se hva som finnes! Jeg kan nesten akseptere ganske mye, for å bli værende der jeg er Og heller "jobbe meg oppover", på en måte. Jeg vil uansett ha mer lønn enn "bare en lærer", håper det går bra Og god helg til deg også, så koselig at du tittet innom! Jeg glemmer helt ut KG for tiden. Det blir litt mye jobbing. Jeg har jobbet hele uken, noe som går ut over oppgaveskrivingen. Heldigvis er det vinterferie - så jeg flytter inn på lesesalen neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 15. februar 2015 #289 Del Skrevet 15. februar 2015 Det er jo egentlig bare bra at du glemmer KG om dagen Det er vel sikkert ganske stor etterspørsel etter lærere (og spesielt de med gode resultater) der du bor også, så det er vel stor sannsynlighet for at du blir tilbudt noe der du jobber nå? Og med master får du vel tittelen lektor, så da vil du jo uansett begynne på høyere lønn enn en adjunkt. Er skolen du jobber ved nå i nærheten av der du bor? Og synes du i såfall at det er ok å bo i samme nabolag som elevene dine? Foreldrene mine synes nemlig ikke det, så de har valgt å bo ganske langt unna jobben. Men kjenner mange som bor i samme skolekrets som de jobber også, og som synes det er helt uproblematisk. (Grunnen til at foreldrene mine ikke vil det, er fordi de ikke ønsker å møte elever og foreldre hele tiden på fritiden, møte en mor på polet, eller en far som vil diskutere matematikk-karakteren til sønnen sin på matbutikken, liksom...!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 18. februar 2015 Forfatter #290 Del Skrevet 18. februar 2015 Det er jo egentlig bare bra at du glemmer KG om dagen Det er vel sikkert ganske stor etterspørsel etter lærere (og spesielt de med gode resultater) der du bor også, så det er vel stor sannsynlighet for at du blir tilbudt noe der du jobber nå? Og med master får du vel tittelen lektor, så da vil du jo uansett begynne på høyere lønn enn en adjunkt. Er skolen du jobber ved nå i nærheten av der du bor? Og synes du i såfall at det er ok å bo i samme nabolag som elevene dine? Foreldrene mine synes nemlig ikke det, så de har valgt å bo ganske langt unna jobben. Men kjenner mange som bor i samme skolekrets som de jobber også, og som synes det er helt uproblematisk. (Grunnen til at foreldrene mine ikke vil det, er fordi de ikke ønsker å møte elever og foreldre hele tiden på fritiden, møte en mor på polet, eller en far som vil diskutere matematikk-karakteren til sønnen sin på matbutikken, liksom...!) Jeg håper at trenger meg der jeg jobber Det tar ca 25 min å gå til jobb. 10 min å sykle. I tillegg er det to andre skoler som ligger nærmere der vi bor! Når det gjelder å jobbe i nærheten av der jeg bor, er jeg litt usikker på hva jeg tenker om det. Jeg ønsker ikke å bruke lang tid i bil til og fra jobb hver dag. Jeg vil heller ikke ha jobben som nærmeste nabo! Akkurat nå synes jeg at avstanden er helt perfekt. Om et års tid tenker vi å flytte til noe større. Da har jeg jo en jobb, og vi får fundere litt på hvor vi ønsker å bo. Vi trives godt i dette området. Begge har jobber i nærheten, det er kort vei til foreldrene mine, og flyplassen ligger ikke så langt borte. Vi har butikker i nærheten, og det er ikke langt til "byen". Likevel bor vi ikke i sentrum, noe vi begge setter stor pris på. Vi får se! Jeg trives uansett såååå godt på jobb, og jeg vil så gjerne fortsette. Om jeg så må møte på foreldre på butikken, så er det verdt det. Jeg trenger heldigvis ikke å diskutere karakterer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 18. februar 2015 #291 Del Skrevet 18. februar 2015 Ja, skjønner godt at du gjerne vil fortsette når du trives så godt Skal krysse fingrene for at det ordner seg for deg! Spennende med flytteplaner til neste år, da! Høres jo ut som om dere bor i et fint område nå, ja Tenker dere å flytte til hus neste gang, eller hvor stort vil dere ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 18. februar 2015 Forfatter #292 Del Skrevet 18. februar 2015 Ja, skjønner godt at du gjerne vil fortsette når du trives så godt Skal krysse fingrene for at det ordner seg for deg! Spennende med flytteplaner til neste år, da! Høres jo ut som om dere bor i et fint område nå, ja Tenker dere å flytte til hus neste gang, eller hvor stort vil dere ha? Vi tenker hus ja, gjerne rekkehus. Et sted vi kan bo med et par barn, og hvor vi har plass til besøk (feks kjellerstue). Likevel vil vi ikke ha et diiigert hus. Helst to etasjer, med evt en liten kjellerstue eller loftstue i den tredje etasjen. Og vi vil gjerne ha muligheten til å grille og sole oss ute, på en terrasse for eksempel. Vi trenger ikke en stor hage, men litt gress hadde jo vært koselig. Til våren/sommeren kommer vi nok til å gå på litt visninger. Da kan vi finne ut av hva slags planløsninger som passer oss. Vi bor i en relativt liten leilighet (65 kvm), så det er vanskelig å se for oss hva vi vil ha. Jeg skal i alle fall ha et større, og mer praktisk kjøkken enn i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 19. februar 2015 #293 Del Skrevet 19. februar 2015 Sikkert fornuftig å gå litt på visninger ja! Boligkjøp er jo en stor investering, og dere tenker vel sikkert å bo der i en god del år fremover, så da er det jo ikke så dumt å kartlegge så godt som mulig i forkant hva det faktisk er dere vil ha Vi bor jo i rekkehus nå, men det er jo egentlig bare tenkt å være midlertidig. (Vi flyttet hit fordi toromsen vi bodde i ble altfor liten, og fordi vi uansett ikke kunne starte prosessen med å bygge hus på tomten til mine foreldre ennå). Vi har egentlig mest lyst på enebolig etter hvert, men vet ikke om vi i såfall fortsatt ønsker å bygge hos mine foreldre, eller om vi blir i Oslo. Huset vårt er bare på 100 kvm, og det er helt greit akkurat nå, men jeg ser for meg at så fort barna blir større vil vi trenge mer plass. Blant annet er to av tre soverom ganske små, og vi har ingen kjeller- eller loftsstue, som jeg hadde syntes hadde vært ideelt dersom man har tenåringsbarn. Og jeg er enig i at et kjøkken med litt størrelse på (og at det er funksjonelt!!) er viktig! Jeg er så glad i å lage mat, og tilbringer generelt forholdsvis mye tid på kjøkkenet, så da skal det være et "godt" rom som jeg trives i også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 27. februar 2015 Forfatter #294 Del Skrevet 27. februar 2015 Sikkert fornuftig å gå litt på visninger ja! Boligkjøp er jo en stor investering, og dere tenker vel sikkert å bo der i en god del år fremover, så da er det jo ikke så dumt å kartlegge så godt som mulig i forkant hva det faktisk er dere vil ha Vi bor jo i rekkehus nå, men det er jo egentlig bare tenkt å være midlertidig. (Vi flyttet hit fordi toromsen vi bodde i ble altfor liten, og fordi vi uansett ikke kunne starte prosessen med å bygge hus på tomten til mine foreldre ennå). Vi har egentlig mest lyst på enebolig etter hvert, men vet ikke om vi i såfall fortsatt ønsker å bygge hos mine foreldre, eller om vi blir i Oslo. Huset vårt er bare på 100 kvm, og det er helt greit akkurat nå, men jeg ser for meg at så fort barna blir større vil vi trenge mer plass. Blant annet er to av tre soverom ganske små, og vi har ingen kjeller- eller loftsstue, som jeg hadde syntes hadde vært ideelt dersom man har tenåringsbarn. Og jeg er enig i at et kjøkken med litt størrelse på (og at det er funksjonelt!!) er viktig! Jeg er så glad i å lage mat, og tilbringer generelt forholdsvis mye tid på kjøkkenet, så da skal det være et "godt" rom som jeg trives i også Ja, vi håper at vi får kjøpt noe vi kan bo i en stund! Det blir veldig spennende å se hva vi ender opp med Kjøkkenet, ja... Kjøkkenet vi har nå er både lite og upraktisk. Heldigvis er jeg sta, og utnytter plassen jeg har, men jeg gleder meg enormt til å få et bedre kjøkken! Jeg lager jo alt fra bunn, og ofte mye samtidig. Det er egentlig ikke plass til en slik multi-tasking, men jeg bruker ofte spisebordet også Skjønner at det er vanskelig å bestemme seg for hvor dere vil bo! Det er jo genialt med egen tomt hos foreldrene dine, men utrolig kjipt å flytte fra Oslo, dersom dere trives godt der. *** Fredag, og endelig helg! Når sant skal sies, har denne uken flydd avsted. Det var jo nettopp helg? Godt med helg er det uansett. I dag er det en rolig hjemme-kveld, mens vi skal i bursdag i morgen. Så kommer søndag, og det er min studiedag denne helgen. Fin helg, med andre ord! I løpet av helgen skal jeg få laget ferdig resten av invitasjonene også. Aller helst vil jeg få sendt dem avgårde i morgen. Jeg burde i alle fall få tak i frimerker, så kan jeg sende dem på søndag dersom jeg ikke blir klar tidligere! Såååå gøy å snart kunne krysse av invitasjoner på "to-do-listen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 1. mars 2015 #295 Del Skrevet 1. mars 2015 Kjøkkenet her er veldig romslig, har en stue her også Neida, vi har veldig god benkplass, men allikevel føles det ikke nok når jeg lager mat. Har vel blitt verdensmester i å finne plass hvor det kan. Det er gjerne slik nå med studier og jobb, det blir gjerne hektisk, dagene går fort unna og man lurer liksom på hvor dagene gikk. Hvordan går det med skriving og sånt? Iiiiih, spennende at bryllupet nå nærmer seg. Mye igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 3. mars 2015 #296 Del Skrevet 3. mars 2015 Håper du hadde en fin helg! Fikk du gjort ferdig invitasjonene?? Hadde vært gøy å se hvordan de ble! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 5. mars 2015 Forfatter #297 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Kjøkkenet her er veldig romslig, har en stue her også Neida, vi har veldig god benkplass, men allikevel føles det ikke nok når jeg lager mat. Har vel blitt verdensmester i å finne plass hvor det kan. Det er gjerne slik nå med studier og jobb, det blir gjerne hektisk, dagene går fort unna og man lurer liksom på hvor dagene gikk. Hvordan går det med skriving og sånt? Iiiiih, spennende at bryllupet nå nærmer seg. Mye igjen? Med skivingen går det greit noen dager, mens jeg andre dager føler at jeg aldri kommer til å bli ferdig I dag har jeg startet med intervjuer, så forhåpentligvis er jeg på rett vei. Og jeg er litt usikker på hvor mye av bryllupsplanleggingen som er igjen. Vi vet ikke menyen ennå, mannen har ikke kjøpt klær, jeg mangler alt unntatt kjole (og den må legges opp), alle småting som pynt osv mangler.. Men alt som bør gjøres 6 mnd (edit: Ups, 5 mnd!) før bryllupet er gjort - tror jeg Forlovere, invitasjoner, vigsler og vielsested, lokale (både fredag og lørdag), frisør og makeup er bestilt, det samme er fotograf. Så, ja, vi kommer nok i mål! Håper du hadde en fin helg! Fikk du gjort ferdig invitasjonene?? Hadde vært gøy å se hvordan de ble! Helgen var veldig fin! Ikke at jeg husker hva jeg gjorde? Og invitasjonene er sendt! Har overraskende nok kun fått tilbakemelding fra to stk om at de har mottatt invitasjonen. Det er kanskje ikke vanlig, men det hadde jo vært greit å vite at posten ikke har rotet dem bort... Endret 5. mars 2015 av sullå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 17. mars 2015 #298 Del Skrevet 17. mars 2015 Oi nei, håper ikke posten har rotet dem bort! Men nå har dere kanskje fått tilbakemelding fra litt flere? Hvor mange var det dere inviterte, igjen? (Jeg vet du har sagt det før, men jeg er altså litt glemsk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 17. mars 2015 Forfatter #299 Del Skrevet 17. mars 2015 Vi har invitert 45! Det går helt fint at du ikke husker det Vi har ikke fått så mange flere tilbakemeldinger, nei. 9 stk fikk invitasjonen i hånden. De vet jeg jo at har fått den. Ellers har jeg fått tilbakemelding fra 6 stk. Jaja, det er kanskje ikke normalt å sende en sms om at invitasjonen er mottatt? I dag ble jeg kontaktet angående et jobbintervju! Jeg vil jo gjerne fortsette der jeg jobber som vikar, men på grunn av budsjettet har de ikke muligheten til å ansette meg Utrolig kjipt, men jeg må jo bare se fremover Jeg er ikke helt i hundre med tanke på der jeg skal på intervju. Det er ganske langt borte, hvilket betyr lang reisevei. Vi får se, forhåpentligvis får jeg jo andre intervjuer også. Håper at flere tar kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 22. mars 2015 #300 Del Skrevet 22. mars 2015 Hmm ja, da er det jo ganske få som har sagt fra, ja.. Skjønner at du lurer litt!! Når har dere satt "svar utbedes" til? Hvis det er veldig lenge til tenker folk kanskje at de ikke helt behøver å "forholde seg" til invitasjonen ennå? Så kjedelig at du ikke får fortsette der du jobber nå Men sånn er det jo dessverre i offentlig sektor, man er jo 100 % bundet av budsjetter... Men bra at du skal på intervju et annet sted, da Det er mellomtrinnet du vil undervise på, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå