Gå til innhold

Generell dagbok, med stort fokus på veien til å bli 3!

sullå

Anbefalte innlegg

:fnise: Jeg har ikke dårlig samvittighet. :lur: Jeg får ikke akkurat trent noe særlig, men jeg går mye og sykler en del.. Så jeg føler at jeg gjør noe. :fnise:

Hehe, så bra :) Hverdagsaktivitet er absolutt bra det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To jobber, masteroppgaven, trening og et slags sosialt liv fungerer dårlig sammen. Jeg har mer eller mindre satt treningen litt på vent, da noe rett og slett må vike. Prøver å være aktiv i hverdagen, men det blir lite trening gitt.

Huff, høres ut som om du har temmelig fulle og hektiske dager nå, ja!! Godt du snart skal ha en lang, avslappende ferie :jepp: Og ut fra antall skritt du går hver dag ser det virkelig ut til at du greier å få inn en hel del hverdagsmosjon om dagen også, så det er neppe noen krise at det blir litt mindre trebing akkurat nå.

Ønsker deg en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter vi på (det første) flyet :) Blir ikke så mange oppdateringer de neste ukene, men noe livstegn skal dere få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, har jo ikke vært innom på noen dager jeg nå, så da fikk jeg ikke ønsket deg god tur før du reiste :( Men håper dere koser dere masse i hvert fall, veldig koselig hvis du har tid til å komme med noen små oppdateringer nå og da :)

Og viktigst av alt akkurat i dag: Gratulerer så mye med dagen, håper du får en super bursdag i solen :bursdag::gave::blomst::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, har jo ikke vært innom på noen dager jeg nå, så da fikk jeg ikke ønsket deg god tur før du reiste :( Men håper dere koser dere masse i hvert fall, veldig koselig hvis du har tid til å komme med noen små oppdateringer nå og da :)

Og viktigst av alt akkurat i dag: Gratulerer så mye med dagen, håper du får en super bursdag i solen :bursdag::gave::blomst::klemmer:

Tusen takk for det! :D :klemmer: Ganske greit med bursdag i varmen :Nikke:

Vi var fremme kl 4 natt til lørdag (lokal tid, er 4 timer bak Norge). En lang reise, men det er verdt det når man kommet frem! Særlig den første frokosten gjør at man glemmer flyturene :ler:

Jeg klarte å blir litt småsyk sist søndag, og det har ikke forsvunnet ennå. Faktisk har det blitt verre... Typisk, men jeg er heldigvis ikke sengeliggende. Nesen renner, halsen verker, og jeg hoster. Slitsomt, men sånn er det. Håper det slipper snart da, kjipt med redusert allmenntilstand i over en uke :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Åh, så kjipt å ha blitt syk :( Håper du kanskje er blitt bedre igjen nå, da!

Kos deg masse, masse, masse, og vær så snill og spise noen pao de queijo (er det sånn det skrives, tro... :klo: ) for meg (selv om jeg vet at det egentlig ikke passer inn i dietten din ;) ) Det er jo så hinsides godt (hvis de er ordentlig laget, vel å merke :Nikke: )

Ha en strålende jul :klemmer:

Endret av Ipanema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så kjipt å ha blitt syk :( Håper du kanskje er blitt bedre igjen nå, da!

Kos deg masse, masse, masse, og vær så snill og spise noen pao de queijo (er det sånn det skrives, tro... :klo: ) for meg (selv om jeg vet at det egentlig ikke passer inn i dietten din ;) ) Det er jo så hinsides godt (hvis de er ordentlig laget, vel å merke :Nikke: )

Ha en strålende jul :klemmer:

Jeg presterte å få bihulebetennelse også ;) Men heldigvis fikk jeg raskt medisiner, og nå er jeg bare litt tett i nesen. Om morgenen hoster jeg en del, men det er ingen fare.

Jeg kan ikke love at jeg spiser boller for deg, men hva med carne de sol? :Nikke: Orker ikke å spise noe jeg vet at magen ikke setter pris på :ler:

God jul! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå er det kun en liten uke igjen av ferien. Tiden har jammen flydd! Men, det skal bli litt godt å komme hjem igjen også. Starte 2015 på ordentlig! :ler:

Vi nyter hver dag, og det blir mye avslapping. Utrolig herlig etter en hektisk høst. Maten her er så god, det er helt fantastisk! Det skal likevel bli godt å lage maten selv igjen. Jeg trives jo så godt på kjøkkenet :Nikke: Det er stort sett ikke vanskelig å holde på kostholdet mitt. Det blir litt ris innimellom, men som regel fikser de ekstra grønnsaker og salat. Litt dessert og is blir det også. En iskule eller pasjonsfrukt-mouse er ganske godt! Men fryktelig søtt, så det holder med litt :ler:

Alt i alt, livet er godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt noen fantastiske uker i Brasil! Kos deg masse med den siste uka, så håper jeg du føler at du virkelig har fått ladet batteriene og er klar for å ta fatt på resten av vinteren her hjemme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem i går, etter en lang men problemfri reise. Meget glad for å slippe fly i dag, med tanke på været! For en vind som herjer... Og plutselig er hverdagen her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og godt nytt år, forresten, det glemte jeg jo helt å skrive til deg forrige gang! Får skylde på ammetåka :fnise:

Så bra at dere er vel hjemme igjen, og at dere har hatt det fint! Når begynner semesteret igjen for deg? Eller begynte det denne uken, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og godt nytt år, forresten, det glemte jeg jo helt å skrive til deg forrige gang! Får skylde på ammetåka :fnise:

Så bra at dere er vel hjemme igjen, og at dere har hatt det fint! Når begynner semesteret igjen for deg? Eller begynte det denne uken, kanskje?

Semesteret er jo litt annerledes dette halvåret, med tanke på at jeg "kun" skal skrive masteroppgaven. Dermed har jeg ingen forelesninger. Jeg har kommet i gang igjen med oppgaven, men jeg jobber også en del på skolen. Da blir masteren nedprioritert, noe jeg absolutt ikke kan fortsette med! I morgen skal jeg få litt orden på sakene. Hele søndag er øremerket masteroppgaven :Nikke:

Jeg kjenner at jeg ikke orker å skrive logg her hver uke, over mat/trening/skritt. Innimellom kan jeg sikkert finne på å skrive oppskrifter og så videre, men jeg trenger kanskje litt dagbok-pause. Suller litt rundt på forumet, og i andre dagbøker, men jeg får se hvor mye jeg skriver her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semesteret er jo litt annerledes dette halvåret, med tanke på at jeg "kun" skal skrive masteroppgaven. Dermed har jeg ingen forelesninger. Jeg har kommet i gang igjen med oppgaven, men jeg jobber også en del på skolen. Da blir masteren nedprioritert, noe jeg absolutt ikke kan fortsette med! I morgen skal jeg få litt orden på sakene. Hele søndag er øremerket masteroppgaven :Nikke:

Jeg kjenner at jeg ikke orker å skrive logg her hver uke, over mat/trening/skritt. Innimellom kan jeg sikkert finne på å skrive oppskrifter og så videre, men jeg trenger kanskje litt dagbok-pause. Suller litt rundt på forumet, og i andre dagbøker, men jeg får se hvor mye jeg skriver her inne.

Oppskrifter er også kjempeflott (gir inspirasjon til middager) :fnise:

Når man er så opptatt med masteroppgaveskriving, blir det gjerne ikke så mye tid (eller ork) til å skrive her inne. Så jeg skjønner det godt (har jo desverre ikke fått tid til å skrive i dagboka di, til tross for at jeg får lest kjapt i den). Håper skriveprosessen går bra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner kjempegodt at du nedprioriterer KG litt nå :Nikke: Og det gjør du jo lurt i også, erfaringsmessig er det fort gjort å bli sittende og surfe på diverse unyttige sider når man egentlig burde ha jobbet med masteroppgaven :ler:

Men du, nå er det jo bare et halvt år til bryllupet deres! Hvordan ligger dere an med planleggingen?? (Var jeg kjip nå, som lurte deg til å skrive et innlegg når du egentlig ikke har tid? :nigo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrifter er også kjempeflott (gir inspirasjon til middager) :fnise:

Når man er så opptatt med masteroppgaveskriving, blir det gjerne ikke så mye tid (eller ork) til å skrive her inne. Så jeg skjønner det godt (har jo desverre ikke fått tid til å skrive i dagboka di, til tross for at jeg får lest kjapt i den). Håper skriveprosessen går bra! :jepp:

På søndag gikk det veldig bra å skive! Ellers blir det litt for mye jobb, og for lite skriving. Har jobbet mandag-onsdag denne uken, og om kveldene er jeg for trøtt til å være fornuftig. Men både torsdag og fredag er satt av til masteroppgaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner kjempegodt at du nedprioriterer KG litt nå :Nikke: Og det gjør du jo lurt i også, erfaringsmessig er det fort gjort å bli sittende og surfe på diverse unyttige sider når man egentlig burde ha jobbet med masteroppgaven :ler:

Men du, nå er det jo bare et halvt år til bryllupet deres! Hvordan ligger dere an med planleggingen?? (Var jeg kjip nå, som lurte deg til å skrive et innlegg når du egentlig ikke har tid? :nigo: )

:ler: Det går greit å skrive her inne, altså! Problemet er når jeg skal bruke til på å notere ned hva jeg spiser, og hvordan jeg trener. Det orker jeg ikke å bruke tiden min på :)

Tenk at det snart er bare et halvt år igjen! Tiden flyr :) I går fikk jeg fikset en del. Jeg laget en hjemmeside (greit å ha, med tanke på at noen reiser et stykke), jeg sendte mail til fotografen (ang et møte med prøve-fotografering), og en mail til hotellet (både for å bekrefte at alle (11) rommene er reserverte, og for å høre om de har ferdige menyer, eller hva de tenker ang middagen).

Fra før er jo mye fikset. Begge har forlovere, jeg har kjole og frisør, vi har transport fra hotellet til vielsessted, sted for vielse er i boks, lokale er booket, gjestelisten er klar, og alle har fått datoen.

Den neste måneden skal vi fikse invitasjoner, og et sted vi kan være på fredagen. For de som ønsker det, vil vi samles til middag kvelden før bryllupsdagen :) Satser også på å få bestemt hva vi skal spise i bryllupet.

Spennende tider! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da har dere jo mye på stell allerede :Nikke: Spennende å se hvordan det blir med maten, da! Det er vel ofte sånn at restauranter som arrangerer selskaper tilbyr forskjellige menyer de har satt sammen selv, til litt ulike priser, og så kan man velge blant dem? Var i hvert fall sånn da vi forhørte oss rundt i forbindelse med bryllupet vårt (men alle stedene var også positivt innstilt til å bytte om på menyene hvis man ønsket for eksempel forrett fra én meny, men hovedrett fra en annen. Så jeg tipper man i stor grad kan få det sånn man ønsker selv :) ) Har dere noen preferanser når det kommer til maten, da (bortsett fra lavkarbo, men det er kanskje ikke så lett å få bestilt!?!)? Og hvor mange gjester endte dere med å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har dere jo mye på stell allerede :Nikke: Spennende å se hvordan det blir med maten, da! Det er vel ofte sånn at restauranter som arrangerer selskaper tilbyr forskjellige menyer de har satt sammen selv, til litt ulike priser, og så kan man velge blant dem? Var i hvert fall sånn da vi forhørte oss rundt i forbindelse med bryllupet vårt (men alle stedene var også positivt innstilt til å bytte om på menyene hvis man ønsket for eksempel forrett fra én meny, men hovedrett fra en annen. Så jeg tipper man i stor grad kan få det sånn man ønsker selv :) ) Har dere noen preferanser når det kommer til maten, da (bortsett fra lavkarbo, men det er kanskje ikke så lett å få bestilt!?!)? Og hvor mange gjester endte dere med å bli?

Vi skal få komme med ønsker. Ut i fra ønskene setter de sammen noen menyer vi kan velge blant :) Vi vil gjerne få til lavkarbo til forrett og hovedrett. Det burde ikke være så vanskelig. Kanskje en suppe til forrett, eller asparges og spekeskinke? Til hovedrett må jo poteten (som er en selvskreven gjest i bryllup) byttes ut. Blomkål- og sellerirot-puré er jo utrolig godt. Det samme er puré av søtpotet og palsternakk. Det kan jo også være noe så "kjedelig" som kokte eller wokede grønnsaker :)

Desserten blir det nok litt verre med. Vi trenger ikke noe søtt for vår del, men de fleste andre som kommer vil nok foretrekke en søt dessert. Så vi vil prøve å finne noe som er en mellomting mellom lavkarbo og søtt :) Egentlig kunne jeg tenkt meg jordbær og pisket kremfløte, med smeltet mørk sjokolade. Så godt. Så enkelt. Kanskje litt vel enkelt? Hehe.

Vi inviterer 42 gjester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag laget jeg paella med raspet blomkål! Det var helt utrolig godt :Nikke: Anbefales virkelig, også til dere som vanligvis spiser ris :) Da følger du bare en vanlig paella-oppskrift (eller googlet på lavkarbo paella), og bytter ut ris med raspet blomkål. Jeg hadde litt fløte i også :) Og safra, så klart. Mums!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...