Kake-Kari78 Skrevet 18. september 2014 #201 Del Skrevet 18. september 2014 Nei, du kunne da virkelig ta fri på søndagen med god samvittighet Og når du i tillegg brukte dagen til å være flink student, burde jo bare samvittigheten bli enda bedre Men du, den rettich'en, vi har jo "snakket" om det før. Sist du skrev om den ble jeg så nysgjerrig på det, og har prøvd å få tak i det. Men jeg finner det altså ikke noe sted..., Hvor er det du får kjøpt det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 19. september 2014 Forfatter #202 Del Skrevet 19. september 2014 Samboeren min jobber et sted hvor han får grønnsaker direkte fra bondegård (eller hva det er, de dyrker grønnsaker). Veldig greit! Men jeg antar at store matbutikker, som får grønnsaker fra Bama i alle fall , kan ta det inn. Ellers har nok store "innvandrerbutikker", der har jeg sett det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 20. september 2014 #203 Del Skrevet 20. september 2014 Heisann! Vil gjerne følge med her. Har fulgt med deg tidligere (under et annet nick).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 21. september 2014 Forfatter #204 Del Skrevet 21. september 2014 Heisann! Vil gjerne følge med her. Har fulgt med deg tidligere (under et annet nick).. Hei, så gøy med besøk! Det er bare til å følge med her Må jo si at jeg lurer veldig på hva ditt tidligere nick var Men det trenger du ikke å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 21. september 2014 #205 Del Skrevet 21. september 2014 Samboeren min jobber et sted hvor han får grønnsaker direkte fra bondegård (eller hva det er, de dyrker grønnsaker). Veldig greit! Men jeg antar at store matbutikker, som får grønnsaker fra Bama i alle fall , kan ta det inn. Ellers har nok store "innvandrerbutikker", der har jeg sett det Så deilig å ha tilgang til grønnsaker direkte fra bondegård Vi har faktisk en veldig bra og stor innvandrerbutikk ganske i nærheten, men jeg kan ikke si jeg har sett det der Men mulig jeg bare ikke har greid å finne det, de har et heftig utvalgt av grønnsaker der Skal spørre etter det neste gang jeg er innom. Håper du har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 22. september 2014 Forfatter #206 Del Skrevet 22. september 2014 Mandag Middag: Svinewok. Trening: 10 min romaskin, 45 min slyngetrening (styrke hele kroppen). Antall steg: 18 047. Tirsdag Middag: Lammekjøttboller og smørstekt hodekål. Trening: Syklet til og fra forelesning. (40 min, ca en mil). Antall steg: 8031. Onsdag Middag: Laksefilet med baconost og spekeskinke, blomkål- og kålerabistappe og salat. Trening: 60 min Body balance. Antall steg: 10 666.Torsdag Middag: Skinke- og ostepai og salat. Trening: 60 min pilates. Antall steg: 10 197.Fredag Middag: Ovnsbakt kyllinglår og fenikkel, og auberginegrateng. Antall steg: 19 217. Lørdag Middag: Taco. Trening: 10 min rask gange og jogging med 10% stigning, 10 min jogging/løping med 1,5% stigning. 10 min på romaskin. 15 min slyngetrening (styrke mage, rumpe, lår). Antall steg: 13 938.Søndag Middag: Stekt salmalaks i kremet saus, med sitron«pasta» (pasta lager av egg, kremost og fiberhusk) og salat. Antall steg: 8584. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 22. september 2014 Forfatter #207 Del Skrevet 22. september 2014 Så deilig å ha tilgang til grønnsaker direkte fra bondegård Vi har faktisk en veldig bra og stor innvandrerbutikk ganske i nærheten, men jeg kan ikke si jeg har sett det der Men mulig jeg bare ikke har greid å finne det, de har et heftig utvalgt av grønnsaker der Skal spørre etter det neste gang jeg er innom. Håper du har hatt en fin helg Ja, vi får blant annet blomkål, brokkoli, fenikkel og rettich derfra! Veldig, veldig greit Hvis de har et stort utvalg av grønnsaker, synes jeg det er merkelig hvis de ikke har rettich! Jeg vet at det i alle fall er en vanlig grønnsak i asiatiske retter, har dere butikker som er drevet av asiatere? Det er kanskje ikke godt å vite, når jeg tenker meg om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 22. september 2014 #208 Del Skrevet 22. september 2014 Jo, den butikken som er nærmest her er drevet av tyrkere, så da skulle man jo tro at de har det. Spør neste gang jeg er der, og hvis de ikke har det kan de sikkert ta det inn også, de er superkoselige der Ser at dere hadde pai i forrige uke- kan jeg spørre om hvordan du lager lavkarbo paibunn?? Bruker du fiberhusk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 22. september 2014 #209 Del Skrevet 22. september 2014 Misunnelig at dere får grønnsaker rett fra bondegård, her er utvalget godt, men føler liksom ikke det er verdens beste (i butikkene). Eh, kanskje ikke sutre sånn, de har jo bondemarked her hver uke.. Er litt nysgjerrig på hvordan du lagde skinkewoken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 23. september 2014 Forfatter #210 Del Skrevet 23. september 2014 Jo, den butikken som er nærmest her er drevet av tyrkere, så da skulle man jo tro at de har det. Spør neste gang jeg er der, og hvis de ikke har det kan de sikkert ta det inn også, de er superkoselige der Ser at dere hadde pai i forrige uke- kan jeg spørre om hvordan du lager lavkarbo paibunn?? Bruker du fiberhusk? Jeg varierer veldig når det gjelder paibunn. Noen ganger lager jeg noe lignende dette: http://tyskertosa.blogspot.no/2013/01/lavkarbomiddag-pai-med-smrdeigsbunn.html . Av og til lager jeg en paibunn som mer eller mindre består av smør og soyamel. Egentlig er jeg ikke særlig fan av soyaprodukter, men de få gangene jeg bruker det går det nok greit! Sesammel er også godt i paibunn Andre ganger lager jeg ikke paibunn i det hele tatt, bare legger alt i en paiform. Den jeg laget sist uke, er ikke helt som "vanlig" pai. Paibunnen ble nesten som en omelett! Her er oppskriften, for 4 personer Paipunn: - 5 egg - 1 dl fløte (eller annen væske) - 1 kremost (125 gram), med valgfri smak - 1-2 dl revet ost - 1 ts bakepulver - 1 ts salt * Eggene vispes i ca ett minutt, før resten blandes i. * Ha blandingen i en smurt paiform. * Stek på 180 grader, midt i ovnen, til den er gyllen i fargen (20-30 min). Fyll (kan jo varieres i det uendelige) - 2 pk smårettskinke - Purreløk - 1 dl fløte - Valgritt krydder (jeg brukte hjemmelaget tacokrydder) - Ost på toppen * Stek skinke og purreløk raskt i en panne, og ha på fløte og krydder. Det skal bare blandes sammen, trenger ikke å steke det lenge. * Ha fyllet på den forstekte paipunnen, dryss på ønsket mengde ost. * Stek videre til osten har smeltet (ca 10 min). *** Smaker fortreffelig med en god salat og rømme Misunnelig at dere får grønnsaker rett fra bondegård, her er utvalget godt, men føler liksom ikke det er verdens beste (i butikkene). Eh, kanskje ikke sutre sånn, de har jo bondemarked her hver uke.. Er litt nysgjerrig på hvordan du lagde skinkewoken.. Hehe, ja det er herlig med grønnsaker fra bondegård Særlig squash - vi får gigantisk squash. De er visst ikke passende til å selge i butikker, av en eller annen grunn. Helt greit, jeg kan spise dem jeg! Svinewok er jo veldig enkelt! Her har jeg bare stekt strimlet svinekjøtt i en stekepanne, og hatt valgfrie grønnsaker i en wokpanne (her tar man jo det man har / liker best. Jeg brukte brokkoli, squash, gulrot og paprika). Krydret med salt og pepper. Da grønnsakene hadde ønsket konsistens (jeg liker litt tyggemotstand, men de skal være litt myke også), hadde jeg kjøttet oppi wokpannen. Til slutt tok jeg oppi en boks kokosmelk og litt soyasaus, lot det koke opp, så var det klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 24. september 2014 #211 Del Skrevet 24. september 2014 Takk for så mange tips om paibunn, lurer på å teste med sesammel neste gang Hvor får du kjøpt det? Enig i at paifyll kan varieres i det uendelige ja, man kan jo nesten bare putte oppi det man har i kjøleskapet til og med, så blir det uansett godt! Jeg lager ofte med bacon, løk og tomat eller med røkelaks, chevre og spinat. Veldig godt begge deler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 24. september 2014 Forfatter #212 Del Skrevet 24. september 2014 Jeg kjøper sesammel fra funksjonell mat på helsekost, feks Life eller Sunkost 39 kr for 400 gram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 25. september 2014 #213 Del Skrevet 25. september 2014 OK, vi har en Life-butikk på nærmeste senter, skal jammen stikke innom der neste gang jeg er i nærheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 28. september 2014 Forfatter #214 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Besøk torsdag-søndag, så det har ikke blitt særlig mye trening denne uken Mandag Middag: «Köttfarslimpa» av lammekjøtt, blomkålsris og salat. Trening: 45 min spinning, 5 min plankeøvelser. Antall skritt: 19 051Tirsdag Middag: Kyllingfilet med bacon stekt i en ovnsform sammen med eple og fenikkel. Auberginegranteng, revet gulrot med eddik, og smørstekte aspargestopper. Trening: 60 min Body balance. Antall skritt: 9655Onsdag Middag: Torskefilet med hvitløkssmør, pesto og fløte, mos av brokkoli, gulrot og kålerabi, og salat. Trening: Syklet til og fra forelesning, 40 min, ca 1 mil. Antall skritt: 12 639Torsdag Middag: Falafler, fylt squash (skriver oppskrift under) og salat. Antall skritt: 8087Fredag Middag: Reker, ostechips, mandelbrød, avokado, majones og salat. Antall skritt: 9262Lørdag Middag: 6-retters sushi på sushi-restaurant :D Antall skritt: 10 386Søndag Middag: Kylling- og paprikagryte med blomkåls- og gulrotris. Antall skritt: 6448 Fylt squash Hvor mange squash du trenger, kommer an på resten av tilbehøret. Vi hadde falafler, squash og salat, så jeg brukte 1 squash per person. Du trenger: - Squash (1/2 1 per person) - 1 dl fløte - Hvitløk - Valgfritt krydder (jeg brukte salt, paprika og pepper) - Ost til topping - Evt bacon eller annet kjøtt. Jeg valgte vegetariske denne gangen. Del squashen i to, og skrap ut det som er inni. Prøv å ikke ødelegg «skallet» på squashen. Skjær den hvite delen av squashen i biter. Stek i smør med hvitløk. Stek også evt kjøtt, ha i krydder og fløte. La koke i et par minutter. Fordel blandingen i «skallet» til squashen. Dryss på ost, og stek i ovnen, 200 grader i ca 20 minutter. Endret 28. september 2014 av sullå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 29. september 2014 #215 Del Skrevet 29. september 2014 Åh, fylt squash hørtes spennende ut, det skal jeg definitivt teste ut en gang Hvis man har i kjøtt, og så serverer med noe mer grønnsaker til så kan man jo ha det som "hovedretten" også! Og falaflene dine, lager du de med tørre eller hermetiske kikerter? For jeg pleier alltid å lage med hermetiske, og synes i grunnen det blir veldig godt. Men så leste jeg et sted at de blir bedre hvis man lager med tørre kikerter, så jeg lurte på om jeg kanskje måtte prøve ut det neste gang. Det er bare litt mer tiltak, for da må jeg jo planlegge det dagen før, huske på å legge kikertene i vann osv. Men SÅ mye tiltak er det ikke altså, så det skal jeg vel få til hvis det faktisk blir enda bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 30. september 2014 Forfatter #216 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Åh, fylt squash hørtes spennende ut, det skal jeg definitivt teste ut en gang Hvis man har i kjøtt, og så serverer med noe mer grønnsaker til så kan man jo ha det som "hovedretten" også! Og falaflene dine, lager du de med tørre eller hermetiske kikerter? For jeg pleier alltid å lage med hermetiske, og synes i grunnen det blir veldig godt. Men så leste jeg et sted at de blir bedre hvis man lager med tørre kikerter, så jeg lurte på om jeg kanskje måtte prøve ut det neste gang. Det er bare litt mer tiltak, for da må jeg jo planlegge det dagen før, huske på å legge kikertene i vann osv. Men SÅ mye tiltak er det ikke altså, så det skal jeg vel få til hvis det faktisk blir enda bedre Jeg bruker tørre (kik)erter! Den første gangen jeg laget det, googlet jeg febrilsk etter oppskrifter. Det virket som om tørkede ga best resultat, så jeg testet det. Vi har jo som regel matlisten for hele uken klar på mandagen, så det går helt fint. Sist uke brukte jeg faktisk vanlige erter, og det fungerte like greit som kikerter! 5 kr på Rema, billig middag Litt egg, fiberhusk og krydder i, så blir det så godt atte. Jeg har forresten ikke smakt med hermetiske, så jeg vet ikke hva som blir best. Endret 30. september 2014 av sullå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 3. oktober 2014 #217 Del Skrevet 3. oktober 2014 Hmm, da skal jeg jammen teste å lage det med tørre erter neste gang! Nå som jeg skal være hjemme i permisjon og leke husmor et helt år, har jeg jo egentlig ingen unnskyldning for å la være heller Fredag igjen! Har du noen hyggelige helgeplaner, da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #218 Del Skrevet 5. oktober 2014 Hmm, da skal jeg jammen teste å lage det med tørre erter neste gang! Nå som jeg skal være hjemme i permisjon og leke husmor et helt år, har jeg jo egentlig ingen unnskyldning for å la være heller Fredag igjen! Har du noen hyggelige helgeplaner, da?? Hehe, et helt år som husmor er ikke verst! Nå som jeg er student, og ikke har barn, har jeg litt tid til å eksperimentere. Det er veldig fint, for da kan jeg ta med meg ganske mye videre - til den gangen hverdagen blir travlere. Jeg har vært på jobb på fredag og lørdag. I dag skal jeg fikse litt hjemme, før jeg får besøk av en venninne. I kveld er det middag hos far! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #219 Del Skrevet 6. oktober 2014 Mandag Middag: Kålpudding (kjøttdeig og hodekål) og salat. Trening: 20 min ellipsemaskin, 30 min slyngetrening (styrke hele kroppen). Antall skritt: 18 661. Tirsdag Middag: Laksefilet med kremost, «pommes frites» av kålerabi og salat. Trening: Syklet til og fra forelesning (38 min, ca 1 mil). Antall skritt: 10 159. Onsdag Middag: Pølsegryte med kremet tomatsaus og grønnsaksgrateng (aubergine, fenikkel og gulrot). Antall skritt: 11 293. Torsdag Middag: Fiskegrateng med kålrotsmos. Trening: Syklet til og fra forelesning (38 min, ca 1 mil). Antall skritt: 12 734. Fredag Middag: Svinewok. Trening: 20 min ellipsemaskin, 20 min tredemølle, 10 min styrke for mage. Antall skritt: 16 073. Lørdag Middag: Kyllingpai og salat. Antall skritt: 17 673. Søndag Middag: Komlemiddag (1 komle, pølse, svinekjøtt, bacon, kålrabi og kålrabistappe). Antall skritt: 9435. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 6. oktober 2014 #220 Del Skrevet 6. oktober 2014 Det er mye deilig på den menyen deres altså! synes du også er flink til å være i aktivitet. Hvordan går det med studier nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå