Gå til innhold

Freaker litt ut av hjertet-legevakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva vil du at legevakten skla gjøre for deg?

Blir du friskere av å få tatt EKG? EKG viser jo om det er noe feil på hjertet som må gjøres noe med.

Hva i alle dager er det du mener her? Ingen tror vel at man blir friskere av å ta EKG. Og - "EKG viser jo om det er noe feil på hjertet som må gjøres noe med" - ja, nettopp. Det er vel hele poenget er, at ts bør sjekke ut om dette er noe det bør gjøres noe med. Hva har EKG for et år siden med saken å gjøre?

Om jeg får symptomer på alvorlig sykdom i dag, så skal jeg altså ikke sjekke det ut dersom jeg ble sjekket for den samme sykdommen for et år siden, uten funn?

Anonymous poster hash: 7ed2f...f81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helsefagarbeider.....jobber i ambulansen.

Anonymous poster hash: 04484...c64

Vel. Jeg synes rådene dine er temmelig laidback. Du trenger ikke holde på å blø i hjel for å dra på legevakten.

Anonymous poster hash: 7ed2f...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville oppsøkt lege idag hadde jeg vært deg. Som en skrev over her så har kvinner ofte annet sykdomsbilde enn det akutte når det kommer til hjertet. Og om det ikke er hjertet, men psykisk, så vil det hjelpe på og berolige deg å få en grundig sjekk (ikke at jeg påstår det er psykisk, men angst kan f.eks gi samme symptomer).

De fleste leger kan du få regning til. Mange legesenter har betalingsautomat der du enten kan betale med kort, eller trykke på en knapp og skrive ut regning.

Og du som skriver du er paramedisiner: helt horribelt det du skriver. Du burde virkelig være klar over at det kan forverres raskt selv om Ts har slitt med symptomer i ukesvis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg synes rådene dine er temmelig laidback. Du trenger ikke holde på å blø i hjel for å dra på legevakten.

Anonymous poster hash: 7ed2f...f81

Ikke jeg som skrev dette med helsefagarbeider som er Belima, men annen bruker som synes rådene til Belima er helt bak mål. Men paramedisiner er et finere ord for ambulansesjåfør, som er yrkesrettet utdanning rett etter ungdomskolen.

Anonymous poster hash: 04484...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar på legevakten i dag jeg.. Oppdaterer svar på ekg når jeg er tilbake!

Anonymous poster hash: 04388...460

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Drar på legevakten i dag jeg.. Oppdaterer svar på ekg når jeg er tilbake!

Anonymous poster hash: 04388...460

Gjør det, og viser det seg å ikke være noe så er jo det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm nå blir jeg veldig usikker her.. Er det noe privat legekontor/senter i Oslo som tar regning? Får som sagt lønn i morgen, men det hjelper ikke nå.

Anonymous poster hash: 04388...460

Jeg tror du skal være åpen for, selvsagt samtidig som du tar alle nødvendige tester, at det kan være angstrelatert.

Mannen min slet med det samme, tok alt av tester og hadde virkelig dødsangst.

Testene var konsekvent fine, og han skjønte at det for han var stressrelatert.

Han tok EKG samt fikk henvisning til stresstest.(begge deler med målinger hjemme ila ett døgn av gangen).

Anbefaler deg å be om det samme, så du får evt utelukket enten fysisk eller psykisk årsak.

Anonymous poster hash: 70604...2c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal være åpen for, selvsagt samtidig som du tar alle nødvendige tester, at det kan være angstrelatert.

Mannen min slet med det samme, tok alt av tester og hadde virkelig dødsangst.

Testene var konsekvent fine, og han skjønte at det for han var stressrelatert.

Han tok EKG samt fikk henvisning til stresstest.(begge deler med målinger hjemme ila ett døgn av gangen).

Anbefaler deg å be om det samme, så du får evt utelukket enten fysisk eller psykisk årsak.

Anonymous poster hash: 70604...2c3

Jeg kunne forøvrig kjenne det pulserende ved siden av han i senga, så det var ikke noe han trodde han kjente heller.

Han BLE stressa og fikk spontane responser, men det var ikke fysisk relatert.

Anonymous poster hash: 70604...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGK er et øyeblikksbilde, og tas alltid når det mistenkes hjerterelaterte symtomer. Det er ikke uvanlig at ekstraslag eller rymteforstyrrelser går over av seg selv. En lege ville nok gitt medikamenter hvis det vedvarer, for selv om det er ufarlig i seg selv, kan det forårsake andre problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal være åpen for, selvsagt samtidig som du tar alle nødvendige tester, at det kan være angstrelatert.

Mannen min slet med det samme, tok alt av tester og hadde virkelig dødsangst.

Testene var konsekvent fine, og han skjønte at det for han var stressrelatert.

Han tok EKG samt fikk henvisning til stresstest.(begge deler med målinger hjemme ila ett døgn av gangen).

Anbefaler deg å be om det samme, så du får evt utelukket enten fysisk eller psykisk årsak.

Anonymous poster hash: 70604...2c3

Er så absolutt åpen for det, og håper selvsagt det er grunnen. Men ved tidligere stress har det vært knytta til venstresiden av brystet, og det har jeg lest at ikke er farlig. Nå er det helt ville tilstander midt i brystet og opp mot halsen, i tillegg til dobbeltslag, hulhet, vibrering og nesten litt kilende følelse nå som jeg ble ekstra stressa. Har aldri kjent noe lignende! Så er på legevakta om ca 20 min nå, er glad jeg ikke venta for føler meg mer engstelig enn noensinne og er redd jeg ikke skall rekke frem i tide til og med :P

Anonymous poster hash: 04388...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så absolutt åpen for det, og håper selvsagt det er grunnen. Men ved tidligere stress har det vært knytta til venstresiden av brystet, og det har jeg lest at ikke er farlig. Nå er det helt ville tilstander midt i brystet og opp mot halsen, i tillegg til dobbeltslag, hulhet, vibrering og nesten litt kilende følelse nå som jeg ble ekstra stressa. Har aldri kjent noe lignende! Så er på legevakta om ca 20 min nå, er glad jeg ikke venta for føler meg mer engstelig enn noensinne og er redd jeg ikke skall rekke frem i tide til og med :PAnonymous poster hash: 04388...460

Lykke til! La oss få vite hvordan det har gått da? :)

Anonymous poster hash: 67efc...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med ekstra hjerteslag. Men jeg må spørre, hvordan er kostholdet ditt?

Jeg opplever det også hvis jeg skal legge meg, at hjertet flytter på seg og det lager sånn "hakkelyd". Men jeg venter på hjertespesialist. Også vil jeg bare si det at selv om de ikke fant noe for et år siden ,så betyr ikke det at det ikke er noe galt. Pga jeg har tatt mange EKG uten at de har funnet noe galt. Men det er noen ganger jeg har disse periodene, der finner de en veldig unormal EKG. Men de vet fortsatt ikke hvorfor. Hør om du kan ta en 24/48 timers EKG hjemme.. Da må du bli henvist fra fastlegen. Og ikke vær redd for å dra til legen, hvis du ikke liker legen din, så må du bytte, men det vil også ta sin tid det og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med ekstra hjerteslag. Men jeg må spørre, hvordan er kostholdet ditt?

Jeg opplever det også hvis jeg skal legge meg, at hjertet flytter på seg og det lager sånn "hakkelyd". Men jeg venter på hjertespesialist. Også vil jeg bare si det at selv om de ikke fant noe for et år siden ,så betyr ikke det at det ikke er noe galt. Pga jeg har tatt mange EKG uten at de har funnet noe galt. Men det er noen ganger jeg har disse periodene, der finner de en veldig unormal EKG. Men de vet fortsatt ikke hvorfor. Hør om du kan ta en 24/48 timers EKG hjemme.. Da må du bli henvist fra fastlegen. Og ikke vær redd for å dra til legen, hvis du ikke liker legen din, så må du bytte, men det vil også ta sin tid det og..

Har ingen vitaminmangel, og spiser sunt, dog jeg drikker mye brus og er glad i godteri :) Hadde veldig uregelmessig puls og ekstraslag ble konstantert. Ble derfor sendt direkte til legen, en veldig søt og hyggelig dame som tok et ekg som var helt normalt :) fikk derimot svar på at jeg står i gråsone for lavt stoffskifte, noe som må ha sunket den siste tiden for målte i november. Tipper det er grunnen til pulsforstyrrelsene. Uff skikkelig møkkanyhet, men bedre enn et sykt hjerte :) takk for all respons!

Anonymous poster hash: 04388...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du dro til legen! :) Det var helt klart riktig avgjørelse med de symptomene du beskrev.. Lavt stoffskiftet kan som du nevner gi slike symptomer.

Ofte kan det være riktig å dra selv om man egentlig mistenker at det er angst, fordi en normal undersøkelse og normalt EKG kan være angstdempende i seg selv, og kanskje forhindre fremtidige anfall når man vet at hjertet er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du dro til legen! :) Det var helt klart riktig avgjørelse med de symptomene du beskrev.. Lavt stoffskiftet kan som du nevner gi slike symptomer.

Ofte kan det være riktig å dra selv om man egentlig mistenker at det er angst, fordi en normal undersøkelse og normalt EKG kan være angstdempende i seg selv, og kanskje forhindre fremtidige anfall når man vet at hjertet er normalt.

Ja :) og har fortsatt rytmeforstyrrelse, men kan ta det med ro at det ikke er farlig ihvertfall så har mye å si uansett :)

Anonymous poster hash: 04388...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsefagarbeider.....jobber i ambulansen.

Anonymous poster hash: 04484...c64

Tuller du med meg? For det første håper jeg du får deg fagbrev isåfall, det yrket krever en utdannelse. Og som en kollega må jeg si jeg er svært bekymret, om du er den som har gitt disse rådene ovenfor. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hentet folk, spesielt eldre, som har unngått legebesøk når de har fått brystsmerter, for det går sikkert over. Eller så vil de ikke være til bry. Når vi har kommet har de da hatt enten hjerteinfarkt eller i verste fall hjertestans.

Så ja, rådene om å vente.. ikke akkurat imponert her!

Hilsen autorisert ambulansearbeider.

Anonymous poster hash: 6b48a...9dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...