Gå til innhold

Freaker litt ut av hjertet-legevakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har slitt med dobbeltslag, hjertebank hul følelse i brystet og en slags vibrering i brystet i det siste nå, men i natt har det vært så ille at jeg har ligget å grått av redsel. Skal bytte fastlege og nekter å dra til legen min, men orker ikke vente en dag lenger med dette, føler jeg skal stryke med hvert øyeblikk :( har tatt et ekg på legevakten for et år siden (deres initiativ) så lurer på hva de syns om at jeg ringer ned og spør om jeg kan gjøre det igjen i dag? Er redd de blir sure og sier jeg må til fastlegen, pluss at jeg ikke har råd til privat legevakt nå.

Anonymous poster hash: 04388...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva vil du at legevakten skla gjøre for deg?

Blir du friskere av å få tatt EKG? EKG viser jo om det er noe feil på hjertet som må gjøres noe med.

Siden du har tatt EKG for et år siden og tydeligvis ikke går på medisiner, så har det ikke noe for seg å ta et nytt. Da feiler det deg nok ikke noe som blir bedre med medisiner for hjertet. Kanskje det er stress som er årsaken til ditt problem?

Noen ganger hjelper det å hoppe og sprette til du får høy puls, for da pulsen går ned igjen, skjer det ofte at hjertet roer seg.
Prøv det før du kontakter legevakta!

Endret av Belima
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du at legevakten skla gjøre for deg?

Blir du friskere av å få tatt EKG? EKG viser jo om det er noe feil på hjertet som må gjøres noe med.

Siden du har tatt EKG for et år siden og tydeligvis ikke går på medisiner, så har det ikke noe for seg å ta et nytt. Da feiler det deg nok ikke noe som blir bedre med medisiner for hjertet. Kanskje det er stress som er årsaken til ditt problem?

Noen ganger hjelper det å hoppe og sprette til du får høy puls, for da pulsen går ned igjen, skjer det ofte at hjertet roer seg.

Prøv det før du kontakter legevakta!

Men da jeg tok ekg sist hadde jeg (desverre) ingen av disse problemene, de ville ta det i forbindelse med at jeg svimte av hjemme. Nå er det jo direkte hjerteproblemer jeg kjenner, og føler meg desperat etter å ha ligget her hele natten å nærmest venta på hjertestans. Så ja, et ekg ville absolutt hjulpet på saken, er bare redd for at de skal bli irriterte eller gi meg en "kjennepreken" om at slikt skal gjøres hos fastlege.

Anonymous poster hash: 04388...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få opp hjertefrekvensen ved å hoppe og sprette litt for å se om det hjelper før du ringer. Da kan du fortelle at det ikke hjalp. Hvis du føler deg syk nå, så ring og hør hva de har å si. Synd du har ventet så lenge før du tar kontakt med legevakta. Det nærmer seg dag og da er det lett å be deg om å kontakte legen din siden det har vart så lenge. Regnes desverre ikke som noe akutt. Kanskje du kan ta en liten hvit løgn og si at det har holdt på et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få opp hjertefrekvensen ved å hoppe og sprette litt for å se om det hjelper før du ringer. Da kan du fortelle at det ikke hjalp. Hvis du føler deg syk nå, så ring og hør hva de har å si. Synd du har ventet så lenge før du tar kontakt med legevakta. Det nærmer seg dag og da er det lett å be deg om å kontakte legen din siden det har vart så lenge. Regnes desverre ikke som noe akutt. Kanskje du kan ta en liten hvit løgn og si at det har holdt på et par timer.

Det hjalp på hjertebankene når pulsen roet seg, men den hule følelsen er der fortsatt. Kjennes ut som at hjertet har flytta seg fra venstre til i midten av brystet/ryggen/halsen, og en liten ballong presser på uten at det er vondt, men ekkelt.. Dobbeltslagene kommer som regel når jeg legger meg ned og brystkassen faller ned og tømmes for luft. Da galloperer det virkelig et par ganger etter hverandre.

Anonymous poster hash: 04388...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekg'et i fjor var normalt og ingen neg funn, men hvorfor tar fikk flere ekg'er om det skulle holdt med et? Det som ikke klarer å berolige meg. Kan hjertesvikt/problemer oppstå relativt plutselig, dvs over ca 2 mnd?

Anonymous poster hash: 04388...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte si det, men det høres ut som om kroppen din er stresset. Hadde det vært noe alvorlig, så hadde du blitt sykere og sykere etter som timene har gått i natt.

Hvis jeg var deg, så hadde jeg stått opp, hoppet i dusjen, spist mat og kommet meg ut for å gå en tur eller i hvertfall komme deg ut av senga og soverommet. Sett på TV'n få tankene over på noe annet enn hjertet ditt.

Dette for å se om du blir sykere eller om det forblir som det har vært hele tiden.
Tror at dette er det lureste forslaget jeg kan komme med nå.

(Her jeg bor er det legevakt fram til kl 0800, så etter det må vi til primærlegen vår)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte si det, men det høres ut som om kroppen din er stresset. Hadde det vært noe alvorlig, så hadde du blitt sykere og sykere etter som timene har gått i natt.

Hvis jeg var deg, så hadde jeg stått opp, hoppet i dusjen, spist mat og kommet meg ut for å gå en tur eller i hvertfall komme deg ut av senga og soverommet. Sett på TV'n få tankene over på noe annet enn hjertet ditt.

Dette for å se om du blir sykere eller om det forblir som det har vært hele tiden.

Tror at dette er det lureste forslaget jeg kan komme med nå.

(Her jeg bor er det legevakt fram til kl 0800, så etter det må vi til primærlegen vår)

Ikke noe å beklage for det, blir bare glad for svar og forslag :) Det har stått på i 2 mnd, men blitt verre de siste 2 ukene, og så denne vibrerende, hule ballongfølelsen i natt. Har lest at dobbeltslag skal sjekkes ut for sikkerhetskyld om de oppstår plutselig (før ganske nylig har jeg aldri hatt det før) så stresser jo med det og. Føler jeg burde bli sjekket for dette, men da klarer jeg kanskje å vente til i morgen når jeg har fått lønn, så kan jeg stikke innom et privat legekontor.

Anonymous poster hash: 04388...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tusen takk for at du ville svare meg!

Anonymous poster hash: 04388...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

At det ikke viste noe på ekg for et år siden trenger ikke bety at det ikke er noe nå. Hva er det for et råd? Er du lege Belima? Da burde du vite at det kun er ferske ekg'er som gjelder, og at man skal se hele pasienten før man kommer med en diagnose.

Skremmende at folk kan komme med slike råd på nettet.

Kontakt lege. Hjertebanken du opplever kan være flimmer, som kan være farlig.

Endret av Magdalene
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikke viste noe påske for et år siden trenger ikke bety at det ikke er noe nå. Hva er det for et råd? Er du lege Belima? Da burde du vite at det kun er ferske ekg'er som gjelder, og at man skal se hele pasienten før man kommer med en diagnose.

Skremmende at folk kan komme med slike råd på nettet.

Kontakt lege. Hjertebanken du opplever kan være flimmer, som kan være farlig.

Er ikke lege, men paramedisiner.

Akutte hjerteproblemer som er alvorlige forværres alltid når tiden går. Jeg har anbefalt TS å kontakte lege hvis hun blir dårligere hvis du har lest alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syke råd du har fått her!

Dra til legen du! Hjerteproblemer hos kvinner trenger ikke ha sterke eller smertefulle symptomer for å være svært alvorlige. Og det er mye hjertesykdom som ikke ville gjort deg "mye dårligere i løpet av natten".

Herregud, for noen råd, nesten så jeg håper brukeren som kom med de blir kastet ut fra forumet.

Anonymous poster hash: 67efc...215

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Er ikke lege, men paramedisiner.

Akutte hjerteproblemer som er alvorlige forværres alltid når tiden går. Jeg har anbefalt TS å kontakte lege hvis hun blir dårligere hvis du har lest alt.

Mens jeg jobber i spesialisthelsetjenesten, kun med hjerte.

Så det du mener er at om det ikke er akutt, så skal man ikke oppsøke lege?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri skrevet! Legevakt er for akutt oppståtte sykdommer/skader!
Så/ser ingen grunn til at TS ikke kunne vente til vanlig åpningstid hos lege. Er en syk og det har vært som TS skriver i 2 mnd, ser jeg ingen grunn til å dra til legevakta. Da er det IKKE akutt etter min mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm nå blir jeg veldig usikker her.. Er det noe privat legekontor/senter i Oslo som tar regning? Får som sagt lønn i morgen, men det hjelper ikke nå.

Anonymous poster hash: 04388...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri skrevet! Legevakt er for akutt oppståtte sykdommer/skader!

Så/ser ingen grunn til at TS ikke kunne vente til vanlig åpningstid hos lege. Er en syk og det har vært som TS skriver i 2 mnd, ser jeg ingen grunn til å dra til legevakta. Da er det IKKE akutt etter min mening.

Da bør du kanskje lese ts sin problemstilling en gang til, før du kommer med disse snodige rådene dine.

Anonymous poster hash: 67efc...215

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lege, men paramedisiner.

Akutte hjerteproblemer som er alvorlige forværres alltid når tiden går. Jeg har anbefalt TS å kontakte lege hvis hun blir dårligere hvis du har lest alt.

Paramedisiner?

Anonymous poster hash: 7ed2f...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramedisiner?

Anonymous poster hash: 7ed2f...f81

Helsefagarbeider.....jobber i ambulansen.

Anonymous poster hash: 04484...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...