Gå til innhold

Har du hatt influensa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Funky Punk

(Nå vet ikke jeg noe som helst om kostholdet ditt, men uansett) Jeg kjenner en som ble vegetarianer, han ble aldri syk mer, han.

Har prøvd å leve som vegetarianer en stund. Ingen forskjell på den fysiske helsen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Nå vet ikke jeg noe som helst om kostholdet ditt, men uansett) Jeg kjenner en som ble vegetarianer, han ble aldri syk mer, han.

Jeg har ræva kosthold og er "aldri" syk. Går mange år mellom hver gang. Har ikke vært forkjølet engang på flere år.

Tror gener har mer å si enn kosthold, selv om kosthold selvsagt bidrar om man allerede har et ræva immunforsvar genetisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, mitt immunforsvar er ikke så bra, men jeg trodde det var mer vanlig å ha det enn f.eks bare 1-2 ganger i livet :)

Jeg som bare er veldig uheldig da :(

Det er nok fordi mange sier de har influensa når de "bare" har en kraftig forkjølelse, noe som kan være ille nok, for all del. Jeg var ikke sikker på om jeg hadde hatt influensa noen gang, før jeg faktisk fikk det. Da skjønte jeg forskjellen.

Anonymous poster hash: 75da9...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg har ræva kosthold og er "aldri" syk. Går mange år mellom hver gang. Har ikke vært forkjølet engang på flere år.

Tror gener har mer å si enn kosthold, selv om kosthold selvsagt bidrar om man allerede har et ræva immunforsvar genetisk sett.

Ja, hvis man har et dørlig immunforsvar, vil man nok bli syk uansett, men jeg er overbevis om at man blir mindre syk på en vegetardiett, forutsatt at man faktisk spiser veldig variert og fornuftig, mtp vitaminer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Har prøvd å leve som vegetarianer en stund. Ingen forskjell på den fysiske helsen da.

Nei, nei. Det er nå forskjell på folk ;) unner ingen å være syke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Nei, nei. Det er nå forskjell på folk ;) unner ingen å være syke uansett.

Sant. Vi er jo alle forskjellige :)

Lever på lavkarbo nå og har veldig god effekt av det. Immunforsvaret mitt har blitt litt bedre, men akkurat influensaen har jeg ikke blitt kvitt for godt enn så lenge. Sist jeg hadde det var i begynnelsen av mars, og som regel så går det 2 år mellom hver gang, så det blir spennende å se i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvis man har et dørlig immunforsvar, vil man nok bli syk uansett, men jeg er overbevis om at man blir mindre syk på en vegetardiett, forutsatt at man faktisk spiser veldig variert og fornuftig, mtp vitaminer.

Mye mulig, men det er ikke mulig å bli mindre syk som veggis dersom man ikke er syk i utgangspunktet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Mye mulig, men det er ikke mulig å bli mindre syk som veggis dersom man ikke er syk i utgangspunktet. ;)

Nei, mennda har man ikke behov for å endre på noe uansett, så det er ikke et problem ;)

Sant. Vi er jo alle forskjellige :)

Lever på lavkarbo nå og har veldig god effekt av det. Immunforsvaret mitt har blitt litt bedre, men akkurat influensaen har jeg ikke blitt kvitt for godt enn så lenge. Sist jeg hadde det var i begynnelsen av mars, og som regel så går det 2 år mellom hver gang, så det blir spennende å se i fremtiden :)

Jeg går på lavglutenkosthold om det er noe som heter det :P akkurat vært forkjøla. Som regel syk 1 gang i året, hvis man ser bortifra sykehusinnleggelser på grunn av andre ting enn virus.

Det som er så dritt med disse virusene er jo at de muterer. Så "hjelper" ikke å være syk heller - kommer jo nytt virus neste år. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant. Vi er jo alle forskjellige :)

Lever på lavkarbo nå og har veldig god effekt av det. Immunforsvaret mitt har blitt litt bedre, men akkurat influensaen har jeg ikke blitt kvitt for godt enn så lenge. Sist jeg hadde det var i begynnelsen av mars, og som regel så går det 2 år mellom hver gang, så det blir spennende å se i fremtiden :)

Men er du sikker på at det faktisk er influensa du har? Husk at influensa er en helt egen sykdom, utløst av et bestemt (dvs. bestemtE) virus... Har du fått identifisert influensavirus når du er syk? Eller kan det være "bare" kraftig forkjølelse, med halsvondt/halsbetennelse, snørr og gørr og hodepine og feber? For det er jo ikke nødvendigvis influensa, selv om du har alle de symptomene...

Anonymous poster hash: 57cc9...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Men er du sikker på at det faktisk er influensa du har? Husk at influensa er en helt egen sykdom, utløst av et bestemt (dvs. bestemtE) virus... Har du fått identifisert influensavirus når du er syk? Eller kan det være "bare" kraftig forkjølelse, med halsvondt/halsbetennelse, snørr og gørr og hodepine og feber? For det er jo ikke nødvendigvis influensa, selv om du har alle de symptomene...

Anonymous poster hash: 57cc9...8a3

Siden jeg har fått det bekreftet av leger hver gang, så antar jeg at de har rett.

Men som sagt, jeg har et nedsatt immunforsvar pga kroniske sykdommer, så det er vel derfor jeg er så mottakelig for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har fått det bekreftet av leger hver gang, så antar jeg at de har rett.

Men som sagt, jeg har et nedsatt immunforsvar pga kroniske sykdommer, så det er vel derfor jeg er så mottakelig for det

Ja, selvfølgelig, dersom det er bekreftet med blodprøve, stemmer det jo. :)

Nedsatt immunforsvar hjelper nok ikke på, nei...

Anonymous poster hash: 57cc9...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...